Dagens ord: House/Hus
Fra : Studo

Dato : 13-02-08 09:13

Egentlig ville jeg have søgt at få dæn næste til at indeholde Sort Sol:
Erlkönig. Men kunne ikke finde den på tuben, så lidt sørgelig over dette
blev ordet: House/Hus

Lidt søgt, får jeg da lov til smide en sort sol på listen.

Sort Sol Daughter of sad
http://youtube.com/watch?v=gUFGYIZbgjg

Hvorpå de oplagte lige skal ud af verden:

Madness: Our House
http://youtube.com/watch?v=SceUX2HOHeU

Talking heads-Burning down the house
http://youtube.com/watch?v=12anBpSpqik

Mvh
Studo

Tidligere ord: Ace, Alone, Animal, Army, Beautiful/Smuk, Birthday, Blue,
Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dance, Dark, Dirty, Dream, Duo, Evil,
Eyes/øjne, Fat,
Fever, Forkortelser, Feeling, Fun, Funk, Genial, Hawaii, Heart, Heavy,
Highway, Hollywood, Hot, House/Hus, Hurricane, Jack, King, Life, Light/
Lys, Love,
Monday,
Mother, Nobody, Ocean, Peace, Pearl, Queen, Radio, Road, Rock,
Rock'n'roll,
Roses/rose/Roser, Royal, Service, Skov, Small, Smile, Smoke, Snow, Son,
Stimulanser,Storby, Sun, Sweet, Søn, Tal/Numbers/0123456789, Tomorrow,
Twins, Unknown, Water, Weekend, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-08 09:41

On 13 Feb 2008 08:12:34 GMT, Studo <rekvalmerFJERNES@googlemail.com>
wrote:

>Egentlig ville jeg have søgt at få dæn næste til at indeholde Sort Sol:
>Erlkönig. Men kunne ikke finde den på tuben, så lidt sørgelig over dette
>blev ordet: House/Hus

Led Zeppelin fra albummet "Houses Of The Holy", med nummeret "The Song
Remains The Same":
http://youtube.com/watch?v=Dnrch6NQ1Ug

Vi bliver i albumtitler, og går til Deep Purples "The House Of Blue
Light". Nummeret "Call Of The Wild" har nok den skøreste video jeg har
set, men musikken rykker for vildt:
http://youtube.com/watch?v=P3mG-ntQ3UQ

Til slut et rigtig flot nummer fra de ellers så fattige firsere,
nemlig Crowded House, med "Don't dream it's over":
http://youtube.com/watch?v=dZZfuCJ970w

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Max

Dato : 13-02-08 09:44

Hej Studo

> over dette blev ordet: House/Hus

Animals - The House Of The Rising Sun
http://youtube.com/watch?v=pRV9QCXLtHQ

--
Mvh Max

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 13-02-08 17:40

> Hej Studo

> Animals - The House Of The Rising Sun
> http://youtube.com/watch?v=pRV9QCXLtHQ
>
> --
> Mvh Max

En anden version
Frijid Pink - House of the Rising Sun
http://www.youtube.com/watch?v=t40INnb6DnY

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-08 17:56

Og her en tredje med Toto: http://www.youtube.com/watch?v=UwW2a0t1xBc

Fra : Mathias

Dato : 13-02-08 23:28

Alex Linaa skrev:

> Og her en tredje med Toto: http://www.youtube.com/watch?v=UwW2a0t1xBc

Skal vi lave en samling? :D

Bob Dylan
http://youtube.com/watch?v=49IzD9IE5Vc

Muse
http://youtube.com/watch?v=i3wRWUD3xVA

Cat Power(det er svært ikke at elske hende)
http://youtube.com/watch?v=uO9Ax_RniVw

Fra : P.Petersen

Dato : 14-02-08 00:12

"Mathias" <mathias@-vaek-supermathias.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Muse
> http://youtube.com/watch?v=i3wRWUD3xVA
>
> Cat Power(det er svært ikke at elske hende)

Min nysgerrighed drev mig lige til at forfølge ovenstående Toto link.
Og se så lige hvad jeg faldt over:
Edgar Winter og Steve Lukather i en fed fortolkning af Red House.
Hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-08 10:01

On Wed, 13 Feb 2008 23:28:26 +0100, Mathias
<mathias@-vaek-supermathias.dk> wrote:

>Cat Power(det er svært ikke at elske hende)
>http://youtube.com/watch?v=uO9Ax_RniVw

Hvad i alverden er det?
En ustemt guitar, og en stemme der mangler 1½ oktav i toppen - Hvor
pokker har du fundet hende?

Fra : Mathias

Dato : 14-02-08 12:03

Alex Linaa skrev:

> Hvad i alverden er det?
> En ustemt guitar, og en stemme der mangler 1½ oktav i toppen - Hvor
> pokker har du fundet hende?

hun er en meget charmerende dame

http://en.wikipedia.org/wiki/Cat_Power

"Traditionally, Marshall’s live shows have been notorious for their
chaotic and unpolished nature, with songs beginning and ending abruptly
or blending into one another without clear transitions."

En af hendes egne sange: The Greatest
http://youtube.com/watch?v=ItHkO-giOdE

Et andet cover, sangen er næsten ukendelig: New York, New York
http://youtube.com/watch?v=KpFwnf6F_GY

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 13-02-08 11:46

wrote:

>Egentlig ville jeg have søgt at få dæn næste til at indeholde Sort Sol:
>Erlkönig. Men kunne ikke finde den på tuben, så lidt sørgelig over dette
>blev ordet: House/Hus

Så lad mig starte starte med The King
Elvis Presley - "Jailhouse Rock"
http://www.youtube.com/watch?v=mc5sDt4ppnE

Jeg forsætter med
The Cathedrals - "This Old House"
http://www.youtube.com/watch?v=afzKLHy4KpY

Så slutter jeg med Strawberry Slaughterhouse - "Beauty of the Beats"
http://www.youtube.com/watch?v=ZujW2g9LFiY

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Lars Frandsen

Dato : 13-02-08 12:33

"Studo" <rekvalmerFJERNES@googlemail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Sort Sol Daughter of sad
> http://youtube.com/watch?v=gUFGYIZbgjg
>
> Hvorpå de oplagte lige skal ud af verden:

Luther Vandross - A House is not a Home
http://www.youtube.com/watch?v=jRVBB64PJ8I

The Housemartins - Caravan of Love
http://www.youtube.com/watch?v=V6GXV0FNEeI

Lighthouse Family - High
http://www.youtube.com/watch?v=59LnsrWkyFM

....og til sidst et nummer fra min første Depeche Mode LP:
Depeche Mode - Here is the House
http://www.youtube.com/watch?v=G43rrEej62I&feature=related
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-02-08 15:02

Studo skrev:

>blev ordet: House/Hus

Samantha Fox - Love House
http://www.youtube.com/watch?v=glOscnHGSg4

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-02-08 14:50

Studo wrote:
> Egentlig ville jeg have søgt at få dæn næste til at indeholde Sort
> Sol: Erlkönig. Men kunne ikke finde den på tuben, så lidt sørgelig
> over dette blev ordet: House/Hus

Slade med "We'll Bring The House Down":
http://www.youtube.com/watch?v=ZZyTmszwi8E

Shakin Stevens med "This Old House":
http://www.youtube.com/watch?v=BiAyrXCjU_I

CCR med "Penthouse Pauper":
http://www.youtube.com/watch?v=_02NqzOc9dw
(her dog i en coverversion, da jeg ikke kunne finde den originale på
youtube)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-08 17:15

Studo wrote:
> Egentlig ville jeg have søgt at få dæn næste til at indeholde Sort
> Sol: Erlkönig. Men kunne ikke finde den på tuben, så lidt sørgelig
> over dette blev ordet: House/Hus

Living In A Box - blow the house down:
http://www.youtube.com/watch?v=J9WgB22QwO0

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Martin Bak

Dato : 13-02-08 18:00

"Studo" <rekvalmerFJERNES@googlemail.com> skrev i en meddelelse

> Egentlig ville jeg have søgt at få dæn næste til at indeholde Sort Sol:
> Erlkönig. Men kunne ikke finde den på tuben, så lidt sørgelig over dette
> blev ordet: House/Hus

Nogle kinesere(?) synger "i en skov en hytte lå":
http://www.youtube.com/watch?v=R7EA9NmmasU

Mariehønen evigglad a´la´ "Stairwais to heaven":
http://www.youtube.com/watch?v=146DT23HHm0

Who's Afraid Of The Big Bad Wolf
http://www.youtube.com/watch?v=4lM3bi-58rY

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin [TMM]

Dato : 13-02-08 18:35

Hej
Studo wrote:
>... blev ordet: House/Hus

Så undgår man jo ikke denne klassiker fra Krush, "House Arrest".
http://youtube.com/watch?v=61rFY4VPADE

Mvh
Martin

Fra : Mathias

Dato : 13-02-08 17:26

Studo skrev:
> blev ordet: House/Hus
>

> Mvh
> Studo

Jeg ville lyve hvis jeg sagde at jeg ikke kunne lide Nick Cave
God is in the House
http://youtube.com/watch?v=4f6wzGpFKUQ

Og en funky festsang, det var også et stort hit for nogle år tilbage.
LCD Soundsystem - Daft Punk is Playing at my house
http://youtube.com/watch?v=rPIVX44T9Zc

Har stortset ikke lyttet til Radiohead siden det nye album udkom, men
her er alligevel et nummer fra det.
House of Cards
http://youtube.com/watch?v=12TbigLk3Vo

Fra : Broegger

Dato : 13-02-08 18:32

> over dette blev ordet: House/Hus

Så lad os starte med PS12 og "Hjem til ÅrHUS"! Endda i en live udgave til
en koncert der hed "Musikere for Huset".
http://www.youtube.com/watch?v=tQw6HVUL7tY

Og vi skal da også have Amy Winehouse med Tears dry on their own.
http://www.youtube.com/watch?v=I6LVGcIC1Tc

og til sidst... en skrækkelig sag... Hermes House band og Country Roads.
http://www.youtube.com/watch?v=rTbu9OUddE4

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 13-02-08 20:14

Studo skrev:

> blev ordet: House/Hus

En sen søndag aften i 1974 hørte jeg pludselig den her i radioen:
http://youtube.com/watch?v=Ax8JYmoRhy4

Det var helt anderledes energisk og pågående end den pompøse
"symfoniske" rock eller den sterile blærerøvs-fusionmusik, der ellers
hærgede i de år.

Det var Sparks med den første single fra deres første engelske album (og
stadig deres bedste), "Kimono My House" - og nummeret selvfølgelig "This
Town Ain't Big Enough For Both Of Us".

--

mvh. Lars D. Christensen

Fra : .J.S...

Dato : 13-02-08 20:30

"Studo" <rekvalmerFJERNES@googlemail.com> wrote in message

> Egentlig ville jeg have søgt at få dæn næste til at indeholde Sort Sol:
> Erlkönig. Men kunne ikke finde den på tuben, så lidt sørgelig over dette
> blev ordet: House/Hus

Neil Young : This Old House
http://youtube.com/watch?v=6Nsgp6_d22w

Nena - Haus Der Drei Sonnen
http://youtube.com/watch?v=TOje30lIk-M

mvh/JS

Fra : Studo

Dato : 13-02-08 21:25

On Wed, 13 Feb 2008 17:32:14 +0000, Broegger wrote:

> Studo <rekvalmerFJERNES@googlemail.com> skrev
klip
> Og vi skal da ogs have Amy Winehouse med Tears dry on their own.
> http://www.youtube.com/watch?v=I6LVGcIC1Tc
klip

Amy har bragt kvaliteter fra ældre tider tilbage i mainstreammusik.

Så Broegger du får pinden.

Og så vil jeg lige slutte af med:
Eels: Susan's house
http://www.youtube.com/watch?v=xHv4zwzF2Ow

/der findes så meget god musik derude, og dette forum ser ud til at give
megen ny inspiration/

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 13-02-08 22:00

Studo skrev: