Fredagsdrengene
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-04-08 19:54

Er der nogen her som kan give en lille beskrivelse af "Fredagsdrengene".

Jeg kan nemlig stort set intet finde om dem på nettet, trods megen googleri.

Er der en her som ved lidt om dem? og kan fortælle lidt

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-08 20:14

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> googleri.
>
> Er der en her som ved lidt om dem? og kan fortælle lidt

Fredagsdrengene? Ja, det er dem vi andre kalder kondomer. Du ved, de skal på
tissemanden, Åge. Når man er sammen med en kvinde. Eller en mand, Åge. Den
skal være stiv først, Åge. Ved ikke om det bliver et for stort problem for
dig. Hvad du så skal gøre bagefter du har fået det på, det må du spørge om i
en anden tråd.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-04-08 20:43

meddelelse news:47fd1081$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er der en her som ved lidt om dem? og kan fortælle lidt
>

> Hilsen Åge

_______________

Jeg mener at Michael Carø var med i gruppen. de har vist udsendt een cd

Fra : kautaq

Dato : 09-04-08 21:08

Åge Halldorsson:

> Er der nogen her som kan give en lille beskrivelse af "Fredagsdrengene".
> Jeg kan nemlig stort set intet finde om dem på nettet, trods megen
> googleri.

Det er heller ikke nemt, men du kan søge på http://bibliotek.dk
der kommer lidt frem. Den mest interessante ser ikke ud til
at være til hjemlån. Der står:

GRAMMOFONPLADE: RCA/Victor, 1976 . 1 bibliotek .

1 grammofonplade, 33 o/min
Forlag: RCA/Victor
RCA/Victor YDPL 1-713-2

/mike

Fra : kautaq

Dato : 09-04-08 21:11

> [...]
> at være til hjemlån. Der står:

> Fredagsdrengene synger og spiller

> GRAMMOFONPLADE: RCA/Victor, 1976 . 1 bibliotek .

Så kom det hele med...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-04-08 15:15

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så kom det hele med...
______________________

Ja, det er dævleme ikke meget man kan finde om dem. ikke et ord om hvem som
er med eller noget som helst. De må have været ret ukendte. Ikke engang
under "Michael Carø" står der noget. Jeg mener altså at han var med.
Det du fandt er det samme som det jeg fandt. Det er faktisk ret
besynderligt at der ikke kommer noget frem. På Google plejer som at komme en
masse om alt. Men altså ikke om "Fredagsdrengene"

Det var jo "Lørdagspigerne" som gav dem inspiration til deres navn
"Fredagsdrengene".

Skriver man "Lørdagspigerne" kommer der 433 links på Google.
Skiver man "Fredagsdrengene" kommer der 7 links, endda incl. døde links og
links til debatgrupper. Der er faktisk ingen reelle links om
"Fredagsdrengene".

Et mysterium, synes jeg.

Fra : kautaq

Dato : 10-04-08 17:11

Åge Halldorsson:

> [...]

> under "Michael Carø" står der noget. Jeg mener altså at han var med.
> Det var jo "Lørdagspigerne" som gav dem inspiration til deres navn

Jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger fra, men bibliotekets
Fredagsdrengene er noget gammelt noget og det passer fint med
det du skriver om Lørdagspigerne - altså tidsmæssigt - og så er
vi over i en tid hvor Carøe enten ikke er født, eller er et lille barn.
Så det kan vist ikke passe.

Om Carøe så senere har haft et fritidsorkester med det navn, skal
jeg ikke kunne sige. Carøe er ikke musiker, han er skuespiller og
entertainer. De navne der dukker op er alle på gamle musikere.

> Skiver man "Fredagsdrengene" kommer der 7 links, endda incl. døde links og
> links til debatgrupper. Der er faktisk ingen reelle links om
> "Fredagsdrengene".

På bibliotek.dk kan man hente flere oplysninger:

1) Det hygger. Øl er godt

GRAMMOFONPLADE: RCA Victor, 1974
Richard Nielsen, Viggo Happel, Bizet, Eigil Nielsen, begge:
Fredagsdrengene, solist: Carl Nielsen
1 grammofonplade, 45 o/min.
Forlag: RCA Victor
RCA Victor 45-1218

2) Ritas restaurant. Studenten Madsen

Gösta Linderholm, T. Strands, Viggo Happel, arr. & tekst:
Carl Nielsen, begge: Fredagsdrengene
1 grammofonplade, 45 o/min.

3) Den mystiske ting. På opfordring

Ann Olesen, Viggo Happel, begge: G.O. Meinert,
Fredagsdrengene

> Et mysterium, synes jeg.

Tja, måske. Jeg tror du er på vildspor, desværre.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-04-08 20:28

> Tja, måske. Jeg tror du er på vildspor, desværre.

______

Ja, det med Michael Carø er sådan set også bare noget jeg mener at have i
erindringen, men jeg har så også fået at vide andet steds at det er et
vildspor.
Dette "andet steds" fortalte mig at "Fede" skulle have været med, altså
Benny Hansen. Ham der har spillet med i en, eller nogle; Olsen Banden-film.
Vedkommende prøvede at se på hans hjemmeside. På denne skriver han ikke
engang noget om at han selv har været med.
Det må være en gruppe som alle ønsker at glemme.

Hilsen Åge

Fra : Michael Lund

Dato : 11-04-08 20:50

meddelelse news:47ffbb97$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Vedkommende prøvede at se på hans hjemmeside. På denne skriver han ikke
> engang noget om at han selv har været med.
> Det må være en gruppe som alle ønsker at glemme.

Nu har Benny jo også været død i 10 år, så det er vel begrænset hvor meget
han selv kan skrive.

Mvh,
Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-08 22:47

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har Benny jo også været død i 10 år, så det er vel begrænset hvor meget
> han selv kan skrive.

Hæ hæ

Fra : kautaq

Dato : 13-04-08 17:17

Michael Lund:

> Nu har Benny jo også været død i 10 år, så det er vel begrænset hvor meget
> han selv kan skrive.

Det er i sig selv en vigtig oplysning at Benny ikke skriver/fortæller noget
om det i sine erindringer.
Eller... du mener måske noget andet?

/mike - søndagsdreng