Bremser på Passat.
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-02-08 08:43

Hej

Jeg er ikke specielt imponeret over bremserne på min gamle passat, specielt
ikke når man har kørt et par dag i fruens 106'er. Godt nok er der forskel på
vægten af bilen meeeen alligevel. Det er en TDi fra 94 med skiver foran og
tromler bagpå, det er ikke fordi den ikke kan bremse, syntes bare der skal
noget til inden den tager ved og der er næsten nye skiver/klodser og bakker
på.

Vil det mon hjælpe at skifte hovedcylinderen?

Stef

Fra : Kent Nielsen

Dato : 11-02-08 10:38

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message
> [...]
> tromler bagpå, det er ikke fordi den ikke kan bremse, syntes bare der skal
> noget til inden den tager ved og der er næsten nye skiver/klodser og

Prøv at se på din vacumpumpe / bremseforstærker.

Kent Nielsen

Fra : Klaus Bahner

Dato : 11-02-08 21:14

> noget til inden den tager ved og der er næsten nye skiver/klodser og bakker
> på.
>
> Vil det mon hjælpe at skifte hovedcylinderen?

Temmelig usandsynligt. Hvis den stadig kører med de originale 13år gamle
bremsecalipre, så ville jeg tjekke dem først. Det er meget sandsynlig at
enten stemplerne sidder fast eller glidelejerne er slidte.
Ellers som Kent skriver vakuumpumpen eller bremseforstærker.

Klaus

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-02-08 22:28

> [...]
> enten stemplerne sidder fast eller glidelejerne er slidte.
> Ellers som Kent skriver vakuumpumpen eller bremseforstærker.

Kalibrene er skiftet sammen med skiver og klodser og ligeledes med cylindre
bag. Jeg må prøve forslagene.

Stef