En semi-bekymring i 11. time
Fra : bo@familiendudek.dk

Dato : 21-02-08 23:16

Hey

Som postet tidligere, så kører vi her fra Bulgarien i dag et stykke
over middag til Danmark.

Vi skal igennem Serbien, Ungarn, Slovakiet, Tjekkiet og Tyskland, og
turen igennem Serbien byder - ifølge Via Michelin - bl.a. på Beograd.

Beograd og en stor del af Serbien har jo lige nu uroligheder pga.
sagen om Kosovo (se bl.a. http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article977376.ece).

- Nogen der kender ruten gennem Serbien og Beograd?
- Skal man overveje at vælge alternativer grundet urolighederne, og i
så fald hvilke?

Lad høre fra jer - jeg er snart på vingerne.

Ruten
http://www.viamichelin.com/viamichelin/int/dyn/controller/ItiWGPerformPage?&dtmDeparture=20%2F02%2F2008&isAvoidFrontiers=false&intOneCountryCheck=true&intItineraryType=1&isAvoidLNR=false&isAvoidPeage=false&isAvoidVignette=false&isFavoriseAutoroute=true&strVehicle=0&carbCost=9.0&autoConso=9.0&routeConso=7.5&villeConso=8.0&strStartLocid=3cM0JHUjA3UGxvdmRpdjAwMDAwY05ESXVNVFF3TURVPWNNalF1TnpRd09UTT0=&strDestLocid=3cM0ROSzA2QsO4cmtvcDA0NzA4MDAwMGNOVFV1TmpVME56az1jT1M0Mk5UVTJOZz09&&reinit=true#

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-02-08 09:24

bo@familiendudek.dk wrote:
> Lad høre fra jer - jeg er snart på vingerne.

Kan et hurtigt kald til den danske ambassade eller udenrigsministeriet
(hvis ambassadøren er blevet høvlet ud af Serbien) ikke klare den sag?

God tur.

--
vh
Torben

Fra : Fly Christensen

Dato : 22-02-08 09:47

bo@familiendudek.dk wrote:
> [...]
> http://www.viamichelin.com/viamichelin/int/dyn/controller/ItiWGPerformPage?&dtmDeparture=20%2F02%2F2008&isAvoidFrontiers=false&intOneCountryCheck=true&intItineraryType=1&isAvoidLNR=false&isAvoidPeage=false&isAvoidVignette=false&isFavoriseAutoroute=true&strVehicle=0&carbCost=9.0&autoConso=9.0&routeConso=7.5&villeConso=8.0&strStartLocid=3cM0JHUjA3UGxvdmRpdjAwMDAwY05ESXVNVFF3TURVPWNNalF1TnpRd09UTT0=&strDestLocid=3cM0ROSzA2QsO4cmtvcDA0NzA4MDAwMGNOVFV1TmpVME56az1jT1M0Mk5UVTJOZz09&&reinit=true#

Hvis du er urolig over Serbien, hvorfor tager du den så ikke igennem
Bosnien, Kroatien, Slovenien, Østrig, Tyskland?

Er turen så meget længere? Umiddelbart, vil jeg tro, at du fra Østrig af
vil have langt bedre veje end gennem den rute, som Michelin har valgt.
Et par hundrede kilometers omvej, er vel ikke noget, set i lyset af
turens samlede længde.

Fly

Fra : Henrik B.

Dato : 22-02-08 09:43

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Er turen så meget længere? Umiddelbart, vil jeg tro, at du fra Østrig af
> vil have langt bedre veje end gennem den rute, som Michelin har valgt.

Neeeej Fly. De go'e motorveje kommer allerede i Slovenien, som idag har et
udemærket og veludbygget motorvejsnet, som gør det danske til skamme...

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Fra : bo@familiendudek.dk

Dato : 22-02-08 01:49

[...]

> Neeeej Fly. De go'e motorveje kommer allerede i Slovenien, som idag har et
> udemærket og veludbygget motorvejsnet, som gør det danske til skamme....

nogle der kan af- eller bekræfte?

1) Serbien, Ungarn, Slovakiet, Tjekkiet og Tyskland
2) Bosnien, Kroatien, Slovenien, Østrig og Tyskland

1 eller 2?

Vi er ude af døren om lidt ;)

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 22-02-08 10:04

<bo@familiendudek.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

> nogle der kan af- eller bekræfte?
>
> 1) Serbien, Ungarn, Slovakiet, Tjekkiet og Tyskland
> 2) Bosnien, Kroatien, Slovenien, Østrig og Tyskland

Jeg ville vælge 2'eren....

> Vi er ude af døren om lidt ;)

Rigtig go tur....

Fra : bo@familiendudek.dk

Dato : 22-02-08 02:11

[...]

> Jeg ville vælge 2'eren....

aahhh, crap! havde besluttet mig for 1'eren efter ambassaden netop har
meldt, at alt er roligt i Serbien i dag.. ehm.. 3 fordele ved 2'eren
fremfor 1'eren?

/ Bo Dudek

Fra : Henrik B.

Dato : 22-02-08 10:39

> aahhh, crap! havde besluttet mig for 1'eren efter ambassaden netop har
> meldt, at alt er roligt i Serbien i dag.. ehm.. 3 fordele ved 2'eren
> fremfor 1'eren?

Fisk. Jeg ville bare ikke tage nogle chancer.

Fra : Jens

Dato : 23-02-08 23:08

Henrik B. <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> <bo@familiendudek.dk> skrev i meddelelsen

> Fisk. Jeg ville bare ikke tage nogle chancer.

Så kender du tydeligvis ikke "vejnettet" i Bosnien.

Fra : alexbo

Dato : 22-02-08 11:00

<bo@familiendudek.dk> skrev

>Beograd og en stor del af Serbien har jo lige nu uroligheder pga.
>sagen om Kosovo (se bl.a.
>http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article977376.ece).

I betragtning af at Bulgarien ikke vil anerkende Kosvo's selvstændighed, er
der næppe større fare ved at køre med Bulgarske nummerplader i Serbien.

Urolighederne er jo "bare" demonstrationer mod Kosovo, det er ikke en lille
borgerkrig.
hvis ikke du ligefrem kører forbi den amerikanske ambassade ser du næppe
noget til dem.

mvh
Alex Christensen