|
| Bedste kassevogn? Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 26-02-08 11:59 |
|
Jeg har en bekendt der skal ud og investere i en rummelig kassevogn.
Dvs. én der kan laste en 3-4 EUR-paller og med forhøjet tag.
Selv har jeg ikke meget begreb om den slags pygmæambulancer. ;:)
Det må der være nogen i panelet der har.
Vi taler om ting som motorens ydeevne, holdbarhed og lydniveau og den
slags.
Vi taler også om value for money. Udstyr, standard såvel som muligt
ekstraudstyr.
Kom rask med Jeres argumenter og forslag.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Rasmus Lauritsen (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Rasmus Lauritsen |
Dato : 26-02-08 12:38 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
> Jeg har en bekendt der skal ud og investere i en rummelig kassevogn.
> Dvs. én der kan laste en 3-4 EUR-paller og med forhøjet tag.
>
> Selv har jeg ikke meget begreb om den slags pygmæambulancer. ;:)
>
> Det må der være nogen i panelet der har.
>
> Vi taler om ting som motorens ydeevne, holdbarhed og lydniveau og den
> slags.
>
> Vi taler også om value for money. Udstyr, standard såvel som muligt
> ekstraudstyr.
>
> Kom rask med Jeres argumenter og forslag.
>
Lad mig straks fortælle, at jeg ikke har nogen idé om value for money i
følgende. Jeg er kun bruger af en masse kassevogne på min arbejdsplads,
jeg kender intet til prisen af dem.
Ford Transit (nyeste model)
Kører godt, lydløs og trækker pænt. Vi har dog haft 2 ud af 7 som har
brændt turboen af indenfor 50.000 km. De bliver kørt hårdt, og vi bruger
dårlig olie, så det kan være skyld i det.
Ford Transit (forrige model)
Kører ok, men meget støj i kabinen og 85 hk er i underkanten.
Vi har ret mange af dem, og de holder godt. En af dem havde jubilæum for
en uges tid siden, da den rundede 500.000 km. Desværre ruster de en del,
og nogle har huller på størrelse med 2 kr midt i pladerne. Jeg kan ikke
udelukke, at de har været kørt imod, men det gælder stort set alle vores
biler af den generation.
Opel Movano 2.5 cdti
Kører udemærket, men man sidder lidt højt. Det er ikke smart, hvis man
skal ofte skal ind og ud af bilen. Der er temlig meget støj, specielt
ved motorvejshastighed. Indtil videre kører maskinen som den skal, den
trækker godt og er hurtig i optrækket. Sædderne derimod holder ikke
godt. I den ene Opel vi har, der er huller i sædderne efter 50.000 km.
Iveco Daily (Kun kørt som udlejning i kortere perioder)
Føles mere som en lastbil, men kører udemærket. Motoren er temlig
støjsvag. Min eneste anke ved bilen er, at sædderne er dårlige. Man
føler ikke, at der er nogen affjedring i sædderne. Selv de mindste
ujævnheder i vejen kan mærkes i ryggen. Tilgengæld er der oceaner af
plads i lastrummet, hvis man får dem med alukasse og lift.
Håber du kan bruge det til noget, ellers må du spørge lidt mere ind, så
skal jeg forsøge at svare.
Mvh.
Rasmus
| |
Fly Christensen (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 26-02-08 13:23 |
|
Rasmus Lauritsen wrote:
> Ford Transit (forrige model)
> Kører ok, men meget støj i kabinen og 85 hk er i underkanten.
> Vi har ret mange af dem, og de holder godt. En af dem havde jubilæum for
> en uges tid siden, da den rundede 500.000 km. Desværre ruster de en del,
> og nogle har huller på størrelse med 2 kr midt i pladerne. Jeg kan ikke
> udelukke, at de har været kørt imod, men det gælder stort set alle vores
> biler af den generation.
Den har vi som firmabil her. Ruster som en sindssyg, dog uden at ruste
igennem. Vi har en aftale med bilen om, at vi hverken siger eller tænker
"caramba" i nærheden af bilen. Den har så til gengæld lovet at holde.
Den aftale har bilen indtil nu overholdt. I går fyldte vi 4,5! liter
motorolie på den, da olielampen begyndte at lyse, når vi bremsede.
Fly
| |
Rasmus Lauritsen (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Rasmus Lauritsen |
Dato : 26-02-08 13:25 |
|
Fly Christensen wrote:
> Rasmus Lauritsen wrote:
>
>> Ford Transit (forrige model)
>> Kører ok, men meget støj i kabinen og 85 hk er i underkanten.
>> Vi har ret mange af dem, og de holder godt. En af dem havde jubilæum
>> for en uges tid siden, da den rundede 500.000 km. Desværre ruster de
>> en del, og nogle har huller på størrelse med 2 kr midt i pladerne. Jeg
>> kan ikke udelukke, at de har været kørt imod, men det gælder stort set
>> alle vores biler af den generation.
>
> Den har vi som firmabil her. Ruster som en sindssyg, dog uden at ruste
> igennem. Vi har en aftale med bilen om, at vi hverken siger eller tænker
> "caramba" i nærheden af bilen. Den har så til gengæld lovet at holde.
> Den aftale har bilen indtil nu overholdt. I går fyldte vi 4,5! liter
> motorolie på den, da olielampen begyndte at lyse, når vi bremsede.
>
> Fly
Nå ja, vi har flere af den model, hvor jeg har tjekket olie og slet ikke
har kunnet se det på pinden. De kører stadigvæk! Desværre er mine
kollegaer ikke så gode til, at få tjekket olie.
| |
KASO (27-02-2008)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 27-02-08 07:27 |
|
>
> Opel Movano 2.5 cdti
> Kører udemærket, men man sidder lidt højt. Det er ikke smart, hvis man
> skal ofte skal ind og ud af bilen. Der er temlig meget støj, specielt ved
> motorvejshastighed. Indtil videre kører maskinen som den skal, den trækker
> godt og er hurtig i optrækket. Sædderne derimod holder ikke godt. I den
> ene Opel vi har, der er huller i sædderne efter 50.000 km.
>
"Opels" kassevogne findes også som Nissan og Renault (det er grundlæggende
en Renault, som de øvrige blot får deres navn på). Det øger udvalget, da de
sikkert ikke alle har de samme varianter. Måske er der forskel på indtræk og
lyddæmpning mellem fabrikaterne?
Den har fået god omtale - men jeg har ingen erfaring med den selv (1.9dCi
motoren kender jeg dog fra min egen bil - og det er en meget fin motor, men
jeg ved ikke, om den nu er udgået til fordel for den nye 2.0 (med kæde
istedet for tandrem!!!) ).
| |
Møller (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 26-02-08 13:56 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
> Jeg har en bekendt der skal ud og investere i en rummelig kassevogn.
> Dvs. én der kan laste en 3-4 EUR-paller og med forhøjet tag.
>
Ny, brugt, vægt på palle, læsse adgang?
mulighed for palleføfteflytning?
Det skal være en kassevogn, ikke en varebil, hvor en truck kan komme til fra 3 sider?
prisniveau.
Mølel
| |
joppe (26-02-2008)
| Kommentar Fra : joppe |
Dato : 26-02-08 06:58 |
|
Jeg vil anbefale en Sprinter. Den kan fås i mange størrelser og kører
rigtig godt. Ved ikke hvordan den har det med rust. Lillebror Vito er
i hvertfald ikke vaccineret mod det.
| |
Folmer Rasmussen (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 26-02-08 15:22 |
|
On Tue, 26 Feb 2008 05:57:34 -0800 (PST), joppe
<jesperbjerregaard@gmail.com> wrote:
>Jeg vil anbefale en Sprinter. Den kan fås i mange størrelser og kører
>rigtig godt. Ved ikke hvordan den har det med rust. Lillebror Vito er
>i hvertfald ikke vaccineret mod det.
>--
Det tror jeg også er et godt bud.
Og så har Mercedes i København natservice. det er ikke uvæsentligt.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Folmer Rasmussen (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 26-02-08 15:20 |
|
On Tue, 26 Feb 2008 13:56:14 +0100, Møller <Mo@g2net.dk> wrote:
>Folmer Rasmussen wrote:
>> Jeg har en bekendt der skal ud og investere i en rummelig kassevogn.
>> Dvs. én der kan laste en 3-4 EUR-paller og med forhøjet tag.
>>
>Ny, brugt, vægt på palle, læsse adgang?
>mulighed for palleføfteflytning?
>Det skal være en kassevogn, ikke en varebil, hvor en truck kan komme til fra 3 sider?
>prisniveau.
>--
Den skal være ny, og når jeg skriver der skal være plads til 3-4
EUR-paller, så er det jo for fa'en fordi...............
Prisen er vist ikke det primære. Den skal være behagelig og stabil.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Møller (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 26-02-08 18:10 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
--
>
> Den skal være ny, og når jeg skriver der skal være plads til 3-4
> EUR-paller, så er det jo for fa'en fordi...............
>
Ok ok gode ord igen. ,o))
Men jeg har s... et en klovn køre en truck ind i en det var ikke heldigt.
Men du risikerer, at I skal lægge en ordentlig bund i bilen, men det kan jo leveres med hos de fleste
MB Vito eller Sprinter kunne være ét bud.
http://www.sortimo.no/pdf/Sortimo_Mercedes_DK2006.pdf
med SobogripPlus® eller lign
Men om det er den bedst eller mest optimale ved jeg ikke, så skal i da ud og teste,
Vi skulle have en mindre "Målervogn" til frimat skulle jeg finde en jeg tog en kontorassisten med
ud, i blæse vejr for at teste:
Ford: skrummel Vindfølsom
Hiace: umulig Vindfølsom og for dårlig signalværdi, ): osende grønthandler og -murerbil
Previa: Gud bedre det. Vindfølsom og umulig i slalom
MB: for dyr, men var med i opløbet.
VW Transporter: virkede optimal til opgaven
Det skal siges, at det er ca 10 år siden. Og alle der kørte land og rige rundt i den var yderst
tilfreds.
Møller
| |
M Aalestrup (26-02-2008)
| Kommentar Fra : M Aalestrup |
Dato : 26-02-08 19:33 |
|
> Folmer Rasmussen wrote:>
VW Transporter: virkede optimal til opgaven
> Det skal siges, at det er ca 10 år siden. Og alle der kørte land og rige
> rundt i den var yderst tilfreds.
>
> Møller
Og det er de stadig med T5 modellen.
Har nu drønet landet rundt i min i de sidste 2 år 94000km uden prob.
Det er en pragtfuld vogn har kørt i alt muligt andet i årene før.
Men VW tager prisen sider i den ca 5 timer hver dag og det er sgu ren
afslapning.
Så varme anbefalinger herfra.
Mvh
Martin Aalestrup
| |
Folmer Rasmussen (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 26-02-08 21:10 |
|
On Tue, 26 Feb 2008 19:32:31 +0100, "M Aalestrup"
<martin@rinospamnie.dk> wrote:
>
>
>
>
>> Folmer Rasmussen wrote:>
> VW Transporter: virkede optimal til opgaven
>> Det skal siges, at det er ca 10 år siden. Og alle der kørte land og rige
>> rundt i den var yderst tilfreds.
>>
>> Møller
>
>Og det er de stadig med T5 modellen.
>Har nu drønet landet rundt i min i de sidste 2 år 94000km uden prob.
>Det er en pragtfuld vogn har kørt i alt muligt andet i årene før.
>Men VW tager prisen sider i den ca 5 timer hver dag og det er sgu ren
>afslapning.
>Så varme anbefalinger herfra.
>--
Kan førersædet komme langt nok tilbage?
Og hvis det kan, hvor meget plads er der så tilbage i varerummet?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
M Aalestrup (26-02-2008)
| Kommentar Fra : M Aalestrup |
Dato : 26-02-08 21:49 |
|
--
Med venlig hilsen/With kind regards
Martin Aalestrup
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:1es8s3p1tkd8h92b71lso67v126sniqkoj@4ax.com...
> On Tue, 26 Feb 2008 19:32:31 +0100, "M Aalestrup"
> <martin@rinospamnie.dk> wrote:
>
>>
>>
>>
>>
>>> Folmer Rasmussen wrote:>
>> VW Transporter: virkede optimal til opgaven
>>> Det skal siges, at det er ca 10 år siden. Og alle der kørte land og rige
>>> rundt i den var yderst tilfreds.
>>>
>>> Møller
>>
>>Og det er de stadig med T5 modellen.
>>Har nu drønet landet rundt i min i de sidste 2 år 94000km uden prob.
>>Det er en pragtfuld vogn har kørt i alt muligt andet i årene før.
>>Men VW tager prisen sider i den ca 5 timer hver dag og det er sgu ren
>>afslapning.
>>Så varme anbefalinger herfra.
>
>>--
>
> Kan førersædet komme langt nok tilbage?
Jeg er 187 cm høj og har ingen problemer med pladsen. Så det vil jeg mene.
>
> Og hvis det kan, hvor meget plads er der så tilbage i varerummet?
Det er den korte model jeg køre i og der er rigeligt plads til
ihvertilfælde 3 euro paller.
Den lange er 50cm længere så der kan sagtens være 4 i den.
Venlig hilsen
Martin Aalestrup
| |
Brian (28-02-2008)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 28-02-08 22:01 |
|
M Aalestrup wrote:
>> Kan førersædet komme langt nok tilbage?
>
> Jeg er 187 cm høj og har ingen problemer med pladsen. Så det vil jeg
> mene.
Jeg er 190cm (stooor forskel ) og kan ikke have knæet for den elendige
klapnøgle. Det samme gælder flere af mine kolleger.
Løsningen er at sidde vinkelret i sædet (læs; meget rank med ryggen) så man
lige kan få sædet lidt længere tilbage - men behageligt er det altså ikke.
Har man ikke lange ben, er det helt sikkert en fin vogn i dén genre. Dejlig
langt 6. gear, rimelig støjsvag, og udemærket brændstoføkonomi..
/Brian
| |
|
|