Har Toyota haft gynækologer ansat ???
Fra : Ukendt

Dato : 18-02-08 23:16

G'aften i hytterne

Jow jow - i tænkte nok lidt over *den* overskrift ;)

Jeg tror eddergodtnok de må have haft gynækologer ansat på Toyota
værksteder, for at f.eks udskifte en fesen generator på en Previa

Er i klar over hvor bøvlet det møg, er at fjerne fra bilen ?

Jeg ville dælme hellere blive sat til at male en tre-værelses
lejlighed gennem en brevsprække, end skifte generator på sådan en
112%'er

Den næste køber, der efterlyser en bil der er nem at lave selv, vil
jeg næsten lokke til at købe en Previa, og ønske alsken ulykker ,
hehe.. Især hvis nogen påstår at de ski*e japanerbiler aldrig går i
stykker

Nåehh ja - jeg fik taget seriøs pis på Brormanden ...

Spurgte henkastet, om han var klar over at kabinelyset stadig virkede
i hans gamle Sierra ?

Han så på mig, mistroisk - sagde - det er sgu' da løgn, der er jo ikke
noget batteri i den mere - well, kom så lige her og kig makker !!

Åbnede døren og lyset tændte - Hold op han så sjov ud !

Kiggede fuldstændigt vantro på mig, og bilen.

Indtil det gik op for ham, at det var den gamle Scorpio, han jo havde
gaflet batteriet fra - det havde han glemt - Åehædrrrrrrr.

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-08 23:39

Jeg købte for mange år siden en brugt bil hvor kabinelyset ikke virkede , og
langt om længe fik jeg den skilt ad , og ja der lå sku da lige 100 kr bukket
pænt sammen , og pæren lyste fint , så resten af bilen blev også skilt ad ,
det kunne jo være !!!! Men nix

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 18-02-08 23:47

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Indtil det gik op for ham, at det var den gamle Scorpio, han jo havde
> gaflet batteriet fra - det havde han glemt - Åehædrrrrrrr.

Så sku du prøve at skrue på en 2CV - de frøædere må sgu ha haft en
pygmæ-gynækolog som chef-designer !
Ikke nok med at pladsfofholdene ikke er nær hvad det ser ud til - næææh - de
bruger et sjældent trick; hver skrue holder mindst 4 ting - altså 4 ting
mere end du lige ser når du skruer skruen af. Gæt hvor de ting du ikke så i
tide og derfor holdt fast i ender henne.
Og det første du skal købe ting værktøjskassen er et sæt slagterihandsker -
altså dem der der er strikket at ståluld ! For de førnævnte skruer er alle
sammen de goe gamle galopskruer. Og den skarpe spids stikker ud på den anden
side......når du er (græde)færdig tror folk du har katte-farm !

Brormand havde forresten også en før jeg købte en. Ham og fruen var 3 gange
i sydfrankrig med den; ud med bagsædet og telt og hele gøjemøget kunne være
der.
3. gang nåede de op midt i Tyskland for hjemadgående - 130 på uret og så
sagde det bang. En revet cyllinder og røg alle steder, så den måtte
transporteres hjem.
En "ny" motor indkøbt hos en hugger på den mørke side af bætet (jylland -
hvis nogen sku være i tvivl). Huggeren erklærede i telefonen at motoren kom
fra en Dyane 6, som havde været ejet af en gammel dame (den falder brormand
ikke for igen !).
Nå - vi fik skiftet l**** og prøvede at starte den - det gik ikke lige så
let. Men 1½ batteri senere kom der liv i den. Men det var ikke noget godt
liv; der kom mere røg ud af krumtapsudluftningen end af udstødningen :o/
Så det hed jo af med blæserkappen for at se på den rå motor - og selvom
blæsekappen jo er pænt lukket og har et fintmasket net for indsugningen (af
blæserluft) - ja - såp var der pakket sådan en af de der klassiske, orange
mekanikerklude omkring den ene cylinder. Og den cylindet var underligt nok
meget ridset og stemplet manglede stort set enhver for for ringe.
Vi måtte jo så skifte olien og filteret i håb om at få alle
stempelringsstumper ud og negle en cylinder + stempel fra den gamle motor -
så tøffede den som den skulle igen.
Men jeg ville være meget svær at overtale til at købe en brugt motor i
jylland......

