|
| Kør så ordentligt på broen!!! Fra : Ukendt |
Dato : 21-02-08 22:00 |
| | |
Christian B. Andrese~ (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 22-02-08 00:33 |
| | |
Ukendt (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-02-08 11:19 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
news:dfe863ac-4875-4346-b554-00dbd1fc571d@o77g2000hsf.googlegroups.com...
On Feb 21, 9:59 pm, "Ulrik Friis" <ufj(snabela)get2net.dk> wrote:
> http://www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=6130
Er den ikke privat ?
Så kan man vel bare lukke for adgang for de formastelige
--
Den er vel lisså privat som de privatiserede jernbaner o.a. offentligt
tilgængelige ydelser, som efterhånden skal fungere efter markedskræfterne.
Jeg tror næppe at finansieringen var kommet på plads uden at den svenske og
danske stat havde sanktioneret og garanteret for hele dynen, og så plejer
der jo at følge nogle klausuler med, såsom at broen skal være offentligt
tilgængelig.
Selvom man vil tage "en kammeratlig snak" med de værste fartsyndere, så er
de jo med til at betale. Så vurderingen går vel på hvem der er flest af: de
skræmte eller de skræmmende.
Ulrik
| |
Martin (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin |
Dato : 22-02-08 17:01 |
|
Ulrik Friis wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
> news:dfe863ac-4875-4346-b554-00dbd1fc571d@o77g2000hsf.googlegroups.com...
> On Feb 21, 9:59 pm, "Ulrik Friis" <ufj(snabela)get2net.dk> wrote:
>> http://www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=6130
>
> Er den ikke privat ?
> Så kan man vel bare lukke for adgang for de formastelige
>
> --
> Den er vel lisså privat som de privatiserede jernbaner o.a. offentligt
> tilgængelige ydelser, som efterhånden skal fungere efter
> markedskræfterne. Jeg tror næppe at finansieringen var kommet på plads
> uden at den svenske og danske stat havde sanktioneret og garanteret for
> hele dynen, og så plejer der jo at følge nogle klausuler med, såsom at
> broen skal være offentligt tilgængelig.
I togene der må DSB smide personer ud som ikke opfører sig ordentligt...
Det har jeg også oplevet flere gange at kontrolløren har smidt nogle ud
af toget - hvor politiet så stod klar på perronen.
Det er vel egentlig lidt det samme - Folk kører for stærkt, det er vel
lidt det samme som ikke at opføre sig ordentligt, så er der så bare det
med politiet.
1 politimand på hver side af broen, kameraovervågningsmanden ringer til
politiet i den retning den hurtige bilist kører. Politimanden stopper
bilen, og imens er der kommet en videosekvens med målingen, på
politimandens helt nye trådløse PDA - præcis som politiet gør i deres
civilvogne - altså det med videoen.
Tag nu og vågn op politi og brug nu de nye teknologier som der forefindes!
< http://newz.dk/politiet-haenges-ud-som-it-analfabeter>
Nå ja... hvis de ellers kan finde ud af det...
>
> Selvom man vil tage "en kammeratlig snak" med de værste fartsyndere, så
> er de jo med til at betale. Så vurderingen går vel på hvem der er flest
> af: de skræmte eller de skræmmende.
Tror sku ikk "kammeratlig snak" hjælper en dyt på dem som bevidst kører
160+ km/t.
Der skal være en eller anden straf - kan rigtig godt lide den idé med at
tage brobizzen fra dem efter 3. gang eller lign.
og så skal nummerpladen også lige registreres i systemet så bilen ikke
kan komme over selvom der sidder en anden bizz i den.
| |
Kent Friis (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 22-02-08 18:48 |
|
Den Fri, 22 Feb 2008 17:00:41 +0100 skrev Martin:
> 1 politimand på hver side af broen, kameraovervågningsmanden ringer til
> politiet i den retning den hurtige bilist kører. Politimanden stopper
> bilen, og imens er der kommet en videosekvens med målingen, på
> politimandens helt nye trådløse PDA - præcis som politiet gør i deres
> civilvogne - altså det med videoen.
Var det ikke i stedet på tide at få opgraderet den bro til motorvej?
Eller er det stadig kun noget vi har herovre i "det mørke Jylland"?
Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).
| |
Ukendt (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-02-08 20:27 |
|
"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
news:47bf0ae1$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Den Fri, 22 Feb 2008 17:00:41 +0100 skrev Martin:
>> 1 politimand på hver side af broen, kameraovervågningsmanden ringer til
>> politiet i den retning den hurtige bilist kører. Politimanden stopper
>> bilen, og imens er der kommet en videosekvens med målingen, på
>> politimandens helt nye trådløse PDA - præcis som politiet gør i deres
>> civilvogne - altså det med videoen.
>
> Var det ikke i stedet på tide at få opgraderet den bro til motorvej?
> Eller er det stadig kun noget vi har herovre i "det mørke Jylland"?
>
Broen er skam en motorvej. Nu er "broen" både en tunnel og en bro. I den fri
luft må man køre 110 og i tunnellen må man køre 90. Men det forhindrer ikke
folk i at køre 130-140 i tunnellen.
Ulrik
| |
Kent Friis (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 22-02-08 20:47 |
|
Den Fri, 22 Feb 2008 20:27:11 +0100 skrev Ulrik Friis:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> news:47bf0ae1$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>> Den Fri, 22 Feb 2008 17:00:41 +0100 skrev Martin:
>>> 1 politimand på hver side af broen, kameraovervågningsmanden ringer til
>>> politiet i den retning den hurtige bilist kører. Politimanden stopper
>>> bilen, og imens er der kommet en videosekvens med målingen, på
>>> politimandens helt nye trådløse PDA - præcis som politiet gør i deres
>>> civilvogne - altså det med videoen.
>>
>> Var det ikke i stedet på tide at få opgraderet den bro til motorvej?
>> Eller er det stadig kun noget vi har herovre i "det mørke Jylland"?
>
> Broen er skam en motorvej. Nu er "broen" både en tunnel og en bro. I den fri
> luft må man køre 110 og i tunnellen må man køre 90. Men det forhindrer ikke
> folk i at køre 130-140 i tunnellen.
Så lav dog begge dele om til motorvej. "Tok-tok-tok, de er skøre de
rom^H^H^H sjællændere..." 90? 110? Man skulle tro de aldrig havde set en
motorvej.
Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).
| |
Martin (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin |
Dato : 23-02-08 05:44 |
|
Kent Friis wrote:
> Den Fri, 22 Feb 2008 20:27:11 +0100 skrev Ulrik Friis:
>> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
>> news:47bf0ae1$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Den Fri, 22 Feb 2008 17:00:41 +0100 skrev Martin:
>>>> 1 politimand på hver side af broen, kameraovervågningsmanden ringer til
>>>> politiet i den retning den hurtige bilist kører. Politimanden stopper
>>>> bilen, og imens er der kommet en videosekvens med målingen, på
>>>> politimandens helt nye trådløse PDA - præcis som politiet gør i deres
>>>> civilvogne - altså det med videoen.
>>> Var det ikke i stedet på tide at få opgraderet den bro til motorvej?
>>> Eller er det stadig kun noget vi har herovre i "det mørke Jylland"?
>> Broen er skam en motorvej. Nu er "broen" både en tunnel og en bro. I den fri
>> luft må man køre 110 og i tunnellen må man køre 90. Men det forhindrer ikke
>> folk i at køre 130-140 i tunnellen.
>
> Så lav dog begge dele om til motorvej. "Tok-tok-tok, de er skøre de
> rom^H^H^H sjællændere..." 90? 110? Man skulle tro de aldrig havde set en
> motorvej.
Kom et smut ned i tunnellen, så finder du hurtigt ud af at der ikke er
noget nødspor, og jeg ville sku ikke lave en undvige manøvre dernede.
Hvem der så har "tegnet" den tunnel i tidernes morgen er så en helt
anden sag...
Anyway - så må du heller ikke køre mere end 110 km/t over storebælt -
svjh så man heller ikke køre mere end 90 km/t igennem limfjordstunnelen...
