/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
B&D Easy Start
Fra : Jens Thomsen


Dato : 22-02-08 22:37

De der batterier man får i Silvan f.eks., som kan lade et fladt batteri op
igennem cigarettænderen, er de noget værd?

Jeg tænker på om en RAV4 Diesel synes det er sjovt at blive ladt op
derigennem eller om der er noget elektronik der ryger på vejen?



 
 
KMH (23-02-2008)
Kommentar
Fra : KMH


Dato : 23-02-08 07:13


"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
news:47bf407c$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> De der batterier man får i Silvan f.eks., som kan lade et fladt batteri op
> igennem cigarettænderen, er de noget værd?
>
> Jeg tænker på om en RAV4 Diesel synes det er sjovt at blive ladt op
> derigennem eller om der er noget elektronik der ryger på vejen?
>

På langt de fleste biler skal der være tændning på før strømudtaget virker.
Altså skal der også være tænding på før du kan "lade" via disse stik.
Samtidigt er de fleste (mange) biler sådan indrettet i DK at når der er
tænding på så er der også et eller andet lys tændt.
Hvor langt tror du/I man kommer med et par ampere som lige kan holde liv i
nogle få minutter?

Jeg tror ikke på produktet, men hvis nogen har positive erfaringer, så vil
jeg da gerne høre om dem

M.v.h.
Kim



Jens Thomsen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 23-02-08 08:29


> På langt de fleste biler skal der være tændning på før strømudtaget
> virker.
> Altså skal der også være tænding på før du kan "lade" via disse stik.
> Samtidigt er de fleste (mange) biler sådan indrettet i DK at når der er
> tænding på så er der også et eller andet lys tændt.

Jeg forstår ikke din pointe?


> Hvor langt tror du/I man kommer med et par ampere som lige kan holde liv i
> nogle få minutter?

Man skal jo bare lade batteriet nok op til at den kan dreje starteren.

Kan du forklare tydeligere hvad din pointe er?
At B&D batteriet er for småt?


En af mine venner har brugt det på sin Audi efter at have glemte sædevarmen
på natten over, det virkede.




Martin Petersen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 23-02-08 08:44

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
news:47bfcb21$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> På langt de fleste biler skal der være tændning på før strømudtaget
>> virker.
>> Altså skal der også være tænding på før du kan "lade" via disse stik.
>> Samtidigt er de fleste (mange) biler sådan indrettet i DK at når der er
>> tænding på så er der også et eller andet lys tændt.
>
> Jeg forstår ikke din pointe?

At det ikke nytter noget at lade på batteriet, når der trækkes strøm fra en
håndfuld pærer samtidig.

>
>> Hvor langt tror du/I man kommer med et par ampere som lige kan holde liv
>> i nogle få minutter?
>
> Man skal jo bare lade batteriet nok op til at den kan dreje starteren.
>
> Kan du forklare tydeligere hvad din pointe er?
> At B&D batteriet er for småt?
>
>
> En af mine venner har brugt det på sin Audi efter at have glemte
> sædevarmen på natten over, det virkede.

Slukker sådan en Audi ikke sædevarmen sammen med motoren? Eller stod den
også og snurrede hele natten? ;)

- Martin



Jens Thomsen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 23-02-08 09:14


"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> wrote in message
news:47bfceaf$0$89168$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
> news:47bfcb21$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> På langt de fleste biler skal der være tændning på før strømudtaget
>>> virker.
>>> Altså skal der også være tænding på før du kan "lade" via disse stik.
>>> Samtidigt er de fleste (mange) biler sådan indrettet i DK at når der er
>>> tænding på så er der også et eller andet lys tændt.
>>
>> Jeg forstår ikke din pointe?
>
> At det ikke nytter noget at lade på batteriet, når der trækkes strøm fra
> en håndfuld pærer samtidig.

Det giver jo ingen mening.
Har I prøvet at lave en beregning på hvor meget strøm x pærer trækker?




Klaus D. Mikkelsen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-02-08 09:06

KMH skriver:
>
> På langt de fleste biler skal der være tændning på før strømudtaget virker.

Spøjst. Alle de biler jeg har haft selv har "cigarettænderen" virket
uden tænding.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kent Friis (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 23-02-08 11:22

Den Sat, 23 Feb 2008 09:05:56 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> KMH skriver:
>>
>> På langt de fleste biler skal der være tændning på før strømudtaget virker.
>
> Spøjst. Alle de biler jeg har haft selv har "cigarettænderen" virket
> uden tænding.

