Meget, meget beklageligt.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-02-08 14:33

Du skal ikke gøre som jeg gør, men som jeg siger...........eller hvad?

http://www.bt.dk/article/20080229/politik/802290348/

Beviser vel bare at vi allesammen er menneskelige?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-02-08 15:37

> Du skal ikke gøre som jeg gør, men som jeg siger...........eller hvad?
>
> http://www.bt.dk/article/20080229/politik/802290348/
>
> Beviser vel bare at vi allesammen er menneskelige?

Buksti, Engell eller Nonbo, alle er mennesker.
En ærgrelig fejl, men det er forhåbentlig menneskeligt at fejle.
(Jeg er btw. meget menneskelig

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Thomas H.

Dato : 29-02-08 16:03

> Du skal ikke gøre som jeg gør, men som jeg siger...........eller hvad?
>
> http://www.bt.dk/article/20080229/politik/802290348/
>
> Beviser vel bare at vi allesammen er menneskelige?

Ja det mest logiske ville jo være, at de kom frem og sagde:
Ok, vi kan sgu godt se at vi nok er gået lidt over stregen, mht. at kaste
bøder og klip i hovedet på en kvart million danskere hvert år og gøre dem
til kriminelle, for småovertrædelser på steder uden fare og uden der reelt
er sket noget, det er bare nogle tal og nogle politiske grænser - Undskyld
danskere, nu sætter vi politiet til at passe på borgerne i stedet for.

.....men det sker jo nok ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-08 17:47

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message

> [...]
> er sket noget, det er bare nogle tal og nogle politiske grænser - Undskyld
> danskere, nu sætter vi politiet til at passe på borgerne i stedet for.

Du er lige kommet med i min aftenbøn. Vel talt.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Leonard

Dato : 29-02-08 18:05

On Fri, 29 Feb 2008 17:46:33 +0100, Kim Frederiksen wrote:

> Du er lige kommet med i min aftenbøn. Vel talt.

Hvor forudsigeligt at I to kan blive enige ...

--
Leonard

Fra : alexbo

Dato : 29-02-08 18:22

"Thomas H." skrev

> Ja det mest logiske ville jo være, at de kom frem og sagde:
> Ok, vi kan sgu godt se at vi nok er gået lidt over stregen, mht. at kaste
> bøder og klip i hovedet på en kvart million danskere hvert år

Du mener at hvis en af dem der bestemmer overtræder reglerne, så er det
reglerne der er forkerte.
Hvis justitsministeren blev taget i butikstyveri vil det mest logiske være
at butikstyveri skal være lovligt.

Her i landet har vi valgt at hvis reglerne overtrædes falder der en straf.
Man kunne også vælge at der først faldt en straf hvis der skete en ulykke.

Væk med hastighedsgrænser, spritgrænser, periodesyn, kørekortkrav, først
hvis der sker noget skal taxameteret tælle.
Så kan man måle sprit, kigge på bil, bedømme hastighed og alt andet, lægge
det hele sammen og udmåle straffen.

Det er et valg vores politikere træffer, dem har vi så valgt så skal det
laves om, skal vi bare vælge nogen andre.

mvh
Alex Christensen

Fra : .J.S...

Dato : 29-02-08 18:33

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det er et valg vores politikere træffer, dem har vi så valgt så skal det
> laves om, skal vi bare vælge nogen andre.

Ja man kan vel sagtens gå ind for fornuftige hastighedsgrænser uden selv at
være god til at overholde dem.

Og jeg vil da foretrække at folk i den slags udvalg er helt almindelige
billister. Det virker som om man vil kræve at de skal være ufejlbarlige med
specielt kraftigt skinnende glorie.

Har altid fundet det komisk når folk med tung speeder fod insisterer på at
hastighedsgrænserne er forkerte, blot fordi de selv har svært ved at
overholde dem

mvh/JS

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-02-08 18:36

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in

> Hvis justitsministeren blev taget i butikstyveri vil det mest logiske
> være at butikstyveri skal være lovligt.

Hun kom jo til at lave en højresvingsulykke hvor en knallert kom galt
afsted - så det må vi jo hellere gøre lovligt...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-02-08 19:16

alexbo skrev:
> [...]
> Det er et valg vores politikere træffer, dem har vi så valgt så skal det
> laves om, skal vi bare vælge nogen andre.

Vi kunne også have et samfund hvor dem der sætter reglerne har så meget
pli at de tager deres tøj og går når det viser sig at de ikke selv er
villige til at overholde selvsamme regler.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-02-08 20:08

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev
> Vi kunne også have et samfund hvor dem der sætter reglerne har så meget
> pli at de tager deres tøj og går når det viser sig at de ikke selv er
> villige til at overholde selvsamme regler.

Håber sandelig også at andre kan finde ud af at smide ham ud, når han nu
ikke kan selv.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-02-08 22:10

Preben Riis Sørensen skrev:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev
>
> Håber sandelig også at andre kan finde ud af at smide ham ud, når han nu
> ikke kan selv.

