The Storm - hit eller flop?
Fra : Broegger

Dato : 13-02-08 23:16

Hej

Har nu fået hørt hele The Storms album. Og jeg må tilstå jeg er skuffet.

Jeg havde store forhåbninger. Det lød spændende med Pernilles fede stemme
og så noget tung tråd. Men det holdt ikke. På mig virker det som om de har
sat sig mellem to stole. Rock og Pop, og det er ikke blevet noget af det!
ØV!

Hvad siger i andre - The Storm, er det et hit eller et flop?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Studo

Dato : 14-02-08 08:40

On Wed, 13 Feb 2008 22:16:26 +0000, Broegger wrote:

> Jeg havde store forhbninger. Det ld spndende med Pernilles fede stemme
> og s noget tung trd. Men det holdt ikke. P mig virker det som om de har
> sat sig mellem to stole. Rock og Pop, og det er ikke blevet noget af
> det! V!
Har hørt en del musik fra metalgenren med skønsang. Kan ikke huske hvad
det hedder. Men nightwish er med i denne genre.

Nightwish - Amaranth
http://youtube.com/watch?v=GdZn7k5rZLQ

Hver gang Storm kommer på føles det ikke rigtigt. Hendes stemme kan ikke
følge musikken, og musikken kommer ikke rigtigt igang. Med en anden
forsanger, eller hvis hun fik bedre styr på stemmen. Så kunne det nok
blive ok.

De gør hvad Volbeat gør ved metal. Volbeats plade synes jeg er temmelig
ensformig. De få gode numre bliver gentaget igen og igen.

> Hvad siger i andre - The Storm, er det et hit eller et flop?

flop

Fra : Broegger

Dato : 14-02-08 09:19

Studo <rekvalmerFJERNES@googlemail.com> skrev

> Har hørt en del musik fra metalgenren med skønsang. Kan ikke huske
> hvad det hedder. Men nightwish er med i denne genre.
>
> Nightwish - Amaranth
> http://youtube.com/watch?v=GdZn7k5rZLQ

Ja, det er ret fed musik.

Lumsk fra Norge syntes jeg også er ret fede og lidt i genren.

> [...]
> ikke følge musikken, og musikken kommer ikke rigtigt igang. Med en
> anden forsanger, eller hvis hun fik bedre styr på stemmen. Så kunne

Jeg tror det er meningen hendes stemme skal virke så flydende. Hvis de
bare havde en TUNG bund tror jeg det vil virke.

> De gør hvad Volbeat gør ved metal. Volbeats plade synes jeg er
> temmelig ensformig. De få gode numre bliver gentaget igen og igen.

Her er jeg så ikke enig. Jeg syntes netop Volbeat har forstået at holde
fast i metallens lyd. Det kan man dårligt sige om Storm.

<snip>

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 14-02-08 15:18

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Studo <rekvalmerFJERNES@googlemail.com> skrev

> Ja, det er ret fed musik.
>
> Lumsk fra Norge syntes jeg også er ret fede og lidt i genren.

Hvis man er til det lidt mere "ægte" metal (dvs. mere imponerende guitarspil
og bedre/varierede kompositioner) bør man også tjekke hollandske After
Forever ud.
Men deres nyeste musik er dog blevet mere radio/pop-minded og det samme kan
jo også sige om Nightwish's udvikling (har dog ikke hørt den nyeste).

Her er en af deres bedre sange LIVE, hvis det skulle have interesse
http://www.youtube.com/watch?v=7l4MFvxsqlw&feature=related

> Her er jeg så ikke enig. Jeg syntes netop Volbeat har forstået at holde
> fast i metallens lyd. Det kan man dårligt sige om Storm.
>
> <snip>

Jeg må erklære mig enig med Studo. Volbeats mix af rockability og
simplificeret metal er en god og sjov idé, der bare bliver for meget i
længden, når stilen varierer så lidt som den gør. Volbeat kan simpelthen
ikke holde min interesse efter 2 numre i træk. Sangene er kedeligt opbygget
og som guitarspil-elsker (hvilket man er, når man kan lide guitardrevet
musik ;) ) Så savner man sgu nogle soloer eller mere interessante riffs.

