Statoil truckdiesel
Fra : CR

Dato : 09-02-08 19:05

Jeg tanker som regel diesel hos Statoil. Sidste gang jeg tankede lagde jeg
mærke til at der er to knapper på standeren. Den ene knap har en billede af
en personbil og den anden et billede af en lastbil. En af knapperne mangler
(kan ikke huske hvilken). Så ikke på standeren på den anden side.

Jeg begyndte at tænke over det, da en lastbil sidste gang jeg tankede,
tankede fra samme stander. Hmmm.... Jeg gik ind på Statoils hjemmeside og så
at der er noget der hedder truckdiesel, men ellers er det ikke nærmere
beskrevet:

http://www.statoil.dk/FrontServlet?s=sdh&state=sdh_dynamic&viewid=1859794

Hvad tror I dette truckdiesel er for en størrelse?

Fra : JayPizz

Dato : 09-02-08 19:14

> Hvad tror I dette truckdiesel er for en størrelse?

Forskellen er at hvis du vælger truckdiesel så pumper hurtigere end hvis
du vælger diesel til den almindelige personbil.

Fra : CR

Dato : 09-02-08 19:16

> Forskellen er at hvis du vælger truckdiesel så pumper hurtigere end hvis
> du vælger diesel til den almindelige personbil.

Nåh, ikke andet :) Så kan jeg sove roligt igen.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 09-02-08 19:49

CR forklarede:

> Nåh, ikke andet :) Så kan jeg sove roligt igen.

Ja, og glæd dig over at du ikke valgte den, du ville kun kunne tanke en
halv tank inden det står baglæns ud af studsen.
Kai

Fra : Leonard

Dato : 09-02-08 20:20

On Sat, 09 Feb 2008 19:48:35 +0100, Fister Løgsovs wrote:

> Ja, og glæd dig over at du ikke valgte den, du ville kun kunne tanke en
> halv tank inden det står baglæns ud af studsen.

Pjat med dig.
Jeg kørte en søndag aften med tom tank i Lupo'n og hade hverken tid
eller lyst til at holde i køen for at komme til personbilsstanderne da
jeg kunne se lastbilsstanderne var helt fri.
Pistolen kan ikke engang komme ned i hullet ... men det gik da fint med
at tanke helt fuld uden at spilde.

--
Leonard

Fra : OZ3BTO

Dato : 10-02-08 08:06

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.REMOVE.co.za> skrev i en meddelelse
> CR forklarede:

> Ja, og glæd dig over at du ikke valgte den, du ville kun kunne tanke en
> halv tank inden det står baglæns ud af studsen.
> Kai

Kommer an på bilen

Volvo V70 og mercedes vito er der ingen problemer med... Tanker næsten
dagligt med tryk på lastbil knappen .. tager den halve tid

Erik

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 10-02-08 15:04

OZ3BTO forklarede:
> [...]

> Volvo V70 og mercedes vito er der ingen problemer med... Tanker næsten
> dagligt med tryk på lastbil knappen .. tager den halve tid

Jeg husker det fra en Dyna som vi bankede rundt i.
Den var ikke god til snabpåfyldning, til trods for at den vist nok
havde en truckertank.
Kai

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 10-02-08 15:43

On Sun, 10 Feb 2008 15:04:17 +0100, Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.REMOVE.co.za> wrote:

>Jeg husker det fra en Dyna som vi bankede rundt i.
>Den var ikke god til snabpåfyldning, til trods for at den vist nok
>havde en truckertank.

Der er også noget forskel på om det er en stander med 2 hastigheder
eller en rigtig truckstander. Jeg tanker så vidt muligt altid ved en
hurtig stander, men en truckstander gir noget mere end 2" studsen på
Land-Rover'en kan sluge.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : N/A

Dato : 11-02-08 16:02

Fra : Leonard

Dato : 09-02-08 19:18

On Sat, 9 Feb 2008 19:05:00 +0100, CR wrote:

> Hvad tror I dette truckdiesel er for en størrelse?

Størrelsen måles i liter ...

--
Leonard

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 09-02-08 20:22

Leonard skrev:

> Størrelsen måles i liter ...

Øøøh -- er en liter nu ikke en liter mere ??

Jesper

Fra : Leonard

Dato : 09-02-08 20:34

On Sat, 09 Feb 2008 20:22:03 +0100, Jesper Jacobsen wrote:

> Øøøh -- er en liter nu ikke en liter mere ??

Jo, det er den vel.
Hvilken størrelse vil du ellers måle diesel i ?

--
Leonard

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 09-02-08 20:47

Leonard skrev:

> Jo, det er den vel.
> Hvilken størrelse vil du ellers måle diesel i ?

Gallon ??

Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-08 20:52

Jesper Jacobsen skriver:

> Gallon ??

Hvor meget er en gallon ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 09-02-08 21:00

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Jesper Jacobsen skriver:
>
> Hvor meget er en gallon ?
>
> Klaus

http://www.paulnoll.com/Oregon/Cooking/number-liters.html

Her er en del andre måleenheder til flydende væsker.

Jesper

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 09-02-08 20:59

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Jesper Jacobsen skriver:
>
> Hvor meget er en gallon ?
>
> Klaus

0,26 liter.

Jesper

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 09-02-08 21:02

Jesper Jacobsen skrev:

> 0,26 liter.
>
> Jesper

Hmm -- det var da vidst lige noget vrøvl jeg fik skrevet.

1 liter er 0,26 gallon, men 1 gallon er 3,79 liter. Det er sådan det er.

Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-08 23:11

Jesper Jacobsen skriver:

> Hmm -- det var da vidst lige noget vrøvl jeg fik skrevet.
>
> 1 liter er 0,26 gallon, men 1 gallon er 3,79 liter. Det er sådan det er.

Okay, så har Leonard jo ret, det ender ud i liter alligevel

Fra : Sp@msen

Dato : 10-02-08 04:10

"Jesper Jacobsen"
> 1 liter er 0,26 gallon, men 1 gallon er 3,79 liter. Det er sådan det er.
Kommer så an på hvor man er i verden :)

A British gallon is 4.5 litres and an American gallon is 3.8 litres.

Mvh.
Flemming

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-02-08 11:19

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> Jesper Jacobsen skrev:

> Hmm -- det var da vidst lige noget vrøvl jeg fik skrevet.
>
> 1 liter er 0,26 gallon, men 1 gallon er 3,79 liter. Det er sådan det er.

Kommer an på - UK har en Gallon på 4,5 liter. Din er US-gallon.

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Leonard

Dato : 09-02-08 21:03

On Sat, 09 Feb 2008 20:46:31 +0100, Jesper Jacobsen wrote:

> Gallon ??

På en dansk tankstation?

--
Leonard

Fra : Kent Friis

Dato : 09-02-08 21:28

Den Sat, 9 Feb 2008 20:33:46 +0100 skrev Leonard:

> Jo, det er den vel.
> Hvilken størrelse vil du ellers måle diesel i ?

Kubikmeter? Der kan jo være en del i tanken på en lastbil

Mvh
Kent

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-02-08 02:57

On Feb 10, 8:05 am, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:

> Kommer an på bilen
>
> Volvo V70  og mercedes vito er der ingen problemer med... Tanker næsten
> dagligt med tryk på lastbil knappen .. tager den halve tid

Skummer det ikke helt vildt op så ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hvorfor og hvad nytter det at jeg sætter sparepærer i, betaler til

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-02-08 16:02

Christian B. Andresen skrev:
> Skummer det ikke helt vildt op så ?

Nej. Diesel skummer mindre jo størrer pistolen er.

Men sådan en der giver omkring 200 liter/min. skummer det næsten ikke.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : N/A

Dato : 11-02-08 16:02

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-02-08 02:07

On Feb 11, 4:02 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> Nej. Diesel skummer mindre jo størrer pistolen er.
>
> Men sådan en der giver omkring 200 liter/min. skummer det næsten ikke.

OK, ærgeligt at man ikke kan bruge den på 306'eren