Speciel skolevogn.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-02-08 17:36

Jeg var ige ude og lufte koreaneren en smule her i eftermiddags, og
hvad må mit øje skue?

En Suzuki Grand Vitara som skolevogn.

Er det ikke en lidt speciel vogn til den slags?

Jeg kan jo godt se at den er ideel til når man skal erhverve det der
halve hængerkort, men der var ingen hænger med i dag.

Er der andre der har bemærket "specielle" biler brugt som skolevogn?

Hvilken vogn lærte I forresten selv at køre bil i?

Jeg havde mine 3 køretimer i en Opel Rekord fra 65-66 med ratgear.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-02-08 17:39

> Jeg havde mine 3 køretimer i en Opel Rekord fra 65-66 med ratgear.

Jeg fik 5 timer i en Opel Kadett 1.0 konverteret til autogas....
Den var i bogstaveligste forstand stendød - men kortet kom nemt i hus

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-02-08 20:22

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg fik 5 timer i en Opel Kadett 1.0 konverteret til autogas....
> Den var i bogstaveligste forstand stendød - men kortet kom nemt i hus

Jeg fik 3 timer i en Ford Taunus 1.6 i 74.

Derefter 2 timer på en scooter en lørdag formiddag med middagspause og prøve
kl. 13.00 :)

Kørekortet stod i 595 for bil og 200 for MC alt inklusive.

Til gengæld betalte min far fordi jeg ikke røg :)

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 10-02-08 17:50

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Er der andre der har bemærket "specielle" biler brugt som skolevogn?

Jeg mindes at have set en Coupé Fiat som skolevogn engang.

> Hvilken vogn lærte I forresten selv at køre bil i?

Hihi, jeg er under den generation hvor det var kørelærens ansvar at man
nåede det man skulle. Min kørelærer ville ikke have elever på under 9 eller
10 timer mener jeg det var, så det fik jeg.
Året efter kom der konkrete regler om mindst 11 timer mener jeg det var.

Det var i en Mitsubishi Lancer GTI .

--
vh, Erik BH

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-02-08 17:51

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Hvilken vogn lærte I forresten selv at køre bil i?
>
> Jeg havde mine 3 køretimer i en Opel Rekord fra 65-66 med ratgear.

Jeg tog mit første kørekort i en benzindrevet Dodge lastbil, den gik ikke
langt på literen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Friis

Dato : 10-02-08 18:02

Den Sun, 10 Feb 2008 17:36:02 +0100 skrev Folmer Rasmussen:

> Er der andre der har bemærket "specielle" biler brugt som skolevogn?

I Ribe kører der en Toyota Celica rundt. Efter sigende har kørelæreren
en ekstra skolevogn til når der skal uddannes taxi-chauffører.
Celica'en er nemlig ikke stor nok til at tage taxi-kort i.

Mvh
Kent

Fra : Jimboo

Dato : 10-02-08 18:16

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

I Kolding var der for et par år siden en Porsche 911 som skolevogn. Jeg ved
ikke om den er der endnu.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-08 19:15

"Jimboo" <kn@nospamfordmotorsport.dk> skrev i meddelelsen

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> I Kolding var der for et par år siden en Porsche 911 som skolevogn. Jeg
> ved ikke om den er der endnu.

Næsten for godt til at være sandt!
Jeg får lyst til et par køretimer om ikke andet et køreteknisk kursus.

Tog selv køretimer i en 320i fra 88' i 88.

--
/HB
Nu med 2007 Honda FR-V til salg

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-02-08 01:33

"Jimboo" <kn@nospamfordmotorsport.dk> skrev i en meddelelse

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> I Kolding var der for et par år siden en Porsche 911 som skolevogn. Jeg
> [...]

Er den ikke .. Enste grund til at claus havde den som skole vogn var så han
selv kune købe den billigt efter 2-3 år

Han har den vist stadig privat

Erik

Fra : Rosendal

Dato : 11-02-08 21:50

> I Kolding var der for et par år siden en Porsche 911 som skolevogn. Jeg
> ved ikke om den er der endnu.

