On 26 Feb., 08:56, Jan Mikkelsen <j...@NOSPAM.es.aau.dk> wrote:
> Søren Svenningsen wrote:
> > Har kig på sådan en lille Renault. Nogen der har erfaringer?
>
> > Hvad er godt og hvad er skidt? Ruster den? Er reservedele dyre?
>
> > På forhånd tak.
>
> Hej Søren
>
> Jeg har en 1.4S fra '96 (A - fase 2) og har været (og er stadig) MEGET
> glad for den. Det eneste negative der er at sige er, at den nu efter 12
> år er ved at have rust i begge bagskærme. Det er en klassiker for den
> model. Men jeg har heller ikke fået den rustbehandlet andet en 1 gang ..
> tilbage i 1999.
>
> Ellers er der det sædvanlige med hjullejer .. de må IKKE blive spændt
> med luft, for så holder de ikke ret længe. Ellers fejler mekanikken
> intet på bilen.
>
> El .. det eneste problem jer har haft er, at relæ'et til kørelys er
> brændt af. Jeg smed så et nyt i, uden at rense kontakterne i skinnen, så
> aflejringer fra første afbrænding gjorde, at det næste relæ led en
> hurtig død også. Men det er vist ikke bilens fejl
>
> Jeg har kørt 350tKm i min ... og den triller stadig.
>
> /Jan
Jeg solgte min 1.4S da den havde gået omkring 285000km.
Men den har altså et andet klassisk og langt værre rust problem.
I den kasse der under din forrude hvor visker motoren og sikringerne
sidder, ind mod kabinen.
Den rådner for at sige det mildt op derinde!
Min var rustet fuldstændigt igennem i hele bilens længde.
Det samme var min reservedelsbil der kun havde gået omkring 140000km.
Det er ikke til at komme til at lave. Jeg lappede det lige med en gang
Gaffa og tectyl for
eller trak det ind i kabinen når man kørte.
Tag lige din klør fem og stik ind i hullet, og mærk efter helt op mod
ruden i både højre og venstre side.
Venligst