obd til 307 sw 110 fap
Fra : Brian

Dato : 24-02-08 12:42

er der nogen der har darlig oplevelser med det på tænker at få det
gjordt på min men er det en god ide kan skittet holde til det jeg
regner med at den skal have 130 140 hk skal bruges til at trække cv
til spanien til sommer så ville det jo værer rart med lidt merer krut
i den

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-02-08 21:14

Brian skriver:

> [...]
> regner med at den skal have 130 140 hk skal bruges til at trække cv
> til spanien til sommer så ville det jo værer rart med lidt merer krut

Det er vel mere moment du efterlyser ?
Og en død kobling på vej hjem gennem Frankrig ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 24-02-08 13:32

On 24 Feb., 20:41, Brian <brian.w...@gmail.com> wrote:
> [...]
> regner med at den skal have 130 140 hk skal bruges til at trække cv
> til spanien til sommer så ville det jo værer rart med lidt merer krut

ja det er momentet jeg er efter

Fra : KASO

Dato : 24-02-08 22:59

"Brian" <brian.wwww@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> regner med at den skal have 130 140 hk skal bruges til at trække cv
> til spanien til sommer så ville det jo værer rart med lidt merer krut

Husk, at du skal finde en TÜV-godkendt (eller anden anerkendt godkendelse)
tuning, køre bilen til syn og få noteret ændringen på registreringsattesten
for at det er lovligt.

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 25-02-08 00:41

[...]

+
Stærkt vanedannende, altid rart med overskud og bilen kører rigtigt godt
både med og uden campingvogn.

-
Både kobling og svinghjul (som har indbygget dæmpning) får forkortet
levetiden, hvor meget afhænger selvfølgelig af hvor meget du bruger det
ekstra moment, hvis din bil har kørt mere end 60000 ville jeg ikke køre til
spanien med nytunet motor og gammel kobling.
Forbruget af serin (dyr væske til partikkelfilter) stiger, og levetiden på
partikkelfilteret forkortes, og når filteret er slut går motoren på
nødprogram og kan dårligt slæbe sig selv og endnu mindre campingvognen, hvis
du er mindre en 20000 kilometre fra næste skift af partikkelfilter så få det
gjort inden du tager afsted.
På trods af hvad du får at vide vil brændstofforbruget stige, mest fordi du
ikke kan lade være med at lege

Regnestykket kan altså hedde
Kobling + svinghjul 12000+ (svinghjulet koster en 7-8000 alene)
Fap filter + væske 5000+
+ tuningen
Ialt en 20000+ men så er du også ferieklar

Om den sunde fornuft eller legebarnet skal bestemme kan kun du afgøre, jeg
ved godt hvad jeg ville gøre.

Selv kører jeg i en 406 2.2 HDI som er født med 136 hk og 314 nm, altså det
du drømmer om, men har alligevel "justeret" den til 165 hk og 377 nm. Den
kører 0-100 på 10,2 med en 1200 kg Adria på krogen, topfarten har jeg af
gode grunde ikke haft nerver til at afprøve med campingvognen på, men uden
går den 226 på GPS (målt i Tyskland på strækning med fri hastighed) mod
standard 201, men så kører den til gengæld kun 4 på literen, og bliver
hurtigt meget varm.

Har skiftet kobling svinghjul fapfilter og efterfyldt serin i "utide" flere
gange men boksen sidder der endnu men det er nok også nemmere (læs
billigere) når man arbejder på et Peugeotværksted.

Keld

Fra : Jens

Dato : 25-02-08 14:41

> [...]
> flere gange men boksen sidder der endnu men det er nok også nemmere
> (læs billigere) når man arbejder på et Peugeotværksted.

Når du arbejder på et Peugeot værksted burde du jo også kunne fortælle Brian
at han nok skal afholde sig fra at tune 1,6 110Fap motoren, da den i
forvejen ikke har det for godt med stort påhæng.
Både Peugeot og Citroen har sat påhængsvægten ned på modeller med denne
motor angiveligt pga afbrændte turboer, det kan man læse sig til på
www.campingferie.dk og www.dcu.dk hvis man kan finde de tråde hvor emnet
debatteres.
DCUs debatforum er godt nok lukket ned for øjeblikket.
Mvh
Jens

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 25-02-08 16:36

> [...]
> debatteres.
> DCUs debatforum er godt nok lukket ned for øjeblikket.

Sådan en 307 1,6 hdi må da trække 1360 kg opvejet med Peugeot´s velsignelse

Turboen skal nok holde, hvis bare bilen får olieskift med kvalitetsolie med
20000 interval

Husk at et debatforum ofte er synspunkter fra den ene uvidende til den
anden, ikke nødvendigvis baseret på noget der minder om fakta

Keld

Fra : Brian

Dato : 25-02-08 11:26

On 25 Feb., 16:35, "Keld Rasmussen" <tridentri...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Husk at et debatforum ofte er synspunkter fra den ene uvidende til den
> anden, ikke nødvendigvis baseret på noget der minder om fakta

men det skal nok siges at det er en 2004 2,0 hdi fap 307 sw

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 25-02-08 22:24

men det skal nok siges at det er en 2004 2,0 hdi fap 307 sw

Hvilket ikke ændrer i min oprindelige melding, snarere gør den mere aktuel
da den har lidt år/km/ på bagen

Fra : Brian

Dato : 26-02-08 03:37

On 25 Feb., 22:24, "Keld Rasmussen" <tridentri...@gmail.com> wrote:
> men det skal nok siges at det er en 2004 2,0 hdi fap 307 sw
>
> Hvilket ikke ændrer i min oprindelige melding, snarere gør den mere aktuel
> da den har lidt år/km/ på bagen

ok jeg lader nok værer man må jo købe en bil er sjov nok fra starten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-02-08 16:35

Brian skriver:

> ok jeg lader nok værer man må jo købe en bil er sjov nok fra starten

Jeps.