Dagens ord : Radio
Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-02-08 16:36

Tidligere ord: Ace, Alone, Animal, Army, Beautiful/Smuk, Birthday, Blue,
Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dirty, Dream, Duo, Evil, Fat, Fever
Forkortelser, Feeling, Fun, Funk, Hawaii, Heart, Heavy, Highway,
Hollywood, Hot, Hurricane, Jack, King, Life, Light/Lys, Love, Monday,
Mother, Nobody, Ocean, Peace, Pearl, Queen, Road, Rock, Rock'n'roll,
Roses/rose/Roser, Royal, Service, Skov, Small, Smile, Smoke, Snow,son,
stimulanser,Storby, Sun, Sweet, søn, Tal/Numbers/0123456789, Tomorrow,
Twins, Unknown, Water, Weekend, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday

Dagens ord : Radio

Natasha King AM/FM
http://www.youtube.com/watch?v=GXiroryu_oU

Donna Summer - On the radio
http://www.youtube.com/watch?v=D7-qMrJ0Kn8

The Buggles - Video Killed The Radio Star
http://www.youtube.com/watch?v=6LB6Q_oycfQ

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mathias

Dato : 06-02-08 16:47

Ivan V. Klattrup skrev:

> Dagens ord : Radio

Tv on the Radio - Wolf Like Me ( live on letterman)
http://youtube.com/watch?v=73qBnuzrjx0

Queens of the stoneage - God is in the radio
http://youtube.com/watch?v=nTYc1RHQfWE

Og til de gamle er der
Rush - Spirit of the Radio
http://youtube.com/watch?v=Ctd4JolrW84

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-02-08 16:57

Ivan V. Klattrup wrote:

> Dagens ord : Radio

Bruce Springsteen med "Radio Nowhere":
http://youtube.com/watch?v=4Gd6EhRRNJc

Slade med "Radio Wall Of Sound":
http://youtube.com/watch?v=TE-BirFTZE0

REM med "Radio Free Europe":
http://youtube.com/watch?v=KA57Pafq_NU

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : kautaq

Dato : 06-02-08 18:38

Per Beer Hansen skrev:

> REM med "Radio Free Europe":
> http://youtube.com/watch?v=KA57Pafq_NU

REM perform Radio Free Europe on David Letterman.
REM's first ever television appearance. 10-06-1983

Fedt! Tak for den. Det var den gang at de var gode.
Stipe og Letterman med hår på hovedet...

/mike

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-08 17:02

> Dagens ord : Radio

Så kommer vi ikke uden om Queen

http://youtube.com/watch?v=GEI4U5KyAS0

Fra : Hauge

Dato : 06-02-08 17:05

Hej
Ivan V. Klattrup wrote:
> Dagens ord : Radio

Man kommer i hvert fald ikke uden om Kraftwerk med Radioactivity:

http://youtube.com/watch?v=eaScyfSHc-Y

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 06-02-08 17:14

Hauge wrote:
> Man kommer i hvert fald ikke uden om Kraftwerk med Radioactivity:

Og slet ikke om Telex (Radio Radio):

http://youtube.com/watch?v=irVW3aeoeiI

Mvh Hauge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-02-08 15:02

Hauge skrev:

>Og slet ikke om Telex (Radio Radio):
>
>http://youtube.com/watch?v=irVW3aeoeiI

den får du stafetten for.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-08 17:10

> Dagens ord : Radio

The Fortunes-Caroline (kendingsmelodi til Radio Caroline)
http://youtube.com/watch?v=QJQle06cWcc

Fra : Max

Dato : 06-02-08 17:52

Hej Ivan

> Dagens ord : Radio

Første tanke er selvfølgelig Queen, men den er
taget, så næste tanke var Jethro Tull med Radio
Free Moscow, men den lof sig ikke finde på røret.

Så det blev

Life Is a Rock (But the Radio Rolled Me)
http://www.youtube.com/watch?v=16kh-AP4OCU

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 06-02-08 18:00

Hmmm.. man skal være hurtig her!

Roger Waters fra Radio Kaos. The tide is turning!
http://www.youtube.com/watch?v=66nqhVtq6xo

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Broegger

Dato : 06-02-08 18:03

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev news:Xns9A3CB70B489CEtbr@
130.225.247.90:

> Hmmm.. man skal være hurtig her!

hmm men ikke så hurtig. Jeg fik lige trykket på send før jeg var helt klar.
Der er lige lidt mere!

Vi skal lige have Radio Waves fra samme Waters album!
http://www.youtube.com/watch?v=ACfiRwJeFsE

og så skal vi have lidt Rubber Duck på walkien!
http://www.youtube.com/watch?v=H43dtRnSCbM

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : .J.S...

