Mister vi VH1e?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-02-08 20:41

Jeg har lige læst en nyhed på www.tvguiden.dk, om at den gode gamle VH1e
vil blive erstattet af endnu en underlødigt dansk musikkanal (tak, vi
har allerede to i forvejen!).

Er det virkelig rigtigt? Lige siden jeg blev voksen har jeg haft stor
glæde af VH1e, og jeg vil være meget ked af at skulle undvære den...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Henrik

Dato : 23-02-08 22:30

Peter Knutsen wrote:
> [...]
>
> Er det virkelig rigtigt? Lige siden jeg blev voksen har jeg haft
> stor glæde af VH1e, og jeg vil være meget ked af at skulle undvære

Hmm.. Det skulle ikke undre nogen, at kabelTV udbyderne skifter den
internationale ud, til fordel for den danske..
Det gør parabol udbyderne sikkert også..

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-02-08 10:47

Henrik wrote:
> Hmm.. Det skulle ikke undre nogen, at kabelTV udbyderne skifter den
> internationale ud, til fordel for den danske..
> Det gør parabol udbyderne sikkert også..

Såvidt jeg husker, så ville YouSee, som jeg har, skifte.

Desuden skal kanalen vistnok *dele* pladsen med noget børne-TV,
Nickelodeon eller sådan noget. Ret bizart...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Bo

Dato : 24-02-08 18:21

> Hmm.. Det skulle ikke undre nogen, at kabelTV udbyderne skifter den
> internationale ud, til fordel for den danske..
> Det gør parabol udbyderne sikkert også..

Paraboludbyderen Canal Digital beholder VH-1 Europe. De vil indtil videre
ikke betale for den danske.
http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=2180

Fra : Per Hansen

Dato : 24-02-08 00:12

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote in

> [...]
>
> Er det virkelig rigtigt? Lige siden jeg blev voksen har jeg haft stor
> glæde af VH1e, og jeg vil være meget ked af at skulle undvære den...

Den Vh1 Europe at vi har nu, har intet med den "gode gamle Vh1" at gøre.
Gode gamle Vh1 havde langt mere musik på programfladen end den har nu.
Desuden havde gode gamle Vh1 heller ingen censur på videoerne, hvor de
eks har pillet ved lyden i musikken for at fjerne "fy" ordende eller
eks smidt billed censur på hvis der var bare lidt for meget bar hud i
nogle af videoerne, gode gamle Vh1 var raw & uncut.
Tak de pivede Britter og deres lov om censur for det.

Med lanceringen af Vh1 Danmark, kommer Vh1 tilbage til sinde rødder:
Langt flere videos og nul censur i dem, desuden får Danskerne nu også
muglighed for at se langt flere modne Danske musikvideoer end det danske
lort at eks. DR's musikprogrammer kun gidder at vise hver uge.

Vh1 Europe ryger ud ja, men til fordel for en ny Vh1 der har genfundet
rødderne fra gamle dage: Vh1 Danmark.

--
Per Hansen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-02-08 10:46

Per Hansen wrote:
> [...]
>
> Den Vh1 Europe at vi har nu, har intet med den "gode gamle Vh1" at gøre.
> Gode gamle Vh1 havde langt mere musik på programfladen end den har nu.

Jeg kender kun den VH1e som vi har haft de sidste adskillige år, men jeg
er da enig med dig i at det er ærgeligt at der er en del programmer helt
uden musik, og også kulturhistoriske programmer ("When Star Wars ruled
the world", f.eks.). De musikhistoriske programmer gider jeg også
sjældent se, men det er mest fordi det er det samme hele tiden.
Metallica, eller Madonna, eller Kylie Minogue. Udmærket, men nu HAR jeg
altså set dem.

Min præference ville være for en VH1e med musik 23 3/4 time i døgnet.
Ingen snakkeprogrammer ("se mit hus" med en eller anden kendt), ingen
kulturhistoriske programmer, og max 2-3 timer med musikhistoriske
programmer om ugen.

Og så gad jeg også godt slippe for den dybt forudsigelige og totalt
kedelige softcore "porno" der bliver sendt fra midnat til 0500. Jeg har
intet mod *ordentlig* porno (selv om musikken - for nu lige at strejfe
topic - i bedste fald hurtigt er glemt igen), men det skal sgu være
ordentligt, hardcore, og ikke med for meget vaniljesmag.

> [...]
> lort at eks. DR's musikprogrammer kun gidder at vise hver uge.
>
> Vh1 Europe ryger ud ja, men til fordel for en ny Vh1 der har genfundet

Noget der irriterer mig voldsomt ved de to danske musikkanaler,
MTVDanmark og Voice TV, er *netop* at kunstnere og videoer får points
for at være danske.

På VH1e kan en dansk sanger/band/video kun få lov at komme på hvis
kvaliteten er fuldt ud på højde med det internationale. Omvendt gives
der i udpræget grad positiv særbehandling på de danske kanaler, sådan at
danske numre kommer på selv om deres kvalitet langt fra lever op til
international standard.

Endnu en grund til at foretrække VH1e frem for de danske kanaler.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Studo

Dato : 24-02-08 09:40

> [...]
> muglighed for at se langt flere modne Danske musikvideoer end det danske
> lort at eks. DR's musikprogrammer kun gidder at vise hver uge.
Det kommer da kun til at ske , hvis de også sender kanalen fra Danmark.
RV3/+ er eksempler på danske kanaler, men sendt fra dulandet og uderlagt
dem censur, som følger med.

Fra : Bruno

Dato : 24-02-08 17:39

Peter Knutsen wrote:
> [...]
>
> Er det virkelig rigtigt? Lige siden jeg blev voksen har jeg haft stor
> glæde af VH1e, og jeg vil være meget ked af at skulle undvære den...

Enig.

At Rachlin skal stå for den nye kanal gør forvrigt ikke sagen bedre

Mvh
Bruno

Fra : gry@fam-ludvigsen.dk

Dato : 25-03-08 07:03

On 24 Feb., 00:11, Per Hansen <onoman99***opoeti...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> lort at eks. DR's musikprogrammer kun gidder at vise hver uge.
>
> Vh1 Europe ryger ud ja, men til fordel for en ny Vh1 der har genfundet

Jamen det er da fint med danske videoer men hvorfor i alverden følger
Dan Rachlin med?? Manden er stor irreterende!

Der mangler også info i video streemeren det ville være rart at få
årstal og album navn på...

Der mangler også rock nu....

Gry Lindholt

Fra : gry@fam-ludvigsen.dk

Dato : 25-03-08 07:05

On 24 Feb., 18:21, "Bo" <i...@angivet.dk> wrote:

> Paraboludbyderen Canal Digital beholder VH-1 Europe. De vil indtil videre
> ikke betale for den danske.http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=2180

Bare man havde canal digital " drømmer"