Ny BMW og aut.gear
Fra : Steen F.

Dato : 23-02-08 06:40

Laver BMW gode automatgearkasser? Jeg tænker på den nyeste 3-serie (320d
eller 325i med aut.gear).
Er det på højde med Mercedes?

MVH Steen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-08 16:51

> Laver BMW gode automatgearkasser? Jeg tænker på den nyeste 3-serie (320d
> eller 325i med aut.gear).
> Er det på højde med Mercedes?

Kan kun snakke om den gamle E30 serie, der havde jeg Aut på min 325i, den
havde gået 280000km da jeg solgte den, og den gik stadigt som ny, det eneste
jeg har oplevet var den pakdåse imod converteren, men den bliver jo slidt op
på alle aut. med tiden..

Mvh
Morten

Fra : Steen F.

Dato : 23-02-08 20:40

Morten Juel wrote:
> [...]
> det eneste jeg har oplevet var den pakdåse imod converteren, men den
> bliver jo slidt op på alle aut. med tiden..

Og hvordan skifter den? Blødt? Og hvor "nervøst"?
Jeg er ikke til nervøse automatgearkasser ligesom på fx VW Touareg, der
gearer ned bare det mindste man trykker på speederen.

MVH Steen

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 25-02-08 11:46

> Og hvordan skifter den? Blødt? Og hvor "nervøst"?
> Jeg er ikke til nervøse automatgearkasser ligesom på fx VW Touareg, der
> gearer ned bare det mindste man trykker på speederen.

Hejsa

Jeg har selv en E90 med aut gear, og det er jeg lykkelig for. Det
skifter ikke morfar-blødt, men rimelig hurtigt. Og så er det ikke nær
så nervøst som i de Audi'er jeg har prøvet med Aut. gear. Det var
begge A3, den ene med 2.0 og alm. aut gear, den anden med 1.8TFSI og S-
tronic(DSG). Sidstnævnte rykkede virkelig godt, og skiftene var
ekstremt hurtige...meen...som sagt, så havde begge biler et meget
nervøst skiftemønster. Indtil jeg prøvede både en E46 og en E90 med
aut gear troede jeg, at sådan skulle det bare være...men nej

Har aldrig prøvet at køre en Mercedes med aut gear, så jeg kan
desværre ikke sammenligne med den.

PS: Min næste bil bliver også en E9x med aut gear, så godt spiller
det. Faktisk har jeg overvejet de samme 2 motorvarianter som dig. Var
lidt tændt på 320d'eren, men efter at have haft en (den "gamle" med
163hk) til låns over en weekend må jeg sige, at den ryster og rasler
for meget til mig - her er 325i'eren 100 gange mere BMW'sk i
udtrykket.

--
Jacob

Fra : Steen F.

Dato : 26-02-08 06:03

Jacob Buus Smidt wrote:
> [...]
> 163hk) til låns over en weekend må jeg sige, at den ryster og rasler
> for meget til mig - her er 325i'eren 100 gange mere BMW'sk i

Kanon. Tak for svaret!

/Steen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-08 20:45

On Sat, 23 Feb 2008 06:40:28 +0100, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

>Laver BMW gode automatgearkasser? Jeg tænker på den nyeste 3-serie (320d
>eller 325i med aut.gear).
>Er det på højde med Mercedes?

Kan ikke nære mig - "hvad er aut gear?" )
Når så den er fyret af har jeg ikke noget svar - men ville egentlig
gerne have automatik i den næste kasse, jeg skal køre i. Har Yoda
noget forsvarligt aut. gear til deres Sportsvan? - den har vel for
pokker plads til tre køtere med pels ) Det strammer lidt i Xsaraen
allerede nu og to koblinger sponseret af Citroen gør mig ikke mere lun
på at beholde den.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Steen F.

Dato : 23-02-08 21:35

Ivan Madsen wrote:
> [...]
> pokker plads til tre køtere med pels ) Det strammer lidt i Xsaraen
> allerede nu og to koblinger sponseret af Citroen gør mig ikke mere lun

Øhh... jeg fatter simpelthen ikke hvad du skriver.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 08:59

On Sat, 23 Feb 2008 21:35:06 +0100, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

>Øhh... jeg fatter simpelthen ikke hvad du skriver.

Det skulle vist have været sendt til papirkurven i stedet

Fra : News tele.dk

Dato : 24-02-08 17:08

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen
> Laver BMW gode automatgearkasser? Jeg tænker på den nyeste 3-serie (320d
> eller 325i med aut.gear).
> Er det på højde med Mercedes?
>
> MVH Steen

BMW benytter ZF og GM (Cadillac) automatgearkasser på E46 og E 90/91 - og de
er driftsikre og slidstærke

Og ja de skifter blodt idet de har converter

Og ja jeg har ejet flere E46 m aut gear - og kørt 300000 km i den sidste -
uden problemer

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 20:20

"News tele.dk" <no@mail.se> skrev :

>Og ja de skifter blodt idet de har converter

converteren har meget lidt at gøre med *hvordan* kassen skifter ;)

--
Jan_stevns