Montering af træk på V40
Fra : Peter C:

Dato : 27-02-08 13:46

Hej Gruppe

Jeg har bestilt et anhængertræk med tilhørende ledningsnet til min 1997
Volvo V40
Ledningsnettet er af den type hvor man ikke skal klippe/lodde, men "bare"
monterer hele pivtøjet med et stik. Det blev jeg anbefalet som værende klart
det nemmeste, og en "feature" man gerne måtte betale lidt ekstra for.

Nå men ...

Er der nogle tips og erfaringer jeg kunne have glæde af at høre om inden jeg
går igang med at montere ?

Jeg gætter på at principperne for montering af træk er nogenlunde ens uanset
biltype, så selvom du måske ikke lige kører V40, så lad mig gerne høre, hvis
du har monteret træk og lært et eller andet smart undervejs

MVH Peter C:

Fra : claus b.p.

Dato : 27-02-08 17:38

"Peter C:" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> uanset biltype, så selvom du måske ikke lige kører V40, så lad mig gerne
> høre, hvis du har monteret træk og lært et eller andet smart undervejs

Monterede et uoriginalt på Merceren til en brøkdel af det originale. Det
passede perfekt og brugsanvisningen var fin.
Men det kan du jo ikke bruge til så meget. Derimod kan du måske bruge denne
oplysning: Når trækket monteres af en uautoriseret skal bilen synes. Hvis
det er ved at være den tid hvor den alligevel skal til periodisk syn,
bestiller du bare et registreringssyn istedet. Det kræver en blanket, som
fås hos Skat, (Førhen motorkontoret.) og som blot skal medbringes til synet.
Så skal du kun betale for et syn. Hvis det ikke er tid til syn, kan du syne
bilen og få ændret synsperioden, så du ikke bliver kaldt ind igen om fx. 3/4
år. Er bilen så ny, så den ikke skulle have været synet alligevel, er det
bare ærgerligt.
Husk at fortælle det til dit forsikringsselskab når du har fået det
godkendt. (Du må naturligvis ikke benytte det før)
/Claus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-02-08 18:16

claus b.p. wrote:
> Når trækket monteres af en uautoriseret skal bilen
> synes.

Det skal den nu alligevel, da bilen er over 8 år gammel.
Den regel du hentyder til (ikke til syn, hvis det er et momsreg. værksted
der monterer), gælder kun for biler der er under 8 år.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter_C

Dato : 27-02-08 19:21

> Monterede et uoriginalt på Merceren til en brøkdel af det originale. Det
> passede perfekt og brugsanvisningen var fin.
> Men det kan du jo ikke bruge til så meget.

Nææ...
Dog kan jeg nævne at det bliver købt hos www.spare-parts.dk og at prisen
ligger tæt på hvad tilsvarende ville koste hos f.eks. Biltema

> [...]
> bilen så ny, så den ikke skulle have været synet alligevel, er det bare

Min lokale mekaniker er uddannet synsmand. Jeg må høre ham ad hvad "vi skal
finde på"

> Husk at fortælle det til dit forsikringsselskab når du har fået det
> godkendt. (Du må naturligvis ikke benytte det før)

Den er jeg med på.

MVH Peter C:

Fra : Brian Sørup

Dato : 28-02-08 22:59

> Nææ...
> Dog kan jeg nævne at det bliver købt hos www.spare-parts.dk og at
> prisen ligger tæt på hvad tilsvarende ville koste hos f.eks. Biltema

Der er en komplet monteringsvejledning med til kabelsættet, ligeledes er
der diverse clips, kabelgennemføringer og andre småting du skal bruge
for at genmontere bagkofanger, m.m. - det var der ihvertfald til det
kabelsæt jeg købte af Spare-parts.dk
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.