Dagens ord er Girls/Piger
Fra : Lars Frandsen

Dato : 12-02-08 01:10

Tak for stafetten, Steen.

Afledt af Alex' herlige minder om "en masse trunter der bare ventede på at
blive krammet" var der jo ligesom lagt op til, i hvilken sammenhæng, vil
skulle finde dagens ord!
Men samtidig ville jeg være ansvarlig for, at Martin lå søvnløs over, hvilke
billeder Alex' minder kunne få frem på min indre filmfremviser, så jeg har
valgt det umiddelbart uskyldige ord "Girls".

Tidligere ord: Ace, Alone, Animal, Army, Beautiful/Smuk, Birthday, Blue,
Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dance, Dark, Dirty, Dream, Duo, Evil,
Eyes/øjne, Fat,
Fever, Forkortelser, Feeling, Fun, Funk, Genial, Hawaii, Heart, Heavy,
Highway, Hollywood, Hot, Hurricane, Jack, King, Life, Light/Lys, Love,
Monday,
Mother, Nobody, Ocean, Peace, Pearl, Queen, Radio, Road, Rock, Rock'n'roll,
Roses/rose/Roser, Royal, Service, Skov, Small, Smile, Smoke, Snow, Son,
Stimulanser,Storby, Sun, Sweet, Søn, Tal/Numbers/0123456789, Tomorrow,
Twins, Unknown, Water, Weekend, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday

Jeg kan jo starte ud med nogle ordentlige trunter
Weather Girls - It's Raining Men
http://www.youtube.com/watch?v=mWwyjmSbJPs

En fiks lille trunte:
Fergie - Big Girls Don't Cry
http://www.youtube.com/watch?v=YnbBVWDtYm0

Og til sidst en gang "funky stuff" og et par hurtige biler til at samle
pigerne op i:
Jamiroquai - Cosmic Girl
http://www.youtube.com/watch?v=F2mr2yY5F3c
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Broegger

Dato : 12-02-08 07:53

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev

> så jeg har valgt det umiddelbart uskyldige ord "Girls".

Så vil jeg da lige have Cyndi Lauper på banen. Girls just wanna have fun
http://www.youtube.com/watch?v=Tqf9PuKi63E Den er da oplagt!

Og så lidt stuepiger: Pretty Maids - Future world
http://www.youtube.com/watch?v=Ka6OFwp25YI

Vi skal også lige have lidt latin/jazz agtigt - Gets & Gilberto med the
girl from Ipanema http://www.youtube.com/watch?v=Zz2P_dXgfNk

Og endeligt lidt Eagles. The girl from yesterday
http://www.youtube.com/watch?v=f3ptvb1-2co

Herlig musik!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Broegger

Dato : 12-02-08 15:48

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev news:Xns9A425036DAE66tbr@
130.225.247.90:

> "Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev

Kom også lige i tanke om en meget speciel pige! Soko og I'll kill her. Jeg
kan ikke blive enig med mig selv om jeg kan lide det.
http://www.youtube.com/watch?v=25AsfkriHQc

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 12-02-08 08:43

Lars Frandsen skrev:

Piger med rytme
AC/DC - Girls got Rhythm
http://www.youtube.com/watch?v=3SxVOI5zfdQ

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Max

Dato : 12-02-08 08:57

Hej Lars

> filmfremviser, så jeg har valgt det umiddelbart uskyldige ord
> "Girls".

Her er sangen der siger det samme

Sailor - Girls Girls Girls
http://www.youtube.com/watch?v=UPGiLsdWZdo

og den her har været med før, men skal da med igen

Queen Fat Bottom Girls
http://www.youtube.com/watch?v=-D99n9f3vU4

--
Mvh Max

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-02-08 08:59

Beastie Boys - Girls
http://www.youtube.com/watch?v=nOMX66vZY5E

Mötleÿ Crüe - Girls, Girls, Girls
http://www.youtube.com/watch?v=sMLy6B9teEw

Og til sidst....

Warrant - Cherry Pie
http://www.youtube.com/watch?v=GdDxz2bkfhE
Mest fordi det lige var hvad jeg trængte til for komme godt igang med
dagen

Fra : Studo

Dato : 12-02-08 09:19

Så skal vi da til 80'erne og ældre

Janis Joplin - Little Girl Blue
http://youtube.com/watch?v=FVpDOIPx_sY

INXS-"Beautiful Girl"
http://youtube.com/watch?v=TpYemelPItk

Sean Kingston-Beautiful Girls (en ødelæggelse af Stand by me, men følger
ordet)
http://youtube.com/watch?v=Lt6o8NlrbHg

Fra : Lars Frandsen

Dato : 12-02-08 23:40

"Studo" <rekvalmerFJERNES@googlemail.com> skrev i meddelelsen
> Så skal vi da til 80'erne og ældre
>

> INXS-"Beautiful Girl"
> http://youtube.com/watch?v=TpYemelPItk

Hold da op, der er mange gode sange med "piger" og sikke en masse søde
trunter, I har fundet!
Selvom man i visse tilfælde er født 40 år for sent til at have oplevet dem i
deres storhedstid, hersker der ingen tvivl om, at der har været en masse
dejlige piger fremme gennem årene.
Så Beautiful Girl af INXS er vel en meget passende løsning på dagens ord, så
stafetten overgår hermed til Studo.

Fortsat god ferie til de heldige.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Holst

Dato : 12-02-08 09:29

Lars Frandsen wrote:

> Men samtidig ville jeg være ansvarlig for, at Martin lå søvnløs over, hvilke
> billeder Alex' minder kunne få frem på min indre filmfremviser, så jeg har
> valgt det umiddelbart uskyldige ord "Girls".

Duran Duran - Girls on Film
http://www.youtube.com/watch?v=gudEttJlw3s

Ja, der er også en "uncensored version", men den kræver login.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 10:59

On Tue, 12 Feb 2008 01:09:46 +0100, "Lars Frandsen"
<nyheder@nordholm-frandsen.dk> wrote:

>Men samtidig ville jeg være ansvarlig for, at Martin lå søvnløs over, hvilke
>billeder Alex' minder kunne få frem på min indre filmfremviser, så jeg har
>valgt det umiddelbart uskyldige ord "Girls".

Uha, det griber om sig

Så må jeg hellere starte lidt "uskyldigt". Er der nogen der kan huske
disse babes? http://youtube.com/watch?v=FbR2eczApEI
Jeg havde faktisk glemt Girlschool, men det var det første ord der røg
ind på min lystavle da jeg skulle til at finde sange.
Ved genhøret må jeg erkende at disse piger faktisk var et par dekader
foran deres tid, og derfor ikke fik den karriere de kunne have fået.

Så må jeg alligevel tilbage til trunterne, og en af dem der altid var
et sikkert hit var Sabrina med "Boys Boys Boys" (gad vide hvorfor, for
ingen af os kunne lide sangen :
http://youtube.com/watch?v=YvstDQIG5Kk

Til slut en af dem vi MÅ have hørt på Biba's, som også er en "girl" af
kaliber, nemlig Blondies "Call Me":
http://youtube.com/watch?v=a7LZRaHz0Q8
Damn, jeg var bare så vild med Debbie Harry, og hun er stadig en flot
dame her i en alder af 63 år: http://www.deborahharry.com/

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Max

Dato : 12-02-08 11:15

Hej Lars

> "Girls".

Så skal vi vel også lige have pigen over alle piger :)

Diamonds Are A Girl's Best Friend - Marilyn Monroe
http://www.youtube.com/watch?v=p0FDGnAIWpk

--
Mvh Max

Fra : kautaq

Dato : 12-02-08 12:42

Max skrev

> Så skal vi vel også lige have pigen over alle piger :)

> Diamonds Are A Girl's Best Friend - Marilyn Monroe
> http://www.youtube.com/watch?v=p0FDGnAIWpk

Bah! Sådan en brintoveriltedulle, næh lad os få den ægte vare:

Raquel Welch - Space-Girl Dance
http://www.youtube.com/watch?v=pgqTS3XcAuI

Hun er også god til fransk:

Raquel Welch (extracts from b-movie)
http://www.youtube.com/watch?v=IKq_sEn-XVY

/mike

Fra : Max

Dato : 12-02-08 13:07

Hej Mike

> Raquel Welch - Space-Girl Dance

Åh nej, ikke det kedelige stativ, så hellere en
dame der er go til italiensk :)

Sofia Loren
http://www.youtube.com/watch?v=JdrzLbHWv6U

eller en anden af samme slags

Gina Lollobrigida
http://www.youtube.com/watch?v=hVkxWbD3a6U

--
Mvh Max

Fra : kautaq

Dato : 12-02-08 15:22

Max skrev:

> Åh nej, ikke det kedelige stativ, så hellere en
> dame der er go til italiensk :)

> Gina Lollobrigida
> http://www.youtube.com/watch?v=hVkxWbD3a6U

Dejlig afslappende gråvejrsmusik og fine billeder.

Ang. hendes sproglige færdigheder; jeg så hende i Dame Edna
for snart mange år siden. Hun er ikke god til engelsk, hun så
helt forvirret ud da Dame Edna kom med den ene sprogblomst
efter den anden. He he...

Desværre ikke på YouTube.

Fra : Max

Dato : 12-02-08 15:27

Hej Mike

> for snart mange år siden. Hun er ikke god til engelsk, hun så
> helt forvirret ud da Dame Edna kom med den ene sprogblomst
> efter den anden. He he...

Dame Edna kan vidst få selv de mest indfødte englændere
til at se forvirret ud :)

--
Mvh Max

Fra : sigurno

Dato : 12-02-08 20:57

> Hej Lars

> Så skal vi vel også lige have pigen over alle piger :)
>
> Diamonds Are A Girl's Best Friend - Marilyn Monroe
> [...]
Er det ikke den franske ? Gud skabte kvinden (eller Roger Vadim) den
ultimative kvinde.
Brigitte Bardot
http://www.youtube.com/watch?v=CUSp5t4tmDs&NR=1

Sigurno

Fra : Max

Dato : 12-02-08 21:24

Hej sigurno

> Er det ikke den franske ? Gud skabte kvinden (eller Roger Vadim) den
> ultimative kvinde.
> Brigitte Bardot

Nej, det er det slet ikke.

--
Mvh Max

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 12-02-08 11:23

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> enriched usenet with:

> så jeg har valgt det umiddelbart uskyldige ord "Girls".

Lidt blandede bolcher

Frank Zappa - Catholic Girls
http://youtube.com/watch?v=ncR6bXhvyVM
(Jeg kunne ikke finde en video med manden selv)

The Knack - Good Girls Don't
http://youtube.com/watch?v=yrbZizoUuqA
(Billedsiden er med Michelle Pfeiffer, men det er helt ok)

Britney Spears - I'm Not A Girl
http://youtube.com/watch?v=GUTrn3Bbjbs
(Før Britney selvdestruerede)

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : kautaq

Dato : 12-02-08 12:18

Lars Frandsen har:

> valgt det umiddelbart uskyldige ord "Girls".

Pere Ubu

Et af de mere spøjse indslag fra den bølge af ny musik der
kom fra USA i slutningen af 70'erne og starten 80'erne, var
Pere Ubu. Forsangeren David Thomas er en original af de
helt store, ikke bare musikalsk og i fysisk fremtoning, men
også hans måde at optræde på er meget speciel.

Der står en hel del på Wikipedia og det er heller ikke kedelig
læsning.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pere_Ubu_(band)

Bird = slang for pige/dame

Pere Ubu - Birdies - Live - Urgh! A Music War...
http://www.youtube.com/watch?v=9qnRzCWFgd4

Jeg ville egentlig helst have spillet 'Final Solution' med
Pere Ubu, men den er der ikke. Til gengæld har den
karismatiske forsanger fra Bauhaus, Peter Murphy indspillet
den. Den er her i den originale video:

Peter Murphy - Final Solution
http://www.youtube.com/watch?v=tTTnCAuF7b0

The girls won't touch me
Cos I've got a misdirection
Living at night isn't helping my complexion
The signs all saying it's a social infection
A little bit of fun's never been an insurrection

Mamma threw me out till I get some pants that fit
She just won't approve of my strange kind of wit
I get so excited, always gotta lose
Man that send me off
Let them take the cure

Don't need a cure - Need a final solution

/mike

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 12-02-08 12:53

Lars Frandsen wrote:
> [...]
> hvilke billeder Alex' minder kunne få frem på min indre
> filmfremviser, så jeg har valgt det umiddelbart uskyldige ord
lidt godt med elvis:
Girl Happy: http://youtube.com/watch?v=lzKuvKZz89c
Girls, Girls, Girls: http://youtube.com/watch?v=pzazc_Wwho0
Girl of mine: http://youtube.com/watch?v=zpPgIIm5dOk
The girl of my best friend: http://youtube.com/watch?v=jXkbbiPne74
Girl next door went a'walking: http://youtube.com/watch?v=gXGTBS98bAA
Long legged girl (with the short dress on):
http://youtube.com/watch?v=0jeuanVFuXg

Rasmus

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 12-02-08 14:00

> [...]

>billeder Alex' minder kunne få frem på min indre filmfremviser, så jeg har
>valgt det umiddelbart uskyldige ord "Girls".

Beach Boys - "California Girls"
http://www.youtube.com/watch?v=6LmxtcVklQc

Blondie - "Sunday Girl"
http://www.youtube.com/watch?v=obwanhb6kww

Carole King - "Hey Girl”
http://www.youtube.com/watch?v=daSK3RZZKS8

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-02-08 15:02

Lars Frandsen wrote:

Så må vi jo have dem her: Spice Girls med "Wannabe":
http://www.youtube.com/watch?v=OFpu0ROaPLQ

Backstreet Girls med "Walking Downtown" (ville have hørt "Awright, Awright,
Awright" men den kunne jeg ikke finde):
http://www.youtube.com/watch?v=KVgm7b-HL8g

Og så til sidst, dette skønne nummer med Roy Orbison, "She's A Mystery To
Me" fra albummet "Mystery Girl":
http://www.youtube.com/watch?v=7VpaNZ8iJZs

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-02-08 15:10

Lars Frandsen skrev:

>Dagens ord er Girls/Piger

Mænd i Blåt - Mig og mine piger
http://www.youtube.com/watch?v=FxeoHSrdTeY

Pet Shop Boys - West End Girls
http://www.youtube.com/watch?v=uAHfoIfo_7A

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 12-02-08 16:48

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for stafetten, Steen.

så jeg har
> valgt det umiddelbart uskyldige ord "Girls".

et par fra Beatlekataloget:

Girl:
http://www.youtube.com/watch?v=uuFU1dojwFU

norwegian wood:
http://www.youtube.com/watch?v=RaNQjhXhfVs

In My Life
http://www.youtube.com/watch?v=FNM4hgjxLSU

Og jeg må også lige smide denne her:
Tom Jobim and Joao Gilberto Reunited: Girl from Ipanema
http://www.youtube.com/watch?v=DmV0TcTNJ3o

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 12-02-08 19:15

Meat Loaf må på banen igen

Lost Boys and Golden Girls
http://www.youtube.com/watch?v=WzTGw5Kaktk

Good Girls Go to Heaven (Bag girls go everywere)
http://www.youtube.com/watch?v=CxlIlWrSRIo (Luk øjnene og nøjes med at
lytte)

VH Pernille

Meat Loaf - Objects in the rear view mirror may appear close
http://www.youtube.com/watch?v=37GrbCUvZEM&feature=related
Den måtte lige med, selvom den ikke har noget med sub. at gøre.

Fra : .J.S...

Dato : 12-02-08 20:39

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> wrote in message
> [...]
> hvilke billeder Alex' minder kunne få frem på min indre filmfremviser, så
> jeg har valgt det umiddelbart uskyldige ord "Girls".

Høj klasse må man sige

Alle sømænd er glade for piger
http://www.youtube.com/watch?v=mezGtD-Ae4k

mvh/JS

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 12-02-08 20:56

Lars Frandsen skrev:

> så jeg har valgt det umiddelbart uskyldige ord "Girls".

Så vil jeg koncentrere mig om en umiddelbart uskyldig kvinde, Tori Amos.

Først et nummer fra hendes første internationalt udsendte album "Little
Earthquakes", det hedder simpelthen "Girl":
http://youtube.com/watch?v=vMoEnTFVmbk

Og så det, som nok stadigvæk er hendes største hit, "Cornflake Girl",
fra "Under the Pink", men her i en live-version:
http://youtube.com/watch?v=CUseTonvkRs

Senere lavede hun et helt album med covernumre af mænds sange om
kvinder/piger, "Strange Little Girls". Herfra er det 'titelnummeret',
Toris version af The Stranglers' "Strange Little Girl":
http://youtube.com/watch?v=PCgURAkrtY8

Og endelig, fra hendes seneste album, "American Doll Posse", er det så
"Girl Dissapearing":
http://youtube.com/watch?v=q5YGcz2Zxrs

- og jeg kunne jo ha' fortsat med de afledte ord, "Mother Revolution",
"Hootchie Woman", "Playboy Mommy" osv. ...

--

mvh. Lars D. Christensen

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 12-02-08 21:18

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=YnbBVWDtYm0
>
> Og til sidst en gang "funky stuff" og et par hurtige biler til at samle

The Rolling Stones-Some Girls
http://www.youtube.com/watch?v=TJw8OwVLaXs&feature=related
Mikkel Igen

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 12-02-08 21:16

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=YnbBVWDtYm0
>
> Og til sidst en gang "funky stuff" og et par hurtige biler til at samle

Racey Some Girls
http://www.youtube.com/watch?v=i15ALD6fsUU

Mikkel

Fra : Pernille

Dato : 13-02-08 09:47

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=YnbBVWDtYm0
>
> Og til sidst en gang "funky stuff" og et par hurtige biler til at samle
Here we go again...
Girl do´nt tell me you'll write - The Beach Boys