Tegnefilm om Mormon teologien
Fra : Huge Hugos 32cm

Dato : 19-04-08 16:04

http://www.planetvids.com:80/html/Banned-Mormon-Church-Cartoon.html

Tegnefilm om Mormon teologien ren Science fiktion IMHO

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 20-04-08 00:17

On Sat, 19 Apr 2008 17:03:40 +0200, Huge Hugos 32cm <Iilk@gi.com> wrote:

> http://www.planetvids.com:80/html/Banned-Mormon-Church-Cartoon.html
>
> Tegnefilm om Mormon teologien ren Science fiktion IMHO
Men ikke desto mindre tror Mormonerne på det.

Hvis jeg analyserer så kommer jeg frem til følgende sygdomme i belæringen:

Guderne er de lyse og hvide i huden. Negrene er passive og ligegyldige i
ræset efter guddommelighed.

Guderne lever i flerkoneri og uendelige sexuelle forhold. Det samme er
løftet til stræberne der når guddommelighed. Sex og mere sex er det gyldne
løfte. Universet skal fyldes med afkom og "du" er udset til at opfylde
denne forpligtelse! Du gør det naturligvis gerne-når det nu er pålagt dig.
Det er ikke fordi du har libertiner-tilbøjeligheder-Åh! Nej dog! Hvilken
blasfemisk tanke! Du er bare en lydig discipel! Du er jo HELLIG! Kan alle
se glorien?

Når nogle skal have mange koner er der nogle der ikke får en kone. Det ser
vi i den fundamentalistiske mormonsekt der lige er anholdt i USA. De unge
mænd blev udstødt i bundter således at de teologiske ledere kunne forsyne
sig af kvindebundtet. En af dem havde 12 koner. "Kvinderne" blev fordelt
fra 13-årsalderen.

Tilsvarende risikerer mormoner fra hovedkirken at blive frataget deres
hustru og børn hvis de falder fra. Deres tro på guddommelige ægteskaber
binder ægteskabet sammen med deres salighed. De mister saligheden hvis
manden forlader sekten. Så rådes de til at finde en ny mand blandt sektens
medlemmer.
De kan sagtens hykle modstand imod flerkoneri nu, mens de ser frem til det
og ønsker sig det hele tiden og opnår tilstanden i det hinsides. Det
forbliver således idealet!

Mormonerne har været guder før og bliver guder igen-i grunden er de jo
hele tiden guder. Det er lidt farligt at være en gud omgivet af
laverestående væsener som kun er mennesker!

De tror på en Fargud som er øverst. Under ham Josef Schmidt og nedenunder
ham Jesus. De er identiske i tro med islam på det felt. Allah øverst, så
Muhammed og så Jesus.

At give profeten en sådan status er at gøre ham til gud.

Scifi historien er kitch og underlødigt forfatterskab! Det samme er deres
"kunst" i Templerne.(Jeg har set det danske indvendigt)

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Peter Mogensen

Dato : 20-04-08 16:58

Jens Erik Bech wrote:

> Men ikke desto mindre tror Mormonerne på det.

Ja...
I princippet burde alle religioner være lige absurde. Men i realiteten,
så må man jo indrømme at nogen er bare lige den tand mere absurde end andre.
Som Sam Harris udtrykker det: "Mormonism is just christianity plus a lot
of very stupid ideas".

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-04-08 16:55

Peter Mogensen skrev i

[ ... ]
> så må man jo indrømme at nogen er bare lige den tand mere absurde end
> andre. Som Sam Harris udtrykker det: "Mormonism is just christianity
> plus a lot of very stupid ideas".

ja ja, og kristendom er roden til alt ondt. og kristne der ikke blindt
accepterer darwinistiske evolutionsfantasier er onde eller sindsyge.

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-08 02:44

"Andreas Falck" skrev i en meddelelse:

> ja ja, og kristendom er roden til alt ondt. og kristne der ikke blindt
> accepterer darwinistiske evolutionsfantasier er onde eller sindsyge.

Hvorfor kører du i tide og utide frem med din darwinisme-
paranoia? Det forurener totalt ellers fornuftige indlæg fra
din side.

V.h. -- Ib

Fra : Peter Mogensen

Dato : 22-04-08 21:00

Ib Baagøe wrote:

> Hvorfor kører du i tide og utide frem med din darwinisme-
> paranoia? Det forurener totalt ellers fornuftige indlæg fra
> din side.

Jeg har nu også ufatteligt svært ved at se hvad Andreas skulle finde
anstødeligt i det jeg skrev. Hvordan kan han overhovedet være uenig med
Sam Harris?

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-04-08 09:58

Peter Mogensen skrev i

[ ... ]
> Jeg har nu også ufatteligt svært ved at se hvad Andreas skulle finde
> anstødeligt i det jeg skrev. Hvordan kan han overhovedet være uenig
> med Sam Harris?

Alene dit udsagn om religion og absurd er mere end rigeligt til at påvise
din totale mangel på seriøsitet i emnet.

http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*
http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Peter Mogensen

Dato : 23-04-08 19:46

Andreas Falck wrote:
> Peter Mogensen skrev i
>
> [ ... ]
>
> Alene dit udsagn om religion og absurd er mere end rigeligt til at
> påvise din totale mangel på seriøsitet i emnet.

Så du siger altså at ateister nærmest per definition ikke er "seriøse"
blot fordi de ikke falder på halen for religion?

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-04-08 07:29

Peter Mogensen skrev i

[ ... ]
> Så du siger altså at ateister nærmest per definition ikke er "seriøse"
> blot fordi de ikke falder på halen for religion?

Visse fundamentalistiske atister agerer helt absurd over for alt hvad der
blot nærmer sig noget med kristendom.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-04-08 08:01

Andreas Falck wrote:
> Peter Mogensen skrev i
>
> [ ... ]
>
> Visse fundamentalistiske atister agerer helt absurd over for alt hvad
> der blot nærmer sig noget med kristendom.

Du svarede ikke på mit spørgsmål.
Afviser du ateisters seriøsitet alene på det grundlag at de finder
religion absurd?

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-04-08 09:18

Peter Mogensen skrev i

[ ... ]
> Afviser du ateisters seriøsitet alene på det grundlag at de finder
> religion absurd?

Læs mit svar igen - og prøv at undgå at lave en ubsurd mistolkning af hvad
jeg skrev.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-04-08 20:36

Andreas Falck wrote:
> Peter Mogensen skrev i
>
> [ ... ]
>
> Læs mit svar igen - og prøv at undgå at lave en ubsurd mistolkning af
> hvad jeg skrev.

Prøv at læse MIT oprindelige svar igen og forhold dig til indholdet og
ikke til at jeg som ateist ganske naturligt finder religion absurd.

Er du uenig i at Mormon-religionen blot er "kristendom + en masse
virkeligt dumme ideer" ?

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-04-08 20:58

Peter Mogensen skrev i

> ikke til at jeg som ateist ganske naturligt finder religion absurd.

Jeg finder det helt absurd at skulle finde religion absurd. Men det synes du
sikkert også er helt absurd.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-04-08 21:20

Andreas Falck wrote:
> Peter Mogensen skrev i

> Jeg finder det helt absurd at skulle finde religion absurd. Men det
> synes du sikkert også er helt absurd.

Ja. men jeg bliver ikke arrig og kolerisk, når du siger det.
Jeg er da godt klar over at religiøse finder det absurd at ateister
finder religion absurd. Det er ganske naturligt - det er jo jeres lod i
livet.
.... så det ville ikke have forhindret mig i at forholde mig til resten
af indlægget. - som det åbenbart gør for dig.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-04-08 21:23

Peter Mogensen skrev i

[ ... ]
> ... så det ville ikke have forhindret mig i at forholde mig til resten
> af indlægget. - som det åbenbart gør for dig.

Du ser syner hvor der ikke er noget at se

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-04-08 21:30

Andreas Falck wrote:
> Peter Mogensen skrev i
>
> [ ... ]
>
> Du ser syner hvor der ikke er noget at se

Det tror jeg også ... der er ihvertfald ingen her i gruppen, der har set
dig forholde dig til den anden halvdel af mit indlæg ... intet at se.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-04-08 21:32

Peter Mogensen skrev i

> Det tror jeg også ...

Så er der jo ikke noget at sige til at du mener at kunne se at livet skulle
være opstået af sig selv, selv om der ikke foreligger nogen som helst
videnskabelig underbygget dokumentation for den påstand

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-04-08 21:38

Andreas Falck wrote:
> [...]
> skulle være opstået af sig selv, selv om der ikke foreligger nogen som
> helst videnskabelig underbygget dokumentation for den påstand

quote-fuck

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-04-08 21:40

Peter Mogensen skrev i

> quote-fuck

Helt på linie med ateisters kutyme når de citerer fra videnskabelige
kreationisters udsagn.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-04-08 05:59

Andreas Falck wrote:
> Peter Mogensen skrev i

> Helt på linie med ateisters kutyme når de citerer fra videnskabelige
> kreationisters udsagn.