Fra : Michael

Dato : 14-02-08 17:35

> Har hørt en del musik fra metalgenren med skønsang. Kan ikke huske hvad
> det hedder. Men nightwish er med i denne genre.

Er det ikke "gothic rock" (selv om det umiddelbart lyder misvisende)? Jeg
indrømmer, at jeg er en ignorant udi rock-genren og ikke bryder mig om
heavy, men Nightwish og lignende er jeg vild med.

Hilsen
Michael

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 14-02-08 22:11

"Michael" <nejt@ktilspam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indrømmer, at jeg er en ignorant udi rock-genren og ikke bryder mig om
> heavy, men Nightwish og lignende er jeg vild med.

Det er goth metal...

Du (og resten af den danske verden) ville blive overrasket over hvor mange
facetter METAL (ikke heavy for fanden hehe) har...

Der er jo al fra den kære dødsmetal (teknisk eller mindre teknisk musikalsk)
til det episk opbyggede progressive med al fra opera-trænede sangerinder
eller 4 oktavs frontmænd.

Det er lidt derfor jeg er så forbandet træt over hvordan den musikalske
analfabilitet får lov til at præge mainstream musik så meget, som den har
gjort de sidste mange år. Selvfølgelig be´r jeg ikke om at Cryptopsy skal få
lov til at ligge på boogie-listen, men der er så meget godt musikgrupper i
metal, men så sandelig også i genrer som jazz, blues eller GODT hiphop/rap,
som skal kæmpe så hårdt herhjemme bare for at få noget, der ligner succes,
og når de endelig gør det (det gælder i hvert fald hovedsageligt for dansk
metalmusik) så er det i udlandet.

Fra : ASKF

Dato : 15-02-08 00:37

Sren Kjeldsen ytrede sig i <T72tj.27$x01.7@news.get2net.dk> med dette:

> [...]
>og når de endelig gør det (det gælder i hvert fald hovedsageligt for dansk

Enig, nogle gange føler man at mainstream musikken er 10 år efter den
egentlige udvikling i andre genrer og først lige skal have tid til at
polere det nye af, så der ikke er det mindste kant tilbage.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Max

Dato : 15-02-08 14:21

Hej Søren

> Du (og resten af den danske verden) ville blive overrasket over hvor
> mange facetter METAL (ikke heavy for fanden hehe) har...

Min søn spiller selv, og når han snakker musik med vennerne
kan jeg sagtens høre at de åbenbart klart kan skille de
forskellige genre fra hinanden, jeg derimod opfatter det
meste af det som organiseret larm uden detaljer.

--
Mvh Max

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 16-02-08 11:57

> [...]
> forskellige genre fra hinanden, jeg derimod opfatter det
> meste af det som organiseret larm uden detaljer.

Så hør det den semi-detaljerede/små-progressive slags her:
http://www.youtube.com/watch?v=Go2ZHf49Mv4

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 16-02-08 12:33

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så hør det den semi-detaljerede/små-progressive slags her:
> http://www.youtube.com/watch?v=Go2ZHf49Mv4

Det er så også af den småpoppede slags... Det er nemlig f.eks. et band som
disse svenske Andromeda som er radiovenlige (hvis deres numre kan holde sig
under 5 minutter i hvert fald), men som også gør noget interessant
musikalsk.

Fra : Max

Dato : 16-02-08 18:45

Hej Søren

> Så hør det den semi-detaljerede/små-progressive slags her:

Desværre, det siger mig ikke en pind.

--
Mvh Max

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 16-02-08 20:30

> Hej Søren

> Desværre, det siger mig ikke en pind.
>
> --
> Mvh Max

Hmm ærgeligt... Man skal selvfølgelig tænde lidt på rock, så hvis den ikke
er der, kan man selvfølgelig ikke gøre ved det.
Derfor skal man blot ikke forhindre andre i at nyde musikken ;)

Fra : Max

Dato : 17-02-08 00:53

Hej Søren

> Hmm ærgeligt... Man skal selvfølgelig tænde lidt på rock, så hvis den
> ikke er der, kan man selvfølgelig ikke gøre ved det.

Jeg tænder meget på rock, men det har jo ikke rigtig noget
med Andromeda at gøre :)

--
Mvh Max

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 17-02-08 13:17

> Hej Søren

> Jeg tænder meget på rock, men det har jo ikke rigtig noget
> med Andromeda at gøre :)
>
> --
> Mvh Max

Det har de da... Metal har da alt med rock og gøre... Og Andromeda har da
masse af rock inspiration... Til tider er det endda svært at skelne
imellem...

Men så bliver jeg pludselig nysgerrig... hvad betegner du som rock?

Fra : Max

Dato : 17-02-08 13:36

Hej Søren

> Men så bliver jeg pludselig nysgerrig... hvad betegner du som rock?

Som du selv nævner er det jo en alsidig palette hvor der er meget
at vælge imellem, fra min hylde kan nævnes et par eksempler:

Jimi Hendrix, Niel Young, Frank Zappa, Led Zeppelin, Deep Purple
og så vidre.

--
Mvh Max

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 17-02-08 14:05

> [...]
> at vælge imellem, fra min hylde kan nævnes et par eksempler:
>
> Jimi Hendrix, Niel Young, Frank Zappa, Led Zeppelin, Deep Purple

Neil Young har jeg nok altid betegnet som country...

Men jeg kan se du nævner Led Zeppelin og Deep Purple. De har om nogen store
rødder til heavy metal-genren hehe

Fra : Max

Dato : 17-02-08 14:27

Hej Søren

> Neil Young har jeg nok altid betegnet som country...

Kalder du dette country ?

Neil Young - keep on rockin' in the free world
http://www.youtube.com/watch?v=02z3gIg9lcQ

Neil Young - Like a Hurricane
http://www.youtube.com/watch?v=guwyG8VR86c&feature=related

Neil Young - All Along The Watchtower
http://www.youtube.com/watch?v=2_tJnj2j5kI

> Men jeg kan se du nævner Led Zeppelin og Deep Purple. De har om nogen
> store rødder til heavy metal-genren hehe

Problemet er måske at jeg voksede op med de navne jeg nævner og
de sidste 20 år er der ikke rigtig kommet noget nyt til i ens smag.

--
Mvh Max

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 17-02-08 15:38

> Hej Søren

> Kalder du dette country ?
>
> Neil Young - keep on rockin' in the free world
> [...]

Jeg har kun ejet "Harvest Moon" og "Prairie Wind", men det virker til at jeg
mangler noget af hans bagkatalog.

> Problemet er måske at jeg voksede op med de navne jeg nævner og
> de sidste 20 år er der ikke rigtig kommet noget nyt til i ens smag.

Der er jo altid en masse semi retro-bands, der dukker op engang imellem...
Lad mig lige se om jeg kan finde noget.

Amerikanske Clutch spiller en omgang old school blues rock-indspillet
rock... Kan være det er noget for dig:

http://www.youtube.com/watch?v=Ab6lr2b66Ig

Fra : Max

Dato : 17-02-08 16:44

Hej Søren

> Amerikanske Clutch spiller en omgang old school blues rock-indspillet
> rock... Kan være det er noget for dig:

Ja, det er da hestetyve musik der vil noget, det kan jeg fint holde ud
til at høre på. Men på den anden side, ja så mangler jeg stadigvæk
at afdække så meget af det gamle, så jeg mangler ikke rigtig noget
nyt at lede efter. Hvis jeg skal lytte til sådan noget sydstats rock, ja
så er der jo ZZ-Top, Stevie Ray Vaughan og mange andre :)

--
Mvh Max

Fra : Ole Thomsen

Dato : 18-02-08 06:39

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote in message

> Neil Young har jeg nok altid betegnet som country...

Det vil jeg nu slet ikke betegne ham som.

