/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Renault Clio 96-97 ejer erfaringer?
Fra : Søren Svenningsen


Dato : 26-02-08 08:32

Har kig på sådan en lille Renault. Nogen der har erfaringer?

Hvad er godt og hvad er skidt? Ruster den? Er reservedele dyre?

På forhånd tak.



 
 
Jan Mikkelsen (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Jan Mikkelsen


Dato : 26-02-08 08:57

Søren Svenningsen wrote:
> Har kig på sådan en lille Renault. Nogen der har erfaringer?
>
> Hvad er godt og hvad er skidt? Ruster den? Er reservedele dyre?
>
> På forhånd tak.

Hej Søren

Jeg har en 1.4S fra '96 (A - fase 2) og har været (og er stadig) MEGET
glad for den. Det eneste negative der er at sige er, at den nu efter 12
år er ved at have rust i begge bagskærme. Det er en klassiker for den
model. Men jeg har heller ikke fået den rustbehandlet andet en 1 gang ..
tilbage i 1999.

Ellers er der det sædvanlige med hjullejer .. de må IKKE blive spændt
med luft, for så holder de ikke ret længe. Ellers fejler mekanikken
intet på bilen.

El .. det eneste problem jer har haft er, at relæ'et til kørelys er
brændt af. Jeg smed så et nyt i, uden at rense kontakterne i skinnen, så
aflejringer fra første afbrænding gjorde, at det næste relæ led en
hurtig død også. Men det er vist ikke bilens fejl

Jeg har kørt 350tKm i min ... og den triller stadig.

/Jan

KASO (26-02-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 26-02-08 22:16

> Ellers er der det sædvanlige med hjullejer .. de må IKKE blive spændt med
> luft, for så holder de ikke ret længe.

Øhh - det er vel ligegyldigt, om det er med luft eller håndkraft, når blot
man sørger for det rigtige moment.....


Jan Mikkelsen (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Jan Mikkelsen


Dato : 27-02-08 08:29

KASO wrote:
>> Ellers er der det sædvanlige med hjullejer .. de må IKKE blive spændt
>> med luft, for så holder de ikke ret længe.
>
> Øhh - det er vel ligegyldigt, om det er med luft eller håndkraft, når
> blot man sørger for det rigtige moment.....

Øhh - ja, men oftest så spænder de alt for hårdt med luft som udgangspunkt.

/Jan

Folmer Rasmussen (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 26-02-08 09:19

On Tue, 26 Feb 2008 08:32:27 +0100, "Søren Svenningsen"
<Hobbitten@oncable.dk> wrote:

>Har kig på sådan en lille Renault. Nogen der har erfaringer?
>
>Hvad er godt og hvad er skidt? Ruster den? Er reservedele dyre?

>--

For en del år siden var jeg privatchauffør for min kone nede i det
nordlige Portugal.

Til det formål havde hendes arbejdsgiver lejet en Clio 1.0! Det hang
sammen med at den model vi dengang kunne købe i DK var en 1.1, men i
modsætning til Portugal var de danske modeller med kat. derfor
forskellen i motorstørrelse.

Nå, men det er en af de sjoveste biler jeg nogensinde har kørt. Vi var
4 voksne med fuld oppakning, og den der lille 1-liters motor fes op og
ned ad bjergene - helt ubekymret.

Desuden havde den køreegenskaber som en go-cart, og det er positivt
ment.

Hvis jeg skulle købe en lille bil, så ville Clio være favoritten.

--

Venlig hilsen
Folmer

Søren C (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Søren C


Dato : 26-02-08 03:54

On 26 Feb., 08:56, Jan Mikkelsen <j...@NOSPAM.es.aau.dk> wrote:
> Søren Svenningsen wrote:
> > Har kig på sådan en lille Renault. Nogen der har erfaringer?
>
> > Hvad er godt og hvad er skidt? Ruster den? Er reservedele dyre?
>
> > På forhånd tak.
>
> Hej Søren
>
> Jeg har en 1.4S fra '96 (A - fase 2) og har været (og er stadig) MEGET
> glad for den. Det eneste negative der er at sige er, at den nu efter 12
> år er ved at have rust i begge bagskærme. Det er en klassiker for den
> model. Men jeg har heller ikke fået den rustbehandlet andet en 1 gang ..
> tilbage i 1999.
>
> Ellers er der det sædvanlige med hjullejer .. de må IKKE blive spændt
> med luft, for så holder de ikke ret længe. Ellers fejler mekanikken
> intet på bilen.
>
> El .. det eneste problem jer har haft er, at relæ'et til kørelys er
> brændt af. Jeg smed så et nyt i, uden at rense kontakterne i skinnen, så
> aflejringer fra første afbrænding gjorde, at det næste relæ led en
> hurtig død også. Men det er vist ikke bilens fejl
>
> Jeg har kørt 350tKm i min ... og den triller stadig.
>
> /Jan

Jeg solgte min 1.4S da den havde gået omkring 285000km.
Men den har altså et andet klassisk og langt værre rust problem.
I den kasse der under din forrude hvor visker motoren og sikringerne
sidder, ind mod kabinen.
Den rådner for at sige det mildt op derinde!
Min var rustet fuldstændigt igennem i hele bilens længde.
Det samme var min reservedelsbil der kun havde gået omkring 140000km.
Det er ikke til at komme til at lave. Jeg lappede det lige med en gang
Gaffa og tectyl for
eller trak det ind i kabinen når man kørte.
Tag lige din klør fem og stik ind i hullet, og mærk efter helt op mod
ruden i både højre og venstre side.

Venligst

Søren Svenningsen (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Søren Svenningsen


Dato : 26-02-08 22:17

Tak for nogle gode svar. Lyder som en der skal med i mine overvejelser




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408537
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste