HJÆLP !
Fra : PatrickF.dk@gmail.co~

Dato : 28-02-08 09:07

Hej alle,

På vej til arbejde, ville bilen åbenbart ikke mere.

Kørte 50-60 km/t, og så gik speedometeren bare ned, og så ville den
ikke køre
mere.

Jeg kan godt dreje tændingen, og der er masser af strøm.

Troede først det var benzintanken der var tom, men har fyldt noget på,
og den
vil stadig ikke starte.

Har i nogen idé om, hvad det kan være?

Bilen: Golf 2, 1,6 CL - 1987

På forhånd tak!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-02-08 17:15

On Thu, 28 Feb 2008 08:07:22 -0800 (PST), PatrickF.dk@gmail.com wrote:

> [...]
>
>Jeg kan godt dreje tændingen, og der er masser af strøm.
>
>Troede først det var benzintanken der var tom, men har fyldt noget på,

Det første jeg ville gøre, var at checke stelforbindelser.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-02-08 17:40

PatrickF.dk@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Jeg kan godt dreje tændingen, og der er masser af strøm.
>
> Troede først det var benzintanken der var tom, men har fyldt noget på,

Måske en knækket tandrem ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : PatrickF.dk@gmail.co~

Dato : 28-02-08 10:26

Hej igen,

Nu fik jeg startet bilen, men det tog noget tid.

Chokkeren må ikke være trukket ud når jeg skal, for når jeg tykker den
helt, kan jeg godt starte.. Men det tager stadig noget tid.

Motoren var meget varm da jeg kom hjem.(en tur på 7km ca.)

Har i nogen idé om, hvad det nu kan være?

På forhånd mange tak!

Mvh
Patrick

Fra : Martin Bak

Dato : 28-02-08 19:36

<PatrickF.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Motoren var meget varm da jeg kom hjem.(en tur på 7km ca.)
>
> Har i nogen idé om, hvad det nu kan være?

Et problem med kølesystemet (termostaten, vandpumpen eller en utæthed) der
har gjort at din motor er blevet så varm at den ikke gad mere. Det er meget
usundt for motoren. En smadret toppakning er som minimum et sandsynligt
resultat, og det kan endda også være årsagen.
Jeg ville gøre følgende:
1) Lad være med at køre i bilen, indtil fejlen er fundet og udbedret.
2) kontroller olien. Både mængde og kvalitet. Den er muligvis blevet
forurenet med kølervædske.
3) kontroller kølervædsken. Både mængde og udseende.

Udskift de nødvendige dele. Hvis motoren har været meget varm er det som
minimum termostaten.

Bilen er 20+. De holder altså ikke evigt.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : SB

Dato : 28-02-08 21:29

[...]

Stoppet luftfilter gir' for meget benzin til for lidt luft.
samme kombination som du opnår du ved at aktivere chokeren
en varm bil bryder sig ikke specielt om at køre med chokeren trukket

pil luftfilteret af og prøv igen

Søren

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-02-08 21:46

PatrickF.dk@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Motoren var meget varm da jeg kom hjem.(en tur på 7km ca.)
>

> Har i nogen idé om, hvad det nu kan være?

Jeg havde for nogle år ca. samme problem på min gamle golf 2 (1.6'er fra
84), den kørte fint, indtil den pludselig knap kunne trække sig selv i
gang, og derefter næsten gik ud... mistede al trækkræft men kunne dog
humpe på værksted.

Der var dommen en død termostat og bilen var kørt meget varm (selvom
termometeret ikke gav dette hint). Det var dog blot at skifte
termostaten og så var alt fint igen. Toppakningen tog ikke skade og
bilen kørte da ca. 2 år indtil jeg solgte den

Det kan være det samme du har været ude for... Specielt hvis den starter
og kører fint når den er helt kold. Hvis der også er problemer der, så
vil jeg kigge på tændingen. Andre småting jeg var ude for med den bil
som gav ca. samme symptomer var: Nedslidte platiner, Tænding der havde
flyttet sig, utæt vakuumslanger (påvirker tænding), defekt rotor og
rotordæksel.

Luftfilter kan det næsten ikke være når det er sket så pludseligt (omend
check det sammen med benzinfilter)

Thomas

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 28-02-08 19:42

PatrickF.dk@gmail.com tastede følgende:
> [...]
>
> Jeg kan godt dreje tændingen, og der er masser af strøm.
>
> Troede først det var benzintanken der var tom, men har fyldt noget på,

Er der vand på??
Niels

Fra : JBH

Dato : 28-02-08 20:35

"Niels Kallehauge" <Fuck@all_spam.dk> skrev i en meddelelse
> PatrickF.dk@gmail.com tastede følgende:

> Er der vand på??

Og hvis man ikke gider åbne motorhjælmen og se efter, kan man checke om
varmeapparatet kan varme og om der udslag på temperaturmåleren i
instrumentbordet

mvh
JBH

Fra : N/A