Bilvask med voks
Fra : CR

Dato : 16-02-08 16:47

Jeg lige vasket bilen hos Statoil. Den fik en sølvvask med voks. Jeg synes
påføringen så meget underlig ud. Det lignede at der bare blev pjasket lidt
vand på taget som så røg af i forbindelse med tørringen. Bilen blev ikke
engang tørret før der kom voks på. Kan ingen forskel fornemme på lakken.
Hvad er det for et voksprodukt?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-02-08 17:24

On Sat, 16 Feb 2008 16:46:46 +0100, "CR" <cr@notreal.dk> wrote:

> [...]
>vand på taget som så røg af i forbindelse med tørringen. Bilen blev ikke
>engang tørret før der kom voks på. Kan ingen forskel fornemme på lakken.

Det er ikke mit indtryk at det er noget de gør for din og min skyld.

Jeg tror først og fremmest at de tilsætter "voksen" fordi det så
efterfølgende er nemmere for maskinen at blæse bilen tør.

Den største ulempe er at det sætter sig på viskere og forrude, og
giver dårligt udsyn om natten i regnvejr.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : CR

Dato : 16-02-08 18:15

> Det er ikke mit indtryk at det er noget de gør for din og min skyld.

Jeg tror ikke deres markedsføringsmodel virker, når du det er det indtryk du
får :)

Fra : none

Dato : 16-02-08 18:53

CR wrote:

> [...]
> vand på taget som så røg af i forbindelse med tørringen. Bilen blev ikke
> engang tørret før der kom voks på. Kan ingen forskel fornemme på lakken.

Voks kommer altid på ifm med selve vaskeprocessen.

Atslutningsvis kommer der koldvoks på som fremmer tørreproces.

Kender ikke statoils vaskekemi, men mon ikke det leveres af firmaet Washtec.

Og du vil ikke kunne mærke denne voks.

Mht kemirester på viskerblade og rude så ryger det hurtigt af ruden
igen. Derimod sidder det bedre fast på gummi på viskerblade.

m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 17-02-08 22:18

none <""peter\"@(none)"> wrote in

> Voks kommer altid på ifm med selve vaskeprocessen.
> Atslutningsvis kommer der koldvoks på som fremmer tørreproces.

Dvs. selv på de billigste vaske?

> Mht kemirester på viskerblade og rude så ryger det hurtigt af ruden
> igen. Derimod sidder det bedre fast på gummi på viskerblade.

Vil det sige at der er fornuft i at komme poser på forrude viskerne når man
kører i vaskehal?

--
vh, Erik BH