En ny er født
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-08 10:41

Min nye Fiesta VIL komme til at se sådan ud.
Måske i en anden farve...men lækker er den.
Ingen tegn på 'østlig design'. Kinetic Extreme:,o)

http://ekstrabladet.dk/biler/article975041.ece

Dyrk dên front..den sejeste på ALLE minier.
Tilpas designet hoftelinje, og godt makerede
skærmkasser som gir' den pondus.

Må blive et hit.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 16-02-08 10:43

> [...]
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/article975041.ece
>
> Dyrk dên front..den sejeste på ALLE minier.
> Tilpas designet hoftelinje, og godt makerede

..... det ligner en Fiesta

Stef

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-02-08 12:11

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/article975041.ece
>
> Dyrk dên front..den sejeste på ALLE minier.
> Tilpas designet hoftelinje, og godt makerede

Fronten er fed nok. Det ligner en meget større bil forfra.. Men når man så
ser den fra siden går gassen totalt af ballonen. Smag kan ikke diskuteres,
men min smag er ikke til den side. ;)

- Martin

Fra : Brian

Dato : 16-02-08 14:57

Eque wrote:
> [...]
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/article975041.ece
>
> Dyrk dên front..den sejeste på ALLE minier.
> Tilpas designet hoftelinje, og godt makerede

Hmm, skal man ikke være Ford fanatiker for ikke at se inspirationen fra
Mazda 2 og Grande Punto ?

/Brian

Fra : -= JF =-

Dato : 16-02-08 17:38

Brian skrev:

> Hmm, skal man ikke være Ford fanatiker for ikke at se inspirationen fra
> Mazda 2 og Grande Punto ?

Da jeg så forlygterne i profil, tænkte jeg at der må stå en Pøgøjt uden
forlygter et sted i nærheden

--
Mvh. John

Fra : Brian

Dato : 16-02-08 18:00

-= JF =- wrote:

> Da jeg så forlygterne i profil, tænkte jeg at der må stå en Pøgøjt
> uden forlygter et sted i nærheden

Det har du ret i, hvis man ser på dem fra siden.

Mon det er hel umuligt at lave en "original" bil idag ?

/Brian

Fra : -= JF =-

Dato : 16-02-08 20:54

Brian skrev:

> Mon det er hel umuligt at lave en "original" bil idag ?

Det tror jeg såmænd ikke - men det bli'r nok svært at sælge den.
Vi skal jo helst ikke skille os for meget ud

Den grundlæggende form ligger jo nogenlunde fast, da den er givet på
forhånd og er dikteret at vindtuneller.

Resten er sgu ikke anderledes end al andet mode, og i denne sæson skal
forlygter tilsyneladende have et areal på størrelse med en udestue

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-08 09:15

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Da jeg så forlygterne i profil, tænkte jeg at der må stå en Pøgøjt uden
> forlygter et sted i nærheden

Den har gabet som en Peugeot, men i nedtonet udgave, hvis
man sammenholder med 'Verve-konceptet'.
Men det falder såmænd meget godt i tråd med
resten af fronten og er ikke så markant som hos Peugeot.
Det var jo bare eet stort sort gabende hul.,o)

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-08 09:13

> Hmm, skal man ikke være Ford fanatiker for ikke at se inspirationen fra
> Mazda 2 og Grande Punto ?

Mazda 2 deler vidst undervogn med Fiesta, men er ikke helt sikker (endnu).
Mazda'en har den typiske østlige designpræg, dog nu i en noget opdateret
stil.
Fiesta'en rykker rent med en hel anderledes moderne og stilsikker
formgivning.

Grande Punto'en er hammerlækker forfra, men jeg er ikke så glad
for afrundingen bagtil.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-02-08 09:18

Eque skriver:

> Fiesta'en rykker rent med en hel anderledes moderne og stilsikker
> formgivning.

Ja, nemlig ja.

Kan du ikke holde Sierraen kørende med TEC 200 længere ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-02-08 20:10

Brian skriver:

> Hmm, skal man ikke være Ford fanatiker for ikke at se inspirationen fra
> Mazda 2 og Grande Punto ?

No shit, by Fiesta og Mazda 2 fra side er jo praktisk taget det samme.
Forhjulet langt inde under bilen, baghjulet helt ude bagtil og den store
flade over baghjulet der gør at baghjulet ser så lille ud.

Mazda'en er pænere.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 16-02-08 09:42

On 16 Feb., 10:41, "Eque" <-> wrote:

> Dyrk dên front..den sejeste på ALLE minier.
> Tilpas designet hoftelinje, og godt makerede
> skærmkasser som gir' den pondus.

Fronten er okay, lidt stort hul til nummerpladen, men eller fin.
Bagenden er også ok, ligner dog meget den fra Focus.

Fra siden falder det hele da bare helt fra hinanden. A stolpen vokser
op som en forvokset "klump" fra forskærmen og den skarpe linje der er
under "klumpen" og over forlygten stopper brat ved forreste lilel
siderude og bukker nedad i chrom. Mellem forrdør, baglygte, de små
sidebagruder og ned til baghjulet er der så meget palde at baghjulet
kommer til at minde om et lille 12" fra en mascot.

Mit gæt er at på bagsædet er der kun plads til meget lave mennesker på
grund af den "smarte" taghældning bagud og den der midterkonsol med
"alufarve" minder mig om noget T-Hansen noget......

Men køb du bare en sådan - så får ham der har skrevet den første
kommentar på siden jo også ret......

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-08 17:44

"Eque" <-> skrev :

>Dyrk dên front..den sejeste på ALLE minier.
>Tilpas designet hoftelinje, og godt makerede
>skærmkasser som gir' den pondus.

Den ligner da mere en pegøjt, end noget andet ;(

Og man mente Scorpio den III var grim ??
--
Jan_stevns

Fra : Brian

Dato : 16-02-08 18:02

jan_stevns wrote:

> Og man mente Scorpio den III var grim ??

Mente ?! Det mener man da vist stadig...

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-08 18:22

"Brian" <nej@tak.du> skrev :

>Mente ?! Det mener man da vist stadig...

Harhhhhhh..... ja det har du da ret i ;)

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-02-08 20:09

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ingen tegn på 'østlig design'. Kinetic Extreme:,o)
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/article975041.ece
>
> Dyrk dên front..den sejeste på ALLE minier.

Den ligner en sur/fornærmet pøsjø.

> Tilpas designet hoftelinje, og godt makerede
> skærmkasser som gir' den pondus.

Altså som alle de andre anonyme kasser der triller rundt.

> Må blive et hit.

Ikke her

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 16-02-08 20:30

Uffe Bærentsen tastede følgende:
> "Eque" <-> skrev i en meddelelse

> Den ligner en sur/fornærmet pøsjø.

> Altså som alle de andre anonyme kasser der triller rundt.

> Ikke her

Jeg springer også over.
Små biler og Ford klinger bare ikke, ikke siden produktionen af Escort
Mk. 1 og 2 stoppede.
Store biler og Ford klinger egenligt heller ikke mere
Har de ikke noget mere luksuriøst og prangende at byde på, end en 'deo?
Kai

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 16-02-08 20:37

Fister Løgsovs forklarede:
> [...]

> Store biler og Ford klinger egenligt heller ikke mere
> Har de ikke noget mere luksuriøst og prangende at byde på, end en 'deo?

Jeg var lige på Ford.dk
Det har de ikke, kun en 'stang som er af us-kvalitet, den turde jeg
ikke have som min primære bil, selvom det er en rigtig flot vogn at se
på, bare ikke prangende på Granada/Scorpio måden.
Kai

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-02-08 22:37

Hej!

Fister Løgsovs wrote:
> Store biler og Ford klinger egenligt heller ikke mere
> Har de ikke noget mere luksuriøst og prangende at byde på, end en 'deo?

Har du da kigget på Lincoln's for nyligt? Der er da nogle fine store slæder og
det er Ford :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-08 09:20

> Hej!

> Har du da kigget på Lincoln's for nyligt? Der er da nogle fine store
> slæder og det er Ford :)

Lige mine ord.
Og den kommer til Europa engang i nærmere fremtid.
Mustang'ens 'mangler' opvejes flere gange af stilen,
historien og dens image, som overgår BMW.
Den er rå. Den er klassisk. Og hamrende smuk
med respekt for sin fortid.
Og så er der jo pick-up F serien, hvis man vil gå videre.)

Fra : Hr. Jensen

Dato : 17-02-08 13:49

On Sun, 17 Feb 2008 09:19:59 +0100, "Eque" <-> wrote:

>Mustang'ens 'mangler' opvejes flere gange af stilen,
>historien og dens image, som overgår BMW.
>Den er rå. Den er klassisk. Og hamrende smuk
>med respekt for sin fortid.

Tak, så hellere den nye Dodge Challenger til mig.

--
Når månen er rød, er den kommunistisk.
Når månen er halv, er den muslimsk.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-02-08 16:30

Hr. Jensen formulerede søndag:

> Tak, så hellere den nye Dodge Challenger til mig.

Også her, men en bil lavet af amerikanske fabrikker, den holder jeg mig
langt fra, så næsten heller fransk eller italiensk samlekvalitet.
Jeg holder mig nok til biler samlet i østen, eller østeuropa.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-08 19:47

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.REMOVE.co.za> skrev i en meddelelse

> Også her, men en bil lavet af amerikanske fabrikker, den holder jeg mig
> langt fra, så næsten heller fransk eller italiensk samlekvalitet.
> Jeg holder mig nok til biler samlet i østen, eller østeuropa.

Se, netop derfor er du ikke 'moden' til "the american way of living",
dvs. du hænger dig mere i instrumentbordets materialevalg, end
dêt, american driving egentlig handler om. Derfor "køb en VW"..

Var du på Biler For Alle sidste år ? - så skulle du ha'
læst det kæmpebanner, som hang bag Mustangen.
-den forklarede nemmelig ALT hvad dêt angår.

Men OK - jeg var ikke klar over, eks. en Toyota eller Nissan
havde karisma, en historie eller bare noget der LIGNER...
men bare værkstedregningerne er lave, så er alt jo fint:) (?)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-02-08 20:05

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> Men OK - jeg var ikke klar over, eks. en Toyota eller Nissan
> havde karisma, en historie eller bare noget der LIGNER...

Det er svjv Mitsubishi der har.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-08 20:11

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Eque" <-> skrev i en meddelelse

> Det er svjv Mitsubishi der har.

Er det ikke Carisma ?
Også en kønsløs bil uden idê.
Skiller sig ikke ud på nogen måde.
Jo måske, at den koksede til som
en gammel Sierra hehe..

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-08 19:44

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak, så hellere den nye Dodge Challenger til mig.

Ja skønt den også genopstår. Amerikansk stil
når det er bedst.
Hvad blir' prisen mon i DK ?

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-08 09:18

> Jeg springer også over.
> Små biler og Ford klinger bare ikke, ikke siden produktionen af Escort Mk.
> 1 og 2 stoppede.

Nå da.,o)
Hvad specielt var der ved dem ?
Escorten var vel heller ikke en 'småbil' men dengang nærmere
en mellemklassebil, og Fiesta'en en mini.

> Store biler og Ford klinger egenligt heller ikke mere

Klinger ?

> Har de ikke noget mere luksuriøst og prangende at byde på, end en 'deo?

Lincoln ?
Kommer til europa.

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-08 09:17

> Altså som alle de andre anonyme kasser der triller rundt.

Jeg vil ikke kalde den for anonym.
Den skiller sig ud ved at være den mest
moderne udformede 'mini' idag.
Sammenlign med Kia og hvad de ellers hedder.

> Ikke her

Helt sikkert her.

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-08 05:48

Eque wrote:
> [...]
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/article975041.ece
>
> Dyrk dên front..den sejeste på ALLE minier.
> Tilpas designet hoftelinje, og godt makerede

Den er fed!
Den er da meget flottere end det Peugeot laver.
Så må vi bare håbe at den kører bedre, men det kan vel ikke være så svært.