Og så syntes jeg at det var et rigtigt tarveligt trick, du laved der med din
stakkels bror. Tarveligt fordi vi andre ikke var med

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Svage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-02-08 23:52

"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> writes:

<never mind>

Øh, Jesper, jeg ved godt at det er dårlig stil at kommentere folks
signaturer, men er den MC virkelig *så* bovlam?

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-02-08 00:07

Jamen Peter - når du tillader dig at kritisere så tillader jeg mig at
topposte !

Og om lidt har jeg en "lidt" anden signatur

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 00:11

Så svarer jeg måske lige for ham ;)

Sådan en enstamper er jo ikke et lyn , men mange af de Savage (Svage) har
faktisk et lille grøn/blå låg inde i kaburatoren og hvis man fjerner det
giver det 8-10 hk ud af den blå luft ;))

Men ved godt at , at mange af dem er fjernet

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-02-08 00:33

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> giver det 8-10 hk ud af den blå luft ;))
>
> Men ved godt at , at mange af dem er fjernet

Ja - en racer er det jo sådan set ikke. Men 650 ccm i et rum giver et vist
træk - herinde i byen svarer det vel lidt til at køre med automat-gear; du
drejer bare på håndtaget - så er de fleste biler passeret

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 00:46

Har prøvet det en gang eller to

www.kvikteam.dk

PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
"

Fra : Henrik B.

Dato : 19-02-08 11:54

"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i meddelelsen

> [...]
> Ikke nok med at pladsfofholdene ikke er nær hvad det ser ud til - næææh -
> de bruger et sjældent trick; hver skrue holder mindst 4 ting - altså 4

Vrøvl, det er lige så let som at klø sig i rø***. )
Så længe at skærmene blot sidder med 5 skruer hver, så er det sgu da bare af
med dem, hver gang man skal rode. For så er der ikke andet end bundrammen
tilbage...

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-02-08 20:56

> [...]
> Så længe at skærmene blot sidder med 5 skruer hver, så er det sgu da bare
> af med dem, hver gang man skal rode. For så er der ikke andet end

Enig. 2CV er besværlig for dem der ikke kender dem. Jeg startede med 2CV og
kendte ikke andet de første 6 år jeg havde 'bil'. Jeg synes derfor at alle
almindelige biler er håbløst konstrueret, men kan da godt se at det er smart
at alt fra Corolla til Kadett er ens. Altså for mekanikerne. Jeg har haft
min 2CV i 24 år nu, og den har været på 'rigtigt' værksted 4-5 gange, resten
er ordnet i indkørslen, så sig ikke at den ikke er til at skrue i.. OK,
galopskuerne har også sat sine spor i mine underarme, indrømmet...

MVH Leo

Fra : Henrik B.

Dato : 19-02-08 11:55

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Indtil det gik op for ham, at det var den gamle Scorpio, han jo havde
> gaflet batteriet fra - det havde han glemt - Åehædrrrrrrr.

*Mega ROFL*

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-02-08 13:09

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Jeg tror eddergodtnok de må have haft gynækologer ansat på Toyota
> værksteder, for at f.eks udskifte en fesen generator på en Previa

Nope, men tror du kan berige vore sin med en malerisk beretning.
Den ses helst indeholdende _alle_ kommentarer incl. bamdeord

> Er i klar over hvor bøvlet det møg, er at fjerne fra bilen ?

Kort sagt:
Hvis generatoren går, så er det billigere at skifte hele bilen?

> Jeg ville dælme hellere blive sat til at male en tre-værelses
> lejlighed gennem en brevsprække, end skifte generator på sådan en
> 112%'er

Filmen med Mr. Bean fløj lige over nethinden

> [...]
>

> Nåehh ja - jeg fik taget seriøs pis på Brormanden ...
>
> Spurgte henkastet, om han var klar over at kabinelyset stadig virkede

Det er jo det jeg altid har sagt:
De Sierra _er_ svære at aflive.

