Dagens ord: Mind
Fra : Broegger

Dato : 27-03-08 21:31

Hej

Dagens ord bliver Mind.

Vi starter med de "simple" Minds - Hunter and the hunted
http://www.youtube.com/watch?v=nflGv69qccE - Det nummer der fængede min
interesse for Simple Minds

Vi kan så passende følge op med lidt "mistænkelige" minds, her med Robbie
Williams http://www.youtube.com/watch?v=iO0b5qG8_Q8

og Always on my mind her med Pet Shop Boys
http://www.youtube.com/watch?v=iSaV7fP107c
Det er umuligt ikke at vippe med fødderne til det nummer!

Følgende ord er allerede taget:
Ace, Alone, Animal, Arm, Army, Away, Beautiful/Smuk, Bil, Birthday,
Black, Blue, Bike, Booze, Car, Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father,
Dance, Dark, Daughter, Dirty, Dream, Duo, Evil, Eyes/øjne, Fantasi,
Fat, Fever, Forkortelser, Feeling, Friend/ven, Fun, Funk, Fysik/Physics,
Genial,Guitar, Girls/piger, grandprix, Hands, Hawaii, Heart,
Heaven/himlen, Heavy, Hello, Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane,
Jack, King, Life, Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Milf, Mind, Monday,
Money, Mother, Night, Nobody, Ocean, Peace, Pearl, Pets, Physics/fysik,
Queen, Radio, Rain/Regn, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n'roll,
Roses/rose/Roser, Royal, Service, Skov, Small, Smile, Smoke, Snow, Son,
Spring, Stimulanser, Storby, Sun, Sweet, Tal/Numbers/0123456789, Thunder,
Tomorrow, Tribute, Twins, Unknown, Water, Weekend, Wine, Wood, Woman,
Word, Work, World, Yesterday, You/dig

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Max

Dato : 27-03-08 21:53

Hej Broegger

> Dagens ord bliver Mind.

Så er her en lækker lille ballade med en af mine
sing and song writers

Billy Joel- New York State of Mind
http://www.youtube.com/watch?v=tldAAJj4yAI&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Lars Frandsen

Dato : 27-03-08 22:07

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Dagens ord bliver Mind.

Tim Christensen - Get the fuck out of my mind
http://www.youtube.com/watch?v=9bce6bzEPoU

De Nattergale - De kære MINDer (fra The Julekalender), men den ligger
desværre ikke på tuben, så her er istedet "Mi' kære gamle barndomshjem" (det
er vel også en slags minder
http://www.youtube.com/watch?v=ITSOsrj4usE

Ray Charles - Georgia on my Mind
http://www.youtube.com/watch?v=Thls_tMuFkc
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-08 22:20

Broegger wrote:
> Dagens ord bliver Mind.

En Vogue - Free Your Mind:

http://www.youtube.com/watch?v=11Xd-Iq2tN0

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Anglachel

Dato : 27-03-08 22:24

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Dagens ord bliver Mind.

Pixies Where is my mind
http://www.youtube.com/watch?v=GAT48J097nA

Bob Dylan Lovesick fra albummet Time out of mind
http://www.youtube.com/watch?v=1LA7-XLS224&feature=related

Territorial Pissings fra Nirvanas nevermind
http://www.youtube.com/watch?v=d_UQWjx3HRo

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-03-08 22:29

Broegger skrev:

>Dagens ord bliver Mind.

George Harrison - Got My Mind Set On You
http://www.youtube.com/watch?v=vJvxjcY3Xcc

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-03-08 22:30

Broegger wrote:
> Hej
>
> Dagens ord bliver Mind.

Nirvana med "Come As You Are" fra albummet "Nevermind":
http://www.youtube.com/watch?v=6QLt3diAsJY

Elvis med "Always On My Mind":
http://www.youtube.com/watch?v=Gawdjmxdssk

Drengene Fra Angora med "Kun MINDerne Tilbage":
http://www.youtube.com/watch?v=r3A8J3UwKnw
(dog en lidt anderledes video)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Rohde

Dato : 28-03-08 20:29

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i

> Elvis med "Always On My Mind":
> http://www.youtube.com/watch?v=Gawdjmxdssk

Jep. Og i den RIGTIGE version: Pet Shop Boys "Always On My Mind"
http://www.youtube.com/watch?v=M2pNF_IXfyI

Eller en mere corny video:
http://www.youtube.com/watch?v=iSaV7fP107c

/Rohde

Fra : .J.S...