Desuden så er broen svensk motorvej, og i sverige står den på 110 km/t
over hele linjen
| |
Kent Friis (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 23-02-08 11:27 |
|
Den Sat, 23 Feb 2008 05:43:57 +0100 skrev Martin:
> Kent Friis wrote:
>> Den Fri, 22 Feb 2008 20:27:11 +0100 skrev Ulrik Friis:
>>> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
>>> news:47bf0ae1$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Den Fri, 22 Feb 2008 17:00:41 +0100 skrev Martin:
>>>>> 1 politimand på hver side af broen, kameraovervågningsmanden ringer til
>>>>> politiet i den retning den hurtige bilist kører. Politimanden stopper
>>>>> bilen, og imens er der kommet en videosekvens med målingen, på
>>>>> politimandens helt nye trådløse PDA - præcis som politiet gør i deres
>>>>> civilvogne - altså det med videoen.
>>>> Var det ikke i stedet på tide at få opgraderet den bro til motorvej?
>>>> Eller er det stadig kun noget vi har herovre i "det mørke Jylland"?
>>> Broen er skam en motorvej. Nu er "broen" både en tunnel og en bro. I den fri
>>> luft må man køre 110 og i tunnellen må man køre 90. Men det forhindrer ikke
>>> folk i at køre 130-140 i tunnellen.
>>
>> Så lav dog begge dele om til motorvej. "Tok-tok-tok, de er skøre de
>> rom^H^H^H sjællændere..." 90? 110? Man skulle tro de aldrig havde set en
>> motorvej.
>
> Kom et smut ned i tunnellen, så finder du hurtigt ud af at der ikke er
> noget nødspor, og jeg ville sku ikke lave en undvige manøvre dernede.
Det er jo det jeg siger... Byg den om til motorvej. Den er det jo
tydeligvis ikke nu.
> Hvem der så har "tegnet" den tunnel i tidernes morgen er så en helt
> anden sag...
En der aldrig har set en motorvej.
> Anyway - så må du heller ikke køre mere end 110 km/t over storebælt -
Det undrer ikke, det er jo lige på grænsen til Sjælland.
> svjh så man heller ikke køre mere end 90 km/t igennem limfjordstunnelen...
Den kunne jeg så heller ikke finde på at kalde motorvej. Det er jo
ikke ret meget mere end de 70 man på visse veje må kører indenfor
byskiltet.
> Desuden så er broen svensk motorvej, og i sverige står den på 110 km/t
> over hele linjen
Ja så kan det jo ikke overraske at det er det samme på Sjælland...
Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).
| |
Fly Christensen (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 26-02-08 13:30 |
|
Kent Friis wrote:
> Den Sat, 23 Feb 2008 05:43:57 +0100 skrev Martin:
>> Hvem der så har "tegnet" den tunnel i tidernes morgen er så en helt
>> anden sag...
>
> En der aldrig har set en motorvej.
Jow da! De har taget motorvejen på Vestsjælland som forbilled. Der er
heller ikke nødspor.
Fly
| |
Folmer Rasmussen (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 26-02-08 15:23 |
|
On Tue, 26 Feb 2008 13:29:31 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:
>Kent Friis wrote:
>> Den Sat, 23 Feb 2008 05:43:57 +0100 skrev Martin:
>
>>> Hvem der så har "tegnet" den tunnel i tidernes morgen er så en helt
>>> anden sag...
>>
>> En der aldrig har set en motorvej.
>
>Jow da! De har taget motorvejen på Vestsjælland som forbilled. Der er
>heller ikke nødspor.
>--
Næh, og heller ikke på Lå-land. .o)
Og for den sags skyld heller ikke mange steder i Tyskland.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ebbe Kristensen (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 26-02-08 11:10 |
|
Kent Friis wrote:
> Så lav dog begge dele om til motorvej.
Gerne - hvis en af Jer smarte Jyder kan fortælle os hvordan man udvider en
tunnel i bredden så der bliver plads til nødsporet.
Ebbe
| |
Kent Friis (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 26-02-08 16:50 |
|
Den Tue, 26 Feb 2008 11:10:00 +0100 skrev Ebbe Kristensen:
> Kent Friis wrote:
>
>> Så lav dog begge dele om til motorvej.
>
> Gerne - hvis en af Jer smarte Jyder kan fortælle os hvordan man udvider en
> tunnel i bredden så der bliver plads til nødsporet.
I kan da godt få et godt tilbud på en skovl og en trillebør. Skal I også
have en bruganvisning med?
Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).
| |
Ebbe Kristensen (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 26-02-08 17:33 |
|
Kent Friis wrote:
> I kan da godt få et godt tilbud på en skovl og en trillebør. Skal I
> også have en bruganvisning med?
Skovl og trillebør er ikke helt nok til at udvide en tunnel støbt i beton.
Det troede jeg selv jyder vidste
Ebbe
| |
Claus Frørup (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 26-02-08 18:23 |
|
Isang tao pinangalanan, Ebbe Kristensen nagsulat:
>Kent Friis wrote:
>
>> I kan da godt få et godt tilbud på en skovl og en trillebør. Skal I
>> også have en bruganvisning med?
>
>Skovl og trillebør er ikke helt nok til at udvide en tunnel støbt i beton.
>Det troede jeg selv jyder vidste
Vent og se hvad der sker, når de finder ud af at tunellen er under
vand
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
Fly Christensen (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 26-02-08 19:05 |
|
Claus Frørup wrote:
> Isang tao pinangalanan, Ebbe Kristensen nagsulat:
>> Skovl og trillebør er ikke helt nok til at udvide en tunnel støbt i beton.
>> Det troede jeg selv jyder vidste
>
> Vent og se hvad der sker, når de finder ud af at tunellen er under
> vand
Hvad!? Er der nu også nogle fjolser, som har glemt at lukke en dør i
Øresundstunellen? De har da heller intet lært af Storbælt.
Fly
| |
Kent Friis (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 26-02-08 19:04 |
|
Den Tue, 26 Feb 2008 17:33:21 +0100 skrev Ebbe Kristensen:
> Kent Friis wrote:
>
>> I kan da godt få et godt tilbud på en skovl og en trillebør. Skal I
>> også have en bruganvisning med?
>
> Skovl og trillebør er ikke helt nok til at udvide en tunnel støbt i beton.
> Det troede jeg selv jyder vidste
Hvem fa*en støber også en tunnel af beton inden de er færdige med
at grave den bred nok?
"Tok tok tok"...
Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).
| |
Ukendt (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-02-08 20:09 |
|
Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :
>Hvem fa*en støber også en tunnel af beton inden de er færdige med
>at grave den bred nok?
>"Tok tok tok"...
Du må sgu' da være ude fra 5'te kartoffelrække ;)
Den er ikke "støbt ned"
--
Jan_stevns
| |
Kent Friis (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 26-02-08 21:09 |
|
Den Tue, 26 Feb 2008 20:09:21 +0100 skrev jan_stevns:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :
>
>>Hvem fa*en støber også en tunnel af beton inden de er færdige med
>>at grave den bred nok?
>
>>"Tok tok tok"...
>
> Du må sgu' da være ude fra 5'te kartoffelrække ;)
>
> Den er ikke "støbt ned"
Jeg skrev ikke noget om "ned".
Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).
| |
Ukendt (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-02-08 21:24 |
|
Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :
>Jeg skrev ikke noget om "ned".
det har du nok ret i ..... hvad vej, mener du så de gravede ?
--
Jan_stevns
| |
Kent Friis (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 26-02-08 21:34 |
|
Den Tue, 26 Feb 2008 21:24:17 +0100 skrev jan_stevns:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :
>
>>Jeg skrev ikke noget om "ned".
>
> det har du nok ret i ..... hvad vej, mener du så de gravede ?
Fremad, går jeg ud fra. Fra den ene ende til den anden. Hvis man graver
nedad, hedder det ikke en tunnel, men et hul.
Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).
| |
Leonard (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 26-02-08 22:44 |
|
On Tue, 26 Feb 2008 20:09:21 +0100, jan_stevns wrote:
>>Hvem fa*en støber også en tunnel af beton inden de er færdige med
>>at grave den bred nok?
>
>>"Tok tok tok"...
>
> Du må sgu' da være ude fra 5'te kartoffelrække ;)
>
> Den er ikke "støbt ned"
Er den ikke støbt på land og lagt på bunden?
- så er det da også tåbeligt ikke at lave den bred nok inden man sænker
den ned under vandet.
Bare de snart bygger den bro over Femern, så vi kan slippe for alle de
hel- og halvsvenskere her på Fyn.
--
Leonard
| |
Ukendt (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-02-08 23:06 |
|
Leonard <piper28a@gmail.invalid> skrev :
>Er den ikke støbt på land og lagt på bunden?
Jep.
>- så er det da også tåbeligt ikke at lave den bred nok inden man sænker
>den ned under vandet.
