ang. alu-fælge
Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 18-02-08 13:49

Jeg er blevet tilbudt et sæt alu-fælge til en yderst fornuftig pris, og
ville lige høre Jer herinde, om der er nogen der kan give et hurtigt
svar, inden jeg siger ja til dem.

Jeg har en Ford Focus som de skal sidde på, og fælgene passer sådan set
fint nok i størrelse og hulmål, men hvad med centernavet?? Fælgene er
købt til en Peugeot 406, og den har et mål på 65,1mm, og min egen Focus
har et mål på 63,4mm iflg http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

Kan jeg købe et sæt ringe, der kan udligne forskellen, eller skal jeg
bare glemme de fælge igen??

Jesper

Fra : tinus nielsen

Dato : 18-02-08 15:53

dem her har en centreringsring der passer

http://www.keratech.dk/product.asp?product=333&page=1

Fra : Helge Christiansen

Dato : 18-02-08 16:42

Hej.

På en peugeot 406 er indpresningen (ET) 18 mm. På en focus er den 47 mm. Det
er alt for stor forskel.
Det er ulovligt, og du får forkert tryk på lejer, bærearme osv.

mvh.
Helge

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 19-02-08 21:16

Helge Christiansen skrev:
> [...]
> er alt for stor forskel.
> Det er ulovligt, og du får forkert tryk på lejer, bærearme osv.

Det ved jeg skam godt, men af en eller anden mærkelig årsag, så er ET
målet på fælgene 40, og det passer i hvert fald ikke på en Pug, uden et
par skiver bagved, og de skal jo være ret kraftige, for at få fælgen ud
hvor den skal være. De er købt nu, så jeg skal altså bare have fat i de
ringe, så skulle fælgene gå lige på. Ja jeg skal jo nok lige have fat i
nogle møtrikker til fælgene også, så de bliver siddende på navet.

Jesper