last.fm random?
Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-08 21:34

Jeg har lige oprettet mig en "utrænet" last.fm profil i håb om at jeg
kunne høre noget tilfældigt musik og love'e mig videre derfra, men det
ser ikke ud til at det er muligt at høre tilfældigt musik. Er det
virkeligt rigtigt? Hvad er i så fald det tætteste jeg kommer på
tilfældig musik på last.fm?

Fra : -= JF =-

Dato : 26-03-08 21:41

Lars Stokholm skrev:
> virkeligt rigtigt? Hvad er i så fald det tætteste jeg kommer på
> tilfældig musik på last.fm?

Er det mon muligt at sætte 'random' som tag?

--
Mvh. John

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-08 21:52

-= JF =- wrote:

> Er det mon muligt at sætte 'random' som tag?

Jeg tænkte på det samme. Formentlig. Men kun hvis folk har sat tag'et
random på musikken. Og jeg stoler ikke så meget på mennesker at jeg vil
lade det være op til dem at fortælle mig hvad der er tilfældigt. Det
skal der en computer til (om den så er perfekt eller ej). :)

Fra : -= JF =-

Dato : 26-03-08 22:40

Lars Stokholm skrev:

> Jeg tænkte på det samme. Formentlig. Men kun hvis folk har sat tag'et
> random på musikken. Og jeg stoler ikke så meget på mennesker at jeg vil

Jeg prøvede lige at køre med en tag som hedder 'all' - og det er
edderhyleme godt blandet skal jeg hilse og sige

Jeg hoppede frem 6-7 gange, og det er li'godt en blandet landhandel. Der
har været noget elektronisk "musik" der overvejende bestod af nogle klik
og lidt hvin, der var Dylan, Nick Cave, der var pop - og lige nu er der
noget klassisk af Antonín Dvořák.

Men, ved du så om det er muligt kun at høre musik af en bestemt kunstner
eller gruppe?

--
Mvh. John

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-08 22:55

-= JF =- wrote:
> [...]
>
> Jeg hoppede frem 6-7 gange, og det er li'godt en blandet landhandel. Der
> har været noget elektronisk "musik" der overvejende bestod af nogle klik

Det lyder fedt. ;)

> Men, ved du så om det er muligt kun at høre musik af en bestemt kunstner
> eller gruppe?

Jeg har ikke lige kunne få det til at virke, men jeg kører også en
skummel last.fm-klient ved navn shell-fm, så det er måske derfor.

Jeg troede at det var "lastfm://play/artists/1001419" (for Opeth
f.eks.), men resultatet er bare "Invalid HTTP: HTTP/1.1 400 Bad
Request".

Fra : -= JF =-

Dato : 26-03-08 23:10

Lars Stokholm skrev:

> Det lyder fedt. ;)

Stort set li'så fedt som lyden af et tandlægebor

> Jeg har ikke lige kunne få det til at virke, men jeg kører også en
Ærgerligt ærgerligt!
Det er reelt det eneste jeg savner ved den radio.

--
Mvh. John

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-03-08 23:17

Lars Stokholm wrote:
> [...]
> ser ikke ud til at det er muligt at høre tilfældigt musik. Er det
> virkeligt rigtigt? Hvad er i så fald det tætteste jeg kommer på

Den korte tid jeg lå og fedtede med last.fm, da fik jeg meget hurtigt
malet mig ind i et hjørne, hvilket netop var det jeg ville undgå.

Launchcast er *meget* bedre på det område, selv om man må døje med
(nationalt) irrelevante reklamer, og selv om man ikke har mulighed for
at blive betalende bruger (og dermed bl.a. slippe for rekvalmer) fordi
man ikke bor i USA.

Jeg får en masse fed musik, og her hvor jeg har ratet næsten 1500
stykker musik, så er systemet ved at have styr på min musiksmag, og jeg
får en blanding af rigtige fede numre (dem jeg har givet 4 stjerner) og
så nye sager, mange forskellige slags musik, hvoraf nogle er meget gode
og andre er ret ringe (de får så "never play again", altså nul stjerner).

Der er sikkert noget musik der mangler, på grund af rettigheder, men det
er jo svært at lægge mærke til når noget *ikke* er der.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-08 08:28

On Thu, 27 Mar 2008 23:16:31 +0100, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

> [...]
>så nye sager, mange forskellige slags musik, hvoraf nogle er meget gode
>og andre er ret ringe (de får så "never play again", altså nul stjerner).

last.fm klarer dette helt fint, uden reklamer. Det kræver blot en
betalingsprofil. Noget for noget.

>Der er sikkert noget musik der mangler, på grund af rettigheder, men det
>er jo svært at lægge mærke til når noget *ikke* er der.

Jeg lægger da altid mærke til når der ikke er mere øl

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Studo

Dato : 28-03-08 09:38

> last.fm klarer dette helt fint, uden reklamer. Det kræver blot en
> betalingsprofil. Noget for noget.
Jeg ser godt nok aldrig reklamer fra Last.fm. Måske hvis jeg er inde på
siden (men dem tage Ad-Block sig af), men bruger så også plugin-
afspillere. Eller widget fra hjemmeside.

> Jeg lægger da altid mærke til når der ikke er mere øl

uh, ja, det er fredag. *gruble, hvor skal der komme fredagsøl fra*

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-08 11:18

On 28 Mar 2008 08:38:01 GMT, Studo <rekvalmerNEJ@TAKgooglemail.com>
wrote:

>Jeg ser godt nok aldrig reklamer fra Last.fm. Måske hvis jeg er inde på
>siden (men dem tage Ad-Block sig af), men bruger så også plugin-
>afspillere. Eller widget fra hjemmeside.

last.fm har ikke reklamer. Det jeg mente var, at man skal have en
betalingsprofil for at kunne benytte "min radiostation", der lærer
hvad du kan lide efterhånden som man lytter til musik.

>uh, ja, det er fredag. *gruble, hvor skal der komme fredagsøl fra*

Heineken !

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-03-08 16:17

Alex Linaa wrote:
> last.fm har ikke reklamer. Det jeg mente var, at man skal have en
> betalingsprofil for at kunne benytte "min radiostation", der lærer
> hvad du kan lide efterhånden som man lytter til musik.

Det troede jeg sguda den kunne. Hvad skal man så bruge den til, hvis man
ikke vil betale?

--
If a tree falls in a forest and no one is around to see it,
does it fall?

Fra : Peter G

Dato : 29-03-08 14:48

Lars Stokholm <lars.stokholm@gmail.com> writes:

> Det troede jeg sguda den kunne. Hvad skal man så bruge den til, hvis man
> ikke vil betale?

Alex har ikke helt tjek på fakta. Last.fm bruger reklamer ved gratisbrugerere

Efter at have lyttet et par sange får du pludselig musikalske
naboer. Med standardplayereren kan du lytte til deres musik via dine
nabokanaler. Deraf udvider du din musikalske horisont via ligesindede
folks smag.

Eller du kan starte med at lytte til et band og dets tag-relaterede musik.

Jeg aner ikke hvafd man kan med "sin egen radiokanal" som betalende
bruger, men jeg tvivler på at man får bedre anbefalinger fra den..

--
Med venlig hilsen, Peter.
http://www.musicbrainz.org

Fra : Peter G

Dato : 29-03-08 14:51

"Peter G" <pg@fabel.dk> writes:

> Jeg aner ikke hvafd man kan med "sin egen radiokanal" som betalende
> bruger, men jeg tvivler på at man får bedre anbefalinger fra den..

Hov. Jeg overså at som gratisbruger er der også en "Du bliver
anbefalet"-radiokanal. Jeg har lyttet så meget til den, da jeg gerne
lige vil op på et større antal aflyttede numre før jeg tester dens
nøjagtighed.

--
Med venlig hilsen, Peter.
http://www.musicbrainz.org

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-08 21:13

On Sat, 29 Mar 2008 14:47:54 +0100, "Peter G" <pg@fabel.dk> wrote:

>Alex har ikke helt tjek på fakta. Last.fm bruger reklamer ved gratisbrugerere

Hvilke reklamer er det? Jeg ser aldrig en reklame, når jeg bruger
last.fm's player.

Fra : Peter G

Dato : 30-03-08 17:14

Alex Linaa <www.linaa.com> writes:

> Hvilke reklamer er det? Jeg ser aldrig en reklame, når jeg bruger
> last.fm's player.

Dem på hjemmesiden. :)
Last.fm som koncept er reklamedrevet eller brugerbetalt. Men du har ret
i at de ikke oprtræder i afspilleren.

Og så skulle der tilføjets et 'ikke' i mit forrige indlæg. Jeg har
_ikke_ afprøvet den radiokanal der anbefaler ny musik til en, endnu.

--
Med venlig hilsen, Peter.
http://www.musicbrainz.org