RAV4 og krog :-/
Fra : Jens Thomsen

Dato : 04-02-08 20:46

Når man har original aftagelig krog på RAV4 Van 2004 kan man ikke åbne
bagklappen.

Toyota siger der ikke er noget at gøre ved det, andet end at montere
uoriginal krog.

Men er der mon nogen der har erfaring med at tage en bajonetsav og lige
snuppe en to-tre cm af bunden af døren på midten så den smutter hen over?

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-08 21:25

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men er der mon nogen der har erfaring med at tage en bajonetsav og lige
> snuppe en to-tre cm af bunden af døren på midten så den smutter hen over?

Jeg har bare brugt en stor 16punds lægtehammer, og så med et godt tilløb og
et præcist slag (trukket omme fra højre skulder), ja så har jeg ikke det
problem mere. En af mine kammerater var doven og brugte hans fars
rendegraver til det sure slid.
Venligst Lasse K.

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-08 21:27

Undskyld kunne ikke lade være
Man saver sgi da ikke i sin bil med en bajonetsav ROFL

Fra : Leonard

Dato : 04-02-08 21:52

On Mon, 4 Feb 2008 21:26:36 +0100, Lasse K. wrote:

> Man saver sgi da ikke i sin bil med en bajonetsav ROFL

Nej, man bruger da en ordentlig vinkelsliber med en stor skæreskive på.

--
Leonard

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-08 21:54

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej, man bruger da en ordentlig vinkelsliber med en stor skæreskive på.

Nemlig, ja

Fra : Jens Thomsen

Dato : 04-02-08 22:16

"Lasse K." <lasse> wrote in message
> Undskyld kunne ikke lade være
> Man saver sgi da ikke i sin bil med en bajonetsav ROFL

Jamen hallo, jeg kan ikke åbne låget på den!

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-08 22:18

> Jamen hallo, jeg kan ikke åbne låget på den!
Så ville jeg bruge saven på anhængertrækket i stedet!

Fra : Leonard

Dato : 04-02-08 22:20

On Mon, 4 Feb 2008 22:15:57 +0100, Jens Thomsen wrote:

> Jamen hallo, jeg kan ikke åbne låget på den!

Du kan vel tage krogen af?
- det er vel derfor den er aftagelig.
--
Leonard

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 04-02-08 22:29

Leonard <piper28a@gmail.invalid> writes:

> Du kan vel tage krogen af?
> - det er vel derfor den er aftagelig.
> --
> Leonard

Skal man mon åbne klappen for at få krogen af?

Fra : joppe

Dato : 04-02-08 16:44

Hej Jens,

Du skal bare få et hævekit så karossen haves ca 2 tommer. Det fungerer
ok og er faktisk rart at være hævet over alle andre

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-02-08 05:37

> Du skal bare få et hævekit så karossen haves ca 2 tommer. Det fungerer
> ok og er faktisk rart at være hævet over alle andre

Ahh - Ikke en dum ide.
Den slags koster vel en 3500 inkl montering hvis man lige kender nogen ikke?
(Det er i hvertfald de priser jeg hører for sænkekits)

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-02-08 08:15

Jens Thomsen wrote:

> Ahh - Ikke en dum ide.
> Den slags koster vel en 3500 inkl montering hvis man lige kender nogen ikke?
> (Det er i hvertfald de priser jeg hører for sænkekits)

Den kan sænkes gratis i enhver havn. Bare spørg en af de lokale

--
vh
Torben

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-02-08 08:49

joppe ( jesperbjerregaard@gmail.com ) skrev følgende i
15ed7b76-f1a1-4e1b-968d-509ee079e765@v46g2000hsv.googlegroups.com :
> Hej Jens,
>
> Du skal bare få et hævekit så karossen haves ca 2 tommer. Det fungerer
> ok og er faktisk rart at være hævet over alle andre

Sidder krogen på bagakslen? Næppe.... Er du tosset sådan en trailer ville
blive rusket, hvis det var tilfældet. ;)

- Martin

- Martin

Fra : Leo_Jensen

Dato : 05-02-08 02:05

On 5 Feb., 08:48, "Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk>
wrote:
> joppe ( jesperbjerrega...@gmail.com ) skrev følgende i
> 15ed7b76-f1a1-4e1b-968d-509ee079e...@v46g2000hsv.googlegroups.com :

> Sidder krogen på bagakslen? Næppe.... Er du tosset sådan en trailer ville
> blive rusket, hvis det var tilfældet. ;)
>
> - Martin
>
> - Martin

Det gør den ikke, men den skal sidde i en bestemt højde og bør derfor
sænkes 5 cm, hvios du hæver karossen 5 cm.
Og i øvrigt kan man da sagtens skære i en bil med rimeligt god
samvittighed. Det kan da sagtens laves både pænt og forsvarligt. Skær
ud og luk af med et stykke plade. Svejs evt, ellers luk med
karosserikit og slut af med lak. En RAV4 opfatter jeg altså som en
brugsgenstand eller et stykke værktøj, og dermed også som noget man
kan tilpasse så det fungerer.

MVH Leo

Fra : Jens Thomsen

Dato : 06-02-08 08:32

> En RAV4 opfatter jeg altså som en
> brugsgenstand eller et stykke værktøj, og dermed også som noget man
> kan tilpasse så det fungerer.

Præcis!
Under alle omstændigheder skal problemet da løses og hvis det betyder jeg
fjerner et par cm fra bunden af døren, jamen så gør jeg da det

Fra : alexbo

Dato : 06-02-08 11:16

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev

> Præcis!
> Under alle omstændigheder skal problemet da løses og hvis det betyder jeg
> fjerner et par cm fra bunden af døren, jamen så gør jeg da det

Du kunne også vælge at skifte trækket til et der passer, nu er der flere
modeller af RAV og forskellige dækmonteringer, men der skulle kunne findes
et der passer.

http://www.brinkweb.com/index.php?action=changeland&tid=8&lid=8&land=6

Spørgsmålet er om dit træk sidder rigtigt, kuglens midte skal ved totalvægt
have en højde på mellem 35- 42 cm over vejbane.

mvh
Alex Christensen