Chiptuning af Audi A4 (2007)
Fra : Peer

Dato : 03-02-08 23:39

Hej NG,

Jeg overvejer mulighederne for at chippe mine helt nye Audi A4 2,0 TDI (140
hp) 2007 model

Er der nogle af jer som har gode råd eller erfaringer med Chiptuning eller
box?
Måske også nogle tips om gode forhandlere (eller hvem man ikke skal handle
med...) og priser?

Hvis der skulle være nogle generelle kommentarer, som fx hvor længe man skal
vente med at chippe en helt ny bil osv tages de naturligvis også i mod med
kyshånd

Mange hilsner

/P

Fra : Søren C

Dato : 04-02-08 00:46

Der er to ting i det.

1: Du mister din garanti. Efter min mening ikke så fedt på så dyr en
slæde.
2: Det er ikke lovligt. At du nok ikke bliver opdaget er en anden
ting, medmindre du kommer ud for en ulykke.

Venligst

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-02-08 09:01

"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Hvem checker det i forbindelse med en ulykke?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Møller

Dato : 04-02-08 11:06

Per Henneberg Kristensen skrev:

> [...]
> ting, medmindre du kommer ud for en ulykke.
>
> Hvem checker det i forbindelse med en ulykke?

Forsikringen.

Møller

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-08 11:17

"Møller" <Ma@g2net.dk> skrev i meddelelsen

> Forsikringen.
>
> Møller

Bilinspektionen! Og for at forsikringen kan nægte erstatning, skal det være
påvist at det er chipningen, som er direkte årsag til ulykke = næsten
umuligt.

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-02-08 16:24

> [...]
>
> Bilinspektionen! Og for at forsikringen kan nægte erstatning, skal det
> være påvist at det er chipningen, som er direkte årsag til ulykke = næsten

I hvilke tilfælde kan en chipning være årsag til en ulykke, jeg kan ikke
lige komme på nogen. Kan heller ikke se i policen der står noget om at
forsikringen ikke dækker chippede biler. Jeg har også hørt med mit
forsikringsselskab og de bekræftede at de var ligeglade med om bilen var
chippet eller ej. Så det må være en and at forsikringen ikke dækker chippede
biler.

Mvh Niels

Fra : Bjarne

Dato : 04-02-08 16:41

> [...]
> forsikringsselskab og de bekræftede at de var ligeglade med om bilen var
> chippet eller ej. Så det må være en and at forsikringen ikke dækker

Det da en AND der er værd at undersøge. Der er mange ting der ikke står i
forsikringen.

Bjarne

Fra : BigMac

Dato : 04-02-08 13:40

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i meddelelsen
> Der er to ting i det.
>
> 1: Du mister din garanti. Efter min mening ikke så fedt på så dyr en
> slæde.
hvordan vil du checke det. læse EPROMmen ud og checke check-summmen, det
tror jej ikke man gør!

> 2: Det er ikke lovligt.
Hvis du overholde mmiljø krav så er der vel ingen problemer med det....

Fra : OZ3BTO

Dato : 04-02-08 13:22

"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

skal
> vente med at chippe en helt ny bil osv tages de naturligvis også i mod med

Man må gerne chippe den 20% lovligt.....

Så længe der er garaenti fra forhandler ville jeg ikke chippe den da
forhandleren så kan give chippen skylden for evt. fejl/havari på motor og
gearkasse

Erik

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-08 13:52

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen

> Man må gerne chippe den 20% lovligt.....

Kun mod dokumentation for, at chipningen opfylder forureningskravene. Det
kræver en måling hos f.eks. Teknologisk Institut, samt efterfølgende syn.
Pris? Ca. 20.000,-

Fra : BigMac

Dato : 05-02-08 06:25

> [...]
> kræver en måling hos f.eks. Teknologisk Institut, samt efterfølgende syn.

hvor har du nu den pris fra??

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-08 10:17

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev i meddelelsen

> hvor har du nu den pris fra??

Det er hvad der nævnes rundt omkring. Men du er velkommen til at kontakte TI
og få den nøjagtige pris, og så smide den hér, så vi får klarhed.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-08 10:49

"Peer" <mesteren@[fjernlige]mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg overvejer mulighederne for at chippe mine helt nye Audi A4 2,0 TDI
> (140 hp) 2007 model

Det forstår man godt.

> [...]
> box?
> Måske også nogle tips om gode forhandlere (eller hvem man ikke skal handle

Henne i Sverige findes et firma som hedder BSR. De er meget dygtige,
serviceminded, og med fornuftige priser. Der er endvidere mulighed for at
tegne maskingaranti. Så hvis der sker noget med din motor - og SMC ikke vil
dække - så overtager BSR garantien! Dertil kommer at du på få minutter selv
kan skifte mellem trim og original! F.eks. i forbindelse med syn og lign:
http://sv.bsr.se/products/t1117/

Fra : Møller

Dato : 04-02-08 11:08

Henrik B. skrev:

KLIP
> Dertil kommer at du på få minutter selv kan skifte mellem trim og original!

> F.eks. i forbindelse med syn og lign:

Dette indikerer, at man er klar over ulovligheden!
Møller

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-08 11:15

> KLIP

> Dette indikerer, at man er klar over ulovligheden!
> Møller

Og? Det er alle der trimmer deres bil vist.

Fra : Søren Kelly

Dato : 04-02-08 11:30

> "Møller" <Ma@g2net.dk> skrev i meddelelsen

> Og? Det er alle der trimmer deres bil vist.

Hej

Det er vel ikke ulovligt hvis den overholder miljø krav og iøvrigt ikke får
mere end 20% flere hypper,
men selvom det skulle værer ulovligt kan det jo kun være en fordel for os
andre, da du helt sikkert vil opnå en bedre kørsels økonomi, jeg har nu kørt
100k med min Citroen Jumpy, og eneste ulemper jeg har haft, har været 2
sprængte turbo slanger ca 2000kr ialt.
Bilen køre som en drøm og jeg fik rigtigt meget udaf det, den bleve vist
målt til 147hk
og startede med 110hk ca. og jeg har et sted imellem 10-15% længere på
literen
ville helt sikkert gøre det igen med min næste dieselbil..

Mvh Søren Kelly

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-08 12:19

"Søren Kelly" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hej
>
> Det er vel ikke ulovligt hvis den overholder miljø krav og iøvrigt ikke
> får mere end 20% flere hypper,

Problemet er, at lovgivningen idag er så stram, at det stort set vil kræve
en særskilt forureningsgodkendelse af hver eneste trimmet bil. Og det er nok
de færreste bilsejere, som er villige til at betale Kr. 20.000,- for den.

Fra : Jakob

Dato : 04-02-08 14:49

> [...]
> den.
>
> --
> To crash with a Volvo is extremely safe.

Njaaa.
Det er nemt at finde en godkendt chip til Audi bla. hos Palms auto.
Det eneste der kræves er et omsyn, hvor godkendelsespapirerne medbringes.
Derefter bliver bilen synet og godkendt med chippen.

Fra : Møller

Dato : 04-02-08 20:53

Jakob skrev:

> [...]
> Det eneste der kræves er et omsyn, hvor godkendelsespapirerne medbringes.
> Derefter bliver bilen synet og godkendt med chippen.

Det er da fint, før tog mange det jo ikke så tungt om de havde godkendelse på deres chip.

Landberg skriver f.eks. på sin hjemmeside
http://landberg.dk/group.asp?group=9&sub=9

Derfor tilbyder vi kun tuning til følgende kunder:
* Biler der ikke anvendes på offentlig vej.
* Udenlandske biler.

Møller

Fra : Jakob

Dato : 05-02-08 09:41

"Møller" <Ma@g2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://landberg.dk/group.asp?group=9&sub=9
>
> Derfor tilbyder vi kun tuning til følgende kunder:
> * Biler der ikke anvendes på offentlig vej.

Ja. Til gengæld er Landberg billig. Palms auto tager cirka 7000kr for en
godkendt chip.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-02-08 14:02

> [...]

> literen
> ville helt sikkert gøre det igen med min næste dieselbil..

Hvordan kan det være at den kører længere på literen?

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-08 17:32

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan kan det være at den kører længere på literen?

P.g.a. det større moment, kan der køres mere dovent, d.v.s. i højere gear
med lavere rpm = brændstofbesparende.