Når jeg slår tændingen fra, slukker GPS'en der er tilsluttet
cigarettænder-stikket.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Martin Petersen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 23-02-08 16:17

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:47bff3be$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Den Sat, 23 Feb 2008 09:05:56 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:
>> KMH skriver:
>>>
>>> På langt de fleste biler skal der være tændning på før strømudtaget
>>> virker.
>>
>> Spøjst. Alle de biler jeg har haft selv har "cigarettænderen" virket
>> uden tænding.
>
> Når jeg slår tændingen fra, slukker GPS'en der er tilsluttet
> cigarettænder-stikket.

Også her. Peugeot 405

- Martin



Brian (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-02-08 21:39

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> KMH skriver:
>>
>> På langt de fleste biler skal der være tændning på før strømudtaget
>> virker.
>
> Spøjst. Alle de biler jeg har haft selv har "cigarettænderen" virket
> uden tænding.

Det er så ikke en general VW ting, for på en Transporter skal tændingen også
være til.

/Brian




Leonard (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 23-02-08 22:15

On Sat, 23 Feb 2008 21:38:51 +0100, Brian wrote:

> Det er så ikke en general VW ting, for på en Transporter skal tændingen også
> være til.

Ikke på den jeg har
- ej heller på den Caravelle jeg havde før.

--
Leonard

Brian (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-02-08 22:37

Leonard wrote:
>> Det er så ikke en general VW ting, for på en Transporter skal
>> tændingen også være til.
>
> Ikke på den jeg har
> - ej heller på den Caravelle jeg havde før.


Mystikken breder sig

Dem vi har på mit job (04-05 modeller), afbryder for strømmen - det ses
tydeligt på GPS'en.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-02-08 22:44

Brian skriver:
>
> Dem vi har på mit job (04-05 modeller), afbryder for strømmen - det ses
> tydeligt på GPS'en.

Og jeg kan garantere dig at den ikke gør det på en Touran.

Jeg havde længe en grøn blinkende lysdiode i den ene bagrude (GPS
antenne). Efterfølgende satte et klamphuggerfirma hele lortet til
"tændingen"...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KASO (24-02-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 24-02-08 19:21


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:47BFD3E4.5566CF29@du.kan.finde.den...
> KMH skriver:
>>
>> På langt de fleste biler skal der være tændning på før strømudtaget
>> virker.
>
> Spøjst. Alle de biler jeg har haft selv har "cigarettænderen" virket
> uden tænding.

Tjah - jeg har 2 strømstik- det ene kører direkte - det andet over
tændingen...

Til gengæld sidder der typisk en 10A sikring på - så det er begrænset, hvor
meget strøm man kan nå at hælde på i løbet af "nogle min." den vej....


Leonard (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 23-02-08 09:10

On Sat, 23 Feb 2008 07:12:43 +0100, KMH wrote:

> På langt de fleste biler skal der være tændning på før strømudtaget virker.

Hvilke modeller er det?
Jeg har endnu ikke mødt en bil, hvor jeg har oplevet at der skule
tænding på, for at kunne bruge cigartænderen.

Det virker fint at lade gennem stikket, man skal bare huske at der
sidder en sikring, i de biler jeg har set, på 10A så der er grænser for
hårdt man kan lade.
Men en flad bil kan typisk starte efter 15-20 min. ladning gennem
cigartænderstikket.

--
Leonard

Klaus D. Mikkelsen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-02-08 09:17

Leonard skriver:
>
> Hvilke modeller er det?
> Jeg har endnu ikke mødt en bil, hvor jeg har oplevet at der skule
> tænding på, for at kunne bruge cigartænderen.

Du har ikke kørt Toyota forstår jeg....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

H C Jensen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : H C Jensen


Dato : 23-02-08 09:23

>> Hvilke modeller er det?
>> Jeg har endnu ikke mødt en bil, hvor jeg har oplevet at der skule
>> tænding på, for at kunne bruge cigartænderen.
>
> Du har ikke kørt Toyota forstår jeg....
>
> Klaus
> --


Begge mine Mondeo'er duer uden tænding og nøgle i cigartænderen

Men min tidligere suzuki GV skulle have tændingen slutte for at der var
strøm i stikket

Hans



Leonard (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 23-02-08 09:57

On Sat, 23 Feb 2008 09:16:38 +0100, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Du har ikke kørt Toyota forstår jeg....

Jo, da jeg var håndværker kørte jeg meget i Toyota, men det var
varevogne og før der var noget at bruge det strømudtag til. Lightern i
lommen klarede det med ilden og GPS, GSM, PDA osv var ikke i ordbogen.

Men hvis det er sådan ien 112%, så kan jeg da godt forstå at nogen kan
mene at det er i de fleste biler.

--
Leonard

Kent Friis (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 23-02-08 11:23

Den Sat, 23 Feb 2008 09:57:25 +0100 skrev Leonard:
> On Sat, 23 Feb 2008 09:16:38 +0100, Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
> Men hvis det er sådan ien 112%, så kan jeg da godt forstå at nogen kan
> mene at det er i de fleste biler.

Det er i hvert fald højst sandsynligt sådan i en RAV4 som der blev
spurgt om.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

A.Kaup (23-02-2008)
Kommentar
Fra : A.Kaup


Dato : 23-02-08 01:25

> > Jeg har endnu ikke mødt en bil, hvor jeg har oplevet at der skule
> > tænding på, for at kunne bruge cigartænderen.
>
> Du har ikke kørt Toyota forstår jeg....

Eller Nissan Micra for den sags skyld...
Mvh Akaup

Leonard (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 23-02-08 09:58

On Sat, 23 Feb 2008 00:25:16 -0800 (PST), A.Kaup wrote:

> Eller Nissan Micra for den sags skyld...

Næh, hvad skulle jeg dog i sådan en :-??
--
Leonard

Ukendt (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-02-08 11:38

"KMH" <home@spam.dk> skrev :

>På langt de fleste biler skal der være tændning på før strømudtaget virker.

Nåda

Ikke på min Scorpio, Rekord, Omega, Sierra, Previa, Nissan Prairie

:)


--
Jan_stevns

Uffe Bærentsen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 23-02-08 12:55


<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:tptvr3ddeoko33ln432kolrmd4lurtf1j0@dtext.news.tele.dk...
> "KMH" <home@spam.dk> skrev :
>
>>På langt de fleste biler skal der være tændning på før strømudtaget
>>virker.
>
> Nåda
>
> Ikke på min Scorpio, Rekord, Omega, Sierra, Previa, Nissan Prairie

Nu blev der jo snakket om biler.



































<løberhenidetfjernestehjørneogdukkermigsåjanikkekanfindemig.avi>



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Ukendt (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-02-08 18:51

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> wrote in message
news:47bf407c$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> De der batterier man får i Silvan f.eks., som kan lade et fladt batteri op
> igennem cigarettænderen, er de noget værd?
>
> Jeg tænker på om en RAV4 Diesel synes det er sjovt at blive ladt op
> derigennem eller om der er noget elektronik der ryger på vejen?
>
Jeg vil prøve om jeg kan besvare dit spøgsmål, da de andre er mere
interesserede i om der er strøm på cigartænderstikket med slukket tænding.
Det er selvfølgelig også vigtigt, og det kan hurtigt konstateres, så det
tjekker du lige om der er. Hvis ikke må du bruge klemmer på batteriets
poler.

Jeg ville som første prioritet købe sådan en :
http://www.batteribyen.dk/ctek_multi_xs_3600_lader_til_blybatterier-p-2129.html?cPath=37_114&osCsid=8f593efad98acf60980b6bd0d2f189f3
Den kan oplade igennem dit cigartænderstik forudsat der er strøm på det når
du har fjernet nøglen fra bilen. Men opladeren leverer ikke strøm nok til at
starte bilen. Til gengæld oplader den dit batteri til *fuld kapacitet* ved
hjælp af en særlig pulsladningsteknik, hvilket din generator sandsynligvis
ikke gør. Og bruger du den forebyggende, dvs. giver dit batteri en grundig
opladning i november og senere i februar, så vil dit batteri være
funktionsdygtigt året rundt.

Eller sådan en her - hvis det handler om at få startet en bil som ikke har
strøm nok, og du ikke kan have et 230 volt elkabel liggende ud til bilen.
Sådan en lille æske kan vække selv en stor 3 liters BMW dieselmotor:
http://www.blackanddecker.dk/automotive/productdetails/catno/BDV012/

Husk at hvis du har afladet dit batteri så meget, at det ikke længere kan
dreje startmotoren, så skal det sandsynligvis udskiftes, da det ikke tåler
en dybdeudladning.

Den indretning du kan købe i Silvan kan kun hjælpe dit batteri én eller to
gange. Det kan IKKE lade dit batteri op. Der er måske en kapacitet i
hjælpebatteriet på 7-10 Ah, hvorimod dit batteri i bilen har en kapacitet på
80 Ah eller derover, og når det er fladt skal der mindst 40 Ah opladning
til. Så det kan ikke lade sig gøre. Hjælpebatteriet kan sørge for, at der er
tilstrækkelig mange volt og ampere til rådighed i nogle få sekunder, hvilket
normalt er tilstrækkeligt til at få en bil startet. Parallelforbinder man to
blysyrebatterier (det er det der sker igennem cigartænderstikket), vil de
udligne hinanden, men altid til den dårlige side. Så det skal ikke være
forbundet for længe.

Ulrik


Klaus D. Mikkelsen (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-02-08 19:19

Ulrik Friis skriver:
>
> Hjælpebatteriet kan sørge for, at der er
> tilstrækkelig mange volt og ampere til rådighed i nogle få sekunder, hvilket
> normalt er tilstrækkeligt til at få en bil startet.

Jeg er overbevist om at sikringen til cigarettændestikket springer, hvis
jeg forsøger at slæbe min dieselmotor igang fra et hjælpebatteri......


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-02-08 20:15

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Jeg er overbevist om at sikringen til cigarettændestikket springer, hvis
>jeg forsøger at slæbe min dieselmotor igang fra et hjælpebatteri......

Den når ikke at springe, før cigartænderstikket er smuttet i atomer

( Morale : Lad være med at tro cigartænderstikket i en Previa kan
trække en kaffemaskine ;)

Someone has that T_shirt - gnæk gnæk !




--
Jan_stevns

Klaus D. Mikkelsen (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-02-08 21:10

jan_stevns skriver:
>
> Den når ikke at springe, før cigartænderstikket er smuttet i atomer
>
> ( Morale : Lad være med at tro cigartænderstikket i en Previa kan
> trække en kaffemaskine ;)
>
> Someone has that T_shirt - gnæk gnæk !

ROFL...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-02-08 21:44

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>> ( Morale : Lad være med at tro cigartænderstikket i en Previa kan
>> trække en kaffemaskine ;)

>> Someone has that T_shirt - gnæk gnæk !

>ROFL...

Jamen i skal jo næsten have hele historien - for den er da sjovere end
som så ....

Nogen (nævner ikke navne her, vel ?) skulle til Belgien efter endnu et
gø-dyr af den race, vi holder os til, så nogen havde jo lige
investeret i noget TomTom flaf, og en masse andet ragelse, inclusive
en 12v kaffebrygger, for så kunne man jo køre tidligt fredag efter-
middag, og overnatte undervejs i bilen - få dig en kop tår kaffe
(friskbrygget) om morgenen, og være i Putte lidt før middag lørdag

Mjoehhhh........

"Man" stoler så meget på sin TomTom, at man ikke engang kan køre til
Bageren efter morgenbrød uden først at skulle indtaste ruten - ergo
"man" er ofte længe om at komme ud af røret - så længe, at andre kan
finde på at bruge apostlenes heste, og faktisk være hurtigere fremme

Nevermind - Nu havde man jo TomTom, så et normalt kort over Dyskland,
og Belgien - er da ligemeget. ( Kendere af Belgien vil nok ane der
findes mer' end en by, med navnet Putte ;)

Man er lidt sent fra borde, vælge turen over Fyen, inden man søger
sydover, og vælger så at overnatte et sted mellem Hamburg, og grænsen
til Belgien - hvad sker der så næste morgen, når man sætter
kaffemaskinen til ?

Paffff..... og lidt røg

Lort og lagkage - for hvor monstro får navigatoren strøm fra ?

korrekt gæt : cigartænderstikket


Og sjovere - telefonens oplader ?? Åehædrrrrrr...


Lørdag morgen ringer 1 styk arrigt fruentimmer, og spørger om vej til
Belgien - Javel ja - sidst jeg skulle derned, kørte jeg til Hamborg,
og drejede så til højre et sted, jeg nu har glemt , *det* kunne hun
sgu' da ikke bruge til en skid var svaret prompte

Tro mig : det tog en halv krig, at køle hende ned, og få opklaret
hvad fanden der var sket - og så kom det sjove, at få opklaret hvor
fanden de var, og få faxet en ruteplan ned til en nærliggende
bensinstation.

Måske tyskens motto er Ordnung muss sein - men nogen tankpassere er
eddergodtnok nogen der skulle holde sig til at lave pølser i svøb, og
så eller's finde en der kan fortælle telefonnummeret på deres fax

Med en række af de værste tyske gloser og verber, jeg kunne finde på,
fik jeg nummeret, og fik den ruteplan sendt derned.

Troede så jeg kunne holde en rolig weekend - men ak nej venner - noget
var ikke taget i ed - de tyske nok så grundige vejfolk


Fiffigt nok, havde de 2 tøser i bilen regnet ud at læse ruteplanen
bagfra, for at komme tilbage til den der tank - men derfra, og så
retur til Vordingborg ? Uden navigator ? uden kaffe ? snart uden
telefon ?

Jamen for pokker da - alle veje fører til Rom, de andre til Danmark -
så de skal da bare køre nordpå

Filmen knak lørdag aften - der var vejarbejde et sted, så de blev med
vanlig tysk grundighed sendt en anden vej - og nu blev de utrygge, for
der blev kortere og kortere til Berlin

I skal kra*****<beep> da ikke til Berlin - i skal mod Kiel for at
finde vej mod Flensborg, og finde E45, eller søge mod Lübeck, for at
finde til Puttgarten - Berlin, er sågu da helt ude i Hampen

( ved nærmere eftertanke..... Hampen er i den rigtige retning! )


Har i nogensinde prøvet at finde ud af, hvor en Previa, der ligger og
fiser rundt et sted mellem Hamborg og Berlin egentligt er henne ???

Det var komplet umuligt at få dem til at finde et vejskilt eller nogen
andet - til sidst måtte jeg lokke "nogen" til at stoppe op, og tage et
diktat ;)

Skriv dette ned, og giv det til den politibil, der om kort tid holder
bag ved dig

"Ich bin ein dumkopf aus Danemark, bie zeigen mir den weg, nach
Flensburg oder Lübeck"


Gudskelov er ingen af tøserne gode til tysk - faktisk kan de ikke tysk
;)


Og korrekt - efter få minutters parkering, i nødsporet på en tysk
motorvej, om natten, kom der ......... en politibil !

de var tættere på Berlin, end jeg troede ;)




--
Jan_stevns

Møller (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-02-08 22:58

jan_stevns wrote:

> "Ich bin ein dumkopf aus Danemark, bie zeigen mir den weg, nach
> Flensburg oder Lübeck"
>
>
> Gudskelov er ingen af tøserne gode til tysk - faktisk kan de ikke tysk
> ;)
>
>
> Og korrekt - efter få minutters parkering, i nødsporet på en tysk
> motorvej, om natten, kom der ......... en politibil !

og de stoppe altid bagved og ud træder to mand med afsikrede maskinpistoler, og et gødyr med fråde
om munden.
>
> de var tættere på Berlin, end jeg troede ;)


Du må s.. ikke sende sådan noget lige før sengetid, det er svært at falde i søvn når man ligger der
og set det hele på de nedrullede persienner

Turen fra Kbh i em VW transporter med 11 mand der skal til messe i Düsseldorf kan du altid få, der
er jo ikke andre der læser med ;.)

Møller

Ukendt (25-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-03-08 21:01

On Sun, 24 Feb 2008 21:09:40 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>jan_stevns skriver:
>>
>> Den når ikke at springe, før cigartænderstikket er smuttet i atomer
>>
>> ( Morale : Lad være med at tro cigartænderstikket i en Previa kan
>> trække en kaffemaskine ;)

Hvad har i i posen til næste marked - skal have punket Dan, så han
husker at lokke mig til at komme (mod en mindre pekuniær erkendtlighed
)

>>
>> Someone has that T_shirt - gnæk gnæk !
>
>ROFL...
>
>
>Klaus

--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Claus Frørup (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 24-02-08 22:00

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

>"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :
>
>>Jeg er overbevist om at sikringen til cigarettændestikket springer, hvis
>>jeg forsøger at slæbe min dieselmotor igang fra et hjælpebatteri......
>
>Den når ikke at springe, før cigartænderstikket er smuttet i atomer
>
>( Morale : Lad være med at tro cigartænderstikket i en Previa kan
>trække en kaffemaskine ;)
>
>Someone has that T_shirt - gnæk gnæk !

Gotta be some other Previa..... I have no T-shirt....... Yet

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste