Dagens ord: Walk
Fra : Holm

Dato : 14-04-08 22:15

Mange tak for stafetten, Per

Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger og
kreative krumspring

....fordi jeg lige har hørt det super fede "Ally, Walk With Me" med
danske The Raveonettes
http://youtube.com/watch?v=I-3fmjjk4aA

Sangen er i øvrigt featured i introen til et af de nyeste afsnit af
C.S.I. New York. Altså et af dem, der ikke er nået herover endnu.
Cool

Holm

Følgende ord inkl dagens er dermed brugt:
Ace, Alone, Animal, Arm, Army, Away, Beautiful/Smuk, Bil, Birthday,
Black, Blue, Bike, Booze, Car, Cartoon, Country, Cowboy, Crazy,
Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Dirty, Dream, Duo, Dør, Evil,
Eyes/øjne, Fantasi, Fat, Fever, Food/mad,Forkortelser, Feeling,
Friend/ven, Fun, Funk, Fysik/Physics, Genial, Guitar, Girls/piger,
grandprix, Hands, Hawaii, Heart, Heaven/himlen, Heavy, Hello, Help,
Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Jack, King, Life, Light/Lys,
Live, Love, Luft/Ilt, Milf, Mind, Monday, Money, Moon, Mother, Night,
Nobody, Ocean, One/En, Peace, Pearl, Pets, Physics/fysik, Pigenavne.
Queen, Radio, Rain/Regn, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n'roll,
Roses/rose/Roser, Royal, Run, Service, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke,
Snow, Son, Speed, Spring, Stimulanser, Storby, Sun, Sweet,
Søndag/Sunday, Tal/Numbers/0123456789, Thunder, Tomorrow, Tribute,
Twins, Unknown, Walk, Water, Weekend, Wheel / Hjul, Wine, Wood, Woman,
Word, Work, World, Yesterday, You/dig

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Michael Lund

Dato : 14-04-08 22:29

"Holm" <ssholmfjerndette@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Mange tak for stafetten, Per
>
> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger og
> kreative krumspring

Her er ingen krumspring nødvendige:

Johnny Cash - I walk the line
http://www.youtube.com/watch?v=SY9wsCywWHU

Ovenikøbet med en introduktion på dansk af Mr. Cash himself.

Mic.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-04-08 22:30

Holm skrev:

> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser,
> afledninger og kreative krumspring

"Walk On By", her med en gammel og gammeldags musikvideo.

http://youtube.com/watch?v=0R-ZE-gFcBA

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-08 22:33

"Holm" <ssholmfjerndette@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Mange tak for stafetten, Per
>
> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger og
> kreative krumspring

Walk of Life-Dire Straits:

http://youtube.com/watch?v=HrjBddCTCmk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-04-08 23:03

Holm skrev:

>Dagens ord er WALK

Information Society - Walking Away
http://youtube.com/watch?v=Bwwd3hmA6zs

nu skulle der så have været "Michael Hardinger - Walk, Mand!!" men den
fandt jeg ikke på tuben, så jeg gik over og fandt Hardinger i "Laus Høybye
- Krummes sang"
http://youtube.com/watch?v=O5JEYhcOluY

Nancy Sinatra - These Boots Are Made For Walking
http://youtube.com/watch?v=7OU7Nezg7Ls

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-04-08 23:24

"You´ ll never walk alone" m. Gerry and the Pacemakers

http://www.youtube.com/watch?v=zZ1wVOzYhcc

mvh Eva

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-04-08 23:45

Holm skrev:

>Dagens ord er WALK

Henry Mancini - Baby Elephant Walk
http://www.youtube.com/watch?v=HMc0Mfn_dPw

Roland Alphonso - Elephant Walk
http://www.youtube.com/watch?v=LJ3Wn15WQw8

Enie - Baby Elephant Walk
http://www.youtube.com/watch?v=PPB6Oy-WOvk
(Det er så den med flest elefanter i)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per D.

Dato : 15-04-08 00:20

"Holm" <ssholmfjerndette@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Mange tak for stafetten, Per
>
> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger og
> kreative krumspring

Nick Straker Band - "A Walk In The Park" (1979)

http://www.youtube.com/watch?v=-wJMAg6jc1s

Per D.

Fra : Per D.

Dato : 15-04-08 00:30

"Per D." <ginge@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nick Straker Band - "A Walk In The Park" (1979)
>
> http://www.youtube.com/watch?v=-wJMAg6jc1s
>
> Per D.

Og et 12" remix, for dem som husker hvad det er.

http://www.youtube.com/watch?v=DIlVT4smcpI

Per D.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 15-04-08 05:00

"Holm" <ssholmfjerndette@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Mange tak for stafetten, Per
>
> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger og
> kreative krumspring

Red Hot Chili Peppers - Walkabout
http://www.youtube.com/watch?v=nYHVUZdy6pc

Sanne Salomonsen - When You Walk in the room
http://www.youtube.com/watch?v=9MnjAPMzQIY
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Broegger

Dato : 15-04-08 07:43

Holm <ssholmfjerndette@gmail.com> skrev news:4803c958$0$15888
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Mange tak for stafetten, Per
>
> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger og
> kreative krumspring

Police - Walking on the moon, efter min mening et af deres bedste numre.
http://www.youtube.com/watch?v=ltUiKvNsgJ0 (Og jeg har ikke tjekket lyden
da jeg sidder på kontoret Så jeg håber den er ok.

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Pernille

Dato : 15-04-08 08:15

"Holm" <ssholmfjerndette@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Mange tak for stafetten, Per
>
> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger og
> kreative krumspring

Manfred Man "Pretty Flamingo"
- When she walks by she brightens up the neighbourhood...

http://youtube.com/watch?v=R3AJbIGh7vM

Fra : Pernille

Dato : 15-04-08 08:33

"Holm" <ssholmfjerndette@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Mange tak for stafetten, Per
>
> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger og
> kreative krumspring

You'll never walk alone - Inter Milan - Liverpool FC.
http://youtube.com/watch?v=wQN1JvwtFno&NR=1

Fra : Pernille

Dato : 15-04-08 09:11

"Holm" <ssholmfjerndette@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Mange tak for stafetten, Per
>
> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger og
> kreative krumspring

Dette musik-video-klip, er det, som jeg har set oftest.
Det er sååååååååååå godt! Jeg kan finde på at se det om og om igen...
Jeg får bare en rigtig groovy fornemmelse inden i, når jeg ser det.
Ca 40 sec. inde i nummeret, kan man virkelig fornemme, hvor fedt det er, for
Simon and Garfunkel at stå der inde i Central Park i New York, med MANGE
tusinde mennesker omkring sig.
De synger "- Kicking down the kobbel-stone (brosten - ved ikk' hvordan det
staves...), look at the fun and feeling groovy".

Simon and Garfunkel med sangen "Feeling Groovy"
http://youtube.com/watch?v=xdRTI7FYqUc

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-04-08 09:27

">> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, >>afledninger
og

"The sun ain´t gonna shine anymore" m. Walker Brothers
http://www.youtube.com/watch?v=YJ8XLglx8HQ

"Little Kitty" m. Walkers
http://www.youtube.com/watch?v=G_WggYbrwww&feature=related

mvh Eva

Fra : Pernille

Dato : 15-04-08 09:41

"Holm" <ssholmfjerndette@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Mange tak for stafetten, Per
>
> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger og
> kreative krumspring

Vi skal til Central Park igen.

Sounds of silence - Simon and Garfunkel
" - In restless dreams I walked alone, narrow streets of copplestone..."
http://youtube.com/watch?v=8Kd8xp86reY

Og Wake up little Susie - "We've got to go home..."
http://youtube.com/watch?v=s1NGH9OuJTM

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-04-08 11:56

On Mon, 14 Apr 2008 23:15:27 +0200, Holm <ssholmfjerndette@gmail.com>
wrote:

>Mange tak for stafetten, Per
>
>Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger og
>kreative krumspring

Walk - ja, men hvordan vælger man hvilke man vil præsentere jer andre
for? Der er jo så fantastisk mange gode sange hvor det ord indgår i
titlen, for slet ikke at nævne alle dem hvor ordet indgår i teksten.

Eric Clapton - "Walkin' Blues"
http://youtube.com/watch?v=iAvsSv_FG3c

Depeche Mode - "Walking In My Shoes"
http://youtube.com/watch?v=tlv0j-ikYeA

Dr. Hook - "Walk Right In"
http://youtube.com/watch?v=WPj5O3AMGDA

Robert Gordon - "The Way I Walk"
http://youtube.com/watch?v=Exu4SECBJaY

David Bowie - "Dead Man Walking"
http://youtube.com/watch?v=wOZrGHmMl4o

Archie Bell & The Drells - Soul City Walk
http://youtube.com/watch?v=gJHpiZww9g8

Katrina & The Waves - "Walking On Sunshine"
http://youtube.com/watch?v=eONhto0x_nI

Sort Sol - "Let Your Fingers Do The Walking"
http://youtube.com/watch?v=Jomg-l7V6Tw

Rufus Thomas - "Walking The Dog"
http://youtube.com/watch?v=1ljrTtfJ9XY

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Pernille

Dato : 15-04-08 12:03

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Katrina & The Waves - "Walking On Sunshine"
> http://youtube.com/watch?v=eONhto0x_nI
>
> Sort Sol - "Let Your Fingers Do The Walking"

Hold da helt op!
- Det er godt nok noget nemmere at finde nogle, hvor ordet indgår.
Men de er jo også gode...

