Dagens ord: Spring
Fra : Holm

Dato : 16-03-08 10:51

Jeg takker for stafetten
Det er faktisk ganske pænt vejr uden for mit vindue her til morgen.
Derfor bliver dagens ord:
SPRING - og forår, hop, og hvad man ellers kan udlede

Mvh
Holm

Listen hedder herefter:
Ace, Alone, Animal, Arm, Army, Away, Beautiful/Smuk, Bil, Birthday,
Black, Blue, Bike, Car, Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dance, Dark,
Daughter, Dirty, Dream, Duo,Evil, Eyes/jne, Fantasi, Fat, Fever,
Forkortelser, Feeling, Friend/ven, Fun, Funk, Genial, Guitar,
Girls/piger, grandprix, Hands, Hawaii, Heart,Heavy, Hello, Highway,
Hollywood, Hot, House, Hurricane, Jack, King, Life, Light/Lys, Live,
Love, Luft/Ilt, Milf, Monday, Mother, Night, Nobody, Ocean, Peace,
Pearl, Pets, Queen, Radio, Rain/Regn, Religion, Road, Robot, Rock,
Rock'n'roll, Roses/rose/Roser, Royal, Service, Skov, Small, Smile,
Smoke, Snow, Son, Spring, Stimulanser,Storby, Sun, Sweet,
Tal/Numbers/0123456789, Thunder, Tomorrow, Tribute, Twins, Unknown,
Water, Weekend, Wine, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday, You/dig

Fra : Holm

Dato : 16-03-08 11:04

Holm wrote:
> Derfor bliver dagens ord:
> SPRING - og forår, hop, og hvad man ellers kan udlede

Jeg lægger selv ud med Tori Amos - Spring Haze
http://youtube.com/watch?v=fAgQa034t3w

Fra : Pernille

Dato : 16-03-08 11:29

"Holm" <ssholm_fjerndette@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg takker for stafetten
> Det er faktisk ganske pænt vejr uden for mit vindue her til morgen.
> Derfor bliver dagens ord:
> SPRING - og forår, hop, og hvad man ellers kan udlede

"Seasons in the sun" (Jeg HAR hørt bedre udgaver, - men det er en, efter min
mening, en god sang).
Nirvana http://youtube.com/watch?v=kO4BF67pvsc
" - now that spring is in the air"

Fra : Holm

Dato : 16-03-08 14:38

Pernille wrote:
> "Seasons in the sun" (Jeg HAR hørt bedre udgaver, - men det er en, efter min
> mening, en god sang).
> Nirvana http://youtube.com/watch?v=kO4BF67pvsc
> " - now that spring is in the air"

Lidt i samme ånd har vi Billy Idol's cover af Van Halen's "Jump"
http://youtube.com/watch?v=I3YK9gUXnTU

Det er strengt taget også mere skægt end godt

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Holm

Dato : 17-03-08 07:48

Pernille wrote:
> "Seasons in the sun" (Jeg HAR hørt bedre udgaver, - men det er en, efter min
> mening, en god sang).
> Nirvana http://youtube.com/watch?v=kO4BF67pvsc
> " - now that spring is in the air"

Jamen, jeg var meget glad for Nirvana omkring gymnasietiden, og den der
video satte bare et stort, fedt grin i hovedet på mig!

Stafetten er din, Pernille

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Pernille

Dato : 16-03-08 11:33

> [...]
> Derfor bliver dagens ord:
> SPRING - og forår, hop, og hvad man ellers kan udlede

- Selv on de ikke ligefrem synger spring, så er en af de rigtig gode
forårssange
"Here comes the sun" med The Beatles
http://youtube.com/watch?v=RuUhZxkr194

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-03-08 12:17

Holm wrote:
> Jeg takker for stafetten
> Det er faktisk ganske pænt vejr uden for mit vindue her til morgen.
> Derfor bliver dagens ord:
> SPRING - og forår, hop, og hvad man ellers kan udlede

Jamen så vil jeg da starte med Bruce SPRINGsteen og "Radio Nowhere":
http://youtube.com/watch?v=XmLt6kcZ72Q

Og så vil jeg fortsætte med OffSPRING og "Pretty Fly":
http://youtube.com/watch?v=f7-E1qTVJgE

Og til sidst, Rammstein med "Spring":
http://youtube.com/watch?v=uGAyuFoR0l8

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-03-08 12:32

Holm skrev:

>dagens ord: SPRING

Pat Metheny Group - Spring ain't here
http://uk.youtube.com/watch?v=jnkj9qL1VgQ

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Holm

Dato : 16-03-08 14:25

Ivan V. Klattrup wrote:
> Pat Metheny Group - Spring ain't here
> http://uk.youtube.com/watch?v=jnkj9qL1VgQ

Det var da en dejlig lang guitarsolo

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Pernille

Dato : 16-03-08 12:43

> [...]
> Derfor bliver dagens ord:
> SPRING - og forår, hop, og hvad man ellers kan udlede

Har været i Paris 3 gange. Hver gang har jeg haft dårlige oplevelser, pga.
deres manglende vilje til at tale engelsk. So, I'm sorry to say, I do'nt
love Paris, at any time...
Men alligevel sender jeg her "I love Paris in the springtime" med Doris Day
http://youtube.com/watch?v=_sWPiTOHLx8

Fra : Pernille

Dato : 16-03-08 13:04

> [...]
> Derfor bliver dagens ord:
> SPRING - og forår, hop, og hvad man ellers kan udlede

Det er muligt, at det ikke kun er om foråret, at der er nyt græs på banen,
men jeg tænker altid på forår, når jeg hører John Fogerty med
"Centerfield". - Måske fordi, at de i begyndelsen synger " - there's new
grass on the field".
http://youtube.com/watch?v=zRB-OjaobI

Fra : Pernille

Dato : 16-03-08 13:07

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> men jeg tænker altid på forår, når jeg hører John Fogerty med
> "Centerfield". - Måske fordi, at de i begyndelsen synger " - there's new

Denne gang er det bedre... Undskyld!
(- Jeg gør det, bare for at få spalteplads... )

Fra : Pernille

Dato : 16-03-08 13:16

> [...]
> Derfor bliver dagens ord:
> SPRING - og forår, hop, og hvad man ellers kan udlede

"Winter, SPRING, summer or fall, all you have to do is call"
James Taylor og Carol King med den gode, gamle
"You've got a friend"
http://youtube.com/watch?v=7uY1peG8gHQ

Fra : Pernille

Dato : 16-03-08 13:21

> [...]
>>

> "Winter, SPRING, summer or fall, all you have to do is call"
> James Taylor og Carol King med den gode, gamle

- Jeg er også selv godt træt af det! Igen - igen Undskyld!
Hvis så ikke denne er rigtig, så hører I ikke mere om Spring, fra mig.
- Så vil jeg hellere gå ud og nyde det gode forårsvejr...
http://youtube.com/watch?v=7uYlpeG8gHQ

Fra : Pernille

Dato : 16-03-08 13:23

> [...]
> Hvis så ikke denne er rigtig, så hører I ikke mere om Spring, fra mig.
> - Så vil jeg hellere gå ud og nyde det gode forårsvejr...

THAT DOES IT!!!

Fra : Pernille

Dato : 16-03-08 13:25

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> THAT DOES IT!!!

- Men, jeg kan se, at jeg sidder helt alene her i dk.kultur.musik.
Ivan V. Klattrup gik ud i det gode vejr allerede kl 12.32...

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-03-08 13:27

Pernille skrev:

>Ivan V. Klattrup gik ud i det gode vejr allerede kl 12.32

næ, men har ikke så mange bud på springbrættet.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Pernille

Dato : 16-03-08 13:35

> næ, men har ikke så mange bud på springbrættet.

Så hjælp mig! "You've got a friend"

Rebecca Bryl(d) med "Så er det forår igen"

"Skærslipperens forårssang" - Erik Påske (tror jeg)

Børnesangen "Forår forår kom nu snart"

"Hejmme hos os" i den står der "- der hvor det stod, har vi anbragt en
SPRINGmadras".

- Men, der må være MASSER af sange om SPRING...

Fra : Pernille

Dato : 16-03-08 13:41

> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så hjælp mig!
Lis Sørensens "Giv mig dit forår", kan jeg heller ikke finde...

Fra : P.Petersen

Dato : 16-03-08 14:46

> [...]
> Derfor bliver dagens ord:
> SPRING - og forår, hop, og hvad man ellers kan udlede

Her lidt nyere:
Tokio Hotel. Spring Nicht.
http://www.youtube.com/watch?v=zHtJvIy4daI&feature=related

Ikke en fornægtelse af foråret. LOL.
Jeg er vild med det teatralske og sentimentale i denne sang.
Kan i al sin oppustethed trods alt røre mit gamle hjerte.
Hilsen
Pelle

Fra : Broegger

Dato : 16-03-08 17:23

Holm <ssholm_fjerndette@gmail.com> skrev news:47dced98$0$15883
> [...]

> Derfor bliver dagens ord:
> SPRING - og forår, hop, og hvad man ellers kan udlede

Marts eller March er en forårsmåned. Så lad os tage Radetzky March
http://www.youtube.com/watch?v=9zlE5ipwna8

April come she will med Simon and Garfunkel er en dejlig sang, så her er
den. http://www.youtube.com/watch?v=xUkL5YQJfEo

og til sidst Maj eller May. Metallica og deres fede whereever I MAY roam.
http://www.youtube.com/watch?v=g_8bixXnEDY

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 16-03-08 18:25

On Sun, 16 Mar 2008 10:51:23 +0100, Holm <ssholm_fjerndette@gmail.com>
wrote:

>Jeg takker for stafetten
>Det er faktisk ganske pænt vejr uden for mit vindue her til morgen.
>Derfor bliver dagens ord:
>SPRING - og forår, hop, og hvad man ellers kan udlede

Fleetwood Mac - "Silver Springs"
http://www.youtube.com/watch?v=Pi5op_zOqzg

Mezzoforte - "Spring Fever"
http://www.youtube.com/watch?v=ma1tYD23IKA

Dusty Springfield - "Son Of A Preacher Man"
http://www.youtube.com/watch?v=1BmSscVzNYM

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Pernille

Dato : 16-03-08 19:14

> [...]
> Derfor bliver dagens ord:
> SPRING - og forår, hop, og hvad man ellers kan udlede

Spring - Vivaldi - For Seasons
Uhhh det er dejligt!
http://youtube.com/watch?v=iSw7CcAXPWk

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 19:17

wrote:

>Det er faktisk ganske pænt vejr uden for mit vindue her til morgen.
>Derfor bliver dagens ord:
>SPRING - og forår, hop, og hvad man ellers kan udlede

Forår, og safterne stiger. Så må det vist være på sin plads med denne
her, der har verdenshistoriens mest kendte 6 beats på en hihat:
http://youtube.com/watch?v=NNC0kIzM1Fo

"Spring" betyder også fjeder, og sådan nogle sidder i bunden på en
kængurustylte:
http://youtube.com/watch?v=d1gaPEDdllU

Alt bliver grønt om foråret, så her kommer Green Day:
http://youtube.com/watch?v=bxfpMGLMZ7Y

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Pernille

Dato : 16-03-08 19:23

> [...]
> Derfor bliver dagens ord:
> SPRING - og forår, hop, og hvad man ellers kan udlede

"Fri som et forår"
Poul Krebs http://youtube.com/watch?v=X8F4oiwtY2A

Fra : Max

Dato : 16-03-08 19:50

Hej Holm

> SPRING - og forår, hop, og hvad man ellers kan udlede

Forår siger majkillinger, killinger er små løver :)

the lion sleeps tonight
http://youtube.com/watch?v=lyjq9RJ-_yM

En suveræn animation.

--
Mvh Max

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 16-03-08 20:11

Animals med House of the Rising Sun:
http://www.youtube.com/watch?v=pRV9QCXLtHQ

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 16-03-08 21:10

Rasmus Bertelsen skrev:
> Animals med House of the Rising Sun:
> http://www.youtube.com/watch?v=pRV9QCXLtHQ
>
> Mvh,
> Rasmus Bertelsen

LOL! Den havde vist ikke meget med "Spring" at gøre.
My bad

Fra : Max

Dato : 16-03-08 21:19

Hej Rasmus

> LOL! Den havde vist ikke meget med "Spring" at gøre.

Skal vi ikke gå ud fra at der er springmadrasser i det hus ? :)

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 16-03-08 21:57

> Hej Rasmus

> Skal vi ikke gå ud fra at der er springmadrasser i det hus ? :)

Jeg springer over her...

Fra : Max

Dato : 16-03-08 22:03

Hej Pernille

> Jeg springer over her...

Det glæder mig at du springer for mig :)

--
Mvh Max

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 16-03-08 20:14