Nå er der nogle kloge på færdselsloven her~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-02-08 16:18

Ja der burde jo være et enkelt lyst hoved eller 2.
Scenen er en p-plads. Der er et vinkelret hjørne hvor
man kan parkere på på begge langsider. Bil fra bås
nr 2 ud af hver side sætter nu i bakgear og bakker
ud. Smask. De er stødt sammen, men hvem har skylden?
Er vi ude i 50/50 eller snakker vi om en baglæns højer-
vigepligt (hvis man kan kalde det, det).
Nu er det ikke sket, men kunne nemt være sket i dag
da jeg bakkede ud. Men falkeblikket var på plads
Er det volapyk det jeg skriver, så spørg til det du ikke
forstår. Er der enkelte der ikke forstår noget som helst,
så vil jeg anbefale at skippe denne tråd

Andersen [ 3650 ]
Mandag morgen burde starte tirsdag kl. 11:00

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-02-08 17:17

"Andersen [3650]" skriver:

> [...]
> Er vi ude i 50/50 eller snakker vi om en baglæns højer-
> vigepligt (hvis man kan kalde det, det).

Parkeringsplads er altid 50/50, hvis begge biler kører.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : blue

Dato : 07-02-08 17:31

> Parkeringsplads er altid 50/50, hvis begge biler kører.

Øh, der er da også højre vigepligt på en parkeringsplads.

Fra : Esben Tærsker

Dato : 07-02-08 17:33

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Andersen [3650]" skriver:
>
> Parkeringsplads er altid 50/50, hvis begge biler kører.
>

> Klaus

Det kan da ikke passe. Der er højre-vigepligt, så det må da give skylden
til den der kom fra venstre. Og hvis den ene bakker og den anden kører
fremad, er det da vel også mest surt at være ham der bakkede...?

Men til det oprindelige spørgsmål vil jeg gætte på 50/50. Men det er
_kun_ et gæt...

/Esben

Fra : Møller

Dato : 07-02-08 17:45

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Andersen [3650]" skriver:
>
> Parkeringsplads er altid 50/50, hvis begge biler kører.

Nixen bixen
Hvis jeg kører på lang på parkeringspladsen og du bakker ud fra en bås og ind i venstre side på mig,
så får du 100% ellers vil hiver jeg dig i retten, og så kan forsikringsselskaberne pludselig finde
ud af det sammen.
Der er for øvrigt en dårlig vane at bakke ud fra en parkeringsbås, man bør bakke ind, så har man
overblik når man skal ud, når man skal ind, kommer der normalt ingen på tværs inde i båsen.

Den typiske er normalt, at to bakker ind i hinanden fra hver side af kørearealet, og der er det
50/50. og i det aktuelle eksempel lyder det som en 50/50 .

Normalt vil den der har skaden i højre side bære mest skyld hvis der ikke er særlige vigeregler på
stedet så som hajtænder, sidevej eller afmærkning.

Og da man skal bakke i den vognbane man vil køre forlæns i, så er det samme situation der er gældende.

Men prøv at sp.i
dk.videnskab.jura

Møller

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-02-08 07:37

"Møller" <Ma@g2net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

> bakke ind, så har man overblik når man skal ud, når man skal ind, kommer
> der normalt ingen på tværs inde i båsen.

Det er din kone der plejer at købe ind i din husholdning - eller du kører i
en avnblæser, der som bekendt har bagagerum foran?

Det du der giver udtryk for, resulterer i indkøbsvogne ned mellem bilerne så
man kan komme til bagagerummet i en (normal) bil, disse bliver hurtigt
selvkørende når det blæser eller underlaget ikke er helt plan

Tag en tur ud i det virkelige liv ;)

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Møller

Dato : 08-02-08 13:29

Per Henneberg Kristensen wrote:

> [...]
> bilerne så man kan komme til bagagerummet i en (normal) bil, disse
> bliver hurtigt selvkørende når det blæser eller underlaget ikke er helt

Findes der parkeringspladser ved indkøbscentre hvor de er plads til indkøbsvogne mellem bilerne, det
troede jeg arkitekter havde afskaffet for mange år siden.

Det er ikke en indkøbsvogn jeg kører rundt i Det er et transportmiddel.
Jeg har normalt ingen problemer med indkøb, parkerer så jeg som oftest kan køre lige igennem, det er
dog også den eneste situation jeg parkerer forkert.

> Tag en tur ud i det virkelige liv ;)

Det er der jeg befinder mig, hvad med dig

Møller

Fra : Anders Majland

Dato : 12-02-08 17:16

> Findes der parkeringspladser ved indkøbscentre hvor de er plads til
> indkøbsvogne mellem bilerne, det
> troede jeg arkitekter havde afskaffet for mange år siden.

Det ved jeg ikke - båsene er normalt 10cm kortere end bilen og ikke ret
meget bredere... Dvs umuligt at åbne døren nok til fæstne et barn i en
autostol ... (Men det skider mange på - de banker bare døren op i
nabo-bilen)

Btw kan man montere en trækkrog foran ? Det kan da holde dem på p-pladsen
overfor væg fra de lakerede dele ...

Kofangere burde være i rustfrit stål - eller som min. i gennemfarvet plast
eller blot sort gummi ... Hmm måske jeg skulle se at komme omkring den båd
tilbehørsbutik efter noget fendergummi ...

Fra : blue

Dato : 07-02-08 17:32

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er vi ude i 50/50 eller snakker vi om en baglæns højer-
> vigepligt (hvis man kan kalde det, det).

Det er 50/50 ved sammenstød mellem bakkende uanset situationen (og stedet) i
uheldsøjeblikket.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-02-08 19:54

"blue" <x@ywzx.dk> skrev i en meddelelse news:47ab3274$0$90268,

> Det er 50/50 ved sammenstød mellem bakkende uanset situationen (og stedet)
> i uheldsøjeblikket.
1. Her er ikke andet end kloge hoveder. . 2. Jeg er enig, 50/50.