Allmusic.com genre:
Rock

Allmusic.com styles:
Country-rock
Singer/Songwriter
Hard Rock
Folk-Rock
Album Rock
Pop/Rock

Han har mange facetter, personligt foretrækker jeg den der kan kaldes
"forvrænget guitar tilsat falsk sang"

Ole Thomsen

Fra : Mathias

Dato : 19-02-08 17:53

Ole Thomsen skrev:

> Han har mange facetter, personligt foretrækker jeg den der kan kaldes
> "forvrænget guitar tilsat falsk sang"
>
> Ole Thomsen

En noget snæver og elitær betegnelse, måske?

Dels har han lavet meget andet en forvrænget guitar. Og hans stemmes
skrøbbelighed er kun et plus, og han synger nu ikke synderlig falsk.
Harmonierne i CSNY ville umuligt fungere så godt hvis han aldrig sang
rent. At ikke ville komme langt i X-Factor er noget andet, men så kan du
jo se frem til at der kommer en cd med det ;)

Fra : Ole Thomsen

Dato : 19-02-08 23:15

"Mathias" <mathias@-vaek-supermathias.dk> wrote in message

> En noget snæver og elitær betegnelse, måske?

Såså, der er nu ingen grund til at blive fornærmet på hans vegne. Og måske
har jeg en snæver smag, men elitær vil jeg nu ikke prale af den er.

> Dels har han lavet meget andet en forvrænget guitar. Og hans stemmes

Jeg kender størsteparten af hans musik, og du er godt klar over hvad "mange
facetter" betyder, ikke?

> skrøbbelighed er kun et plus, og han synger nu ikke synderlig falsk.

Rolig nu.

> Harmonierne i CSNY ville umuligt fungere så godt hvis han aldrig sang
> rent. At ikke ville komme langt i X-Factor er noget andet, men så kan du
> jo se frem til at der kommer en cd med det ;)

Tak for venligheden.

Ole Thomsen

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 20-02-08 19:34

> [...]
> rent. At ikke ville komme langt i X-Factor er noget andet, men så kan du
> jo se frem til at der kommer en cd med det ;)

Grunden til at han ikke ville komme langt i X-factor er nok nærmere at han
måske har egentlig musikalsk integritet i forhold til den store Beverly
Hills 90210 - The Musical, som X-factor egentlig er.

Fra : Max

Dato : 19-02-08 19:14

Hej Ole

> Han har mange facetter, personligt foretrækker jeg den der kan kaldes
> "forvrænget guitar tilsat falsk sang"

Som Like a Hurricane på dobbelt CD'en Weld, det nummer
elsker jeg bare. Hvad betyder det om man kan synge, bare
man kan udtrykke sig, bare se Poul Dissing.

--
Mvh Max

Fra : Ole Thomsen

Dato : 19-02-08 23:20

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Som Like a Hurricane på dobbelt CD'en Weld, det nummer
> elsker jeg bare. Hvad betyder det om man kan synge, bare
> man kan udtrykke sig, bare se Poul Dissing.

Præcis.

Har du hørt den nye Chrome Dreams II?

Jeg har slidt nummeret Ordinary People op de seneste uger, det fedeste
forvrænget guitar tilsat falsk sang - nu med horn.

Ole Thomsen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 15-02-08 18:05

Studo wrote:
> Har hørt en del musik fra metalgenren med skønsang. Kan ikke huske hvad
> det hedder. Men nightwish er med i denne genre.
>
> Nightwish - Amaranth
> http://youtube.com/watch?v=GdZn7k5rZLQ

Hvis du skal sammenligne med nigtwish så hør deres gamle numre, den gang
de havde en forsanger som fik det til at lyde fedt, i stedet for det
within-tempation-kopi-band de er i dag
http://youtube.com/watch?v=fcKqayUNts0 f.eks.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 16-02-08 13:33

Esben von Buchwald wrote:

> Hvis du skal sammenligne med nigtwish så hør deres gamle numre, den gang
> de havde en forsanger som fik det til at lyde fedt, i stedet for det
> [...]

Ja. Nightwish *døde* da Tarja skred. Hende den nye kan slet ikke synge
igennem.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-02-08 18:49

Peter Knutsen wrote:

> Ja. Nightwish *døde* da Tarja skred. Hende den nye kan slet ikke synge
> igennem.

Hun blev smidt ud, skred ikke. Og det undrer mig at det kan være så
umuligt at finde en sangerinde der har samme potentiale som tarja...
Hende den nye har i hvert fald ikke

Fra : Max

Dato : 14-02-08 20:38

Hej Broegger

> Hvad siger i andre - The Storm, er det et hit eller et flop?

Kender dem ikke, men der er mulighed for at se dem
kl. 00:00 på DR2

--
Mvh Max

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 15-02-08 14:12

On 13 Feb 2008 22:16:26 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote:

>Hvad siger i andre - The Storm, er det et hit eller et flop?

Halvdelen af albummet er et flop, men halvdelen er også rigtigt godt og sange som The Table's Turning, Beauty Of Small Things, Drops In The Ocean, Lullaby osv. gør at jeg personlig vil bedømme dem til at være et hit.

mvh,

Flemming

Fra : Peter Knutsen

Dato : 16-02-08 13:33

Broegger wrote:
[...]
> Hvad siger i andre - The Storm, er det et hit eller et flop?

Ud fra den video, som jeg et par gange har set de sidste 2/3 af på MTV,
så siger "Storm" mig ikke noget.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Studo

Dato : 17-02-08 20:38

On Sat, 16 Feb 2008 18:45:05 +0100, Max wrote:

> Hej Sren

> Desvrre, det siger mig ikke en pind.

Den kender jeg godt. I mine unge dage røg der meget tung musik gennem
anlægget, og growling er noget man lærer at høre. Men det er rent faktisk
muligt at høre hvad der bliver sunget.

I dag har min musiksmag været (og er) vidt omkring. Growling, kan jeg
ikke længere forstå ordene i. Og det er for mig trættende i ørene.

Men metal har en meget fin komposition, bevares, der er da også de bands,
hvor det gælder om at være hurtigst/mærkeligst på instrumenterne.

Der er to bands jeg sætter pris på for tiden, og er nye for mig, men
musik har heldigvis ingen alder. Guitar bliver sjældent federe en Hendrix.

De tre næste tre er fra samme plade, først og sidst er dem jeg vil
fremhæve

Starter lige med en lækker stille sang:

Acid Bath - Scream of The Butterfly
http://youtube.com/watch?v=qHDfzWwPnGA

(Og i parentes en uden så meget elektronik:
Acid Bath - The Bones Of Baby Dolls
http://youtube.com/watch?v=gkkblPdq0ik
)
Variationen på dette ene band går så også til din mening af larm.
Acid Bath - Jezebel
http://youtube.com/watch?v=WQX97wjskO4

Desværre er der ikke andet end liveudgaver med det ene:

Agents Of Oblivion Endsmouth
http://youtube.com/watch?v=xRn8QsA3VFw

Fra : Studo

Dato : 18-02-08 08:41

On Sun, 17 Feb 2008 22:31:25 +0100, Max wrote:

> Hej Studo

> Jeg ved ikke engang hvad growling er :)
Så er her en forståelig udgave:
Amon Amarth - Cry of The Black Birds
http://www.youtube.com/watch?v=DhptP8j-t-M

> De kan da fint lyttes til, men er de ikke lidt kedelige ?

Som enkeltnummer, jo. Jeg er mere til hele plader.

> Om det er larm eller ej betyder vel ikke s meget, jeg kan godt lide
> visse former for larm, men det er ikke den slags, sjovt nok minder den
> slags musik mig om disse latterlige zombie film og den slags.

Uuh, det var en masse sjove ting blandet sammen. Men som Søren nævner
lige ovenfor så er disse hurtige/voldsomme passager ofte krævende, svære
og planlagt ned til mindste detalje.

> De minder mig sdan om syremusikken tilbage i tredserne, hvis man skulle
> have noget ud af musikke, ja s skulle man enten vre medlem af bandet
> eller ogs temlig meget skv :)
At hive sådan en gammel syreplade med hjem fra biblioteket en gang
imellem er en ret god oplevelse. Bevares, den kan ligeså vel være fårlig,
men så kommer den også hurtigt hjem igen.