> [...]
>
> Indtil det gik op for ham, at det var den gamle Scorpio, han jo havde
> gaflet batteriet fra - det havde han glemt - Åehædrrrrrrr.

For mange biler på et for lille areal

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 13:47

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :

>Nope, men tror du kan berige vore sin med en malerisk beretning.
>Den ses helst indeholdende _alle_ kommentarer incl. bamdeord

Af hensyn til mindreårige/sarte læsere, skal jeg undlade det værste ;)

>Kort sagt:
>Hvis generatoren går, så er det billigere at skifte hele bilen?

Nøehh ikke helt, men stedet der er anbragt, er spøjst valgt, tro mig,
den er ikke i nærheden af motoren !

Og den er da slet ikke anbragt et gennemtænkt sted heller

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-02-08 14:28

> Af hensyn til mindreårige/sarte læsere, skal jeg undlade det værste ;)

Tænkte det nok.

> Nøehh ikke helt, men stedet der er anbragt, er spøjst valgt, tro mig,
> den er ikke i nærheden af motoren !

"Normalt" skal generatoren jo trækkes af motoren via kæde/rem/tandhjul.
Dette fordi omdr. på generatorn skal afhænge af omdr. på motoren.
Ellers kunne generatoren placeres ved differentialet feks..

> Og den er da slet ikke anbragt et gennemtænkt sted heller

Please, oplys min videbegærlighed

Kunne forestille mig noget med i forlængelse af gearkassen,
med en aksel/tandhjul ind på startkransen.
Bare et vildt gæt

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-02-08 17:43

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

klip
> [...]
>Dette fordi omdr. på generatorn skal afhænge af omdr. på motoren.
>Ellers kunne generatoren placeres ved differentialet feks..

Et kraftudtag direkte på motoren, ført fremad via en aksel til
servopumpe og generator. I det arrangement kan man placere flere
pumper.. f.eks kompressor til et horn af Hornblaster-typen

>Kunne forestille mig noget med i forlængelse af gearkassen,
>med en aksel/tandhjul ind på startkransen.
>Bare et vildt gæt

Og ikke et helt tosset gæt.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Møller

Dato : 19-02-08 21:06

Uffe Bærentsen wrote:

> [...]

> Dette fordi omdr. på generatorn skal afhænge af omdr. på motoren.
> Ellers kunne generatoren placeres ved differentialet feks..

Der er den altså igen lige til en ny tråd:
Generator, alternator, AC, DC, jævnstrømsdynamo, vekselstrømsdynamo... vi kan rigtig få det hele
blandet.
For ikke at blande en Dynastarter ind i billedet.

> Please, oplys min videbegærlighed
>
> Kunne forestille mig noget med i forlængelse af gearkassen,
> med en aksel/tandhjul ind på startkransen.
> Bare et vildt gæt

Hvad med en benzindrevet Honda generator i bagagerummet.

Dat kender jeg da nogle der har i en Previa
..
..
..
..
..
Nær de kører til festival

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-02-08 21:22

"Møller" <Ma@g2net.dk> skrev i en meddelelse

> Der er den altså igen lige til en ny tråd:
> Generator, alternator, AC, DC, jævnstrømsdynamo, vekselstrømsdynamo... vi
> kan rigtig få det hele blandet.

Tror nu nok de fleste moderne biler har en 3-faset generator monteret.
En af de store forskelle på generator og og dynamo er at dynamoen ikke
behøver 'fremmed' strøm for at begynde at lade.

> For ikke at blande en Dynastarter ind i billedet.

Har set nogle stykker.
Sidst var vistnok i sidste uge

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Møller

Dato : 20-02-08 13:39

Uffe Bærentsen wrote:

> Tror nu nok de fleste moderne biler har en 3-faset generator monteret.
> En af de store forskelle på generator og og dynamo er at dynamoen ikke
> behøver 'fremmed' strøm for at begynde at lade.

Ja lidt strøm til feltviklinger er jo ikke at foragte. Derfor kan en bil med flad batteri og
AC-generator let startes, hvis det kun er strøm den mangler.
Bare lidt strøm på og den kan skubbes i gang hvis den ikke selv kan trække startmotor.

> Har set nogle stykker.
> Sidst var vistnok i sidste uge

DKW? eller en bådmotor.
Og så ser den jo meget simpel ud:
http://www.nsu4.info/English/TechE01.html
Møller

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-02-08 14:00

> [...]
> mangler.
> Bare lidt strøm på og den kan skubbes i gang hvis den ikke selv kan trække

Der er dog krav til hvor lidt saft der kan være.

Pas.
Når jeg ser dem er det i løs vægt.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Møller

Dato : 20-02-08 15:35

Uffe Bærentsen wrote:

> Når jeg ser dem er det i løs vægt.

Jeg troede de blev solgt i stk

Møller

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-02-08 16:06

> Jeg troede de blev solgt i stk

Ok, de var i hel tilstand.

Uden at kunne sige det med 100% sikkerhed,
så tror jeg at de også sælges i løsdele.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-02-08 17:37

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

><jan_stevns> skrev i en meddelelse

>Nope, men tror du kan berige vore sin med en malerisk beretning.
>Den ses helst indeholdende _alle_ kommentarer incl. bamdeord

Medens jeg forsøgte at komme til en af de bolte der skal skrues ud,
havde jeg rig lejlighed til at messe min favorit ed:
"Sås'gudakraftederpederrøvsygAma'rforsyvsatanogfemfingreitEtrøvhul"

Jo hurtigere man kan sige den, desto mere kraft får man til at løsne
diverse bolte og skruer.

>Kort sagt:
>Hvis generatoren går, så er det billigere at skifte hele bilen?

Tjohhhh.... Nye calipre foran og nu en ny generator..... vi er vist
ved at være derhenne ad
klip

>For mange biler på et for lille areal

Nahhhh kortidshukommelsen på stand-by

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-02-08 19:25

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> wrote:

> [...]
>"Sås'gudakraftederpederrøvsygAma'rforsyvsatanogfemfingreitEtrøvhul"
>
>Jo hurtigere man kan sige den, desto mere kraft får man til at løsne

ForbigåendeEkstremHøjtBloktryk

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-02-08 20:43

Isang tao pinangalanan, Ove Kjeldgaard nagsulat:

>ForbigåendeEkstremHøjtBloktryk

Nah... den har ikke det samme naturlige flow)
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-02-08 20:25

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Sås'gudakraftederpederrøvsygAma'rforsyvsatanogfemfingreitEtrøvhul"
>
> Jo hurtigere man kan sige den, desto mere kraft får man til at løsne

Javel, Kaptajn Haddock

> Nahhhh kortidshukommelsen på stand-by

Lyder bekendt

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-02-08 23:52

Uffe Bærentsen wrote:

> Filmen med Mr. Bean fløj lige over nethinden

Bang.......Nytår?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-02-08 08:58

> Bang.......Nytår?

Mr. Bean der skulle til at male, tror det er den samme vi tænker på

Større lejlighed = Større kanonslag

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-02-08 16:48

Uffe Bærentsen wrote:

> Mr. Bean der skulle til at male, tror det er den samme vi tænker på
>

> Større lejlighed = Større kanonslag

Jo, dog vil jeg mene at det vil give nogle hellidage på enkelte vægge

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-02-08 17:09

> Jo, dog vil jeg mene at det vil give nogle hellidage på enkelte vægge

Ikke hvis kanonslaget er stort nok.
Hint: Hvilke vægge, jeg ser ikke nogen væg mere......

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-02-08 17:29

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

>G'aften i hytterne
klip
>Nåehh ja - jeg fik taget seriøs pis på Brormanden ...
klip
>Indtil det gik op for ham, at det var den gamle Scorpio, han jo havde
>gaflet batteriet fra - det havde han glemt - Åehædrrrrrrr.

Du dåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååm!
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Kate

Dato : 19-02-08 20:20

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> wrote in

> Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

> klip
> klip
>
> Du dåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååm!

høhøhøhø, du er da lidt sart, er du ikke?

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-02-08 20:44

Isang tao pinangalanan, Kate nagsulat:

>Claus Frørup <Claus@froerup.dk> wrote in

>høhøhøhø, du er da lidt sart, er du ikke?

Jo.... især når han tager fusen på mig så rafineret-

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-02-08 20:27

> [...]
> klip
> klip
>
> Du dåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååm!

Propper + Setto + Jan + Claus = Top Underholdning

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 20:25

On Mon, 18 Feb 2008 23:15:57 +0100, jan_stevns wrote:

>G'aften i hytterne

aften!

>Jow jow - i tænkte nok lidt over *den* overskrift ;)

Når den kommer fra Stevns forventes hvad som helst.

> [...]
>
>Jeg ville dælme hellere blive sat til at male en tre-værelses
>lejlighed gennem en brevsprække, end skifte generator på sådan en

hmmm!

> [...]
>jeg næsten lokke til at købe en Previa, og ønske alsken ulykker ,
>hehe.. Især hvis nogen påstår at de ski*e japanerbiler aldrig går i

Går den slags i stykker?

> [...]
>
>Indtil det gik op for ham, at det var den gamle Scorpio, han jo havde
>gaflet batteriet fra - det havde han glemt - Åehædrrrrrrr.

Du har fandme selv flyttet batteriet, din svindler! *ggg*
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 21:06

Ivan Madsen <> skrev :

>hmmm!

Hvis du ikke ved hvor den sidder :
http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/previa2/previa_generator.htm

>Går den slags i stykker?

Nogle følger sig kaldet at foreslå alt og alle en japser, ud fra
ovenstående - de har af og til uret ;)

Ok - en brugt Previa, er nok også kun egnet til folk der tør ;)

>Du har fandme selv flyttet batteriet, din svindler! *ggg*

Nope !

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 21:20

On Tue, 19 Feb 2008 21:06:12 +0100, jan_stevns wrote:

>Hvis du ikke ved hvor den sidder :
>http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/previa2/previa_generator.htm

Okay - det er ikke nytårsløjer - det er hærværk!

>Nogle følger sig kaldet at foreslå alt og alle en japser, ud fra
>ovenstående - de har af og til uret ;)

Hvis man køber en brugt bil får man somme tider næsen mv. skoldet. Så
let er det! Been there, done that - og købte engang en Ascona på
auktion, som lød vidunderligt og så tilforladelig ud. Jeg blev slemt
klogere. Karburatoren (VirusJet du ved) var det år jeg havde den mildt
sagt mystisk (chokeren var fy-fy) og myrerne bredte sig lystigt. (jeg
havde ikke set godt nok efter )

>Ok - en brugt Previa, er nok også kun egnet til folk der tør ;)

Det er alle brugte sådan set!

>Nope !

Så tror jeg på den - og julemanden og storken, men så er det godt nok
også slut )

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 22:29

Ivan Madsen <> skrev :

>Okay - det er ikke nytårsløjer - det er hærværk!

Den er lidt sjov ;) - sådan en 112%'er

>Hvis man køber en brugt bil får man somme tider næsen mv. skoldet.

Jep - det er altid et spørgsmål om at få kloget sig tilstrækkeligt på
hvad man står overfor, kan man det, bliver man sjældent snydt.

Vi gav jo ikke mange pebbernødder for den gryde, så der er da luft til
nogle småting undervejs

>Karburatoren (VirusJet du ved) var det år jeg havde den mildt
>sagt mystisk (chokeren var fy-fy)

VaraJett'en er da nem nok, når man kender den - jeg har haft en del af
dem, i Rekorderne, og har sgu'tte haft ret meget skæg med dem, men :
man skal sågu kende den - hvis nej, er den ganske drilsom

>Så tror jeg på den - og julemanden og storken, men så er det godt nok
>også slut )

Herligt - interesseret i et aflagt Eiffeltårn ?

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-08 20:51

On Tue, 19 Feb 2008 22:28:50 +0100, jan_stevns wrote:

<...>

>Herligt - interesseret i et aflagt Eiffeltårn ?

Det byttede jeg væk for to pyramider i week-enden

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-02-08 00:27

On Feb 20, 5:09 pm, "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SP...@hotmail.com>
wrote:

> Ikke hvis kanonslaget er stort nok.
> Hint: Hvilke vægge, jeg ser ikke nogen væg mere......

Nå det var det der skete på Østerbro, solcenteret skulle males

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Martin Mose Larsen