Nu er det jo ikke rigtig noget vælgerne bestemmer, og så længe han ikke
er direkte pinlig at have med for dem der bestemmer bliver han jo nok
ikke smidt ud.

Fra : JBH

Dato : 29-02-08 20:02

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er sket noget, det er bare nogle tal og nogle politiske grænser - Undskyld
> danskere, nu sætter vi politiet til at passe på borgerne i stedet for.

Forhåbentlig ikke, for der er ikke tale om en "småforbrydelse" når manden
måles til 68kmt (=71kmt) i byzone. Det er ikke engang 10kmt under
"landevejshastighed" Manden burde aflevere kørekortet indtil han har
forstået essensen i hastighed/bremselængde. Det er jo ikke for sjov skyld at
man har valgt en MAX tilladt hastighed i byzone.

mvh
JBH

Fra : Thomas H.

Dato : 01-03-08 09:45

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forstået essensen i hastighed/bremselængde. Det er jo ikke for sjov skyld
> at man har valgt en MAX tilladt hastighed i byzone.

I Politiken står at han blev blitzet lige inden han kørte ud af Haslev, så
det er nok en af de klassiske med at man begynder at accelerere op imod de
80 inden skiltet kommer, selvom man reelt er ude af byen. Mange er blevet
hjernevasket af to årtiers "farten dræber"-kampagne, men de fleste
selvtænkende mennesker burde kunne se at det er en fejl at sætte automater
til at gøre folk kriminelle på denne baggrund!
Jeg mener at folk som dig er farlige i trafikken, hvis de mener at 50,00
km/t er perfekt hastighed altid at køre, lige meget om det er på en smal
sidegade i København med skolebørn i vejkanten, i slutning af en byzone i en
bondeby eller i et øde fabrikskvarter om natten.
De 50 er for fanden da en politisk bestemt gennemsnitsgrænse, så den kan da
ikke passe 100% til 1 million vejkilometer i alt slags vejr 24 timer i
døgnet.

En patruljevogn ville sgu da aldrig stoppe en mand fordi han har accelereret
op til 62 km/t lige inden byskiltet slutter, det klarer Karsten Nonbos
dejlige fotofælder tilgengæld og generer 2-300.000 almindelige borgere hvert
eneste år.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-08 11:07

> [...]

>dejlige fotofælder tilgengæld og generer 2-300.000 almindelige borgere hvert

det ville den måske nok ikke - men flæberiet er noget pjat - den
lavere grænse gælder nu helt hen til skiltet der fortæller man
forlader byen.

Jeg ved ikke hvordan polisen vil bortforklare pengemaskineide'en i at
sætte fartmålingen netop der - men jeg bilfalder da at Nonbo himself
er røget i fælden - jeg har selv fået en billet på den konto, ved
udkørslen af Næstved, i retning Vordingborg - netop der hvor folk
flest sætter farten op

Og har skrevet en høflig forespørgsel til dem om relevansen i at måle
farten på dem på vej ud af byen , når vi snakker om at få farten ned i
byen, og ikke bare lege skatteopkræver.

Ok - fejlen er da min - men de kommer sgu' til at arbejde for den
skide plovmand - Nu vil den lokale polise en tur forbi, for at se om
jeg er mig ;)

*det* har de tid til - åbenbart ;)

--
Jan_stevns

Fra : JBH

Dato : 01-03-08 16:50

> [...]
> accelereret op til 62 km/t lige inden byskiltet slutter, det klarer
> Karsten Nonbos dejlige fotofælder tilgengæld og generer 2-300.000

Og jeg mener du er mindrebegavet. hvis du ikke forstår hvad jeg mener når
jeg skriver.

"Det er jo ikke for sjov skyld at man har valgt en MAX tilladt hastighed i
byzone"

Skåret ud i bølgepap...Færdselsloven siger at man skal køre efter
forholdene, dvs. den tilladte hastighed (50kmt) kun må køres hvis forholdene
tillader det.

Ja, hastighederne er politisk bestemt og naturligvis kan man ikke bryde
loven som det passer en. Hvad hvis folk også begyndte at køre over for rødt
lys, hvis der ellers er fri bane. Sikke meget tid man kunne spare hvis man
ikke skulle stoppe for rødt lys, hvis det ikke var nødvendig.

Og om folk vil generes af fotofælder, vælger de da selv. De kan bare lade
være med at køre for stærkt, det har jeg ingen sympati for, tvært imod, jeg
syntes det er fint at disse fartsyndere afsløres, men jeg vil godt medgive
at placeringen af disse fotovogne ind i mellem kunne være mere
hensigtsmessig, men det kunne jo løses med permanent opstillede kameraer som
i andre lande.I Norge f.eks. koster det kassen at køre bare lidt for stærkt.

/JBH

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-08 17:19

> [...]

>jeg skriver.

>"Det er jo ikke for sjov skyld at man har valgt en MAX tilladt hastighed i

Det har man jo så heller ikke for sjovs skyld, eller nogen anden
skyld, andet, end at være politisk korrekt, og ikke en døjt andet

>Skåret ud i bølgepap...

Pas nu på med det bølgepap ;)

>Og om folk vil generes af fotofælder, vælger de da selv. De kan bare lade
>være med at køre for stærkt, det har jeg ingen sympati for,......

Personligt er jeg ligeglad, bare de ikke er til fare for andre

>.., jeg syntes det er fint at disse fartsyndere afsløres,

Til hvad formål egentligt. Folk flest er da ligeglade med om Ole
eller Knud, kører for hurtigt.

Hvis folk derimod tror at vore politikere opfører sig eksemplarisk til
alle tider - begynder jeg at give dig medhold i bemærkningen om
begavelse ;)

>...men jeg vil godt medgive at placeringen af disse fotovogne ind i mellem
>kunne være mere hensigtsmessig

Hvis de står så de fanger folk, der er til fare for andre - er det da
iorden - men - virkningen er dårlig.

Når fotofælderne lever op til sit navn (!) - begynder folk at tvivle
på nytten af dem

>..., men det kunne jo løses med permanent opstillede kameraer som
>i andre lande.I Norge f.eks. koster det kassen at køre bare lidt for stærkt.

Norge er et atypisk tilfælde, med hensyn til mange ting

--
Jan_stevns

Fra : Thomas H.

Dato : 02-03-08 10:57

> [...]
> hensigtsmessig, men det kunne jo løses med permanent opstillede kameraer
> som i andre lande.I Norge f.eks. koster det kassen at køre bare lidt for

.....det er præcis sådan Karsten Nonbo, Jakob Buksti og Rene LaCour Duracell
har talt ned til os andre i mange år, men ligesom dem er du sikkert ikke en
skid bedre end os andre! Jeg tror efterhånden ikke på at nogen som helst i
landet altid overholder de grænser, så til alle I hellige: LUK RØVEN!!

Fra : Jens Olsen

Dato : 02-03-08 14:28

On Sun, 2 Mar 2008 10:57:15 +0100, "Thomas H."
> [...]

>skid bedre end os andre! Jeg tror efterhånden ikke på at nogen som helst i
>landet altid overholder de grænser, så til alle I hellige: LUK RØVEN!!

Pas nu på blodtrykket. Jeg må da håbe for dig, at der er plads til at
overhale, når du møder mig i min nye lille sløve pensionistpotte på
1,0. Hvor er den dog dejlig afslappet at køre med til forskel for min
forrige 1,8.

Jeg skal naturligvis bestræbe mig på at holde så langt til højre som
muligt, så du og andre travle, vrede unge mænd kan suse forbi.

Husk at vejene også er for børn, gamle, cyklister m.fl.

Jens

Fra : Jim Bob

Dato : 29-02-08 23:20

Folmer Rasmussen skrev:
> Du skal ikke gøre som jeg gør, men som jeg siger...........eller hvad?
>
> http://www.bt.dk/article/20080229/politik/802290348/
>
> Beviser vel bare at vi allesammen er menneskelige?

Bare en ekstra i rækken af skinhellige sataner,
som insiterer på at udbrede deres dobbeltmoral.
Han skulle på hjul og stejle sammen med Buksti og
Duracell.

Så i TV-avisen at en ny dansk undersøgelse viser
at de fleste uheld skyldes uopmærksomhed og at
egentlige lov-overtrædere ikke er
overrepræsenteret i uheldsstatistikken.

Kan vi så få foto-apparaterne pakket ned og
strisserne tilbage på vejene!

//JB

Fra : Per O.

Dato : 29-02-08 23:31

> Du skal ikke gøre som jeg gør, men som jeg siger...........eller hvad?
>
> http://www.bt.dk/article/20080229/politik/802290348/
>
> Beviser vel bare at vi allesammen er menneskelige?

Jeg synes nu mere det beviser at hvis moral er godt, så er dobbeltmoral
dobbelt så godt. Jeg har altid syntes at Nonbo aspirerer til klaphatten af
første grad med egeløv, og det her understreger bare at al hans hælden vand
ud af ørerne er til at grine af. Han kan tage Duracell kaninen i hånden og
opsøge et stille og roligt sted i et fjernt land, hvor de kan sidde og
snakke trafik medens de spiser kogte grønsager i den frie natur. Det ville
hæve intelligenskvotienten i Danmark efter min mening, og den bunder i de
herrers udtalelser til diverse medier.

/Per O.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-08 16:19

On Fri, 29 Feb 2008 14:33:17 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Du skal ikke gøre som jeg gør, men som jeg siger...........eller hvad?
>
>http://www.bt.dk/article/20080229/politik/802290348/
>
>Beviser vel bare at vi allesammen er menneskelige?

Nu kender jeg et sted, hvor der måles flittigt - tager billeder og
publicerer dem ved lejlighed. Og jeg kører troligt 50-53 og bliver
overhalet dagligt - men eftersom laseren ses for ofte på stedet gider
jeg ikke betale noget bidrag til kagekassen på den lokale.
Så selv om Nonbo ikke ligefrem imponerer mig - glæder det mig da, at
han har fået sin egen medicin at føle ) Og det kunne aldrig være
sket for mig - tror jeg nok! ))
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka