Hjælp til selvhjælp eller mangel på samme.
Fra : Mikael

Dato : 13-02-08 23:40

Hvorfor er der ingen der hjælper en billist som er strandet i et
lyskryds?

I går aftes kommer jeg ind mod København ad Lyngbyvejen i inderbanen,
den miderste bane holder helt stille selv om der er grønt, der holder
ca.8 biler. De 3 forreste har tændt havariblinket og min tanke er at
de har nok kørt lidt for tæt.
Da jeg kommer forbi kan jeg se at den forreste bil holder med slukkede
lygter og manden sidder bag rattet og ligner en der prøver at få liv i
hans gamle Mazda.

Jeg sætter min bil i nødsporet, der er masser af plads, får sprunget
over bag Mazdaen og giver bilen et skub så den kan komme ind i
nødsporet en kvik billist ser heldigvis hvad jeg er i gang med og
stopper i inderbanen så vi kan få bilen ind til siden.

Hele denne øvelse forsinker min yderligere fremfærd med maks 2 min og
trafikken kan igen glide ind igennem byen.

Nu tænker jeg så. Hvorfor faen er der ikke andre der giver den
stakkels mand et skub?
Der holder 3 biler som ikke kan komme udenom fordi de er kørt for tæt
på den forankørende, de ville have rigtigt meget gavn af at få ham
væk. Jeg kunne jo være kold, det var ikke min vognbane der var
blokeret.
I den tid der går fra jeg får standset min bil og til vi har fjernet
bilen er der mindst 4 biler der har dyttet, det flytter bilen sig sgu
da ikke af.
Jeg undrer mig bare og folks manglende handlekraft, det kan jo ikke
alle sammen være svage mennesker som ikke kan give en gammel 323er et
lille skub.

Mikael

Fra : jesper

Dato : 14-02-08 09:28

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Egoisme, af samme grund som folk ikke hjælper andre steder, eller at man
får lavet sort arbejde, køber hæler varer også videre.
Samme grund som man blokere/generer ambulancer i trafikken osv.

Ren egoisme - så længe det ikke går ud over mig, så er jeg ligeglad.

Det er først når folk prøver at være den uheldige, de fleste af dem begynder
at tænke sig lidt om.

Fra : Mikael

Dato : 14-02-08 01:34

On 14 Feb., 09:28, "jesper" <jpn...@nuinuit.dk> wrote:

> [...]
> Samme grund som man blokere/generer ambulancer i trafikken osv.
>
> Ren egoisme - så længe det ikke går ud over mig, så er jeg ligeglad.

Men her går det jo netop ud over dem selv. De kommer jo ikke videre
før bilen er væk..

Jeg skal da indrømme at jeg er ikke den store hjælper hvis en bil er
strandet i vejkanten, men her er det til gavn for at alle at få den
væk hurtigst muligt.

Mikael

Fra : Anders Majland

Dato : 14-02-08 10:18

> Nu tænker jeg så. Hvorfor faen er der ikke andre der giver den
> stakkels mand et skub?

Bange for at få et par på hovedet hvis de blander sig ?

Det sker at jeg/vi blander mig. En af de lidt sjovere - Vi var sammen med et
par venner på vej mod kjøbenhavn og havde god tid til færgen. Men foran os
er der en der kører meget usikkert / famlende / slingrende. I en lille by
stopper hun så helt op før en en rundkørsel... og bliver holdenden. Så
vennen (M) hoppede ud og gik hen og spurgte om der var noget han kunne
hjælpe med ?

Det var en lille "gammel" dame der kun lige kunne se over rattet. Og den
lave sol gjorde at hun ikke kunne se en dyt. Det hjalp så heller ikke at
forruden var fedtet som pudset med leverpostej. I første omgang så bad han
hende stige ud så han kunne flytte bilen ind til siden. Og så talte vi lidt
med hende - Hun skulle til Randers til noget familie tamtam...

Nå men M kørte hende så til rastepladsen lige nord for Randers hvor et
familiemedlem så ville hente hende. Vi skulle alligevel derforbi mod
Ebeltoft.

Altid noget at hun erkendte at hun ikke kunne køre inden hun bragede ind i
nogen.

Men mon ikke nogen har grint af/med hende til familiefesten. At hun sådan
stiger ud og lader en fremmed (der desuden er koreaner) kører afsted i
hendes bil. Dernæst lader den fremmede kører afsted med hende ....

/A

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-02-08 14:34

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Alle de andre var sjællændere?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Aage Andersen

Dato : 14-02-08 15:51

[...]

Det kan maaske lære de bagvedholdende at holde afstand ,saa de i det mindste
kan køre udenom. Hvorfor skal folk altid køre helt op i røven?

Aage

Fra : Leonard

Dato : 14-02-08 16:33

On Thu, 14 Feb 2008 15:51:22 +0100, Aage Andersen wrote:

> Det kan maaske lære de bagvedholdende at holde afstand ,saa de i det mindste
> kan køre udenom. Hvorfor skal folk altid køre helt op i røven?

Når ingen af dem kunne se så langt som til at løsningen på problemet var
at stå ud og skubbe en bil væk, og ikke at holde stille og dytte ...
.... jeg tror ikke en eneste af dem har lært det mindste af den episode.
--
Leonard

Fra : Mikael

Dato : 14-02-08 11:29

On 14 Feb., 16:32, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> Når ingen af dem kunne se så langt som til at løsningen på problemet var
> at stå ud og skubbe en bil væk, og ikke at holde stille og dytte ...
> ... jeg tror ikke en eneste af dem har lært det mindste af den episode.

Du har nok desværre ret..

Mikael

Fra : Mikael

Dato : 14-02-08 11:29

On 14 Feb., 15:51, "Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

> Det kan maaske lære de bagvedholdende at holde afstand ,saa de i det mindste
> kan køre udenom. Hvorfor skal folk altid køre helt op i røven?

Ja der er mange der bliver fanget i den fælde

Mikael

Fra : Mikael

Dato : 14-02-08 11:31

On 14 Feb., 14:34, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:

> Alle de andre var sjællændere?

Hov hov, det er jeg også. Godt nok 2.Ger fra Randers men ser mig selv
som Albertslunder...også selv om jeg ikke bor der længere..

Mikael