Den er da fint bred til biler kan køre side om side ;)
>Bare de snart bygger den bro over Femern, så vi kan slippe for alle de
>hel- og halvsvenskere her på Fyn.
Fyn ? taler du om det der vejbump mellem Øst og vest danmark ?
;)
--
Jan_stevns
| |
Leonard (27-02-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 27-02-08 07:54 |
|
On Tue, 26 Feb 2008 23:05:44 +0100, jan_stevns wrote:
> Den er da fint bred til biler kan køre side om side ;)
Men ikke bred nok til de hastigheder der køres med, åbenbart.
> Fyn ? taler du om det der vejbump mellem Øst og vest danmark ?
Jep, her vil vi gerne hvis I kører udenom i stedet, når I alligevel ikke
gider standse og handle på vejen, så er der jo ingen grund til at I
fylder op vores vej.
--
Leonard
| |
Fly Christensen (27-02-2008)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 27-02-08 09:46 |
|
Leonard wrote:
> On Tue, 26 Feb 2008 23:05:44 +0100, jan_stevns wrote:
> Fyn ? taler du om det der vejbump mellem Øst og vest danmark ?
>
> Jep, her vil vi gerne hvis I kører udenom i stedet, når I alligevel ikke
> gider standse og handle på vejen, så er der jo ingen grund til at I
> fylder op vores vej.
Hvis den kaffe, som de serverer på rastepladsen mellem afkørsel 53 og 54
er standarden for Fyn, så er det klart, at folk undgår at købe ind her.
Fly
| |
Torben Scheel (27-02-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 27-02-08 10:41 |
|
Fly Christensen wrote:
> Hvis den kaffe, som de serverer på rastepladsen mellem afkørsel 53 og 54
> er standarden for Fyn, så er det klart, at folk undgår at købe ind her.
>
Du skal køre et smut til Refsvindinge efter lidt øl. Hvis flere opdagede
den fidus, kunne molslinien godt lukke og slukke.
--
vh
Torben
| |
Kent Friis (27-02-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 27-02-08 17:33 |
|
Den Tue, 26 Feb 2008 22:44:19 +0100 skrev Leonard:
> On Tue, 26 Feb 2008 20:09:21 +0100, jan_stevns wrote:
>
>>>Hvem fa*en støber også en tunnel af beton inden de er færdige med
>>>at grave den bred nok?
>>
>>>"Tok tok tok"...
>>
>> Du må sgu' da være ude fra 5'te kartoffelrække ;)
>>
>> Den er ikke "støbt ned"
>
> Er den ikke støbt på land og lagt på bunden?
> - så er det da også tåbeligt ikke at lave den bred nok inden man sænker
> den ned under vandet.
>
> Bare de snart bygger den bro over Femern, så vi kan slippe for alle de
> hel- og halvsvenskere her på Fyn.
Halvsvenskere? De par bornholmere kan garanteret ikke engang ses i
statistikken.
Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).
| |
Leonard (27-02-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 27-02-08 21:19 |
|
On 27 Feb 2008 16:33:07 GMT, Kent Friis wrote:
>> Bare de snart bygger den bro over Femern, så vi kan slippe for alle de
>> hel- og halvsvenskere her på Fyn.
>
> Halvsvenskere? De par bornholmere kan garanteret ikke engang ses i
> statistikken.
Bornholmerne har jeg ikke noget imod, men alle de der landflygtige
danskere i svensk indregistrede biler kalder jeg halvsvenskere (samt en
del af sjællænderne). De værste er dem der har kombineret de dårligste
svenske og danske kørevaner, de kører konsekvent i samme spor hele
vejen, holder ingen afstand, har alle lygterne tændt både foran og bagpå
og synes åbenbart at bilens hastighed kun kan styres med fartpiloten, så
når de endeligt er kommet ud i andet spor, så sætter de ikke hastigheden
op. Sådanne 2 kan bruge hele turen omkring Odense på at overhale
hinanden - selv de værste elefantvæddeløb er hurtigere overstået.
--
Leonard
| |
Kent Friis (27-02-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 27-02-08 22:44 |
|
Den Wed, 27 Feb 2008 21:18:57 +0100 skrev Leonard:
> On 27 Feb 2008 16:33:07 GMT, Kent Friis wrote:
>
>>> Bare de snart bygger den bro over Femern, så vi kan slippe for alle de
>>> hel- og halvsvenskere her på Fyn.
>>
>> Halvsvenskere? De par bornholmere kan garanteret ikke engang ses i
>> statistikken.
>
> Bornholmerne har jeg ikke noget imod, men alle de der landflygtige
> danskere i svensk indregistrede biler kalder jeg halvsvenskere (samt en
> del af sjællænderne).
Begge dele hører da til ovre på den svenske side af Storebælt, så
hvorfor "halv-"?
Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).
| |
Folmer Rasmussen (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 26-02-08 21:22 |
|
On 26 Feb 2008 18:04:10 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:
>Den Tue, 26 Feb 2008 17:33:21 +0100 skrev Ebbe Kristensen:
>> Kent Friis wrote:
>>
>>> I kan da godt få et godt tilbud på en skovl og en trillebør. Skal I
>>> også have en bruganvisning med?
>>
>> Skovl og trillebør er ikke helt nok til at udvide en tunnel støbt i beton.
>> Det troede jeg selv jyder vidste
>
>Hvem fa*en støber også en tunnel af beton inden de er færdige med
>at grave den bred nok?
>
>"Tok tok tok"...
>--
Dengang tunnellen skulle laves, kom der sammen med alle de andre
tilbud, også ét fra Friis, Friis, Friis & Friis. henne fra
Sønderjylland.
Det lød på 10 mill. rent. .o)
Da tilbudet blev åbnet, lurede bestyrelsen godt nok noget over den
påfaldende lave pris, men besluttede at tage tilbudet seriøst.
Dog sendte de en skriftlig forespørgsel om, hvorledes firmaet havde
tænkt sig at gribe projektet an.
Efter sædvanlig jysk sendrægtig ventetid, indløb følgende svar, der
havde tydelige undertoner af, at de skide sjællændere ikke fatter en
brik:
Wi tøws, at te' de' will' wær' mjest praktisk, hvis Friis og Friis
begjønt øwwer i sverige, og at Friis og Friis så telswarede begjønt i
Danmark, og så mø'es de på midten.
Til stor forundring for sønderjyderne kom der ganske kort tid efter en
forespørgsel på, om hvad der nu skete, hvis de nu imod forventning
ikke skulle mødes på midten.
Svaret kom nogen tid senere:
Te' så må wi nåk tilsto, at te' så for I 2 tunneller te' samm' pris.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Kent Friis (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 26-02-08 21:40 |
|
Den Tue, 26 Feb 2008 21:22:05 +0100 skrev Folmer Rasmussen:
> On 26 Feb 2008 18:04:10 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:
>
>>Den Tue, 26 Feb 2008 17:33:21 +0100 skrev Ebbe Kristensen:
>>> Kent Friis wrote:
>>>
>>>> I kan da godt få et godt tilbud på en skovl og en trillebør. Skal I
>>>> også have en bruganvisning med?
>>>
>>> Skovl og trillebør er ikke helt nok til at udvide en tunnel støbt i beton.
>>> Det troede jeg selv jyder vidste
>>
>>Hvem fa*en støber også en tunnel af beton inden de er færdige med
>>at grave den bred nok?
>>
>>"Tok tok tok"...
>
> Dengang tunnellen skulle laves, kom der sammen med alle de andre
> tilbud, også ét fra Friis, Friis, Friis & Friis. henne fra
> Sønderjylland.
>
> Det lød på 10 mill. rent. .o)
>
> Da tilbudet blev åbnet, lurede bestyrelsen godt nok noget over den
> påfaldende lave pris, men besluttede at tage tilbudet seriøst.
>
> Dog sendte de en skriftlig forespørgsel om, hvorledes firmaet havde
> tænkt sig at gribe projektet an.
>
> Efter sædvanlig jysk sendrægtig ventetid, indløb følgende svar, der
> havde tydelige undertoner af, at de skide sjællændere ikke fatter en
> brik:
>
> Wi tøws, at te' de' will' wær' mjest praktisk, hvis Friis og Friis
> begjønt øwwer i sverige, og at Friis og Friis så telswarede begjønt i
> Danmark, og så mø'es de på midten.
"På midten"? Tunnelen kommer da ikke i nærheden af Odense (Midt mellem
Danmark og Sverige).
> Til stor forundring for sønderjyderne kom der ganske kort tid efter en
> forespørgsel på, om hvad der nu skete, hvis de nu imod forventning
> ikke skulle mødes på midten.
>
> Svaret kom nogen tid senere:
>
> Te' så må wi nåk tilsto, at te' så for I 2 tunneller te' samm' pris.
>
Næ du, da de skøre sjællændere begyndte at snakke om en bro til
Sverige, lød det herovre "Hvad pokker, vil de aligevel hellere høre
til Sverige? Hvad skulle de så med storebæltsbroen?"
Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).
| |
Ukendt (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-02-08 22:00 |
|
Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :
>Hvad skulle de så med storebæltsbroen?"
Dohh !!
Det var en tåbelig jysk ministers ønske om at kunne sælge frisk mælk !
--
Jan_stevns
| |
Kent Friis (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 26-02-08 22:40 |
|
Den Tue, 26 Feb 2008 22:00:00 +0100 skrev jan_stevns:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :
>
>>Hvad skulle de så med storebæltsbroen?"
>
> Dohh !!
>
> Det var en tåbelig jysk ministers ønske om at kunne sælge frisk mælk !
Det var nok ikke uden grund vedkommende blev deporteret til
Christiansborg.
Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).
| |
Leonard (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 26-02-08 22:42 |
|
On 26 Feb 2008 21:40:21 GMT, Kent Friis wrote:
>> Det var en tåbelig jysk ministers ønske om at kunne sælge frisk mælk !
>
> Det var nok ikke uden grund vedkommende blev deporteret til
> Christiansborg.
Er han ikke taget hjem til Gram igen?
--
Leonard
| |
Torben Scheel (27-02-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 27-02-08 07:34 |
|
Leonard wrote:
> On 26 Feb 2008 21:40:21 GMT, Kent Friis wrote:
>
>>> Det var en tåbelig jysk ministers ønske om at kunne sælge frisk mælk !
>> Det var nok ikke uden grund vedkommende blev deporteret til
>> Christiansborg.
>
> Er han ikke taget hjem til Gram igen?
>
Han havde primært opholdt sig i snapstinget, så Kilong (med Hummershas)
passede bedre..
--
vh
Torben
| |
Kent Friis (27-02-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 27-02-08 17:31 |
|
Den Tue, 26 Feb 2008 22:41:54 +0100 skrev Leonard:
> On 26 Feb 2008 21:40:21 GMT, Kent Friis wrote:
>
>>> Det var en tåbelig jysk ministers ønske om at kunne sælge frisk mælk !
>>
>> Det var nok ikke uden grund vedkommende blev deporteret til
>> Christiansborg.
>
> Er han ikke taget hjem til Gram igen?
Han er vel prøveløsladt?
Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).
| |
Jens G (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Jens G |
Dato : 22-02-08 16:03 |
| | |
Christian B. Andrese~ (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 26-02-08 02:42 |
|
On Feb 22, 8:47 pm, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:
> Den Fri, 22 Feb 2008 20:27:11 +0100 skrev Ulrik Friis:
>
> > "Kent Friis" <nos...@nospam.invalid> wrote in message
> >news:47bf0ae1$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Den Fri, 22 Feb 2008 17:00:41 +0100 skrev Martin:
> >>> 1 politimand på hver side af broen, kameraovervågningsmanden ringer til
> >>> politiet i den retning den hurtige bilist kører. Politimanden stopper
> >>> bilen, og imens er der kommet en videosekvens med målingen, på
> >>> politimandens helt nye trådløse PDA - præcis som politiet gør i deres
> >>> civilvogne - altså det med videoen.
>
> >> Var det ikke i stedet på tide at få opgraderet den bro til motorvej?
> >> Eller er det stadig kun noget vi har herovre i "det mørke Jylland"?
>
> > Broen er skam en motorvej. Nu er "broen" både en tunnel og en bro. I den fri
> > luft må man køre 110 og i tunnellen må man køre 90. Men det forhindrer ikke
> > folk i at køre 130-140 i tunnellen.
>
> Så lav dog begge dele om til motorvej. "Tok-tok-tok, de er skøre de
> rom^H^H^H sjællændere..." 90? 110? Man skulle tro de aldrig havde set en
> motorvej.
Der er fx. ingen nødspor i tunnelen.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
| |
|
|