Sådan en var der også i Næstved omkring 1990, Jeg var lidt misundelig når
jeg mødte den i den kadet jeg tog kørekort i.

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 11-02-08 12:41

Kent Friis wrote:

> [...]
> kørelæreren en ekstra skolevogn til når der skal uddannes
> taxi-chauffører. Celica'en er nemlig ikke stor nok til at tage

I Ribe tog jeg kørekort i en A4 - hos Asger :)

Da vi var på motorvej kørte en af de andre (der var altid 4
afsted) over et bump lidt for hurtigt og knækkede bagakslen :o

--
Lasse Skovsager

Fra : Kent Friis

Dato : 11-02-08 17:51

Den Mon, 11 Feb 2008 12:41:26 +0100 skrev Lasse Skovsager:

> I Ribe tog jeg kørekort i en A4 - hos Asger :)
>
> Da vi var på motorvej kørte en af de andre (der var altid 4
> afsted) over et bump lidt for hurtigt og knækkede bagakslen :o

Fartbump på motorvejen?

Mvh
Kent

Fra : Claus Frørup

Dato : 11-02-08 18:17

Isang tao pinangalanan, Kent Friis nagsulat:

>Fartbump på motorvejen?

Ja, man møder det på vej til Jylland.... Det hedder Fyn
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Leonard

Dato : 11-02-08 19:02

On Mon, 11 Feb 2008 18:16:41 +0100, Claus Frørup wrote:

> Ja, man møder det på vej til Jylland.... Det hedder Fyn

Hov-hov!
Der er jo ikke Brobizz i din bybus, så bliv du bare ovre på
betalingsøen.
--
Leonard

Fra : Claus Frørup

Dato : 11-02-08 22:06

Isang tao pinangalanan, Leonard nagsulat:

>Hov-hov!
>Der er jo ikke Brobizz i din bybus, så bliv du bare ovre på
>betalingsøen.

Hehehe.... Jeg snupper bare Molslinien i stedet...
Så slipper jeg også for det dersens afskylige produkt fra bryghuset i
Odense
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Leonard

Dato : 11-02-08 22:12

On Mon, 11 Feb 2008 22:05:33 +0100, Claus Frørup wrote:

> Så slipper jeg også for det dersens afskylige produkt fra bryghuset i
> Odense

Der er heldigvis andre og bedre bryggerier her på øen

--
Leonard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-08 22:20

"Claus Frørup" skriver:

> Hehehe.... Jeg snupper bare Molslinien i stedet...
> Så slipper jeg også for det dersens afskylige produkt fra bryghuset i
> Odense

Om 2-4 år bliver "øllebajerne" alligevel ikke brygget i Odense længere,
så er det hele i Fakse...

Præcist som med Ceres og Thor. Så kan vi måske blive fri for øl brygget
på "plumret åvand" (Ceres/Århus Å, Thor/"Gudenfloden" og Albani/Odense
Å).

Ceresgrunden gik i følge rygter for 1,4 milliarder. Albanigrunden er
lejet og kontrakten udløber om 2-3 år. I Fakse er der til gengæld plads
nok til at udvide.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-08 22:21

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Hehehe.... Jeg snupper bare Molslinien i stedet...

Bare *du* ved hvor til ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-08 22:24

jan_stevns skriver:

> Bare *du* ved hvor til ;)

For satan, der var stolen ved at vælte....

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-08 22:46

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>For satan, der var stolen ved at vælte....

Du skulle bare vide hvor meget Brormanden og jeg, kan vræle af grin
over vore tåbeligheder - og/eller sprogbøffer

Og hvor onde i sulet vi bliver når vi ikke kan finde det, der ligger
lige foran snuden på os :)

Hænke/Sæve bordet er den hidtil bedste

--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 11-02-08 22:55

jan_stevns wrote:

> Du skulle bare vide hvor meget Brormanden og jeg, kan vræle af grin
> over vore tåbeligheder - og/eller sprogbøffer

Ja de er uudtømmelige og hidtil ikke overgået.

Møller

Fra : Claus Frørup

Dato : 12-02-08 18:38

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

> [...]
>over vore tåbeligheder - og/eller sprogbøffer
>
>Og hvor onde i sulet vi bliver når vi ikke kan finde det, der ligger

Og pis på fangerne, kommer ind som en stærk nummer 2

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Claus Frørup

Dato : 12-02-08 18:36

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

>Bare *du* ved hvor til ;)

Det var ikke mig, der var påståelig og løb først ombord på den
forkerte færge...)))

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 19:20

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Det var ikke mig, der var påståelig og løb først ombord på den
>forkerte færge...)))

Hold nu op med dt snakken udenoms - den var først forkert, efter den
var afsejlet !

--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 13-02-08 18:29

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

>Hold nu op med dt snakken udenoms - den var først forkert, efter den
>var afsejlet !

hvisse hvasse... det kan ej passe..... jeg protesterede men du _ville_
ikke høre
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 10-02-08 18:24

Brittas Køreskole Nakskov har eller har haf en Ferrai , Og 30 km til
nærmeste motorvej
www.eriksfreelance.dk/sider/pdf/POLINFO.pdf side 46- 47
Selv "lærte" jeg i en boble !

--
ad

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-02-08 20:14

"Awul Dasfilshabeda" <awul.dasfilshab...@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>

> Brittas Køreskole Nakskov har eller har haf en Ferrai , Og 30 km til
> nærmeste motorvej

De har den stadig men skolen er lukket. Britta fik piskesmæld under en
køretime. :(

- Martin

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 10-02-08 18:40

Folmer Rasmussen har bragt dette til verden:
> [...]

> Hvilken vogn lærte I forresten selv at køre bil i?

> Jeg havde mine 3 køretimer i en Opel Rekord fra 65-66 med ratgear.

Der har været en Porsche 911 i eller omkring Kbh. ca. 1990, men den tog
jeg nu ikke kort i.
Jeg tog i en Carina Coupe (?) eller hvad den model nu hedder.
Vitara synes jeg ikke er underlig, i 90 synes jeg at det var mere
underligt at en kammerat tog kortet i en diesel Golf. Smart nok, sådan
en går ikke ud når man kobler ind for hurtigt, men han kunne ikke køre
en benzindrevet bil før han fik noget øvelse (vi snakker omkring 1990).
Mere underligt synes jeg at der var, at en kammerat havde kørt op og
ned af hovedgaden i en by i USA, med automatgear, fået kortet og
ombyttede det til et dansk uden at nogen blinkede.
Kai

Fra : Leonard

Dato : 10-02-08 19:32

On Sun, 10 Feb 2008 18:40:27 +0100, Fister Løgsovs wrote:

> Mere underligt synes jeg at der var, at en kammerat havde kørt op og
> ned af hovedgaden i en by i USA, med automatgear, fået kortet og
> ombyttede det til et dansk uden at nogen blinkede.

En af mine klasekammerater i gymnasiet havde også taget et kørekort i
USA, som 16-årig. Da han kom hjem til DK ventede han til han blev 18 og
gik op på motorkontoret og fik det byttet til et dansk, med både B og C.
Det amerikanske gjaldt til 7-8 tons så han blev lige spurgt om han havde
kørt i så store biler og det var han hurtig til at svare ja til

--
Leonard

Fra : Anders Majland

Dato : 11-02-08 12:03

> Det amerikanske gjaldt til 7-8 tons så han blev lige spurgt om han havde
> kørt i så store biler og det var han hurtig til at svare ja til

Det er vel bare en halvstor SUV eller pickup ...

Fra : Leonard

Dato : 11-02-08 12:56

On Mon, 11 Feb 2008 12:03:25 +0100, Anders Majland wrote:

> Det er vel bare en halvstor SUV eller pickup ...

Netop, men det fik han så lov til at køre 48 tons "Finn og Folmer"-bil
med.

--
Leonard

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-02-08 13:23

On Mon, 11 Feb 2008 12:56:14 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Netop, men det fik han så lov til at køre 48 tons "Finn og Folmer"-bil
>med.

>--

Arrrhh, det har han nok ikke, men han har nok fået lov til at køre
kategori C.

Du kommer ikke op på mere end ca. 32 tons med et kategori c, men det
er da også en sjat.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 11-02-08 17:46

On Mon, 11 Feb 2008 13:22:31 +0100, Folmer Rasmussen wrote:

> Du kommer ikke op på mere end ca. 32 tons med et kategori c, men det
> er da også en sjat.

Nej, OK, han fik vist ikke hængeren med. Men han måtte køre farens
firmas lastbil, som var pænt meget større end noget han havde kørt før.
Der var også noget med at dengang var bremserne meget anderledes på en
lastbil og en personbil, så han fik sig da en oplevelse, da han kom ud
på vejen og skulle standse.

--
Leonard

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 10-02-08 19:14

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Mit første kørekort fik jeg i en Ford 5ooo traktor.
Som 16 årig forstås.
Hilsen Matthias

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-02-08 19:15

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Er der andre der har bemærket "specielle" biler brugt som skolevogn?

I Nordsjælland skuede mit øje en BMW E23 7-serie for en del år siden.

> Hvilken vogn lærte I forresten selv at køre bil i?

Jeg var (også) mærkelig som barn. Tilbragte min folkeskolepraktik på
bagsædet af en kørerlærer bil. En beige Citroën GS. Det endte da med at jeg
fik lidt køretimer på en privat flyveplads. Kørelæreren valgte af en eller
anden grund at alle mine lektioner skulle foregå i bakgear, hvilket senere
viste sig at være uvurderligt.

Min mors fætter havde en BMW 2500, og den fik jeg lov at trille i på deres
sommerhusgrund i Nordjylland. Ikke at jeg lærte at køre bil af det, men den
tekniske side af bilkørsel med gear og kobling, sad på rygmarven.

Iøvrigt en spøjs bil... når den trillede rundt i Københavnsområdet, kørte
den fantastisk. En lækker hurtig rejsevogn. Men så snart den kom til
Jylland kunne den ikke komme over 170 km/t uden at den kogte.... nåårh ja
det var dengang den slags hastigheder var forsvarlige visse steder, også i
lovmæssig forstand

Mine rigtige køretimer... alle 5, foregik i en Opel Rekord 2.0 S. Den kunne
kun vendes marginalt hurtigere end en lille færge.

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 10-02-08 19:56

> Jeg var ige ude og lufte koreaneren en smule her i eftermiddags, og
> hvad må mit øje skue?
>
> En Suzuki Grand Vitara som skolevogn.
>
> Er det ikke en lidt speciel vogn til den slags?

Min datter tog kørekort i en Vitara sidste sommer, hun var glad for
overblikket og fik kortet uden de store problemer, og vænnede sig uden
problemer til vores almindelige biler.

Selv kørte jeg i en Ascona B 2.0

--
Keld

Fra : René Løweneck

Dato : 10-02-08 20:20

Hej Folmer !

> En Suzuki Grand Vitara som skolevogn.
> Er det ikke en lidt speciel vogn til den slags?

Næ, hvorfor synes du dog det ?
Der hvor jeg går nu, har de da et par stykker af dem.

> Jeg kan jo godt se at den er ideel til når man skal erhverve det der
> halve hængerkort, men der var ingen hænger med i dag.

De kan vel strengt taget også køre uden ))

> Hvilken vogn lærte I forresten selv at køre bil i?

I '76 en Bedford J6 og året efter i '77 en Bedford J6 med en legevogn på
slæb. I år (nu) en Neoplan. (stor stationcar ))

> Jeg havde mine 3 køretimer i en Opel Rekord fra 65-66 med ratgear.

Ja, dengang var der biler til ))

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Leonard

Dato : 10-02-08 20:22

On Sun, 10 Feb 2008 17:36:02 +0100, Folmer Rasmussen wrote:

> Hvilken vogn lærte I forresten selv at køre bil i?

Jeg havde mine 8 køretimer i 3 forskellige Toyota Carina Diesel.
De første 6 timer i den samme, men da der så var 3 uger til jeg kunne
komme op til prøven (skulle lige fylde år) holdt jeg pause og skulle så
have en time dagen før prøven. Da kom kørelæreren så i en lånt
skolevogn, godt nok samme model, men som uerfaren føles alting bare
anderledes. Den jeg havde kørt i før, var blevet totalskadet dagen før,
da en lastbil kørte ud i siden på den med en pige, der var ude på sin
allerførste tur, så kørelæreren havde valgt at køre op i det stille
industrikvarter med hende. Der kommer jo aldrig nogen efter fyraften -
lastbilchaufføren må have tænkt det samme
Han lovede mig dog, at han ville komme i samme bil dagen efter til min
køreprøve, men det havde han åbenbart glemt for jeg kom til køreprøve i
en spritny bil, som jeg kun fik en halv time at vænne mig til. Bestod
uden kommentarer.
MC-kortet tog jeg på en Honda CB250 et halvt år efter med 5 køretimer.
Der kørte kørelæreren bagefter i den samme Carina, som jeg tog B-kortet
i.

--
Leonard

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-02-08 20:30

Folmer Rasmussen skrev:

> Er der andre der har bemærket "specielle" biler brugt som skolevogn?
>
> Hvilken vogn lærte I forresten selv at køre bil i?

Det var en Volvo 609.

> Jeg havde mine 3 køretimer i en Opel Rekord fra 65-66 med ratgear.

Sidder og bliver lidt nostalgisk. Havde den 3 eller 4 gear?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 10-02-08 21:08

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

3 vil jeg mene at huske, kunne også fås med 4 bundgear
--
ad

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-08 21:13

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-08 21:17

jan_stevns skrev :

ikke ret met kom med her ;(

Yep - 3 ratgear, eller 4 bund

--
Jan_stevns

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-02-08 21:45

jan_stevns skrev:
> jan_stevns skrev :
>
> ikke ret met kom med her ;(
>
> Yep - 3 ratgear, eller 4 bund

Ja, nu dæmrer det. Det var først C- og D- modellen der havde 4 gear ve
ratgear. Og Amazon der havde både 3 og 4 bundgear. Der skulle man lige
huske om den var det ene aller det andet når man satte i 1-gear.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-08 23:08

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev :

>Der skulle man lige
>huske om den var det ene aller det andet når man satte i 1-gear.

Næsten ligeså sjovt, som at se datidens postfolk i deres Renault 4

Nogle havde bakgear hvor andre havde 1.ste ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-02-08 23:54

jan_stevns skrev:

> Næsten ligeså sjovt, som at se datidens postfolk i deres Renault 4
>
> Nogle havde bakgear hvor andre havde 1.ste ;)

Ja, som 2CV og R4. Der skulle man lige tænke sig om.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-08 07:25

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev :

>Ja, som 2CV og R4. Der skulle man lige tænke sig om.

Joda - Hos Fona havde vi dengang nogle R4'ere - og ja! - jeg har da
puffet til en mur, fordi jeg troede den stod i bakgear

Man føler sig temmeligt åndsvag, når man kigger ud af bagruden, og
lortet farer fremad istedet.
--
Jan_stevns

Fra : Harald Blaatand

Dato : 12-02-08 17:42

<jan_stevns> wrote in message

> [...]
> puffet til en mur, fordi jeg troede den stod i bakgear
>
> Man føler sig temmeligt åndsvag, når man kigger ud af bagruden, og

Jeg kender en der puffede til en mur i en Centurion kampvogn,kanonløbet
"prikkede" et hul i garagevæggen ,han havde ikke "stort" kørekort

Kørekort i BedfordJ6,omskolet til VW 181 Jagtvogn en halv time senere ..

- -

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 17-02-08 12:07

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> [...]
> puffet til en mur, fordi jeg troede den stod i bakgear
>
> Man føler sig temmeligt åndsvag, når man kigger ud af bagruden, og

Men en gammel kammerat kom vist til at føle sig lidt mere åndssvag ved et
par lejligheder;
første gang var han sammen med en anden af rødderne kørt ind bag karreen,
hvor nok en af rødderne boede. Kørte de ind på P-pladsen bagved ku' de råbe
op til ham (det var før mobilernes tid). Men P-pladsen var lidt sjov - den
var gravet ned i kælderhøjde - men stadig åben. Man kørte ind og drejede
skarpt til venstre - bemærk dette !
Da den 3. kammerat nu ikke lige var hjemme måtte de jo løre igen, så nr. 1.
satte sin Datsun 100A i bakgear (lidt af en øvelse, da bakgearet lå ca. 7 cm
inde i højre forsæde ?!) og begyndte at bakke mod udkørselen. Midt i det
hele siger nr. 2. (der jo sad ved siden af): "Gud hvor sjovt - din
triptæller kører jo baglæns når du bakker".
Nr. 1. vender sig for selv at se det - og det er her i skal huske det skarpe
venstresving i indkørselen. For når man kigger frem medens man bakker ser
man IKKE det sving - og bakker ind i en betonvæg "med ikke ubetydelig fart"
!
Hvis i husker en Datsun 100A som en kort bil - så sku i ha set hans
Der gik ikke een uge efter han fik den tilbage fra pladesmeden før han -
uforskyldt - blev påkørt bagfra. Indtil den kom til pladesmeden igen valgte
han at parkere 2-3 blokke fra sin egen opgang - bare for at slippe for
naboernes spørgsmål

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Svage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-08 12:52

"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev :

>Hvis i husker en Datsun 100A som en kort bil - så sku i ha set hans

Hehe - jojo , min gamle fru moder havde en sådan kasse, tilmed som
varevogn på gule plader, så hvis pladsen er trang, var den værre ..

Og hvis man glemte man var kørende i hendes møgbil, blev man mindet om
det, når man kørte ad Ring3 sydgåendes over Roskildevejkrydset i
Glostrup - der var en pukkel midt ude, der sendte ens knold i konflikt
med taget i bilen - fy føj, man fik et gok i nødden

Sjov bil - tal om en ægte lille sparegris - den kørte vist 17-18 på
literen - meget dengang, rigtigt meget

--
Jan_stevns

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-02-08 09:04

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> wrote in news:47af8080$0$2087
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Ja, som 2CV og R4. Der skulle man lige tænke sig om.

Sgu da alle andre der er åndssvage

Hvor er det naturligt at lede efter det første gear? Tættest på en selv.
Hvor ligger så andet gear? Puf til gearstangen og den finder det selv...
Tredie gear... hiv i stangen med en krum finger, og sidste gear ligger så -
indrømmet lidt besværligere at nå - længst væk. Men det er jo også sjældent
man færdes med så vanvittige hastigheder

Det er jo næsten automagisk gear.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-02-08 20:40

Kent Oldhøj skrev:

> Det er jo næsten automagisk gear.

Yes yes. Men min pointe var at på de to modeller jeg nævnte ligger
gearene ikke på samme pladser. Og på en af dem mindes jeg der ikke var
angivet nogen steder om hvordan gearene var placeret.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-02-08 21:58

On Sun, 10 Feb 2008 21:16:46 +0100, jan_stevns wrote:

>jan_stevns skrev :
>
>ikke ret met kom med her ;(
>
>Yep - 3 ratgear, eller 4 bund

>--

Nej nej, det var ikke den model med hoftesvajet.

Det var den her:

http://www.medial.com/opel/reka.htm

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 10-02-08 22:30

Mener du at , den ikke kunne fås med bundgear ?
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53668748
--
ad

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-02-08 22:51

On Sun, 10 Feb 2008 22:30:03 +0100, "Awul Dasfilshabeda"
<awul.dasfilshab...@gmail.com> wrote:

>Mener du at , den ikke kunne fås med bundgear ?
>http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53668748

>--

Det var jeg ikke klar over, men så blev jeg også klogere i dag.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-02-08 22:59

Folmer Rasmussen wrote:

> Nej nej, det var ikke den model med hoftesvajet.
>
> Det var den her:
>
> http://www.medial.com/opel/reka.htm

Hæhæ. Det var sådan en jeg første gang kørte i efter jeg
havde fået mit kørekort, som forresten blev erhvervet i
en BMW 323i. Sådan et bæst er synkroniseret i baggearet,
som jeg fandt ud af med 30-40kmt. Kørelæren blev skide
sur, men jeg nåede heldigvis ikke at ødelægge noget.
Forøvrigt en møjskøjte den BMW. Føltes sike ustabil når
man kørte lidt stærkt og jeg lærte aldrig at starte dyret.
Selv til køreprøven måtte køresagkyndig starte bilen.

mvh
Henning

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-02-08 21:55

On Sun, 10 Feb 2008 20:30:27 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Det var en Volvo 609.

>Sidder og bliver lidt nostalgisk. Havde den 3 eller 4 gear?.

>--

Der var kun 3 til at køre fremad med.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 10-02-08 21:06

On Sun, 10 Feb 2008 17:36:02 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jeg havde mine 3 køretimer i en Opel Rekord fra 65-66 med ratgear.

Sådan en:
http://www.mamola.dk/biler/opel-rekord-hvid-01.jpg ?

Jeg havde mine timer i en BMW 320

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-08 21:22

> [...]

>Er der andre der har bemærket "specielle" biler brugt som skolevogn?
>
>Hvilken vogn lærte I forresten selv at køre bil i?

Jeg kørte såmænd en Opel Kadett C 1.2 - og eftersom faders automobil
var af samme mærke - dog med en anden gearstang, var det jo let at få
lidt træning i vending mv., når vi var på morfars marker )

>Jeg havde mine 3 køretimer i en Opel Rekord fra 65-66 med ratgear.

Nååh - jow. Kørte også morfars Taunus 12 M Super med 3 ratgear før jeg
fik pappet - når vi var på hans marker )
--
Ivan Madsen,
Husk de andre er MEDtrafikanter ikke MODtrafikanter

Fra : Bruno

Dato : 10-02-08 21:35

Folmer Rasmussen wrote:
> Jeg var ige ude og lufte koreaneren en smule her i eftermiddags, og
> hvad må mit øje skue?
>
> En Suzuki Grand Vitara som skolevogn.
>
> Er det ikke en lidt speciel vogn til den slags?

Den type er lidt usædvanlig.

Da jeg tog mit kort for godt et års tid siden, så startede jeg i en
Diesel drevet "GTI" version af en Fabia og 3/4 henne i forløbet købte
min kørelære så en ny Toyota Land Cruiser. Det var noget af et skifte,
men de havde da i det midste begge 6 gear og diesel

> Jeg kan jo godt se at den er ideel til når man skal erhverve det der
> halve hængerkort, men der var ingen hænger med i dag.

Min kørelære var totalt bilnørd og nu skulle 4x4 prøves, det gav fint
overblik i Land Cruiseren og selv parkering var ok pga. kæmpe spejle.
Men til køreprøven var den lidt stor på nogle af de små gader på
Nørrebro, dog ikke værre end at jeg bestod.

Mvh
Bruno

Fra : Anders Majland

Dato : 14-02-08 15:37

> [...]
> til køreprøven var den lidt stor på nogle af de små gader på Nørrebro, dog

Der er en 4x4 jo også nødvendigt - urban jungle har fået lidt eksta kulør
derinde de sidste år når der skal forceres brændende biler/containere og
hullede brorstensbelæginger

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 10-02-08 21:57

> Hvilken vogn lærte I forresten selv at køre bil i?
>
> Jeg havde mine 3 køretimer i en Opel Rekord fra 65-66 med ratgear.

B-kortet blev taget i en godt slidt Honda Civic. 330000 km og skolevogn fra
ny. Det er sgu japansk kvalitet.
C/D-kortet i en Scania 92M, vistnok
A-kortet på Kawasaki ER-5
Alle kort blev taget med det lovpligtige antal pengemaskine timer.

Michael

Fra : Sp@msen

Dato : 10-02-08 22:02

"Folmer Rasmussen" <
> Er der andre der har bemærket "specielle" biler brugt som skolevogn?
da jeg tog til lastbil i hvidovre, havde de en 911 til personvogns kort, men
det var et "helvede" som de sagde, da den jo nærmest kun nåede max 2gear..
:)

> Hvilken vogn lærte I forresten selv at køre bil i?
fra køreteknisk anlæg og hjem, en toyota celica gt (´88er) resten af tiden
'3-4 timer' en rimelig bovlam ford escort 1.3 lol

> Jeg havde mine 3 køretimer i en Opel Rekord fra 65-66 med ratgear.
heh seriøs bil!

mvh.
Flemming

Fra : Henning Hansen

Dato : 10-02-08 23:05

Folmer Rasmussen formulerede spørgsmålet:

> Hvilken vogn lærte I forresten selv at køre bil i?

B kort i en Toyota Corolla (glasback modellen) i 1989.

C/D kort hos Toms køreskole i Roskilde i 1992, i hans bus fra 1970, det
var en Volvo, og jeg mener at huske det var en 10BM med 150 HK.

--
Mvh Henning

Forbehold for stave/tastefejl tages.

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-02-08 01:31

> [...]
>
> Hvilken vogn lærte I forresten selv at køre bil i?
>
> Jeg havde mine 3 køretimer i en Opel Rekord fra 65-66 med ratgear.

Der har da kørt en rundt i Kolding for et par år tilbage .. Det var vist
lige da den var kommet frem

Syntes det er helt fin at kørelære bruger store biler som skole vogn

Mion mutter tog kort i en opel corsa og kan den dag idag stadig ikke køre
biler der er større.. Hun har selv en nissan micra og bare min gamle sunny
st.car var for stor til hende.

Selv tog jeg kortet i en volvo V40 (alm. pap) og BMW 320d (taxa pap)

Erik

Fra : ShutEye

Dato : 11-02-08 09:08

> Jeg var ige ude og lufte koreaneren en smule her i eftermiddags, og
> hvad må mit øje skue?
>
> En Suzuki Grand Vitara som skolevogn.
>
> Er det ikke en lidt speciel vogn til den slags?

Tjo det kan være.
Men det var sådan en jeg tog kortet i, dejligt at sidde deroppe med en masse
udsyn når man nu er lidt nervøs :)

> Jeg kan jo godt se at den er ideel til når man skal erhverve det der
> halve hængerkort, men der var ingen hænger med i dag.
>
> Er der andre der har bemærket "specielle" biler brugt som skolevogn?

Så en gammel falmet rød peugeot 205, mon man får rabat på køretimer i sådan
en?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-02-08 09:39

On Sun, 10 Feb 2008 17:36:02 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Hvilken vogn lærte I forresten selv at køre bil i?

En BMW 320i E30 i 1991 og en Ford Mondeo 1,8 i 2000 (lille erhvervskort)
Kravlegård/glatbane: Ford Escort 1,4i/Toyota Corolla 1,3 (1991) og Fiat
Bravo 1,6 (2000).

--
Når månen er rød, er den kommunistisk.
Når månen er halv, er den muslimsk.

Fra : Broegger

Dato : 11-02-08 10:13

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev

<snip>
> Hvilken vogn lærte I forresten selv at køre bil i?

En Honda Prelude der var dræbt totalt med gas! Den var sååååå langsooom! Og
udsynet fra helt til grin. Men en pæn bil er det da!

> Jeg havde mine 3 køretimer i en Opel Rekord fra 65-66 med ratgear.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 11-02-08 15:05

Folmer Rasmussen wrote:

> En Suzuki Grand Vitara som skolevogn.
>
> Er det ikke en lidt speciel vogn til den slags?

Tjoeh - men når man så har fået kortet og kommer over i en normal bil bliver
parallelparkering den rene leg

> Hvilken vogn lærte I forresten selv at køre bil i?

Golf GTI, s'mænd...

Ebbe