Dagens ord: Money/penge
Fra : Lars Frandsen

Dato : 26-03-08 20:33

Tak for stafetten Per.

Affødt af manglen på fantasi, efter at have puttet unger og smurt madpakker
til i morgen, faldt mit blik på min lønseddel, der lige er kommet ind ad
døren i dag. Den kunne sagtens beskrives med en sværm af tragiske
tillægsord, men jeg valgte nu alligevel begrebet Money/penge.

For at sparke gang i runden lægger jeg ud med, hvad nogle nok vil betegne
som blasfemi:
Weird Al Yankovic - Money for nothing
http://www.youtube.com/watch?v=KPObq_EvIg8&feature=related
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Følgende ord er allerede taget:
Ace, Alone, Animal, Arm, Army, Away, Beautiful/Smuk, Bil, Birthday,
Black, Blue, Bike, Booze, Car, Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father,
Dance, Dark, Daughter, Dirty, Dream, Duo, Evil, Eyes/øjne, Fantasi,
Fat, Fever, Forkortelser, Feeling, Friend/ven, Fun, Funk, Fysik/Physics,
Genial,Guitar, Girls/piger, grandprix, Hands, Hawaii, Heart, Heaven/himlen,
Heavy, Hello, Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Jack, King, Life,
Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Milf, Monday, Money, Mother, Night, Nobody,
Ocean, Peace, Pearl, Pets, Physics/fysik, Queen, Radio, Rain/Regn, Religion,
Road, Robot, Rock, Rock'n'roll, Roses/rose/Roser, Royal, Service, Skov,
Small, Smile, Smoke, Snow, Son, Spring, Stimulanser, Storby, Sun,
Sweet, Tal/Numbers/0123456789, Thunder, Tomorrow, Tribute, Twins,
Unknown, Water, Weekend, Wine, Wood, Woman, Word, Work, World,
Yesterday, You/dig

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-08 20:45

Lars Frandsen wrote:
> [...]
> kommet ind ad døren i dag. Den kunne sagtens beskrives med en sværm
> af tragiske tillægsord, men jeg valgte nu alligevel begrebet

Så må jeg starte ud med Meja - All about the money:

http://www.youtube.com/watch?v=P5nzRTDIFl0

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-08 21:12

Så er der jo Pink Floyd:
http://youtube.com/watch?v=4hkjkTe5kZE

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-08 17:23

On Wed, 26 Mar 2008 21:11:36 +0100, Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

Man må have penge for at betale det man skylder, som Anastacia:
http://youtube.com/watch?v=8bKPxXoBHe0

Jeg fik serveret det mest politisk ukorrekte band i en anden tråd, så
selvfølgelig skal Dead Kennedys også med i dette ord, med "Kill The
Poor"
http://youtube.com/watch?v=IWO4JxM3nDc

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-03-08 21:12

Lars Frandsen wrote:
> [...]
> kommet ind ad døren i dag. Den kunne sagtens beskrives med en sværm
> af tragiske tillægsord, men jeg valgte nu alligevel begrebet

Pink Floyd med "Money":
http://www.youtube.com/watch?v=4hkjkTe5kZE

Steve Miller Band med "Take The Money And Run":
http://www.youtube.com/watch?v=fFGZufk4HFs

ABBA med "Money Money Money":
http://www.youtube.com/watch?v=L8EGnSkQ1B4

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Bak

Dato : 26-03-08 21:12

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommet ind ad døren i dag. Den kunne sagtens beskrives med en sværm af
> tragiske tillægsord, men jeg valgte nu alligevel begrebet Money/penge.

Vi tager lige de oplagte:

Beatles:
http://www.youtube.com/watch?v=E3m-gOelA8g

Og naturligvis PF
http://www.youtube.com/watch?v=4hkjkTe5kZE

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-03-08 21:39

Lars Frandsen skrev:

>Money/penge

Når nu Hans Kurt ikke er til (for mig) at finde, kommer der en gang norsk
banjo

Øystein Sunde - Pengegaloppen
http://www.youtube.com/watch?v=Cz2YlNXKtxc

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 26-03-08 21:38

Hej Lars

> Money/penge.

Jek kan ikke fordrage hende, men hun er vel
selvskrevet med denne klassiker

"Money" - Liza Minnelli, Joel Grey
http://www.youtube.com/watch?v=rkRIbUT6u7Q&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 26-03-08 23:15

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev

penge

Jeg har et liv jeg værdsætter
Venner jeg elsker, penge på kortet
Nik og Jay og deres Lækker. Om den er det vil jeg lade jer andre bedømme!
http://www.youtube.com/watch?v=ZaZ_5qigMf0

Og Dodo and the Dodos lavede et fedt nummer tilbage i sen 80'erne der
hedder Penge. Men den kan jeg ikke finde på røret. Så her får i Vågner i
natten. http://www.youtube.com/watch?v=2VkQTvbMvOc

og så skal vi da have Dollar! Mirror mirror. Det er da nostalgi så det
batter! http://www.youtube.com/watch?v=4TYirjKLskk

Og er der dollars må der også være en dime vi kan smide i Jukeboxen. The
Flirts! http://www.youtube.com/watch?v=7dMRGwjSIt0

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Lars Frandsen

Dato : 27-03-08 21:12

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen

> Og Dodo and the Dodos lavede et fedt nummer tilbage i sen 80'erne der
> hedder Penge. Men den kan jeg ikke finde på røret. Så her får i Vågner i
> natten. http://www.youtube.com/watch?v=2VkQTvbMvOc

Så må jeg jo ind i cd-skabet og finde den frem.
Et rigtigt fedt nummer, hvor man for en gangs skyld hører Jens Ruds
udmærkede vokal.
Den får du stafetten for, Brøgger.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Broegger

Dato : 27-03-08 21:25

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev news:47ebffbc$0$2096
> [...]

> Så må jeg jo ind i cd-skabet og finde den frem.
> Et rigtigt fedt nummer, hvor man for en gangs skyld hører Jens Ruds

Jeps. Det er et fedt nummer. og tak!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 27-03-08 00:37

> [...]

>døren i dag. Den kunne sagtens beskrives med en sværm af tragiske
>tillægsord, men jeg valgte nu alligevel begrebet Money/penge.

Meat Loaf - "Life Is A Lemon And I Want My Money Back"
http://www.youtube.com/watch?v=l0_GEHXpi78

Bruce Springsteen - "Pay Me My Money Down"
http://www.youtube.com/watch?v=uTF2ZkqCa4M

The Flying Lizards - "Money"
http://www.youtube.com/watch?v=kHs-6xnMEdE

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Pernille

Dato : 27-03-08 17:30

> [...]
> kommet ind ad døren i dag. Den kunne sagtens beskrives med en sværm af
> tragiske tillægsord, men jeg valgte nu alligevel begrebet Money/penge.

"If I were a rich man" fra Fiddler on the roof.

http://youtube.com/watch?v=RBHZFYpQ6nc