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-04-08 12:47

On Tue, 15 Apr 2008 13:03:05 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

>Hold da helt op!
>- Det er godt nok noget nemmere at finde nogle, hvor ordet indgår.
> Men de er jo også gode...

Efter jeg havde lavet denne lille samling, prøvere jeg at søge på
"walk" i min plade samling, og 90 ud af de 1186 album jeg har fået med
i den (har ca. 5000 LP og 1000 singler stående i kælderen) indeholdt
90 album, mindst en titel hvor "walk" indgår. Og i ialt 118 sange
indgår ordet "walk".

Fra : Pernille

Dato : 15-04-08 13:06

> [...]
> i den (har ca. 5000 LP og 1000 singler stående i kælderen) indeholdt
> 90 album, mindst en titel hvor "walk" indgår. Og i ialt 118 sange

Hold da op! Du har godt nok haft travlt!
Så meget har jeg slet ikke.
Men, det er helt sjovt, med disse "dagens ord", som får mig til at tænke på
musik, som jeg ellers ikke har tænkt på i årevis.

Fra : Holm

Dato : 15-04-08 21:04

Pernille wrote:

> Hold da op! Du har godt nok haft travlt!
> Så meget har jeg slet ikke.
> Men, det er helt sjovt, med disse "dagens ord", som får mig til at tænke på
> musik, som jeg ellers ikke har tænkt på i årevis.

Ja, det er en herlig terapi

Jeg opdagede i øvrigt også, at jeg har 139 sange i arkivet, hvori ordet
'walk' indgår...og det er kun i titlen. Ni en halv time i alt.
Skræmmende, egentlig, hvor mange penge jeg må have brugt på musik gennem
årene.

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Pernille

Dato : 15-04-08 21:20

> [...]
> 'walk' indgår...og det er kun i titlen. Ni en halv time i alt. Skræmmende,
> egentlig, hvor mange penge jeg må have brugt på musik gennem årene.

Men det er jo en, efter min mening, god måde at bruge penge på.
Musik er godt for sjælen.

Fra : Holm

Dato : 16-04-08 08:23

Pernille wrote:

> Men det er jo en, efter min mening, god måde at bruge penge på.
> Musik er godt for sjælen.

Klart klart - helt enig.
Musik er en af de bedre ting at være afhængig af

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 16-04-08 09:38

On Tue, 15 Apr 2008 14:06:18 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Hold da op! Du har godt nok haft travlt!
>Så meget har jeg slet ikke.
>Men, det er helt sjovt, med disse "dagens ord", som får mig til at tænke på
>musik, som jeg ellers ikke har tænkt på i årevis.

Hej

Jeg er såmænd ikke sikker på at jeg har haft så travlt.

LP og single pladerne er for langt den største del, nogle jeg købte da
en brugt butik lukkede. En gang imellem tager jeg en håndfuld af dem
jeg har stående i stuen med ned, og finder en håndfuld, som jeg tager
med op.

De indekserede er enten CD'er ( de er nemme at komme i kartoteket - i
det optiske drev, og databasen henter oplysningerne fra nettet ),
eller de LP/singler der står her oppe eller nogen af dem der har været
her.

Resten har jeg købe hen af vejen, og her har jeg på fornemmelsen, at
jeg har et par år mere på bagen, end du har født i 57

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-04-08 12:10

Holm wrote:
> Mange tak for stafetten, Per
>
> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger
> og kreative krumspring

AC/DC med "Walk All Over You":
http://youtube.com/watch?v=kkpLONtRjn4

Bruce Springsteen med "Dead Man Walking":
http://youtube.com/watch?v=6tR7rNMic8s
Fra filmen af samme navn.

CCR med "Walking On Water":
http://youtube.com/watch?v=zGbYF8_vCJ0
Jeg kunne ikke finde den på youtube, så her er en version hvor den
sammenlignes med Richard Hell.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Holm

Dato : 15-04-08 20:59

Per Beer Hansen wrote:
> AC/DC med "Walk All Over You":
> Bruce Springsteen med "Dead Man Walking":

Ok...jeg ved ikke om det er dårlig stil, når jeg på denne vis rækker
stafetten respektfuldt tilbage til Per, men...
AC/DC og Springsteen i een post.
Det kan jeg jo ikke sige nej til!

Tak for alle de gode bud!

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Pernille

Dato : 15-04-08 12:12

"Holm" <ssholmfjerndette@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Mange tak for stafetten, Per
>
> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger og
> kreative krumspring

OK! Fandt en der ikke var taget:

A walk on the wild side
http://youtube.com/watch?v=WZ88oTITMoM

Fra : Pernille

Dato : 15-04-08 12:17

"Holm" <ssholmfjerndette@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Mange tak for stafetten, Per
>
> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger og
> kreative krumspring

"If you are going to San Francisco" ( - Jeg tror, at det er verdens
dejligste by...)
http://youtube.com/watch?v=PinGgvMvXhY

Fra : Anglachel

Dato : 15-04-08 14:00

> [...]
> kreative krumspring
>
> ...fordi jeg lige har hørt det super fede "Ally, Walk With Me" med danske

The Cure med the walk
http://youtube.com/watch?v=ijCZknX-ARs&feature=related

The Raveonnettes med Sleepwalking
http://youtube.com/watch?v=2LNT_1MXBlg&feature=related

Tom Waits - Walking Spanish Down The Hall
http://youtube.com/watch?v=5-O87GJjrv0

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-04-08 16:07

"Walking back to happiness" m. Helen Shapiro

http://www.youtube.com/watch?v=CtybZggplNY

mvh Eva

Fra : MM

Dato : 15-04-08 16:11

> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger og
> kreative krumspring

Pantera - Walk
her i en ganske fin live udgave
http://www.youtube.com/watch?v=ONZ9bL2WGBE (live)

"I thought I'd take a walk today, it's a mistake I sometimes make..."
Nick Cave and The Bad Seeds - Oh My Lord
http://www.youtube.com/watch?v=CHQenMxH3LE (live)
Fra det helt igennem fremragende album "No More Shall We Part"

~MM

Fra : Holm

Dato : 15-04-08 21:00

MM wrote:
> Pantera - Walk
> her i en ganske fin live udgave
> http://www.youtube.com/watch?v=ONZ9bL2WGBE (live)

Uuhhh....meget snæver 2.plads for Pantera.
Tak for den

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-08 23:23

MM wrote:

> Pantera - Walk
> her i en ganske fin live udgave
> http://www.youtube.com/watch?v=ONZ9bL2WGBE (live)

hahaha... sad lgie og kiggede om den var taget... rigtig fin version du
har fundet der.

Fra : Pernille

Dato : 16-04-08 08:28

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> hahaha... sad lgie og kiggede om den var taget... rigtig fin version du
> har fundet der.

Jeg ved nu ikk' hvor fin jeg synes den er...
Men, der skal jo være noget for enhver smag...

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-08 12:46

Pernille wrote:
> ""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved nu ikk' hvor fin jeg synes den er...
> Men, der skal jo være noget for enhver smag...

ja smag og behag er hver sin egen sag, men for os der kan lide det
nummer, synes jeg det er en fin version. :)

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-08 19:31

Holm wrote:

> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger
> og kreative krumspring

Her er en af mine 80'er favoritter - Was (Not Was) - Walk The Dinosaur:

http://www.youtube.com/watch?v=wNRsIFKLDBk

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-08 19:33

Holm wrote:
> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger
> og kreative krumspring

HOV - ingen havde nævnt Run DMC ft. Aerosmith - Walk This Way:

http://www.youtube.com/watch?v=o8A0rhVG91U

Fra : B. Sørensen

Dato : 15-04-08 20:23

Det må være ved at være aktuelt igen :
http://youtube.com/watch?v=2BJVMrKq6uU

B. Sørensen

Fra : Pernille

Dato : 15-04-08 20:59

"Holm" <ssholmfjerndette@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Mange tak for stafetten, Per
>
> Dagens ord er WALK samt selvfølgelig alle oversættelser, afledninger og
> kreative krumspring

Everything But The Girl - Walking Wounded

http://youtube.com/watch?v=DaXW3V1gra0

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-08 22:02

Per Beer Hansen wrote:
> Dagens ord er: Train

Sticks 'n' Fire/Stop that train

Den er desværre ikke at finde på "tuben", så I må nøjes med dette klip:

http://www.bookinghuset.dk/sticks__n__fire.html