/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Foreningen til evnesvage bilisters vel ?
Fra : Stig Mogensen


Dato : 01-02-08 14:37

Vi bor på en ensrettet privat vej, med 6 husstande. Gæster, og folk der lige
skal i kirke, etc, bruger til tider vejen som P-plads. Noget vi vel ikke
kan/bør forhindre dem i?.

Men når folk ignorerer ensretningen, og parkerer så at vores adgang til
carporte, indkørsler etc er spærret, er det for meget.

Jeg havde engang en lille seddel, som man kunne stikke i vinduesviskeren, så
føreren af bilen ikke var i tvivl om at der ses skævt til den måde han
parkerer på - på en "glimt i øjet" måde. Den har jeg desværre mistet.

Nogle der har noget liggende af den slags?.

Vh

Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

 
 
Bjarne (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 01-02-08 15:35


"Stig Mogensen" <stig.mogensen@gmail.com> wrote in message
news:47a32083$0$99016$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Vi bor på en ensrettet privat vej, med 6 husstande. Gæster, og folk der
> lige
> skal i kirke, etc, bruger til tider vejen som P-plads. Noget vi vel ikke
> kan/bør forhindre dem i?.
>
> Men når folk ignorerer ensretningen, og parkerer så at vores adgang til
> carporte, indkørsler etc er spærret, er det for meget.
>
> Jeg havde engang en lille seddel, som man kunne stikke i vinduesviskeren,
> så
> føreren af bilen ikke var i tvivl om at der ses skævt til den måde han
> parkerer på - på en "glimt i øjet" måde. Den har jeg desværre mistet.
>
> Nogle der har noget liggende af den slags?.
>
> Vh
>
> Stig
> --
> * Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Jeg arbejdede for 10 år siden i Snekkersten og om sommeren var der fyldt op
med folk på stranden.
Det medførte ofte at folks indkørsler blev blokerede etc... En fredag
eftermiddag hvor den lokale malermester kom hjem, så han igen at hans
indkørsel blev brugt til p-plads af et par biler på svenske plader....
Fyren blev så rasende at han lænkede bilerne sammen med nogle tunge
jernkæder, og så tog han og familien ellers på weekend. Jeg tror ikke de
folk parkerede mere i hans indkørsel.

Bjarne



Ukendt (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-02-08 15:52

On Fri, 01 Feb 2008 14:37:07 +0100, Stig Mogensen
<stig.mogensen@gmail.com> wrote:

>Vi bor på en ensrettet privat vej, med 6 husstande. Gæster, og folk der lige
>skal i kirke, etc, bruger til tider vejen som P-plads. Noget vi vel ikke
>kan/bør forhindre dem i?.
>
>Men når folk ignorerer ensretningen, og parkerer så at vores adgang til
>carporte, indkørsler etc er spærret, er det for meget.
>
>Jeg havde engang en lille seddel, som man kunne stikke i vinduesviskeren, så
>føreren af bilen ikke var i tvivl om at der ses skævt til den måde han
>parkerer på - på en "glimt i øjet" måde. Den har jeg desværre mistet.
>
>Nogle der har noget liggende af den slags?.
>
>Vh
>
>Stig

Vi bor i Slagelse og 3-4 gange om ugen er der nogen som parkerer deres
bil foran porten som vi skal gennem til vores parkerigspladser,der er
er stor tyk gul streg malet på astfalten,men den ser de åbenbart
ikke,så vi ringer til politiet og oplyser nummerpladen,nogen gange kan
de få fat i folk på mobiltelefonen,og så kommer de stormene og fjerner
deres bil,andre gange kan de ikke,og lige der kunne jeg jo godt tænke
mig at have sådan en som politiet nogensteder har til at låse hjulene
med,så de ikke når at smutte inden shefiffen ankommer.Ved godt at du
efterlyser en eller anden form for seddel til at sætte i ruden,men
desværre har jeg ikke en sådan.

