Myrer i roden af ferskenstræ i drivhuset.
Fra : Brian XJ

Dato : 17-07-01 22:16

Jeg har et ferskentræ i drivhuset, som står i en stor krukke. (det var
meningen at den skulle flyttes ud om sommeren, men dette er jo ikke så nemt,
da træet jo vokser!)
I krukken vrimler der med myrer, og jeg går nogle gange at overvejer giftige
metoder, men går selvfølgelig væk fra det igen. Men hvordan får man de
bæster væk? Undermenigere de ikke rødderne og derved at der kommer færre og
mindre ferskener? Ferskenerne er nemlig ikke særlig store.

Gode råd ønskes.

ps. i dag har jeg set vinger på nogle af myrerne, så problemet er nok snart
væk i år. Så er spørgsmålet hvordan forhindre jeg at de kommer igen næste
år.

Fra : Borge

Dato : 17-07-01 22:36

Brian XJ <bljsoft@yahoo.com> skrev i en

> I krukken vrimler der med myrer, og jeg går nogle gange at overvejer
giftige
> metoder, men går selvfølgelig væk fra det igen. Men hvordan får man de
> bæster væk?

Jeg fik engang et råd om at kaffegrums blandet med kanel skulle kunne holde
myrer væk - og det virker tilsyneladende. Jeg havde myrer under vasken i
køkkenet på grund af en lille utæthed der hvor afløbet går ud, så her fik
den et godt lag på betondækslet til slambrønden, og myrerne forsvandt. Nu
har jeg fået lappet det så de ikke kommer ind i køkkenskabet igen.

> Undermenigere de ikke rødderne og derved at der kommer færre og
> mindre ferskener? Ferskenerne er nemlig ikke særlig store.

Jeg ville nok slæbe planten udenfor, spule rødderne for myrer og give den
frisk jord. Du kan jo prøve at lægge kaffegrums/kanelblandingen rundt om
potten, det skader i hvert fald ikke.

Fra : frede-plesner@image.~

Dato : 17-07-01 23:51

Hvad med et par myrelokkedåser, de er ikke særligt giftige (vistnok honning
med borax) ?