MB fælge
Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 12:51

Hej

Er der nogen af jer der ved om MB C-klasse fælge (den gamle W203) passer på
E-klassen? Både den gamle og den nye (W210 og W211). Fælgene til C-klassen
har ET på 37, men jeg tænker mere på hullernes placering og selve navet.

Hilsen Peter S.

Fra : Claus Espeholt

Dato : 12-02-08 14:20

http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

--

Venligst / Viele Grüße / Kind regards
Claus Espeholt

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 16:18

Claus Espeholt wrote:
> http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

Hmm, hverken W203 eller W211 er med. Eller læser jeg skemaet forkert?

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-02-08 23:29

> Hmm, hverken W203 eller W211 er med. Eller læser jeg skemaet forkert?

Den side er vist ikke opdateret længe, kig her i stedet for
http://styling.dk/hjuldata/

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-08 03:34

Niels Bengaard wrote:
> Den side er vist ikke opdateret længe, kig her i stedet for
> http://styling.dk/hjuldata/

Tak for hjælpen!

Fra : Stephan Aller, OZ2U ~

Dato : 12-02-08 21:54

Vær opmærksom på at er det en W210 Avantgarde, så kan du ikke bruge
15"-fælge i modsætning til Classic eller Elegange-udgaverne. Det skal
mininum være 16".

Stephan

Fra : BigMac

Dato : 13-02-08 13:34

"Stephan Aller, OZ2U / 5P2U" <spoerg_mig@om.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Vær opmærksom på at er det en W210 Avantgarde, så kan du ikke bruge
> 15"-fælge i modsætning til Classic eller Elegange-udgaverne. Det skal
> mininum være 16".

hvorfor kan man ikke bruge 15" ??

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-08 15:08

BigMac wrote:
> hvorfor kan man ikke bruge 15" ??

Nok pga. større bremsekalibre.
Der kan sidde 15" på en E-klasse 220 CDi, men fra 270 CDi og op er der
større bremser og det kræver 16".

Fra : BigMac

Dato : 13-02-08 15:58

> Nok pga. større bremsekalibre.
> Der kan sidde 15" på en E-klasse 220 CDi, men fra 270 CDi og op er der
> større bremser og det kræver 16".

Takker

Fra : Martin Kiefer

Dato : 14-02-08 21:24

"Peter Sch." <peter> wrote in message
> [...]
> på E-klassen? Både den gamle og den nye (W210 og W211). Fælgene til
> C-klassen har ET på 37, men jeg tænker mere på hullernes placering og

Jeg har lige stået i samme situation, mine 16" fælge passede ikke på en W211
:-/

Så hvis der er nogen der kan bruge 4x 16" stålfælge med 1 år gamle
vinterdæk, ja så har jeg 4 stk. liggende...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-08 23:57

Martin Kiefer wrote:
> Jeg har lige stået i samme situation, mine 16" fælge passede ikke på
> en W211 :-/

Fortæl...
Sad de på en C-klasse før? Hvilken type og model? (W203 og 220 CDI?)
Og hvilken motorstr. havde den W211 de skulle over på?
Og hvordan passede de ikke? Hvad var ET for fælgene?

Hilsen Peter

Fra : Martin Kiefer

Dato : 15-02-08 23:28

> Fortæl...
> Sad de på en C-klasse før? Hvilken type og model? (W203 og 220 CDI?)

De sad på en C180 W203
> Og hvilken motorstr. havde den W211 de skulle over på?

De skulle over på en W211 320CDI

> Og hvordan passede de ikke? Hvad var ET for fælgene?

No idea, de ligger stadig nede ved MB i Viborg, jeg har taget mekanikerens
ord for at de ikke passer.Men det var vist noget med bredden...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk