Termokontakt
Fra : Mathias

Dato : 18-02-08 17:23

Hej allesammen

Søger en termokontakt som lukker (elektronisk) ved 30 grader. Skal føle på
kølervandet.
Hvor finder jeg en sådan? Evt. som reservedel til en bestemt bil hvor der
sidder en sådan..?

På forhånd tak!
-Mathias

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-02-08 22:04

Mathias wrote:

> Søger en termokontakt som lukker (elektronisk) ved 30 grader.

Skal den slutte eller bryde ved 30 grader?

Hvorfor elektronisk? er elektromekanisk ikke brugbart? er det fordi du
stiller specielle krav til hysteresen? eller?

> Skal
> føle på kølervandet.
> Hvor finder jeg en sådan? Evt. som reservedel til en bestemt bil hvor
> der sidder en sådan..?

Elektromekaniske termostatkontakter findes mange steder, vaskemaskiner,
opvaskemaskiner, varmestyring af huse, airkonditioneringsanlæg,
jordvarmeanlæg osv.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Mathias

Dato : 18-02-08 22:29

> Skal den slutte eller bryde ved 30 grader?

Den skal slutte

> Hvorfor elektronisk? er elektromekanisk ikke brugbart? er det fordi du
> stiller specielle krav til hysteresen? eller?

Jeg skrev forkert, jeg mente blot at den skulle slutte elektrisk, og altså
ikke forveksles med en mekanisk termostat.
Elektromekanisk er netop hvad jeg søger. Nogen idéer til hvor jeg kan lede?

-Mathias

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-02-08 22:53

Mathias wrote:

> Den skal slutte

> Elektromekanisk er netop hvad jeg søger. Nogen idéer til hvor jeg kan
> lede?

Alle de steder jeg nævnte.

Hvor stor en strøm vil du trække fra termostaten?

Jeg gætter på at Farnell har et store udvalg.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : joppe

Dato : 18-02-08 14:57
Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-02-08 23:06

joppe wrote:
> Mon ikke denne kan bruges.

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=2295935

Sådan en må jeg have i bilen, til at fortælle mig at nu kølevandet varmt nok
til at jeg kan tænde for kabineblæseren.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-02-08 23:16

Hej!

Uffe Ravn wrote:
> Sådan en må jeg have i bilen, til at fortælle mig at nu kølevandet varmt nok
> til at jeg kan tænde for kabineblæseren.

Man kan også bare tænde med det samme, så kommer der varme efter et par km

Jeg skal nok fortælle kølevandet hvem der er boss! Det er ihvertfald ikke en
dims fra RS der får den titel

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-02-08 16:46

Kim Voss Schrader wrote:

> Man kan også bare tænde med det samme, så kommer der varme efter et
> par km

Jo men så småfryser man jo den første km.

Nå det er koldt altså

> Jeg skal nok fortælle kølevandet hvem der er boss! Det er ihvertfald
> ikke en dims fra RS der får den titel

Jeg kan godt lide at uddelegere ansvaret

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-08 19:34

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Jo men så småfryser man jo den første km.

Det gør man jo alligevel ;(

Jeg savner sgu'tte min Dieaelkaskett, hvor varmen først kom på den
anden side af Køge - Føj, det var ej sjovt....

>Nå det er koldt altså

detaljer ;)

--
Jan_stevns