Bøde for 3 i en gulpladebil
Fra : Cyberbob

Dato : 10-02-08 13:36

Hvad er bøden for at køre 3 i en 2 sædet gulpladebil ?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-02-08 14:02

"Cyberbob" <nothing@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvad er bøden for at køre 3 i en 2 sædet gulpladebil ?

Indtil videre er det ingen problem hvis de kan være der uden at genere
føreren. Efter ... 2011(her er jeg i tvivl) skal der dog være en person pr.
sele)..

Ved dog heller ikke om det er et problem hvis den 3. person er under xx år
(seletvang for børn?)..

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 10-02-08 14:07

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

> Ved dog heller ikke om det er et problem hvis den 3. person er under
> xx år (seletvang for børn?)..

så vidt jeg ved er der ingen forskel på børn og voksne - alle skal bruge de
seler der er til rådighed.

Gør man det ikke som voksen får man selv en bøde på 500kr. Gør man det
ikke som barn får chaufføren en bøde på 500kr.

--
vh, Erik BH

Fra : snuden

Dato : 10-02-08 15:42

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-02-08 17:05

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Indtil videre er det ingen problem hvis de kan være der uden at genere
> føreren. Efter ... 2011(her er jeg i tvivl) skal der dog være en person
> pr. sele)..

Skal man så vente med at køre til man finder en person til hver sele
eller.....

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 12-02-08 17:35

Per Henneberg Kristensen wrote:

> [...]
> pr. sele)..
>
> Ved dog heller ikke om det er et problem hvis den 3. person er under xx

Børn skal ALTID spændes korrekt fast - ellers koster det KLIP!

-Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-08 14:04

"Cyberbob" <nothing@hotmail.com> skrev :

>Hvad er bøden for at køre 3 i en 2 sædet gulpladebil ?

Hvor er den 3'die placeret ?
--
Jan_stevns

Fra : TDN

Dato : 10-02-08 14:25

"Cyberbob" <nothing@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvad er bøden for at køre 3 i en 2 sædet gulpladebil ?

Ud over bøden, kommer der så ikke også et afgifts efterspil? ellers er der
vel ingen konsekvens i at spare en masse i registreringsafgift ved at vælge
en gulplade og så alligevel køre med flere end tilladt.

Mvh
Thomas

Fra : Cyberbob

Dato : 10-02-08 16:25

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> vel ingen konsekvens i at spare en masse i registreringsafgift ved at
> vælge en gulplade og så alligevel køre med flere end tilladt.

Også det jeg tænkte.. Bilen er en suzuki grand vitara. og den 3. skulle være
omme i bagagerum

Fra : Martin Bak

Dato : 10-02-08 16:34

"Cyberbob" <nothing@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> Også det jeg tænkte.. Bilen er en suzuki grand vitara. og den 3. skulle
> være omme i bagagerum
Nej den går ikke. Personer skal opholde sig i kabinen. Undtaget er
arbejdere, der transporteres i varerum sammen med udstyr elle materialer de
skal bruge på den opgave de er på vej til.
Jeg troede faktisk at reglerne var lavet om, men det er så vanvittigt
indrettet, at jeg må proppe alle de mennesker jeg kan og vil ind i min
gulpladebils kabine og køre rundt med dem, forudsat at den der sidder på
passagersædet bruger sele, og at hoben ikke er til gene for mig under
kørslen. (Jeg var ellers sikker på at disse regler var ændrede nu? Hvornå
træder ændringerne så i kraft?)

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Specks6812

Dato : 10-02-08 20:35

"Cyberbob" <nothing@hotmail.com> said in news:47aeefaa$0$89176$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Hvad er bøden for at køre 3 i en 2 sædet gulpladebil ?

Er der tale om privat kørsel eller kørsel i forbindelse med firmadrift og,
såfremt det er kørsel i forbindelse med firmadrift, er den 3. persons
tilstedeværelse nødvendig for kørsel med en bestemt type arbejdsredskab?

Fra : Cyberbob

Dato : 10-02-08 21:22

"Specks6812" <findit@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> såfremt det er kørsel i forbindelse med firmadrift, er den 3. persons
> tilstedeværelse nødvendig for kørsel med en bestemt type arbejdsredskab?

Bilen anvendes kun privat ...

Fra : Specks6812

Dato : 13-02-08 14:07

> "Specks6812" <findit@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Bilen anvendes kun privat ...

Så koster gerningen bøde og opkrævning af afgiftsdifference på gule og
hvide plader.