/gubbi

Anders Majland (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-02-08 16:09

.... ,andre gange kan de ikke,og lige der kunne jeg jo godt tænke
> mig at have sådan en som politiet nogensteder har til at låse hjulene
> med,så de ikke når at smutte inden shefiffen ankommer.

Afmonterer et hjul og sætter en seddel i ruden at hjulet kan afhentet mod en
undskyldning for den uhensigtsmæssige parkering ?
Men det er jo selvtægt så det må man jo ikke ....

(En værkstedsdonkraft koster et par hundrede og så lige et par træklodser at
parkere den på ...

Men skal politiet selv se bilen holde ulovligt for at sende et bødeforlæg ?
Måske de vil nøjes med et par digitale foto's. Anmeldelsen har de jo
registreret når de kører efter det




Don't@mail (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Don't@mail


Dato : 01-02-08 16:10

Jeg har desværre heller ikke sådan en seddel. Men har da også lige en lille
svov historie
Jeg arbjder som vicevært. Og stod for en fremvisning af en tom bolig.
Personen som jeg fremviser den til spørger om hvordan parkeringsforholdene
er omkring denne bolig. Hvor jeg så oplyser at det særligt i weekenden er et
stort kaos, men mere det er mere fordi folk ikke kan finde ud af at parkerer
deres bil i båsene. Hvorpå han kikker ned på sin egen bil, som står ret
uheldigt.
Syntes den var lidt sjov



Ebbe Kristensen (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 01-02-08 16:28

Stig Mogensen wrote:

> Men når folk ignorerer ensretningen, og parkerer så at vores adgang
> til carporte, indkørsler etc er spærret, er det for meget.

Det er ulovligt - faktisk mindes jeg en historie fra for nogle år tilbage
hvor en præst fik en bøde for at holde så han spærrede sin _egen_ indkørsel.

Ebbe



Per Henneberg Kriste~ (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-02-08 09:50


"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i meddelelsen
news:47a33a96$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Stig Mogensen wrote:
>
>> Men når folk ignorerer ensretningen, og parkerer så at vores adgang
>> til carporte, indkørsler etc er spærret, er det for meget.
>
> Det er ulovligt - faktisk mindes jeg en historie fra for nogle år tilbage
> hvor en præst fik en bøde for at holde så han spærrede sin _egen_
> indkørsel.

Jeg kan ikke huske om det var en præst - men jeg kan huske en der ved en
appel blev frikendt for at parkere ud for sin egen indkørsel.

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,
toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads, god plads til 5
personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn


Leonard (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 01-02-08 16:56

On Fri, 01 Feb 2008 14:37:07 +0100, Stig Mogensen wrote:

> Jeg havde engang en lille seddel, som man kunne stikke i vinduesviskeren, så
> føreren af bilen ikke var i tvivl om at der ses skævt til den måde han
> parkerer på - på en "glimt i øjet" måde. Den har jeg desværre mistet.

Desværre har jeg ikke lige en seddel at henvise til.
Men jeg bliver nødt til at udtrykke min glæde over, at du tænker på den
måde. Altså at der skal en seddel til, der fortæller med et glimt i
øjet, at folk har været ubetænksomme i deres valg af p-plads.

--
Leonard

Stig Mogensen (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Stig Mogensen


Dato : 01-02-08 20:18

Leonard wrote:

> On Fri, 01 Feb 2008 14:37:07 +0100, Stig Mogensen wrote:
>
>> Jeg havde engang en lille seddel, som man kunne stikke i vinduesviskeren,
>> så føreren af bilen ikke var i tvivl om at der ses skævt til den måde han
>> parkerer på - på en "glimt i øjet" måde. Den har jeg desværre mistet.
>
> Desværre har jeg ikke lige en seddel at henvise til.
> Men jeg bliver nødt til at udtrykke min glæde over, at du tænker på den
> måde. Altså at der skal en seddel til, der fortæller med et glimt i
> øjet, at folk har været ubetænksomme i deres valg af p-plads.

Ja, men nogle gange hjælper det ikke med høflige henstillinger........folk
føler sig nogengange groft forulempet hvis de ikke kan smide deres bil lige
dér hvor de nu lyster. Og så er der kun trusler om politianmeldelser
tilbage, og andre formaliteter. Men vi starter i det små

/Stig

--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Leonard (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 01-02-08 20:56

On Fri, 01 Feb 2008 20:17:56 +0100, Stig Mogensen wrote:

> Ja, men nogle gange hjælper det ikke med høflige henstillinger........folk
> føler sig nogengange groft forulempet hvis de ikke kan smide deres bil lige
> dér hvor de nu lyster. Og så er der kun trusler om politianmeldelser
> tilbage, og andre formaliteter. Men vi starter i det små

Og det er netop, det med at starte i det små og give folk en chance, jeg
godt kan lide her.

--
Leonard

Claus Frørup (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 02-02-08 22:56

Isang tao pinangalanan, Stig Mogensen nagsulat:

klip
>Ja, men nogle gange hjælper det ikke med høflige henstillinger........folk
>føler sig nogengange groft forulempet hvis de ikke kan smide deres bil lige
>dér hvor de nu lyster. Og så er der kun trusler om politianmeldelser
>tilbage, og andre formaliteter. Men vi starter i det små

En portvagt, ved en virksomhed inde i byen, noterede konsekvent
nummerpladen på de biler der spærrede for hans port. Der efter tog han
sin gaffeltruck og flyttede dem.

Det sjove var, at han aldrig kunne finde andre pladser at placere dem
på, end mellem to store blomsterkummer.

Han har aldrig set nogen parkere deres biler i hans port, mere end en
gang
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Leonard (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 03-02-08 10:50

On Sat, 02 Feb 2008 22:56:05 +0100, Claus Frørup wrote:

> En portvagt, ved en virksomhed inde i byen, noterede konsekvent
> nummerpladen på de biler der spærrede for hans port. Der efter tog han
> sin gaffeltruck og flyttede dem.
>
> Det sjove var, at han aldrig kunne finde andre pladser at placere dem
> på, end mellem to store blomsterkummer.

Jeg arbejdede for mange år sdien på en fabrik i Holstebro, hvor
truckføreren blev så træt af at værkførerens bil altid holdt lige ud for
døren i stedet for omme på den anden side, hvor der var indrettet
p-plads.
Der var en ledig plads på toppen af 4 stakke paller

--
Leonard

Claus Frørup (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 03-02-08 19:27

Isang tao pinangalanan, Leonard nagsulat:

>On Sat, 02 Feb 2008 22:56:05 +0100, Claus Frørup wrote:
>
>> En portvagt, ved en virksomhed inde i byen, noterede konsekvent
>> nummerpladen på de biler der spærrede for hans port. Der efter tog han
>> sin gaffeltruck og flyttede dem.
>>
>> Det sjove var, at han aldrig kunne finde andre pladser at placere dem
>> på, end mellem to store blomsterkummer.
>
>Jeg arbejdede for mange år sdien på en fabrik i Holstebro, hvor
>truckføreren blev så træt af at værkførerens bil altid holdt lige ud for
>døren i stedet for omme på den anden side, hvor der var indrettet
>p-plads.
>Der var en ledig plads på toppen af 4 stakke paller

Det må jo nok siges at være konsekvenspædagogik i højeste potens
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Møller (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 01-02-08 17:14

Stig Mogensen skrev:
> Vi bor på en ensrettet privat vej, med 6 husstande. Gæster, og folk der lige
> skal i kirke, etc, bruger til tider vejen som P-plads. Noget vi vel ikke
> kan/bør forhindre dem i?.
>
> Men når folk ignorerer ensretningen, og parkerer så at vores adgang til
> carporte, indkørsler etc er spærret, er det for meget.
>
> Jeg havde engang en lille seddel, som man kunne stikke i vinduesviskeren, så
> føreren af bilen ikke var i tvivl om at der ses skævt til den måde han
> parkerer på - på en "glimt i øjet" måde. Den har jeg desværre mistet.
>
> Nogle der har noget liggende af den slags?.
>
> Vh
>
> Stig

Tegninger sendt

Møller

Stig Mogensen (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Stig Mogensen


Dato : 01-02-08 20:15

Møller wrote:

> Stig Mogensen skrev:
>> Vi bor på en ensrettet privat vej, med 6 husstande. Gæster, og folk der
>> lige skal i kirke, etc, bruger til tider vejen som P-plads. Noget vi vel
>> ikke kan/bør forhindre dem i?.
>>
>> Men når folk ignorerer ensretningen, og parkerer så at vores adgang til
>> carporte, indkørsler etc er spærret, er det for meget.
>>
>> Jeg havde engang en lille seddel, som man kunne stikke i vinduesviskeren,
>> så føreren af bilen ikke var i tvivl om at der ses skævt til den måde han
>> parkerer på - på en "glimt i øjet" måde. Den har jeg desværre mistet.
>>
>> Nogle der har noget liggende af den slags?.
>>
>> Vh
>>
>> Stig
>
> Tegninger sendt

Mange tak - de kan bruges

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Ukendt (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-02-08 22:27

Stig Mogensen wrote:
>> Tegninger sendt
>
> Mange tak - de kan bruges

Må vi andre også se?



Møller (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 03-02-08 11:31

Peter Sch. skrev:
> Stig Mogensen wrote:
> >> Tegninger sendt
>> Mange tak - de kan bruges
>
> Må vi andre også se?
>
>
Ja men hvor skal jeg lægge dem

Møller

Ukendt (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-02-08 11:49

Møller <Ma@g2net.dk> skrev :

>Ja men hvor skal jeg lægge dem

flyv mig en kopi, og jeg laver et sted til dem på gruppens hjemmesider


--
Jan_stevns

Møller (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 03-02-08 14:36

jan_stevns skrev:
> Møller <Ma@g2net.dk> skrev :
>
>> Ja men hvor skal jeg lægge dem
>
> flyv mig en kopi, og jeg laver et sted til dem på gruppens hjemmesider
>
>

Er sendt sammen med en masse andet skrammel

Møller

Ukendt (10-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-02-08 08:45

Møller <Ma@g2net.dk> skrev :

>Er sendt sammen med en masse andet skrammel

Og det er ved at lille på siderne med spas

http://www.dkfritidbil.dk/sjove/alle_bilerne.htm


--
Jan_stevns

Martin Mose Larsen (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 01-02-08 18:34

On Fri, 01 Feb 2008 14:37:07 +0100, Stig Mogensen
<stig.mogensen@gmail.com> wrote:

>Vi bor på en ensrettet privat vej, med 6 husstande. Gæster, og folk der lige
>skal i kirke, etc, bruger til tider vejen som P-plads. Noget vi vel ikke
>kan/bør forhindre dem i?.
>
>Men når folk ignorerer ensretningen, og parkerer så at vores adgang til
>carporte, indkørsler etc er spærret, er det for meget.
>
>Jeg havde engang en lille seddel, som man kunne stikke i vinduesviskeren, så
>føreren af bilen ikke var i tvivl om at der ses skævt til den måde han
>parkerer på - på en "glimt i øjet" måde. Den har jeg desværre mistet.
>
>Nogle der har noget liggende af den slags?.
>

Prøv det her:
http://www.hverdagogfest.dk/sideinfo.asp?Id=10
http://www.hverdagogfest.dk/Udskriv-B.asp?Id=10

sayonara
Martin Mose Larsen

Tom (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 01-02-08 19:02


"Stig Mogensen" <stig.mogensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:47a32083$0$99016$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Vi bor på en ensrettet privat vej, med 6 husstande. Gæster, og folk der
> lige
> skal i kirke, etc, bruger til tider vejen som P-plads. Noget vi vel ikke
> kan/bør forhindre dem i?.
>
> Men når folk ignorerer ensretningen, og parkerer så at vores adgang til
> carporte, indkørsler etc er spærret, er det for meget.
>
> Jeg havde engang en lille seddel, som man kunne stikke i vinduesviskeren,
> så
> føreren af bilen ikke var i tvivl om at der ses skævt til den måde han
> parkerer på - på en "glimt i øjet" måde. Den har jeg desværre mistet.
>
> Nogle der har noget liggende af den slags?.


Kan vel bare male nogle gule striber foran indkørslen

--
Tom



Klaus D. Mikkelsen (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-02-08 19:02

Tom skriver:
>
> Kan vel bare male nogle gule striber foran indkørslen

Mens bilerne holder der ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Tommy Fer (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 01-02-08 19:46

Tom skrev:
> "Stig Mogensen" <stig.mogensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:47a32083$0$99016$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Vi bor på en ensrettet privat vej, med 6 husstande. Gæster, og folk der
>> lige
>> skal i kirke, etc, bruger til tider vejen som P-plads. Noget vi vel ikke
>> kan/bør forhindre dem i?.
>>
>> Men når folk ignorerer ensretningen, og parkerer så at vores adgang til
>> carporte, indkørsler etc er spærret, er det for meget.
>>
>> Jeg havde engang en lille seddel, som man kunne stikke i vinduesviskeren,
>> så
>> føreren af bilen ikke var i tvivl om at der ses skævt til den måde han
>> parkerer på - på en "glimt i øjet" måde. Den har jeg desværre mistet.
>>
>> Nogle der har noget liggende af den slags?.
>
>
> Kan vel bare male nogle gule striber foran indkørslen
>
> --
> Tom
>
>
Tror næppe det hjælper.

Bor selv ved siden af en bager, hvilket tiere end man skulle tro
resultere i folk der parkere lige ved med indkørsel.

Vil tror det sker 3-4 gange om måneden jeg ikke kan komme ud af min
indkørsel, lidt tiere jeg ikke kan komme ind.

Det er tydeligt at det er en indkørsel, der er massere andre pladser,
men det er nemmere at smide den lige der, end at dreje ind på en
pakeringsplads.. Folk er bare ligeglade

mvh Tommy Fer

Christian B. Andrese~ (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-02-08 02:10

On Feb 1, 7:02 pm, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Tom skriver:
>
>
>
> > Kan vel bare male nogle gule striber foran indkørslen
>
> Mens bilerne holder der ?



--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Et forslag på at forhindre knivoverfald: 7 dages fængsel hvis man
tages
med kniv i nattelivet, og det skal være prompte afregning:
Anholdelse, foran en dommer, ind og sidde i 7 dage.

Stefan Jacobsen (09-02-2008)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 09-02-08 23:26


"Stig Mogensen" <stig.mogensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:47a32083$0$99016$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Vi bor på en ensrettet privat vej, med 6 husstande. Gæster, og folk der
> lige
> skal i kirke, etc, bruger til tider vejen som P-plads. Noget vi vel ikke
> kan/bør forhindre dem i?.
>
> Men når folk ignorerer ensretningen, og parkerer så at vores adgang til
> carporte, indkørsler etc er spærret, er det for meget.
>
> Jeg havde engang en lille seddel, som man kunne stikke i vinduesviskeren,
> så
> føreren af bilen ikke var i tvivl om at der ses skævt til den måde han
> parkerer på - på en "glimt i øjet" måde. Den har jeg desværre mistet.
>

Har desværre ikke det efterspurgte, men oplevede den anden dag ved Føtex i
Randers at der var en audi der havde parkeret tværs over 2 handicappladser.
Så kommer der en rød corolla og parkerer bagved så han ikke kan bakke flytte
bilen hverken frem eller tilbage og en varevogn og parkede på siden af ham,
hjælperen og den unge mand i kørestol kom ud af bagenden af "bussen" og
hilste på den unge mand i den rød Corolla lurede lidt efter gammelfar i
Audi'en som var blevet meget lav. Og så tøffede de ellers ind og handlede.
Da jeg kørte efter ½ times tid og en indkøbsvogn fuld, sad gammel far og
frue stadigt i Audi'en og ventede på de unge mennesker

Stef



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste