Dagens ord "Guitar"
Fra : Sv-e

Dato : 29-02-08 23:58

Puha det var godtnok hurtigt at få stafetten igen, men tak for det.

Nu syntes jeg vi skal have lidt spade ! Derfor dette ord og denne video:

Van Halen Panama, den guitar rykker !

http://www.youtube.com/watch?v=gX2CyIH_ebE

Og så en som kan spille blues uden at man for kvalme:

David Lindley

http://www.youtube.com/watch?v=UXeqblkA6Y0

God fornøjelse.

Tidligere ord: Ace, Alone, Animal, Arm, Army, Beautiful/Smuk, Birthday,
Black, Blue, Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dance, Dirty, Dream,
Duo, Evil, Eyes/jne, Fat, Fever, Forkortelser, Feeling, Fun, Funk,
Genial, Guitar, Hands, Hawaii, Heart, Heavy, Highway, Hollywood, Hot,
House, Hurricane, Jack, King, Life, Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt,
Milf, Monday, Mother, Night, Nobody, Ocean, Peace, Pearl, Pets, Queen,
Radio, Religion, Road, Rock, Rock'n'roll, Roses/rose/Roser, Royal,
Service, Skov, Small, Smile, Smoke, Snow, Son, Stimulanser,Storby, Sun,
Sweet, Søn, Tal/Numbers/0123456789, Tomorrow, Twins, Unknown, Water,
Weekend, Wine, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday, You/dig,

/Sv-e

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-08 00:18

On Fri, 29 Feb 2008 23:58:16 +0100, Sv-e <sv-e@real.not> wrote:

>Nu syntes jeg vi skal have lidt spade ! Derfor dette ord

Jamen så vil jeg gøde det modsatte af hvad jeg plejer, hvor det
(næsten) altid lykkes at få "tråd" ind i ethvert ord.

Så jeg lægger ud med en genial guitarist i en helt anden genre, nemlig
John Williams sammen med SKY:
http://youtube.com/watch?v=b0-1CRAFgck&feature=related

Så tager vi en af vore egne store guitarister, nemlig Kaare Norge, med
et stykke Chopin:
http://youtube.com/watch?v=c8X2jyoW0Fg

Ok, så gik den ikke længere - TRÅD!!!!!
Og rigtig gættet, Blackmore:
http://youtube.com/watch?v=tKf7oYywdS8
(Dog med et klassisk islæt)

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Martin Bak

Dato : 01-03-08 00:24

"Sv-e" <sv-e@real.not> skrev i en meddelelse
> Puha det var godtnok hurtigt at få stafetten igen, men tak for det.

Jeg forstår ikke helt? Har du lige haft den? Såvidt som jeg kan se må det
være meget længe siden hvis du har haft den i det hele taget?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Sv-e

Dato : 01-03-08 00:40

Martin Bak skrev:
> "Sv-e" <sv-e@real.not> skrev i en meddelelse
>>
> Jeg forstår ikke helt? Har du lige haft den? Såvidt som jeg kan se må det
> være meget længe siden hvis du har haft den i det hele taget?

Den 24 :)

Men never mind !

/Sv-e

Fra : Martin Bak

Dato : 01-03-08 01:02

> Den 24 :)

Åh ja. Det var også et fedt nummer. Så fedt at jeg selv postede det i den
samme tråd fordi jeg ikke havde set at du havde været der Gad vide om jeg
har en blindness på dit news-navn...Indre blokering eller noget. Nå. du blev
jo opdaget til stafetholder i dag, så helt blind kan jeg vel ikke være

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Pernille

Dato : 01-03-08 00:33

> [...]
>
> Van Halen Panama, den guitar rykker !
>
> http://www.youtube.com/watch?v=gX2CyIH_ebE
>
> Og så en som kan spille blues uden at man for kvalme:

God fornøjelse med Eric Clapton
Eric Clapton Shows some Guitar Skills
http://youtube.com/watch?v=rq6r23-le5o

Fra : Hauge

Dato : 01-03-08 00:37

Hej
Sv-e wrote:

> Ikke dagens ord, men: "Guitar".

Synes vi skal have et par gode musíkere:
Jean Michel Jarre & Hank Marvin - London Kid
http://youtube.com/watch?v=1zKnMMnEYLY

Mvh Hauge

Fra : Sv-e

Dato : 01-03-08 20:11

Hauge skrev:
> Hej

> Synes vi skal have et par gode musíkere:
> Jean Michel Jarre & Hank Marvin - London Kid
> http://youtube.com/watch?v=1zKnMMnEYLY
>
> Mvh Hauge

Dejligt befriende med noget lige ud af landevejen musik, den vinder.

/Sv-e

Fra : Hauge

Dato : 01-03-08 20:36

Hej Sc-e
Sv-e wrote:
> Dejligt befriende med noget lige ud af landevejen musik, den vinder.

Et fedt stykke musik.
Men jeg takker for stafetten, og den er så sat igang.

Mvh Hauge

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 01-03-08 00:40

On Fri, 29 Feb 2008 23:58:16 +0100, Sv-e <sv-e@real.not> wrote:

Jamen, jamen så skal vi da have

George Harrison - "While My Guitar Gently Weeps"
http://www.youtube.com/watch?v=aKy73uTOhDc

Elvis Presley - "Guitar Man"
http://www.youtube.com/watch?v=G3gkBMuyq8U

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : kautaq

Dato : 01-03-08 00:56

Sv-e

> Nu syntes jeg vi skal have lidt spade

Fedt nok! Crump Rules!
Her er en der smadrer sin Fender:

The Who - My Generation
http://www.youtube.com/watch?v=i0XknwXqLDo

Her er en der aldrig kommer igang med sin guitarsolo fordi
keyboardet vælter, mens han læser i en bog der hedder
"How to play the organ"

The Damned - I Just Cant Be Happy Today
http://www.youtube.com/watch?v=_9bkiCKiwZA

Her er en der ofrer sin Fender på bålet og har sex med ampen:
Jimi Hendrix - Wild Thing - Monterey.
http://www.youtube.com/watch?v=hfPgj4bviKY&feature=related

MikenBacker

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 03-03-08 01:56

kautaq wrote:

> Fedt nok! Crump Rules!
> Her er en der smadrer sin Fender:
>
> The Who - My Generation
> http://www.youtube.com/watch?v=i0XknwXqLDo

Så er det vist lige på sin plads med denne her

http://www.youtube.com/watch?v=A6-HoQRHP1k

/ Flying Hotdogs

Fra : Martin T.

Dato : 01-03-08 01:47

"Sv-e" <sv-e@real.not> wrote in message
> Puha det var godtnok hurtigt at få stafetten igen, men tak for det.
>

> Nu syntes jeg vi skal have lidt spade ! Derfor dette ord og denne video:

Nu vil jeg også blande mig lidt

Eric Johnson - Cliffs of Dover

http://www.youtube.com/watch?v=G_C9dLZbsmU

Fra : Max

Dato : 01-03-08 08:45

Hej Sv-e

> Nu syntes jeg vi skal have lidt spade ! Derfor dette ord og denne
> video:

Det må give en masse gensyn og forhåentlig noget nyt

Stevie Ray Vaughan Little Wing
http://www.youtube.com/watch?v=zAG-kX_IlUw

Peter Green - Man Of The World
http://www.youtube.com/watch?v=Zs1lBiihKww

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-03-08 09:07

Sv-e skrev:

>Dagens ord "Guitar"

Herren gir herren tar - herren er en guitar

hvilket bringer mig til
Boney M - Oh my lord
http://www.youtube.com/watch?v=7BVtzu59feY

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Broegger

Dato : 01-03-08 09:28

Fedt valg.

Vi starter i Bluesens verden. Mr. Albino him self. Johnny Winter. Det er
den fede lyd. http://www.youtube.com/watch?v=W6fXt-tB9ls

Så tilbage til lille DK. Karsten Skovgaard er efter min mening en af
Danmarks bedste guitarister. Her er han sammen med Kjukken hvor han lever
et lidt stille liv. Men i guder hvor han kan sit håndværk.
http://www.youtube.com/watch?v=pQBcaZf1Lxk

og til sidst et af de aller bedste guitar riffs efter min mening. Og hele
den måde nummeret er bygget op på er bare høj høj klasse. Fortæl mig lige
hvad toneart den er i "Sometimes I feels like screaming" Deep Purple
http://www.youtube.com/watch?v=h7xF51AFkys

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Sv-e

Dato : 01-03-08 09:57

Broegger skrev:

> [...]
> den måde nummeret er bygget op på er bare høj høj klasse. Fortæl mig lige
> hvad toneart den er i "Sometimes I feels like screaming" Deep Purple

Spiller selv guitar men kender slet ikke det fedeste riff, men her er da
en kandidat til et af de fede:

John Petrucci - Glasgow Kiss - G3 2005

http://www.youtube.com/watch?v=t25AOSxZZkI

Fra : Sv-e

Dato : 01-03-08 10:00

Sv-e skrev:

> Spiller selv guitar men kender slet ikke det fedeste riff, men her er da
> en kandidat til et af de fede:
>
> John Petrucci - Glasgow Kiss - G3 2005
>
> http://www.youtube.com/watch?v=t25AOSxZZkI
Undskyld Joe, havde helt glemt denne:

http://www.youtube.com/watch?v=F4fPv450OYM&feature=related

Fra : Sv-e

Dato : 01-03-08 10:03

Sv-e skrev:

Og han kan den faktisk også live:

http://www.youtube.com/watch?v=6yc8xyL0Xxo&feature=related

Fra : Broegger

Dato : 01-03-08 12:48

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev

Der skal da også være et nummer med U2. Det er en stærk måde de bruger
guitaren til at bære rigtigt meget af deres numre.
http://www.youtube.com/watch?v=2fBj2wsimvQ

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Sv-e

Dato : 01-03-08 13:00

Broegger skrev:
> Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev
>
> Der skal da også være et nummer med U2. Det er en stærk måde de bruger
> guitaren til at bære rigtigt meget af deres numre.
> http://www.youtube.com/watch?v=2fBj2wsimvQ

Ok sådan har vi jo forskellige favoritter, ikke et ondt ord om the edge,
men rigtig spændende bliver det jo aldrig, men han har sikkert solgt en
del delay pedaler for diverse pedalfabrikanter :)

/Sv-e

Fra : .J.S...

Dato : 01-03-08 15:23

"Sv-e" <sv-e@real.not> wrote in message

John mclaughlin and Paco de Lucia - Spain (live)
http://www.youtube.com/watch?v=CMprmGsGQyk

Sylvain Luc & Bireli Lagrene - Isn't She Lovely
http://www.youtube.com/watch?v=rxM3vHe3noU

Sonny & Brownie
http://www.youtube.com/watch?v=QRV5z6YpEQw&feature=related

Steve Kaufman National Guitar Champ
http://www.youtube.com/watch?v=fgVTlVINPZQ

Roy Rogers (slide guitar) - Black Cat Bone
http://www.youtube.com/watch?v=dyR10EK9KhY

mvh/JS

Fra : Mathias

Dato : 01-03-08 16:49

Sv-e skrev:

> Nu syntes jeg vi skal have lidt spade ! Derfor dette ord og denne video:
>
> God fornøjelse.

De er ikke fremme så tit endda i denne gruppe, men her er noget fra
Thurston Moores solo album, det er meget drevet af akustisk guitar, men
lidt støj bliver der da plads til.
Thurston Moore - Frozen Gtr
http://youtube.com/watch?v=eHQh4-rFL6Q

OG så er der mere larm med
Keith Rowe - Prepared Guitar( ikke en egentlig sang, men det er nu lidt
sjovt at se/høre hvad han får ud af en guitar)
http://youtube.com/watch?v=HnUVpiFHhmM

Og hvad sker der egentlig når Nick Cave sætter sig og skriver sange med
guitar? Grinderman
http://youtube.com/watch?v=WuDP7c3Zd8I
Og så er der forresten to dage til Dig, Lazarus, Dig!!! skulle være på
gaden.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-03-08 19:54

Sv-e wrote: