For højt forureningsniveau på Mitsubish
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-02-08 20:06

Hej gutter!

En af mine venner har prøvet at få sin Carisma fra '96 (ikke GDI) igennem et
syn. Der var bl.a. for højt forureningsniveau i tomgang. Hvad gør man så?
Luftfilteret er næppe _for_ rent (han er lidt nærrig hvad dele angår men
det er nok blæst rent. Hvad gør man, erfaringer? Bilen var varm da den blev testet.

Synsmanden talte om noget injektorrens som vist kunne få bugt med problemet. Er
det en and, eller hvad kan han have talt om? Skulle ikke koste mere end omkring
en hund... Nej, han spurgte desværre ikke om hvad det præcis var.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : TDN

Dato : 26-02-08 20:32

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> problemet. Er det en and, eller hvad kan han have talt om? Skulle ikke
> koste mere end omkring en hund... Nej, han spurgte desværre ikke om hvad

På min Carina E fra 1996 var den også galt med forureningsniveauet til syn
og det var en Oxygensensor der var gået (kunne udlæses på fejlkoder) og da
den blev skiftet var niveauet som på en ny bil sagde synsmanden

Mvh
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 27-02-08 10:06

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> På min Carina E fra 1996 var den også galt med forureningsniveauet til syn
> og det var en Oxygensensor der var gået

Også kaldet en lambdasonde.

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Fra : Veset

Dato : 26-02-08 21:58

On Tue, 26 Feb 2008 20:05:33 +0100, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> [...]
>det en and, eller hvad kan han have talt om? Skulle ikke koste mere end omkring
>en hund... Nej, han spurgte desværre ikke om hvad det præcis var.

Der findes noget der hedder: Bell Add, det fås bl.a. hos Mekonomen.
--
Veset
VW Touran Van 2.0 TDI TL

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 26-02-08 22:07

Kim Voss Schrader skrev:

> [...]
> gør man så? Luftfilteret er næppe _for_ rent (han er lidt nærrig hvad
> dele angår men det er nok blæst rent. Hvad gør man, erfaringer?

Jeg har gode erfaringer med at køre 120 km/t (eller hvad bilen nu kan
præstere) i 3. gear på motorvejen over en 3-4 km og så køre direkte til
syn bagefter. Det var f.eks nok til at bringe forureningsniveauet på min
Picasso under grænseværdien, hvor den ellers lå pænt over inden "turen"

Thore