1985 Afrikakoncert
Fra : Ralph

Dato : 05-03-08 21:28

Jeg kikkede lige ind på www.dr.dk/bonanza , klikkede på musik og igen på
Rock for Afrika. Jeg synes at kunne huske at både Sebastian og især Michael
Falch havde lavet deres egen Afrika-sang nogen ide om hvor disse sange
findes på sitet?

--
Ralph

Fra : Martin

Dato : 09-03-08 11:38

> [...]
> Rock for Afrika. Jeg synes at kunne huske at både Sebastian og især
> Michael Falch havde lavet deres egen Afrika-sang nogen ide om hvor disse

Ja, der er tale om sangen Afrika (Vi er børn af samme jord) med Sebastian,
Lis Sørensen og Michael Falch. Hvis du spørger mig, mindst lige så god som
Nannas Afrika-sang, og jeg er helt vild med Lis Sørensens vokal på det her
nummer!

Live-udgaven lever ikke helt op til studie-versionen, men du kan finde den
under "Rock for Afrika - 2. del Bånd 1".

Hilsen

Martin

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 09-03-08 16:35

On Sun, 9 Mar 2008 11:37:41 +0100, "Martin"
<martinFJERNlykke@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Nannas Afrika-sang, og jeg er helt vild med Lis Sørensens vokal på det her

Sebastians sang hedder Afrika sangen. Den blev første gang præsenteret
på "Live Aid" aftenen. Sebastian spillede den i et lokale, som var
under ombygning, da der var en del rumklang. Her snakkede han også med
Hjarl Friis Mikkelsen om sangen og grunden til den.

Dette var lige anledningen til at jeg hørte optagelsen fra denne
aften.

Den fik senere tillægs titlen Vi Er Børn Af Samme Jord, samtidig med
at den blev indspillet sammen med Lis Sørensen og Michael Falch.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ralph

Dato : 09-03-08 17:43

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

> Sebastians sang hedder Afrika sangen. Den blev første gang præsenteret
> på "Live Aid" aftenen. Sebastian spillede den i et lokale, som var

Mange tak begge to.

--
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 09-03-08 19:06

> Mange tak begge to.

Desværre er mindet ofte bedre end virkeligheden, var Sebastian og Michael
Falch ikke bimlende fulde?

--
Ralph