Dato : 27-03-08 22:44

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote in message
> Hej
>
> Dagens ord bliver Mind.

Melissa Etheridge - Open your mind
http://www.youtube.com/watch?v=HFaUtITomOQ

Bee Gees 1981(unreleased)-Mind Over Matter
http://www.youtube.com/watch?v=begvr2hhmMY

mvh/JS

Fra : P.Petersen

Dato : 27-03-08 22:58

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Dagens ord bliver Mind.

Her dagens bidrag.
The Killers.Read my mind .
http://www.youtube.com/watch?v=3Oec8RuwVVs

John Lennon. Mindgames.
http://www.youtube.com/watch?v=8dHUfy_YBps

Easy Beats. Monday on my mind.
http://www.youtube.com/watch?v=7zB0RygrYy8

Hilsen
Pelle

Fra : Broegger

Dato : 28-03-08 11:22

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev news:47ec186d$0$90266$14726298
@news.sunsite.dk:

> Easy Beats. Monday on my mind.
> http://www.youtube.com/watch?v=7zB0RygrYy8

Damn det er for sjovt... Hans ansigtsudtryk og måde at hoppe rundt på. Det
er bare for underligt.
Den er med i opløbet til at få stafetten. Jeg bestemmer mig endeligt i
aften.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 28-03-08 09:08

Broegger skrev:

> Dagens ord bliver Mind.

What's the ugliest
Part of your body?
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
(I think it's your mind)
But I think it's YOUR MIND

Frank Zappa - Whats the Ugliest Part of Your Body:
http://www.youtube.com/watch?v=2d6EipSxRgM

--
Herluf

»deportér Akkari og alle andre illoyale imamer«
Mette Vuns

Fra : Martin [TMM]

Dato : 28-03-08 10:02

Hej
Broegger wrote:
> Dagens ord bliver Mind.

Så skal vi da have en smule Deine Lakaien, her med Mind Machine
http://youtube.com/watch?v=HLCCM-b5bMk

Dem der ikke kender Deine Lakaien, Kan evt prøve at kigge på disse også. Det
eneste jeg kan sige er at det er godt på den mærkelige måde.
http://www.youtube.com/watch?v=5UbKHH5A3Gc
http://www.youtube.com/watch?v=i0Klrq3Chv0&feature=related <-- Denne findes
også i en modificeret udgave af Karl Bartos (Kraftwerk)

Mvh
Martin

Fra : Broegger

Dato : 28-03-08 20:51

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=i0Klrq3Chv0&feature=related <-- Denne
> findes også i en modificeret udgave af Karl Bartos (Kraftwerk)

TAK! Der bekræftede du hvorfor disse tråde er så facinerende. Jeg har
aldrig hørt om Deine Lakaien før, men det er jo fedt! Så det får du
stafetten for!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Hauge

Dato : 28-03-08 10:15

Hejsa
Broegger wrote:
> Dagens ord bliver Mind.

Så skal vi da lige have lidt fed Melodi Grand Prix

Bucks Fizz - Making your mind up
http://uk.youtube.com/watch?v=CPUc5PbEh3E

Og i en 2007-version:
http://uk.youtube.com/watch?v=igy3jr-QEfA

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-08 11:29

On 27 Mar 2008 20:30:40 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:

>Dagens ord bliver Mind.

"Der er noget ved denne scene
der minder mig om Romeo og Julie"
http://youtube.com/watch?v=A8gv975kH9k

Red Hot Chilli Peppers med "Strip My Mind":
http://youtube.com/watch?v=8SNKaSTGVBs

Så noget trash: Disturbed med "God of the mind"
http://youtube.com/watch?v=3b1oDwTifOw

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-03-08 11:53

wrote:

>Hej
>
>Dagens ord bliver Mind.

Der er godt nok sværd.
Ikke fordi, der ikke er ret mange sange, hvor "Mind" indgår.
Nej fordi der er så mange.

Jeg kom ret hurtigt på en 10 stykker jeg gerne ville have med, men da
vi helst skal begrænse os til 3, ja så blev det svært.
Og så endte det altså med at blive til 4.

Boston - "Peace Of Mind"
http://www.youtube.com/watch?v=oB-gmuiFqgY

The Doors - "Universal Mind"
http://www.youtube.com/watch?v=yT6Xf-441HQ

Robert Gordon - "Sweet Love On My Mind"
http://www.youtube.com/watch?v=q8K8r08NE_g

The Mindbenders - "Groovy kind of love"
http://www.youtube.com/watch?v=9B8k3wzHUvE

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Pernille

Dato : 28-03-08 13:38

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Dagens ord bliver Mind.

"I'm gonna wash that man right out of my hair" fra South Pacific.
http://youtube.com/watch?v=cudJoJKKWRA

"All I have to do is dream" (Jeg ville ellers komme med "When I woke up this
morning, you were on my mind" - jeg kunne ikke finde den...)
Men at drømme foregår jo i ens mind.
http://youtube.com/watch?v=M3-rslY_Yf8

Fra : Pernille

Dato : 28-03-08 13:54

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Dagens ord bliver Mind.

Er der mon nogen, der husker The Doors...
Her er "I can't see your face in my mind"
Jim Morrison - A tribute
http://youtube.com/watch?v=E2APm5Cfdmg

Fra : kautaq

Dato : 28-03-08 14:56

Broegger

> Dagens ord bliver Mind.

Johnny and the self abusers.

Simple Minds har du nævnt, men de færreste ved at før
de udgav New Golden Dreams og blev verdensberømte,
var de et mindre kendt band - langt fra de store hitlister.
Det var mest for folk der lyttede til Joy Division og tidlig
Cure og den slags.

Men før det var de et punkband og hed 'Johnny and the
Self Abusers'. De var redet med på bølgen af Ramones/
Pistols-energien og udgav i 1977 singlen "Saints and sinners"

Det er nok ikke et navn man bliver verdensberømt på og
gruppen blev opløst og gendannet med stort set samme
besætning som før og kaldte sig nu Simple Minds.

Johnny And The Self Abusers - Saints And Sinners + b-side
http://www.youtube.com/watch?v=Y8x63vJVfes&feature=related

Desværre ingen rigtig video, men et sødt fotoalbum.

Pladesamlere kender dem sikkert fra den dobbelte 10"
'Catch a Wave', en opsamling af bands fra den tid som fx:
XTC, Motorhead, Ultravox, Blondie osv.

Der findes flere demoer fra den tid på YouTube.

Simple Minds' første lp bære tydeligt præg af "Self Abusers",
men stilen er meget mere poppet - New Wave om man vil.

Deres anden plade 'Real to Real Cacophony' (genial titel)
indeholder det nummer som efter min mening er det bedste
nummer Simple Minds har lavet og her har de fundet deres
helt eget udtryk, som senere bliver forfinet.

Simple Minds - Factory - Live 1979
http://www.youtube.com/watch?v=XFxT3raj85M

Jeg hoppede af efter New Golden Dreams.

/mike

Fra : Broegger

Dato : 28-03-08 20:50

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev news:47ecf8fc$0$15897
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

<snip en lang historie om Simple Minds>
> Jeg hoppede af efter New Golden Dreams.

Det gjorde jeg så ikke, men jeg kender godt det gamle og er også vild med
det. Især et nummer som Love songs fra Sons & Facination. Det er et kanon
album.
New Gold Dream synes jeg er meget velproduceret. Måske næsten for
velproduceret

Efter NGD syntes jeg de lavede nogle forrygende plader til og med Once upon
a time. Derefter mistede jeg interessen. Og deres største hit "Dont you
forget about me" finder jeg direkte kedelig.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : kautaq

Dato : 29-03-08 00:20

Broegger

> [...]

> album.
> New Gold Dream synes jeg er meget velproduceret. Måske næsten for

Ang. velproduceret, så så jeg dem på Roskilde Festival '83 eller '84?
Der var de klinisk renset for den gamle stil, også Sons and Facination/
Sister Feelings Call som du nævner var ude af billedet.

De optrådte i ens tøj og havde et meget homogent udtryk efter
datidens new wave-standard. En rigtig fed koncert.

Og så lige en tak for at du nævner hvornår du beslutter dig for
at give stafetten videre. Så føler man sig ikke så dum, når man
lige har skrevet et laaaaangt indlæg og den er givet videre når man
har trykket send.

man man man-mike