Midlertidig indregistrering af bil
Fra : Peter

Dato : 14-02-08 22:15

Hej NG!

Er der "noget" der hedder: Midlertidig indregistrering af en bil?

Jeg har "tænkt" på at anskaffe en varevogn mere til firmaet, men har
egentlig ikke 100% brug for den. Nok nærmest i "travle perioder" samt hvis
"bil nr. 1" er på værksted eller "lignende".

Findes "begrebet": Midlertidig indregistrering af et "køretøj"? Både m.h.t.
vægtafgift og den lovpligtige ansvarsforsikring?

hilsen
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-08 22:17

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev :

>Findes "begrebet": Midlertidig indregistrering af et "køretøj"? Både m.h.t.
>vægtafgift og den lovpligtige ansvarsforsikring?

Kort svar : Nej

--
Jan_stevns

Fra : Peter

Dato : 14-02-08 22:28

> Kort svar : Nej

> --
> Jan_stevns

Selv om man betaler vægtafgiften kan man så ikke, i perioder, "afmelde"
forsikringen (hvilende ydelse) ?

hilsen
Peter

Fra : Ivar

Dato : 14-02-08 22:36

Peter skrev:

> Selv om man betaler vægtafgiften kan man så ikke, i perioder, "afmelde"
> forsikringen (hvilende ydelse) ?

Tidligere kunne man aflevere pladerne hos forsikringsselskabet i
en periode, så skulle man kun betale "brand-forsikring". Jeg
tror ikke de gider rode med det i dag.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : claus b.p.

Dato : 15-02-08 00:37

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Tidligere kunne man aflevere pladerne hos forsikringsselskabet i
> en periode, så skulle man kun betale "brand-forsikring". Jeg
> tror ikke de gider rode med det i dag.

Jeg vil tilføje: Overvej det lige en ekstra gang. Den største udgift ved
bilhold er hverken benzin, vægtafgift eller forsikring, men afskrivning.
Selv om bilen ikke kører mange kilometer, taber den 15% p/a. i værdi på gule
plader. Men hvis du synes du har for mange penge, og gerne vil investere dem
i noget sjovt og unødvendigt, så tag da den du synes er sjovest, og glem
hvad det koster. (15% af 300.000kr = 45.000 kr, + renter, vægtafg. +
forsikring + service = 15000kr+3000+6000+3000= 72.000kr =6000 kr pr. md.)
Dertil kommer drift, når du begynder at køre i den.

/Claus

Fra : Anders Majland

Dato : 15-02-08 09:29

> 6000 kr pr. md.) Dertil kommer drift, når du begynder at køre i den.

Jeg ville istedet for køb tage en snak med udlejning og/eller lasing
selskaberne om behovet.

Jeg ser mange reklamer for sacleasing.dk på erhvervsbiler

Fra : Møller

Dato : 14-02-08 22:39

Peter wrote:
> [...]

Hvad er det lange?

> Selv om man betaler vægtafgiften kan man så ikke, i perioder, "afmelde"
> forsikringen (hvilende ydelse) ?

Det kunne man tidligere mod at deponere pladerne hos dem. Det kræver blot en henvendelse til
forsikringsselskabet om man kan stadig

Møller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-02-08 22:41

Møller skriver:

> Det kunne man tidligere mod at deponere pladerne hos dem. Det kræver blot en henvendelse til
> forsikringsselskabet om man kan stadig

På en varevogn anskaffet til erhvervskørsel ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe