Så er der ny truck, til Folmer og banden..~
Fra : Henrik B.

Dato : 08-02-08 14:20

Fra : Henrik B.

Dato : 08-02-08 14:23

news:47ac5711$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Flere billeder hér:
http://www.autoblog.com/photos/internationals-mystery-big-rigs/577048/

Og her:
http://www.autoblog.com/tag/International%20LoneStar/

Sjovt som US lastbiler virker større end de i virkeligheden er....

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Fra : BJ

Dato : 08-02-08 14:34

KLIP

> Sjovt som US lastbiler virker større end de i virkeligheden er....

Som Folmer og hans slæng bevæger sig i trafikken, burde de omskoles til
intet større end dette:

http://www.tuktuk-uk.com/hidec.html

ROTFLMAO......)

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 08-02-08 14:41

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Som Folmer og hans slæng bevæger sig i trafikken, burde de omskoles til
> intet større end dette:
>
> http://www.tuktuk-uk.com/hidec.html

Jep......tankerne fløj straks til New Delhi.... *ROFL*

Fra : BJ

Dato : 08-02-08 14:57

KLIP

> Jep......tankerne fløj straks til New Delhi.... *ROFL*

Rubber Duck...this is Big Pen ... we now have us convoyyyyyyy...*LOL*

http://team.planadoo.com/PhotoGalleries/RickshawRun2008/preview/DSC02642.JPG

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 08-02-08 15:13

> Rubber Duck...this is Big Pen ... we now have us convoyyyyyyy...*LOL*

*ROFL*

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-02-08 15:18

On Fri, 8 Feb 2008 14:34:16 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>KLIP

>Som Folmer og hans slæng bevæger sig i trafikken, burde de omskoles til

Jamen hvis De ikke ønsker at være du's længere, så er det da i orden
med mig, Hr. Jørvad.

Måtte Deres erogene zoner blive invaderet af lopperne fra 1000
kameler, og deres arme blive så korte at de ikke kan anvendes til at
klø med.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 08-02-08 15:22

KLIP

> [...]
>
> Måtte Deres erogene zoner blive invaderet af lopperne fra 1000
> kameler, og deres arme blive så korte at de ikke kan anvendes til at

Det kan De skutte være bekendt Hr. Folmer Rasmussen.

Mine sokker er også lige krøbet i vask..*ROTFL*

mvtuk tukh
Bjørn J.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 08-02-08 17:53

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> writes:

> [...]
>
> KLIP

> Som Folmer og hans slæng bevæger sig i trafikken, burde de omskoles til

Imponerende specs...

Hvordan i alverden kan de få så lidt effekt ud af så relativt stor en
motor? OK, den kører længere på literen end en Lupo, men effekten er
en ottendedel.

Fra : Klaus G.

Dato : 08-02-08 21:16

> Imponerende specs...
>
> Hvordan i alverden kan de få så lidt effekt ud af så relativt stor en
> motor? OK, den kører længere på literen end en Lupo, men effekten er
> en ottendedel.
De har vel lavet den efter amerikansk design, kæææmpe motor volumen, men
keine ydelse :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-02-08 21:51

On Fri, 8 Feb 2008 21:15:56 +0100, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

>De har vel lavet den efter amerikansk design, kæææmpe motor volumen, men
>keine ydelse :)

>--

Prøv at læse tråden rigtigt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 08-02-08 22:02

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> writes:

> Prøv at læse tråden rigtigt.

Hvoraf ser du at han læser den forkert? (400cc er faktisk ret kæmpe
til en forvokset pølsevogn...)

Fra : BJ

Dato : 08-02-08 22:42

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvoraf ser du at han læser den forkert? (400cc er faktisk ret kæmpe
> til en forvokset pølsevogn...)

Hvor stor en motor sidder der i en pølsevogn?

mvh
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-02-08 23:11

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hvor stor en motor sidder der i en pølsevogn?

Kjøwenhawnsk eller jysk?

Københavnerne kører dem jo ind om natten.
I Jylland er de bygget så solidt at de kan tåle at stå ude om natten.

Er det btw. ikke en pølsemand Kim Larsen synger om:
"Da jeg gik hjem over Langebro........"

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 08-02-08 23:35

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kjøwenhawnsk eller jysk?

I Jylland er den nok på 49 ccm.

> Københavnerne kører dem jo ind om natten.

Alt skal jo være større i København, selv husmandsstederne, så her er den
nok på 50 ccm..
> I Jylland er de bygget så solidt at de kan tåle at stå ude om natten.

Jep, vi tager heller ikke vores flagstænger ind om natten.

> Er det btw. ikke en pølsemand Kim Larsen synger om:
> "Da jeg gik hjem over Langebro........"

Jo, han har jo sunget om så meget..

mvh
Bjørn J.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 08-02-08 23:13

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> writes:

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hvor stor en motor sidder der i en pølsevogn?

Godt spørgsmål. En eller anden plæneklippermotor vistnok, men det
enests jeg kan finde på Google er at man ikke kan reparere dem med
sprænghovedet fra et SS20 missil.

Fra : BJ

Dato : 08-02-08 23:50

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Godt spørgsmål. En eller anden plæneklippermotor vistnok, men det
> enests jeg kan finde på Google er at man ikke kan reparere dem med
> sprænghovedet fra et SS20 missil.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Danish_Hot_dog_stand.jpg

Der sidder nok ikke en 400 ccm motor i pølsevognsmotorkassen, da den
stakkels pølsemand ikke kan løbe 60-70 km/t.

Det kunne da ellers vær ret morsomt at bygge denne lille hyggelige
legetøjsmotor ind i kassen:

http://www.3w-modellmotoren.com/motoren/3D/684i_B4_TS/3W_684i_B4_TS.html

Så kunne det da være, pølsemanden kunne rubbe neglene/futterne ude i
trafikken.

mvh
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-02-08 00:00

> [...]
>
> http://www.3w-modellmotoren.com/motoren/3D/684i_B4_TS/3W_684i_B4_TS.html
>
> Så kunne det da være, pølsemanden kunne rubbe neglene/futterne ude i

Pølsemanden skal da bare montere denne her:

http://www.enginehistory.org/merlin_xx.htm

Så bliver der løjer og grønlangkål, måske også kålpølser

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 09-02-08 00:11

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Pølsemanden skal da bare montere denne her:
>
> http://www.enginehistory.org/merlin_xx.htm
>
> Så bliver der løjer og grønlangkål, måske også kålpølser

Den er jo blot på 11.31 cu.in.. 185 ccm,... det rene pjatværk.

Det rigtige legetøj er på 41,73 cu.in .... 684 ccm og yder 60 Hk.

mvh
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-02-08 00:32

> [...]
>
> Den er jo blot på 11.31 cu.in.. 185 ccm,... det rene pjatværk.
>
> Det rigtige legetøj er på 41,73 cu.in .... 684 ccm og yder 60 Hk.

Pølsemanden skal da også have lidt sound med i overvejelserne

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-02-08 00:35

> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Pølsemanden skal da også have lidt sound med i overvejelserne

Måske denne her er endnu bedre:

http://www.craftsmanshipmuseum.com/Tomlinson.htm

Den ser da guffi ud

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 09-02-08 01:08

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Måske denne her er endnu bedre:
>
> http://www.craftsmanshipmuseum.com/Tomlinson.htm
>
> Den ser da guffi ud

Der er lavet mange meget fine skalamodeller af forskellige motorer.

De virker stort set alle, men ydelsen er ikke værd at skrive om, det er da
heller ikke meningen med hobbyen/"galskaben".

Det er virkelig håndværksarbejde af meget høj karat..

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-02-08 15:15

On Fri, 8 Feb 2008 14:22:56 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>http://www.autoblog.com/tag/International%20LoneStar/
>
>Sjovt som US lastbiler virker større end de i virkeligheden er....

De er s'gu større.

De har jo den der mærkelige regel om, at det kun er længden på
traileren der er begrænset. Den trækkende enhed må være hvor stor som
helst.

Og de der sleepers de skruer bag på førerhuset, det er fanneme guf.

Selve teknikken osv. er ikke noget at blive imponeret over.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 08-02-08 17:43

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> De er s'gu større.
>
> De har jo den der mærkelige regel om, at det kun er længden på
> traileren der er begrænset. Den trækkende enhed må være hvor stor som
> helst.

Ja, ja længde. Men selve førerkabinen, totalhøjde, rudehøjde m.v. er sgutte.
Jeg kan stå på jorden og kigge ind af sideruden på så'n en Peterbilt.

> Og de der sleepers de skruer bag på førerhuset, det er fanneme guf.

De er op til og med enorme...

> Selve teknikken osv. er ikke noget at blive imponeret over.

Næææh, se bare tjenestepladsen i den Lonestar....yurk!

Fra : Henning Hansen

Dato : 09-02-08 03:16

Folmer Rasmussen udtrykte præcist:

> De har jo den der mærkelige regel om, at det kun er længden på
> traileren der er begrænset. Den trækkende enhed må være hvor stor som
> helst.

Jeg mener at have læst et sted, at trækker og trailer tilsammen må være
22,5 meter, men om det var hele USA eller kun nogle stater ved jeg
ikke.

--
Mvh Henning

Forbehold for stave/tastefejl tages.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-02-08 12:36

On Sat, 09 Feb 2008 03:15:35 +0100, Henning Hansen <hoph@SLET
DETTEhotmail.com> wrote:

> [...]
>>

>Jeg mener at have læst et sted, at trækker og trailer tilsammen må være
>22,5 meter, men om det var hele USA eller kun nogle stater ved jeg

Det er jeg heller ikke klar over. De har jo det der underlige system
med forskellige regler i forskellige stater, med tilhørende mange
nummerplader på samme bil.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus G.

Dato : 08-02-08 14:28

> http://ekstrabladet.dk/biler/article972931.ece
Og merprisen for sådan en karl der gør sikkert at vognmanden ikke vil købe
dem... Så er det jo ligegyldigt med al den mekanik, teknik og komfort, eller
hvad?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery