|
| Parkeringsvarmer igen Fra : Mathias |
Dato : 16-02-08 16:11 |
|
Hej alle
Som sagt er jeg ved at ombygge min kørevarmer til
parkeringsvarmer.
Tak til alle for hjælp i dne tidligere tråd!
Jeg kommer nu i tanke om alle de tilfælde jeg har hørt om hvor folk ikke har
kunnet starte pga. deres fyr har kørt for længe, eller de har kørt for korte
ture til at batteriet har kunnet oplades.
Jeg ved, at det er rimelig enkelt at lave et lille kredsløb som slår fyret
fra, i det øjeblik spændingen når under en vis grænse. Vil dette ikke være
en god ide, idet man så altid kan være sikker på at kunne starte? Og hvad
skal spændingen i så fald være det slår fra ved?
På forhånd tak!
-Mathias
_________________
MB W210 220 CDI 1/1999
| |
Dennis Pedersen (16-02-2008)
| Kommentar Fra : Dennis Pedersen |
Dato : 16-02-08 16:26 |
|
"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47b6fd1d$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej alle
>
> Som sagt er jeg ved at ombygge min kørevarmer til
> parkeringsvarmer.
> Tak til alle for hjælp i dne tidligere tråd!
>
> Jeg kommer nu i tanke om alle de tilfælde jeg har hørt om hvor folk ikke
> har kunnet starte pga. deres fyr har kørt for længe, eller de har kørt for
> korte ture til at batteriet har kunnet oplades.
> Jeg ved, at det er rimelig enkelt at lave et lille kredsløb som slår fyret
> fra, i det øjeblik spændingen når under en vis grænse. Vil dette ikke være
> en god ide, idet man så altid kan være sikker på at kunne starte? Og hvad
> skal spændingen i så fald være det slår fra ved?
Det kommer al på hvor langt du har på arbejde?
Mit fyr kører hver eneste morgen i 25minutter og har ca. 3km på arbejde (man
er vel magelig :))
På en skidt uge er der måske kun en tur på en time ellers bare
ned-i-byen-og-hjem igen
Der har aldrig været problemer med at starte når det skal være.
Jeg ville hellere bruge pengene på et nyt og bedre batteri.
/Dennis
| |
Niels Bengaard (16-02-2008)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 16-02-08 16:37 |
|
>> Som sagt er jeg ved at ombygge min kørevarmer til
>> parkeringsvarmer.
>> Tak til alle for hjælp i dne tidligere tråd!
>>
>> Jeg kommer nu i tanke om alle de tilfælde jeg har hørt om hvor folk ikke
>> har kunnet starte pga. deres fyr har kørt for længe, eller de har kørt
>> for korte ture til at batteriet har kunnet oplades.
>> Jeg ved, at det er rimelig enkelt at lave et lille kredsløb som slår
>> fyret fra, i det øjeblik spændingen når under en vis grænse. Vil dette
>> ikke være en god ide, idet man så altid kan være sikker på at kunne
>> starte? Og hvad skal spændingen i så fald være det slår fra ved?
>
> Det kommer al på hvor langt du har på arbejde?
> Mit fyr kører hver eneste morgen i 25minutter og har ca. 3km på arbejde
> (man er vel magelig :))
> På en skidt uge er der måske kun en tur på en time ellers bare
> ned-i-byen-og-hjem igen
>
> Der har aldrig været problemer med at starte når det skal være.
>
> Jeg ville hellere bruge pengene på et nyt og bedre batteri.
Med kabineblæser i drift og i givet fald på hvilket trin?
Hvilken størrelse batteri og generator?
Mvh Niels
| |
Nicolai Mølgaard-And~ (16-02-2008)
| Kommentar Fra : Nicolai Mølgaard-And~ |
Dato : 16-02-08 16:49 |
|
Når min parkeringsvarmer i volvoen er original omkring alt, så kontrollerer
den også om jeg har diesel og spænding nok. Hvis en af delene når under en
af volvo forudbestemt grænse, så slukker oliefyret og meddeler mig dette ved
start af bilen. Har kun oplevet det en dag jeg nåede grænsen for diesel i
tanken. Og ja, den var næsten tom.
Mvh.
Nicolai Mølgaard-Andersen
"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:47b70318$0$89174$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> Som sagt er jeg ved at ombygge min kørevarmer til
>>> parkeringsvarmer.
>>> Tak til alle for hjælp i dne tidligere tråd!
>>>
>>> Jeg kommer nu i tanke om alle de tilfælde jeg har hørt om hvor folk ikke
>>> har kunnet starte pga. deres fyr har kørt for længe, eller de har kørt
>>> for korte ture til at batteriet har kunnet oplades.
>>> Jeg ved, at det er rimelig enkelt at lave et lille kredsløb som slår
>>> fyret fra, i det øjeblik spændingen når under en vis grænse. Vil dette
>>> ikke være en god ide, idet man så altid kan være sikker på at kunne
>>> starte? Og hvad skal spændingen i så fald være det slår fra ved?
>>
>> Det kommer al på hvor langt du har på arbejde?
>> Mit fyr kører hver eneste morgen i 25minutter og har ca. 3km på arbejde
>> (man er vel magelig :))
>> På en skidt uge er der måske kun en tur på en time ellers bare
>> ned-i-byen-og-hjem igen
>>
>> Der har aldrig været problemer med at starte når det skal være.
>>
>> Jeg ville hellere bruge pengene på et nyt og bedre batteri.
>
> Med kabineblæser i drift og i givet fald på hvilket trin?
> Hvilken størrelse batteri og generator?
>
> Mvh Niels
>
>
| |
Dennis Pedersen (16-02-2008)
| Kommentar Fra : Dennis Pedersen |
Dato : 16-02-08 17:14 |
|
"Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:47b705af$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Når min parkeringsvarmer i volvoen er original omkring alt, så
> kontrollerer den også om jeg har diesel og spænding nok. Hvis en af delene
> når under en af volvo forudbestemt grænse, så slukker oliefyret og
> meddeler mig dette ved start af bilen. Har kun oplevet det en dag jeg
> nåede grænsen for diesel i tanken. Og ja, den var næsten tom.
Andre fattigfolk som undertegnede, der er sugestudsen blot kortet af således
fyret ikke kan brænde alt diesel af med fyret.
Det kræver så bare man husker at tanke den og ikke køre rundt på bundslatter
:)
/Dennsi
| |
Dennis Pedersen (16-02-2008)
| Kommentar Fra : Dennis Pedersen |
Dato : 16-02-08 17:11 |
|
"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:47b70318$0$89174$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Med kabineblæser i drift og i givet fald på hvilket trin?
Trin1 - hvis jeg kan se i krystalkuglen det bliver frostgrader trin2
> Hvilken størrelse batteri og generator?
Fisk - standard generator på en 1.9 diesel. Det er vel 90A generator?
Batteri er et 80Ah
/Dennis
| |
Niels Bengaard (16-02-2008)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 16-02-08 17:15 |
|
>> Med kabineblæser i drift og i givet fald på hvilket trin?
>
> Trin1 - hvis jeg kan se i krystalkuglen det bliver frostgrader trin2
>
>> Hvilken størrelse batteri og generator?
>
> Fisk - standard generator på en 1.9 diesel. Det er vel 90A generator?
> Batteri er et 80Ah
>
>
> /Dennis
Synes sgu ikke min benziner kan klare samme opgave uden at tømme batteriet.
Den har så 60Ah batteri og 100A generator og blæser på virkelig langsom.
Mvh Niels
| |
Brian k. lauritzen (16-02-2008)
| Kommentar Fra : Brian k. lauritzen |
Dato : 16-02-08 16:51 |
|
>
> Det kommer al på hvor langt du har på arbejde?
> Mit fyr kører hver eneste morgen i 25minutter og har ca. 3km på arbejde
> (man er vel magelig :))
> På en skidt uge er der måske kun en tur på en time ellers bare
> ned-i-byen-og-hjem igen
>
> Der har aldrig været problemer med at starte når det skal være.
>
> Jeg ville hellere bruge pengene på et nyt og bedre batteri.
>
>
> /Dennis
Næsten samme historie som med mig, mit webasto fyr kører 30 min hver morgen,
og jeg har 3.5km til arbejde, jeg har ikke oplevet nogle problemer endnu mht
ikke at kunne starte etc, men jeg har dog investeret i en ctek lader, jeg
har et 70Ah batteri i bilen ( Renault megane II )
Vh
Brian k. lauritzen
| |
bme (16-02-2008)
| Kommentar Fra : bme |
Dato : 16-02-08 17:25 |
|
"Brian k. lauritzen" <brian.lauritzen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:47b70664$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Næsten samme historie som med mig, mit webasto fyr kører 30 min hver
> morgen, og jeg har 3.5km til arbejde, jeg har ikke oplevet nogle problemer
> endnu mht ikke at kunne starte etc, men jeg har dog investeret i en ctek
> lader, jeg har et 70Ah batteri i bilen ( Renault megane II )
>
> Vh
>
> Brian k. lauritzen
Jeg skal lige høre - har du manuel eller automatisk aircondition?
Jeg har klima i min gr. Scenic og overvejer et fyr, men har fået at vide at
jeg selv skal sørge for at klimaanlægget er sat på defrosterposition og selv
vælge blæsertrin inden jeg slukker for bilen hvis jeg vil bruge anlægget -
hvilket jeg er helt sikker på at jeg (og i særdeleshed konen) ikke får gjort
når man kommer hjem.
Hvordan virker dit anlæg?
/bo
| |
KASO (16-02-2008)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 16-02-08 17:51 |
|
"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i meddelelsen
news:47b70e59$0$89176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Brian k. lauritzen" <brian.lauritzen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:47b70664$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Næsten samme historie som med mig, mit webasto fyr kører 30 min hver
>> morgen, og jeg har 3.5km til arbejde, jeg har ikke oplevet nogle
>> problemer endnu mht ikke at kunne starte etc, men jeg har dog investeret
>> i en ctek lader, jeg har et 70Ah batteri i bilen ( Renault megane II )
>>
>> Vh
>>
>> Brian k. lauritzen
>
> Jeg skal lige høre - har du manuel eller automatisk aircondition?
>
> Jeg har klima i min gr. Scenic og overvejer et fyr, men har fået at vide
> at jeg selv skal sørge for at klimaanlægget er sat på defrosterposition og
> selv vælge blæsertrin inden jeg slukker for bilen hvis jeg vil bruge
> anlægget - hvilket jeg er helt sikker på at jeg (og i særdeleshed konen)
> ikke får gjort når man kommer hjem.
>
> Hvordan virker dit anlæg?
Jeg har også en Grand Scénic 1.9 dCi. I kolde perioder skal den køre omkring
45min for at varme motor og den store kabine op - og i uheldige tilfælde er
det lykkedes at tømme batteriet, fordi der ikke er "overskud" nok
undervejs - trods at jeg ikke kører med sædevarme, bagrude eller lign.
tændt. Jeg sætter derfor en lader på, når bilen holder i carporten - så er
jeg ude over problemet.
Jeg har iøvrigt man. A/C - men min motor/kabinevarmer er monteret hos www.
kjøller.dk, som samtidig monteret en "fanmaster", der selv styrer blæseren
(og reducerer strømforbruget).
| |
Brian k. lauritzen (16-02-2008)
| Kommentar Fra : Brian k. lauritzen |
Dato : 16-02-08 19:11 |
|
> Jeg skal lige høre - har du manuel eller automatisk aircondition?
>
> Jeg har klima i min gr. Scenic og overvejer et fyr, men har fået at vide
> at jeg selv skal sørge for at klimaanlægget er sat på defrosterposition og
> selv vælge blæsertrin inden jeg slukker for bilen hvis jeg vil bruge
> anlægget - hvilket jeg er helt sikker på at jeg (og i særdeleshed konen)
> ikke får gjort når man kommer hjem.
>
> Hvordan virker dit anlæg?
>
> /bo
Hejsa,
Jeg har manuel anlæg, jeg har altid knappen stående på 2, mht automatisk
anlæg skal du snakke med installatøren, da jeg er sikker på at det bare er
nogle flere forbindelser der skal laves til et auto anlæg, men det er
beregnet dertil, så vidt jeg ved. Kontakt evt "cliokongen" - "Michael Demant
Jensen" på renaultklubben.dk. P.S det er et webasto Termo Top E fyr jeg har.
Vh
Brian k. lauritzen
| |
KASO (16-02-2008)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 16-02-08 17:54 |
|
"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> skrev i meddelelsen
news:47b7007f$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:47b6fd1d$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hej alle
>>
>> Som sagt er jeg ved at ombygge min kørevarmer til
>> parkeringsvarmer.
>> Tak til alle for hjælp i dne tidligere tråd!
>>
>> Jeg kommer nu i tanke om alle de tilfælde jeg har hørt om hvor folk ikke
>> har kunnet starte pga. deres fyr har kørt for længe, eller de har kørt
>> for korte ture til at batteriet har kunnet oplades.
>> Jeg ved, at det er rimelig enkelt at lave et lille kredsløb som slår
>> fyret fra, i det øjeblik spændingen når under en vis grænse. Vil dette
>> ikke være en god ide, idet man så altid kan være sikker på at kunne
>> starte? Og hvad skal spændingen i så fald være det slår fra ved?
>
> Det kommer al på hvor langt du har på arbejde?
> Mit fyr kører hver eneste morgen i 25minutter og har ca. 3km på arbejde
> (man er vel magelig :))
> På en skidt uge er der måske kun en tur på en time ellers bare
> ned-i-byen-og-hjem igen
>
> Der har aldrig været problemer med at starte når det skal være.
>
> Jeg ville hellere bruge pengene på et nyt og bedre batteri.
Et bedre batteri hjælper ikke, hvis du bliver ved med at tappe mere end du
fylder på. Det svarer til at fylde ½liter vand i en spand og tappe en liter.
Selv om man køber en større spand, vil den før eller senere blive tømt
alligevel.
Et Volvo værksted fortalte, at de havde problemer med flere nye
Volvomodeller, hvor generatoren var dimensioneret så snært, at det var svært
at få ladet batteriet helt op, hvis forbruget havde været stort.
| |
|
|