.... har aldrig mødt sådan en.

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-04-08 06:38

Peter Mogensen skrev i

> ... har aldrig mødt sådan en.

Der er mange du aldrig har mødt.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 21-04-08 14:48

"Jens Erik Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.t9vsauz1jtwg5l@lyrik.local...

> Men ikke desto mindre tror Mormonerne på det.
>
> Hvis jeg analyserer så kommer jeg frem til følgende sygdomme i belæringen:

Må jeg henvise til en mere sober og reel kilde til viden
om, hvad Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige
tror på: www.mormon.dk
Se øverst til venstre, hvor der står:
"Information om kirken".

Og lad mig så lige slå fast med mere end
syvtommersøm, at de mennesker, som har været
omtalt i pressen på det sidste, fordi de fik deres
børn fjernet (FLDS) - intet har med Jesu Kristi
Kirke af Sidste Dages Hellige at gøre, den måde,
de lever deres religion ud på, er ikke acceptabel
for medlemmer af JKKSDH.

Mvh.Bodil.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 22-04-08 10:37

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:480c9b26$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Må jeg henvise til en mere sober og reel kilde til viden
> om, hvad Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige
> tror på: www.mormon.dk
> Se øverst til venstre, hvor der står:
> "Information om kirken".

Hvorfor skulle man nøjes med (tynd) mælk, når man kan få den faste føde? En
vigtig forskel er også at det ikke koster et abonnement på 10% af din løn at
se filmen her.
Jeg har selv fundet én fejl i filmen: Joseph Smith sagde ikke at han havde
gjort mere end Jesus, men i stedet at kun Jesus havde gjort mere for
menneskeheden end han.

> [...]
> børn fjernet (FLDS) - intet har med Jesu Kristi
> Kirke af Sidste Dages Hellige at gøre, den måde,
> de lever deres religion ud på, er ikke acceptabel

Nej, det er det ikke længere.
Du har ret i at de ingen kontakt har, og ikke anerkender hinanden (eller
nogen anden kirke for den sags skyld), som værende "rigtig".
Hvad du ikke siger, er at de stammer fra samme grundlag. Du kan fx se denne
side:
http://www.fldstruth.org/

Her ses i toppen en liste med billeder af de ledere, deres kirke har haft.
Lige fra Joseph Smitte til Warren Jeffs. Du skulle vel ikke genkende de 3
første? Hint: De står også på denne side:
http://www.lds.org/churchhistory/presidents/leaders.jsp

--

Andreas

"Hvad ønskes der?"

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-04-08 15:56

"Andreas Jensen" <mitfornavn@wincrash.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har selv fundet én fejl i filmen: Joseph Smith sagde ikke at han havde
> gjort mere end Jesus, men i stedet at kun Jesus havde gjort mere for

Det er nemlig helt korrekt set og hørt -
Der er helt sikkert en hel del andre fejl,
men jeg har ikke orket at sidde og opremse
dem alle.

Mvh.Bodil.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 22-04-08 16:03

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:480dfc9d$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det er nemlig helt korrekt set og hørt -
> Der er helt sikkert en hel del andre fejl,
> men jeg har ikke orket at sidde og opremse
> dem alle.

Før du har "orket" at sætte dig ind i det, kan du vel ikke fastslå om der er
andre fejl?

Andreas

"Pay no attention to that man behind the curtain!"

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-04-08 16:11

> [...]
> meddelelsen news:480dfc9d$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Før du har "orket" at sætte dig ind i det, kan du vel ikke fastslå om der

Jo, det kan jeg godt,for jeg har set og hørt filmen, og har
konstateret, at der var flere fejl, - uden at notere dem ned,
men jeg gider da virkelig ikke bruge min sparsomme fritid
på så dårlig en film.
Jeg har andet at bruge min tid til, bl.a. en lille lur nu,
og så en tur i biografen.

Mvh:Bodil.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 22-04-08 16:21

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:480e0007$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> på så dårlig en film.
> Jeg har andet at bruge min tid til, bl.a. en lille lur nu,

Det er sørgeligt, som manglende tid ofte gør at du ikke kan forklare dine
postulater nærmere. Er der virkelig "flere fejl", behøver du vel ikke engang
at se hele filmen for at nævne bare et par af dem.

Andreas

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-04-08 20:40

> [...]
> postulater nærmere. Er der virkelig "flere fejl", behøver du vel ikke
> engang at se hele filmen for at nævne bare et par af dem.

Kære Andreas.
Det handler i virkeligheden om, at jeg arbejder ekstremt meget,
og at min sparsomme fritid - læs 5 minutter her og der -
ikke skal beslaglægges efter, hvad du finder for godt.
Jeg bestemmer heldigvis selv, hvad jeg finder vigtigt og ej.
Og i dag var en middagslur (5 min.) vigtigt, ligesom
"Flammen og Citronen" var vigtigt.
Du kan muligvis ønske at prioritere dit liv anderledes,
men dette var mit valg, og det handler ikke om ikke at
kunne, men ikke at ville - fordi det er en ørkesløs debat,
som du vil drage mig ind i gang på gang, og det gider jeg
ikke bruge mit unge liv på.
Mvh.Bodil.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 23-04-08 08:18

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:480e3f2c$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> kunne, men ikke at ville - fordi det er en ørkesløs debat,
> som du vil drage mig ind i gang på gang, og det gider jeg

2 ting:

1) Du er ikke ung.
2) Du holder dig ikke selv tilbage med at forlange yderligere forklaringer
og dokumentation. Så er det vel kun rimeligt at forvente det samme fra dig?

Andreas

"Pay Lay Ale"

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-04-08 08:39

> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i
> meddelelsen news:480e3f2c$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>

> 2 ting:
>
> 1) Du er ikke ung.

Det har du vist ingen anelse om.
Alder og ungdom hænger åbenbart anderledes
sammen, end du tror.
Mvh.Bodil.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 23-04-08 09:18

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:480ee77a$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det har du vist ingen anelse om.
> Alder og ungdom hænger åbenbart anderledes
> sammen, end du tror.

Et liv er den tid der går fra man fødes til man dør. Som måleenhed anvendes
sædvanligvis år.
Er din afstand til den forventede levealder så lang, i forhold til afstanden
til din fødsel, at du vil betegne dig som ung?

Andreas

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-04-08 10:03

> [...]
> Er din afstand til den forventede levealder så lang, i forhold til
> afstanden til din fødsel, at du vil betegne dig som ung?

Man spørger ikke en dame om sin alder, og
da jeg har tænkt mig at leve evigt, er din definition
ikke gyldig.
Løb nu ud og leg, Andreas, så vil jeg gå på arbejde.
Mvh.Bodil.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 23-04-08 10:07

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:480efb31$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Man spørger ikke en dame om sin alder, og

Jeg spørger ikke - jeg kender den allerede.

> da jeg har tænkt mig at leve evigt, er din definition
> ikke gyldig.

Det lyder besværligt. Hvordan sparer man så nok op til pension?

> Løb nu ud og leg, Andreas, så vil jeg gå på arbejde.

Jeg har ikke tid til at lege - jeg er allerede på arbejde.

Andreas

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-04-08 14:59

> [...]
>
> Jeg spørger ikke - jeg kender den allerede.

> Det lyder besværligt. Hvordan sparer man så nok op til pension?

Der er jo ingen lommer i det sidste sæt tøj, det ved du vel.
Der er ingen brug for penge i det næste rige, så mon ikke vi
klarer os foruden.

> Jeg har ikke tid til at lege - jeg er allerede på arbejde.
Ved din arbejdsgiver godt, at du spilder din tid på nettet,
mens du burde arbejde?
Mvh.Bodil.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 23-04-08 15:32

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:480f40c2$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Der er jo ingen lommer i det sidste sæt tøj, det ved du vel.

Nej, det er rigtigt. Men et lækkert grønt forklæde og en bagerhat får man da
med hvis man er heldig.

> Der er ingen brug for penge i det næste rige, så mon ikke vi
> klarer os foruden.

Hvor bliver de 10% så af?

> Ved din arbejdsgiver godt, at du spilder din tid på nettet,
> mens du burde arbejde?

Hvem siger - ud over du - at det er tilfældet?

Andreas

"Det er godt!"

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-04-08 17:15

"Andreas Jensen" <mitfornavn@wincrash.org> skrev i en meddelelse

KLIP!

> Hvem siger - ud over du - at det er tilfældet?

Det gjorde du såmænd selv, Andreas:

Fra : Andreas Jensen

Dato : 23-04-08 18:29

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:480f607e$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det gjorde du såmænd selv, Andreas:
>
> "Jeg har ikke tid til at lege - jeg er allerede på arbejde.

At man befinder sig det sted hvor man arbejder er ikke nødvendigvis det
samme som at man burde arbejde. Er det så også forkert, hvis du befinder dig
på skolen uden at undervise?

Andreas

"Det er godt!"

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-04-08 15:55

> [...]
>
> Hvorfor skulle man nøjes med (tynd) mælk, når man kan få den faste føde?
> En vigtig forskel er også at det ikke koster et abonnement på 10% af din

Nemlig, hvorfor nøjes med en dårlig tegnefilm, når
man kan læse kilden selv?
Det koster ikke noget at læse på www.mormon.dk,
det må selv du gøre, selv om du ikke længere er
medlem af kirken.

Mvh.Bodil.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 22-04-08 16:01

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:480dfc57$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nemlig, hvorfor nøjes med en dårlig tegnefilm, når
> man kan læse kilden selv?
> Det koster ikke noget at læse på www.mormon.dk,
> det må selv du gøre, selv om du ikke længere er
> medlem af kirken.

Det er netop den side der ikke tilbyder andet end tynd mælk. Du misforstod
hvad jeg mente.

Andreas

"What is wanted?"

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-04-08 15:59

"Andreas Jensen" <mitfornavn@wincrash.org> skrev i en meddelelse

KLIP!

> [...]
> Lige fra Joseph Smitte til Warren Jeffs. Du skulle vel ikke genkende de 3
> første? Hint: De står også på denne side:

Jeg har set den side, du ovenfor henviste til, og kan
sagtens genkende de tre første præsidenter for
Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, - men jeg
kan ikke få hoved og hale på, hvad de har med FLDS
at gøre, det fremgår ikke af den side, du henviste til.
Kan du oplyse mig om det?

Iøvrigt er biografierne af lederne for FLDS meget mangelfulde,
teksterne er dårligt skrevet, det er en skam.

Mvh.Bodil.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 22-04-08 16:24

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:480dfd4e$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> kan ikke få hoved og hale på, hvad de har med FLDS
> at gøre, det fremgår ikke af den side, du henviste til.

Ved du virkelig ikke det?
Årsagen til at FLDS (og andre) omtales som udbrydergrupper er.... at det er
hvad det er.
Da mormonkirken blev erklæret opløst/nedlagt (hvad du nu vil kalde det) af
myndighederne pga. flerkoneriet, lovede kirkens ledelse jo som bekendt at
stoppe denne praksis. Men ikke alle var enige, og brød så med den
mormonkirke du kender, fordi de anser den for at være frafalden. Du ved - de
mener at når Gud har befalet sin "eneste sande kirke" at gøre noget, så skal
man ikke sådan bøje sig og stoppe med det fordi man bliver presset fra andre
sider. Slet ikke når det er en forudsætning for selv at blive en gud.
FLDS er sådan en "forgrening" (af mange) på "mormonkirke-træet", og derfor
regner de også de første ledere (indtil bruddet) for at være deres profeter.

Jeg har fundet en liste over sådanne grupper - den kan dog nok ikke regnes
for 100% korrekt:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sects_in_the_Latter_Day_Saint_movement

Andreas

"What is that?"

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-04-08 20:44

> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i
> meddelelsen news:480dfd4e$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Ved du virkelig ikke det?

Jo, jeg kender godt MIN kirkes historie, og åbenbart
bedre end du - men jeg kan ikke læse ud af de links,
du sendte, at FLDS skulle have noget med LDS
at gøre, det var dét, jeg efterlyste.

Mvh.Bodil.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 23-04-08 08:28

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:480e4009$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jo, jeg kender godt MIN kirkes historie, og åbenbart
> bedre end du - men jeg kan ikke læse ud af de links,
> du sendte, at FLDS skulle have noget med LDS
> at gøre, det var dét, jeg efterlyste.

Min erfaring fra dette forum fortæller mig kun at du kender den hvidvaskede
udgave af historien. Jeg kender - ud over den - også den faktiske udgave,
hvilket med min matematik fortæller mig at jeg kender den bedre en dig. Det
vel nok mest morsomme du har gjort herinde er først hårdnakket at nægte en
påstand fra mig, og når jeg så viser dig at en apostel fra din kirke siger
det samme, så betyder ordene pludselig noget helt andet når de kommer fra
hans mund, end når jeg skriver dem. Bodil - du er en evig kilde til
underholdning for mig, og jeg håber du bliver hængende herinde.

Du skriver 10 minutter senere at du er blevet klogere. Betyder det at du nu
faktisk har fundet en sammenhæng mellem de 2 organisationer, eller vælger du
fortsat skyklapperne?

Andreas

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-04-08 08:41

> [...]
>
> Du skriver 10 minutter senere at du er blevet klogere. Betyder det at du
> nu faktisk har fundet en sammenhæng mellem de 2 organisationer, eller

Det er da godt, at der er noget, som kan more dig.
Men jeg gider ikke bruge timer på at gøre det.
At jeg er blevet klogere henviser udelukkende til, at jeg
har lært noget, som jeg ikke vidste tidligere - det er vel
definintionen på at være blevet klogere, sådan i det hele taget.

Men det bortforklarer ikke, at dit link ikke viser sammenhængen
mellem LDS og FLDS, som du så smukt undlader at kommentere.
Mvh.Bodil.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 23-04-08 09:12

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:480ee80a$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> har lært noget, som jeg ikke vidste tidligere - det er vel
> definintionen på at være blevet klogere, sådan i det hele taget.

Udmærket - du er blevet klogere. Jeg citerer lige dig:
--
Tak for linket til Wikipedia, det er yderst interessant.
Den er sat under favoritter, så det skal nok blive

> Men det bortforklarer ikke, at dit link ikke viser sammenhængen
> mellem LDS og FLDS, som du så smukt undlader at kommentere.

Jeg undlader at kommentere det, fordi jeg i stedet spørger om dit indlæg 10
minutter senere angiver at du har fået dit svar. Mit spørgsmål herom vælger
DU så smukt (nej, det er faktisk et forkert ord) at undlade at kommentere.
FLDS står på listen over "kirkesamfund ud over "moderkirken"", som du -
efter at være blevet klogere - kalder det. Har du stadig problemer med at se
sammenhængen?
Vil du benægte at hvis forholdet mellem 2 kirker kan betegnes som at den ene
er "moderkirken", så er der en sammenhæng mellem dem - de har noget lærdom
til fælles?

Eller, som jeg startede med at sige: de stammer fra samme grundlag.

Andreas

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-04-08 20:54

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 21-04-08 01:23

Huge Hugos 32cm skrev:
> http://www.planetvids.com:80/html/Banned-Mormon-Church-Cartoon.html
>
> Tegnefilm om Mormon teologien ren Science fiktion IMHO

Man kunne få den tanke at Ron Hubbard lod sig inspirere af mormonerne
til sin egen sci-fi religion, scientology.

- cep

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 21-04-08 14:41

On Mon, 21 Apr 2008 02:23:03 +0200, Claus E. Petersen
<snurrberget@yahoo.com> wrote:

> Man kunne få den tanke at Ron Hubbard lod sig inspirere af mormonerne
> til sin egen sci-fi religion, scientology.
>
> - cep
Ja der er flere lighedspunkter. Det kunne være sjovt at vide hvilken kirke
Hubbards forældre var tilknyttet. Men jeg kan ikke finde oplysningen.
Endsige hans eget kirkelige tilhørsforhold i barndommen.
Ron Hubbard var stærkt insppireret af okkult magi og han kaldte Aleister
Crowley sin ven!:

"During the 1940s, Hubbard became involved in one of the more bizarre
happenings in the world of the occult. In the 1930s, a lodge of the Ordo
Templi Orientis, the magical group headed by magician Aleister Crowley,
had opened in Pasadena, California. Among its members was John W. "Jack"
Parsons, a research scientist at the California Institute of Technology.
At some point in 1945, Parsons decided to try a magical experiment to
produce a magical child. At this point Hubbard showed up at Parson's house
and was eventually invited by Parsons to become the necessary third person
in the magical experiment.

The experiment consisted of Parsons and his female partner engaging in
sexual intercourse while a third person, a clairvoyant, would tell them
what was occurring in the invisible astral realm. The ritual would climax
at what the clairvoyant seer suggested was the proper moment. Hopefully
the act would result in the pregnancy of the woman and the induction of a
spirit in the resulting child."
http://www.answers.com/ron%20hubbard%20biography

Sex spiller en stor rolle i de amerikanske sekter. De er meget
Victorianske i nutiden mens de i fremtiden drømmer om et "kneppeparadis"
ud over alle grenser. Det gælde blandt andet Jehovas Vidner, hvis paradis
er på jorden og hvis formål efter at Jehova har udryddet alle ikke-JV,
-er,-at opfylde jorden. (Læs kneppe- og ædeparadis)

Kristendommen er stik modsat idet den siger at maven er bestemt for maden
og omvendt men begge dele skal forsvinde. Ligeledes på spørgsmålet om hvem
der skulle have en mand i opstandelsen hvis 3 havde været gift med ham, at
"I Himlen tages ikke til ægte! De lever som engle" Det kødelige legeme med
dets råddenskab begraves og den spire der skyder op fra det, er et
åndslegeme!

Men det er ikke populært i jordbundne kredse, her vil man hellere kneppe!

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-08 02:41

"Jens Erik Bech" skrev i en meddelelse:

> Men det er ikke populært i jordbundne kredse, her vil man hellere kneppe!

Det er bestemt også sjovere og mere bevidsthedsudvidende
end at rådne op. Men hvordan bærer ånder sig forresten ad
med at kneppe? Er det det, man kalder for "englefisse"?

Hej -- Ib

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 22-04-08 09:52

On Tue, 22 Apr 2008 03:41:16 +0200, Ib Baagøe <ib-baagoeSNABELprivat.dk>
wrote:

> Det er bestemt også sjovere og mere bevidsthedsudvidende
> end at rådne op. Men hvordan bærer ånder sig forresten ad
> med at kneppe? Er det det, man kalder for "englefisse"?
>
> Hej -- Ib
Hej Ib!

Man har opførsel passende til den skabning man er. Kønnet og ukønnet
formering. Endda jomfrufødsel. Engle og ånder har ikke kønnet formering,
da deres natur er ikkemateriel. GT omtaler imidlertid nogle engle, som
ønskede sig kønnet formering og som derfor materialiserede en fysisk krop
og tog jordiske koner, med hvem de avlede hybridbørn.

De får ikke ros for det men bliver anklaget for at forlade deres høje
status og fornedre sig. "Englefisse" er det omvendte. Kødelige mennesker
som i deres underbevidsthed har en erindring om hybridforholdet og
genopliver det i en drøm.

Således bekræfter drømmen at der må have været noget om GT's beretning.

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-04-08 15:53

"Jens Erik Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.t9z79gvojtwg5l@lyrik.local...

> [...]
> ønskede sig kønnet formering og som derfor materialiserede en fysisk krop
> og tog jordiske koner, med hvem de avlede hybridbørn.

Fantastisk tankegang - prøv at skrive, hvor i GT
du læser den slags?
Mvh.Bodil.

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 23-04-08 01:16

On Tue, 22 Apr 2008 16:53:26 +0200, Bodil Grove Christensen
<grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> wrote:

> "Jens Erik Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> news.t9z79gvojtwg5l@lyrik.local...

> Fantastisk tankegang - prøv at skrive, hvor i GT
> du læser den slags?
> Mvh.Bodil.
1.Mos. 6:
v1 Da menneskene begyndte at blive talrige på jorden og fik døtre, v2 så
gudssønnerne, at menneskedøtrene var smukke. Blandt dem tog de sig alle de
koner, de havde lyst til. v3 Da sagde Herren: »Min livsånde skal ikke
forblive i mennesket for evigt. De er dødelige, deres levetid skal være
120 år.«

v4 Dengang gudssønnerne gik ind til menneskedøtrene og fik børn med dem –
men også siden hen – var der kæmper på jorden. Det er heltene, navnkundige
mænd fra ældgamle dage.

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-04-08 08:08

"Jens Erik Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.t91e05t0jtwg5l@lyrik.local...

> [...]
> men også siden hen - var der kæmper på jorden. Det er heltene, navnkundige

Jeg kan ikke med mine bedste, nypudsede briller se,
hvordan det skal retfærdiggøre den "oversættelse", som
du leverede. Forklar venligst nærmere.

Mvh.Bodil.
PS. Det kunne jo også tænkes, at der med "gudssønnerne" mentes
de mænd,som tilbad Gud, og der med "menneskedøtrene" mentes
de kvinder, hvis familier ikke tilbad Gud.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-04-08 15:52

Jens Erik Bech wrote:

> Men det er ikke populært i jordbundne kredse, her vil man hellere
> kneppe!

Og ovre i dk.politik gør du dig lystig over, at en sagesløs kvinde blev
overgramset af en onanerende psycho i bybussen.

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 23-04-08 17:04

On Wed, 23 Apr 2008 09:07:57 +0200, Bodil Grove Christensen
> [...]

> de mænd,som tilbad Gud, og der med "menneskedøtrene" mentes
> de kvinder, hvis familier ikke tilbad Gud.
Ja men englen Uriel har fortalt mig at det skal tolkes således som jeg
videregiver fra vedkommende engel. Han viste mig nogle guldplader som jeg
har begravet på Valby Bakke.

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-04-08 17:16

"Jens Erik Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.t92mxh14jtwg5l@lyrik.local...
KLIP!

> Ja men englen Uriel har fortalt mig at det skal tolkes således som jeg
> videregiver fra vedkommende engel. Han viste mig nogle guldplader som jeg
> har begravet på Valby Bakke.

Ja, se, det forklarer jo alt.

Mvh.Bodil.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 23-04-08 19:10

> [...]
> Ja men englen Uriel har fortalt mig at det skal tolkes således som jeg
> videregiver fra vedkommende engel. Han viste mig nogle guldplader som jeg

LOL!

Andreas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 23-04-08 17:46

On Wed, 23 Apr 2008 18:15:53 +0200, Bodil Grove Christensen
<grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> wrote:

> [...]
ja og Judas er helt på linie med min forklaring:

v6 og jeg vil minde om, at de engle, som ikke tog vare på deres høje
hverv, men forlod deres rette bolig, holder han bundet i mørket med evige
lænker indtil dommen på den store dag; v7 og jeg vil minde om, at Sodoma
og Gomorra og de omliggende byer, der på samme måde som disse engle bedrev
utugt og søgte unaturlige forbindelser, nu fremstår som et afskrækkende
eksempel, idet de straffes med evig ild.

Det var altså engle som bedrev utugt med jordiske kvinder. Det var engle
der i begær efter kønnet formering kom til jorden. For at kunne gøre det
måtte de materialisere sig. Det er alle teologer enige om. Så også de
støtter min udlægning.

v23 Samme dag kom der nogle saddukæere og sagde, at der ikke er nogen
opstandelse, og de spurgte ham: v24 »Mester, Moses har sagt, at dør en
mand barnløs, skal hans bror gifte sig med hans hustru, fordi han er
svoger til hende, og skaffe sin bror afkom. v25 Vi havde et tilfælde med
syv brødre. Den første giftede sig og døde uden at få børn og efterlod sin
hustru til sin bror. v26 På samme måde gik det også den anden og den
tredje, ja, alle syv. v27 Til allersidst døde kvinden. v28 Hvem af de
syv skal så være gift med hende i opstandelsen? De har jo alle været gift
med hende.« v29 Jesus svarede dem: »I er på vildspor, for I kender
hverken Skrifterne eller Guds magt. v30 I opstandelsen hverken gifter man
sig eller giftes bort, men er som engle i himlen.

Som engle der ikke har køn eller gifter sig.

Alt samstemmer med min udlægning. Hvad samstemmer med din?

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 21-04-08 22:58

On Mon, 21 Apr 2008 16:52:10 +0200, Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

> Og ovre i dk.politik gør du dig lystig over, at en sagesløs kvinde blev
> overgramset af en onanerende psycho i bybussen.
Nå! I den gruppe hvor du foreslår at staten bliver åbenlys alfons?

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-04-08 23:46

Jens Erik Bech wrote:

> Nå! I den gruppe hvor du foreslår at staten bliver åbenlys alfons?

Hmmm .... jeg skrev:
http://www.180grader.dk/nyheder/Luder_anmelder_staten_for_rufferi.php

Kvinden har ret. Når det er forbudt at tjene penge på andres
prostitution, så er det naturligvis forbudt for alle inklusiv staten,
hvis der skal være lighed for loven.

Vi har samme problemstilling i Danmark, og staten bør tage konsekvensen
og enten forbyde prostitution eller erkende sin rolle som alfons og
indrette loven derefter, så staten ikke fremstår som gemen forbryder,
der opkræver ulovlig betaling.

Er det den, du tænker på?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-04-08 23:47

Fra : Martin Andersen

Dato : 22-04-08 09:45

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> og enten forbyde prostitution eller erkende sin rolle som alfons og
> indrette loven derefter, så staten ikke fremstår som gemen forbryder,

Der er en tredje mulighed (og sikkert utælleligt flere), nemlig ikke at
forbyde alfonseri blandt private (på linie med det offentlige). Man
behøver ikke vælge mellem "skattefri" eller "forbudt" prostitution.
Hvorfor må prostituerede ikke organiserer sig ligesom alle andre erhverv?

Fjernet krydspost til "newage". Overvejede ditto for
dk.livssyn.kristendom men kan ikke lige huske om du overhoved læser
dk.livssyn