er der nogen der har darlig oplevelser med det på tænker at få det
gjordt på min men er det en god ide kan skittet holde til det jeg
regner med at den skal have 130 140 hk skal bruges til at trække cv
til spanien til sommer så ville det jo værer rart med lidt merer krut
i den
+
Stærkt vanedannende, altid rart med overskud og bilen kører rigtigt godt
både med og uden campingvogn.
-
Både kobling og svinghjul (som har indbygget dæmpning) får forkortet
levetiden, hvor meget afhænger selvfølgelig af hvor meget du bruger det
ekstra moment, hvis din bil har kørt mere end 60000 ville jeg ikke køre til
spanien med nytunet motor og gammel kobling.
Forbruget af serin (dyr væske til partikkelfilter) stiger, og levetiden på
partikkelfilteret forkortes, og når filteret er slut går motoren på
nødprogram og kan dårligt slæbe sig selv og endnu mindre campingvognen, hvis
du er mindre en 20000 kilometre fra næste skift af partikkelfilter så få det
gjort inden du tager afsted.
På trods af hvad du får at vide vil brændstofforbruget stige, mest fordi du
ikke kan lade være med at lege
Regnestykket kan altså hedde
Kobling + svinghjul 12000+ (svinghjulet koster en 7-8000 alene)
Fap filter + væske 5000+
+ tuningen
Ialt en 20000+ men så er du også ferieklar
Om den sunde fornuft eller legebarnet skal bestemme kan kun du afgøre, jeg
ved godt hvad jeg ville gøre.
Selv kører jeg i en 406 2.2 HDI som er født med 136 hk og 314 nm, altså det
du drømmer om, men har alligevel "justeret" den til 165 hk og 377 nm. Den
kører 0-100 på 10,2 med en 1200 kg Adria på krogen, topfarten har jeg af
gode grunde ikke haft nerver til at afprøve med campingvognen på, men uden
går den 226 på GPS (målt i Tyskland på strækning med fri hastighed) mod
standard 201, men så kører den til gengæld kun 4 på literen, og bliver
hurtigt meget varm.
Har skiftet kobling svinghjul fapfilter og efterfyldt serin i "utide" flere
gange men boksen sidder der endnu
men det er nok også nemmere (læs
billigere) når man arbejder på et Peugeotværksted.
Keld