Erstatningsbil ved reklamationsrep...
Fra : Kostas

Dato : 01-02-08 09:52

Min 3 år og 14 dage gamle 307 st car er begyndt at boble op på kølerhjelmen
(indefra kommende rust).

Var på værksted med den. Ingen tvivl - der skal en ny på.

Men da den skal males i samme farve som bilen så skal de have bilen i 3
dage for at ramme plet.

Fint nok - så må de jo bare stille en bil til rådighed for mig. Næææ nej
siger de så på det aut. værksted. Det skal jeg selv betale da importøren
ikke dækker erstatningsbil.

Dvs jeg skal leje en erstatningsbil i 3 dage á mindst kr. 350,- da jeg ikke
kan undvære min bil (kørende sælger).

Kan det virkelig passe eller bruger jeg bare det forkerte værksted ???

mvh

Kostas

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-08 11:06

> Men da den skal males i samme farve som bilen så skal de have bilen i 3
> dage for at ramme plet.

Jeg ville bede dem om og få den nye hjelm hjem og få den malet, så kan de
ringe når den er klar til montering. Og vupti ca 2 timer så er du kørende
igen.
Hvis de skal have bilen i 3 dage tror jeg det er for at de vil reparerer den
gamle hjelm, en så ny bil maler man da efter farve koden.

Mvh Ove

Fra : Carsten

Dato : 01-02-08 14:24

"Kostas" <email.kostas@dk> skrev i en meddelelse
> Men da den skal males i samme farve som bilen så skal de have bilen i 3
> dage for at ramme plet.

<joke on>
Du tager et stk. pladesaks og så klipper du sådan nogle totalt seje Escort
RS turbo gæller i din kølerhjælm. De stumper du klipper ud kan du give dit
værksted så de har noget farve at gå efter. Når de så har den nye hjælm
hjemme i den rigtige farve så kommer du ned i den halve-hele time det tager
at skifte.
<joke off>

Jeg mistænker også dit værksted for at ville lave en rep på din nuværende
hjælm. Det andet giver ingen mening...

Carsten

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 01-02-08 15:33

Kostas skrev:

> Fint nok - så må de jo bare stille en bil til rådighed for mig.

Hvorfor skulle han det?
Hvilke garantier er der blevet stillet i forbindelse med købet, som
rækker udover loven om forbrugerkøb?

> Kan det virkelig passe eller bruger jeg bare det forkerte værksted ???

Som andre antyder er en spøjs melding vedr. reperationen du har fået?
Er din bil blevet lakeret om? Ellers burde der jo ikke være nogle
problemer med at skaffe en kølerhjelm i den rigtige farve og så skifte
den mens du venter

M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 01-02-08 15:51

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er din bil blevet lakeret om? Ellers burde der jo ikke være nogle
> problemer med at skaffe en kølerhjelm i den rigtige farve og så skifte den

Det kan jo tænkes, at farven skal tones ud over begge forskærme for at
camouflere eventuelle mindre farveforskelle - en helt almindelig
fremgangsmåde ved metallic lakker, og det er svært at gøre uden bilen!

Bo

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 01-02-08 20:53

> Det kan jo tænkes, at farven skal tones ud over begge forskærme for at
> camouflere eventuelle mindre farveforskelle - en helt almindelig
> fremgangsmåde ved metallic lakker, og det er svært at gøre uden bilen!

Det er jeg også ret sikker på! Fik engang malet på en dør, og der blev
forskærmen også malet lidt, for at dække over farveforskel. Nogle farver kan
være umulige at ramme...

Fra : Carsten

Dato : 02-02-08 14:57

"Hans Mouridsen" <hom@fjernmigfoerstpc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jeg også ret sikker på! Fik engang malet på en dør, og der blev
> forskærmen også malet lidt, for at dække over farveforskel. Nogle farver
> kan være umulige at ramme...

Muligvis korrekt, men da vist ikke ved en kun 3 år gl. bil ?!!

Min forrige bil var fra 06/2002 og da den fik en større parkeringsskade
ultimo 2006 skiftede de hele venstre bagdør. Det kunne overhovedet ikke ses.
Den var metallic-blå så det var ikke fordi farven var specielt "nem".

Carsten

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-02-08 16:33

Carsten skrev:

> Min forrige bil var fra 06/2002 og da den fik en større parkeringsskade
> ultimo 2006 skiftede de hele venstre bagdør. Det kunne overhovedet ikke ses.
> Den var metallic-blå så det var ikke fordi farven var specielt "nem".

Gid det var så nemt som der bliver givet udtryk for. Min gamle blå Omega
skulle jeg også bruge maling til. Jeg havde koden på farven. Maleren,
som jeg kender særligt trak på smilebåndet og spurgte hvilken nuance den
skulle være. Farven var til den årgang og farvekode havde fem
forskellige nuancer. Han viste mig at nogen bilmærker havde op til 14
nuancer til samme farvekode. Bilfabrikkerne køber i store mængder i
samme farve. Men alligevel svinger kuløren fra batch til batch.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-02-08 16:32

> [...]
> ses. Den var metallic-blå så det var ikke fordi farven var specielt "nem".

Man afleverer altid bilen hvis man vil undgå farveforskel. Alternativt kan
man vel aftale med værkstedet at de maler uden at have bilen og så må man
æde farveforskellen hvis den er der.

Mvh Niels

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 05-02-08 10:21

Kostas <email.kostas@dk> wrote in

> Fint nok - så må de jo bare stille en bil til rådighed for mig. Næææ
[..]
> Kan det virkelig passe eller bruger jeg bare det forkerte værksted ???

Hej Kostas,

jeg har selv gode erfaringer med Alfa i Vejle (Vestergaard). Vi har fået
lånebiler u/b de gange vi har haft problemer.

Har hørt at AT Biler (den nye Toyota) skulle være fine. Min kammerat fra
Tueager fik ordnet en p-skade på deres Fabia for nylig, der fik de en
lånebil i de dage det tog.

Jeg er dog i tvivl om de kan lave rust-garanti skader, men det burde de vel
- når det er importøren der betaler?

vh, Erik BH