Dato : 06-02-08 18:24

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message
> [...]
> stimulanser,Storby, Sun, Sweet, søn, Tal/Numbers/0123456789, Tomorrow,
> Twins, Unknown, Water, Weekend, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday

Bill Frisell - Montreal Jazz Festival 2002 - Egg Radio
http://www.youtube.com/watch?v=zvVQ3WU51CI

mvh/JS

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-08 18:36

> Dagens ord : Radio

Flash Cadillac & the Continental Kids-Did you boogie with your baby
http://youtube.com/watch?v=LFdhffvJAHI

Radio? En af verdens største radiolegender Wolfman Jack laver voice overs på
sangen
Desværre kunne jeg ikke finde den med mere spændende billedside

Fra : Martin [TMM]

Dato : 06-02-08 18:40

Hej
Ivan V. Klattrup wrote:
> Dagens ord : Radio

Man kunne jo også lege lidt med ordet radio, og få "Ray Dee Oh" ud af det.
Jeg vil la' lyset brænde, desværre kun i denne diskoficerede version:

http://youtube.com/watch?v=eteDCEtEbLs

Mvh
Martin

Fra : Max

Dato : 06-02-08 19:39

Hej Ivan

> Dagens ord : Radio

Og så dukkede der lige en gammel traver op på scenen

Harry Chapin W.O.L.D.
http://www.youtube.com/watch?v=1l0fH0dRUow

--
Mvh Max

Fra : Bjarne K.

Dato : 06-02-08 20:58

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message

> Dagens ord : Radio

Lidt fra Grease.

Sha Na Na . Those Magic Changes

http://www.youtube.com/watch?v=DWoyD5gtlWs

Riverdance - Power DJ Radio

http://www.youtube.com/watch?v=gBXCDr6m964

Radio Merkur - Sending fra 1 års fødselsdag. (Kun audio, og meget lang)

http://www.esnips.com/doc/ef72f7b1-aab9-449a-b76b-fcce95132a80/Radio%20Merkur%20fyller%201%20%E5r

--

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 06-02-08 20:50

> [...]
>
> Donna Summer - On the radio
> http://www.youtube.com/watch?v=D7-qMrJ0Kn8
>
> The Buggles - Video Killed The Radio Star

The Doors "The Wasp (Texas Radio and the Big Beat)"
http://www.youtube.com/watch?v=IANVD3C15gQ
JIM MORRISON -- Texas Radio & The Big Beat
http://www.youtube.com/watch?v=7BCPZhDu6Nk&feature=related
Mikkel B-P

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 06-02-08 21:28

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> enriched usenet with:

> Dagens ord : Radio

Volbeat - Radio Girl
http://www.youtube.com/watch?v=VfWXo9gKYJ0

Shakespeare's Sister - Hello (Turn Your Radio On)
http://www.youtube.com/watch?v=tJcqDdjl5MM

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-08 21:55

On 06 Feb 2008 15:35:52 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Dagens ord : Radio

Berliner rundfunk 2007 - Koncert med Boney M:
http://youtube.com/watch?v=3_fFCjvyTCM

Når vi nu er ved det tyske ord for radio: "Funk", og for at blive i
discostilen: Lipps Inc. med "FUNKy Town"
http://youtube.com/watch?v=CUm6TCbEK0g

En af de mest kendte radiostationer i verden, den hvor der altid blev
indledt med "Goooooooooooood morning Vietnam:
http://youtube.com/watch?v=uweMX6-kUPY

Så lad os lige tage en sang fra soundtracket til filmen, som er en de
mest skærende kontraster jeg har oplevet. Louis Amstrong's "What A
Wonderful World":
http://youtube.com/watch?v=vnRqYMTpXHc

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 06-02-08 23:23

> [...]

>stimulanser,Storby, Sun, Sweet, søn, Tal/Numbers/0123456789, Tomorrow,
>Twins, Unknown, Water, Weekend, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday

Fra sidst i 70'erne skal vi have Dolly Dots - "Radio"
http://www.youtube.com/watch?v=HHm54RMyoy4

Chrisette Michele - "Mr. Radio"
http://www.youtube.com/watch?v=B-sN-zukO1w

George Harrison - "Devil's Radio"
http://www.youtube.com/watch?v=cLVL7UoOrso

Og så vil jeg slutte med den bedste radio der npgen sinde har været
til. En lille lokalradio som hudlede sig igennem hverdagen fra 1983 -
1987, nemlig - Radio Rita, som flere af tidens kunstnere skrev musik
til.
http://www.dr.dk/Podcast/Radio/Guld%20fra%20arkivet/20070216132408.htm
Her kan et par af deres programmer + orientering om radion kan hentes.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Jan Holm

Dato : 06-02-08 23:36

KNA Connected - Jeg Er Din Radio

http://www.youtube.com/watch?v=6EsWqNBy3H8

Fra : Maia Bak

Dato : 07-02-08 00:17

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> stimulanser,Storby, Sun, Sweet, søn, Tal/Numbers/0123456789, Tomorrow,
> Twins, Unknown, Water, Weekend, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday

Ok, så er det vel på sin plads med Tæskeholdet med surprise polka:
http://www.youtube.com/watch?v=UUNsCipXuxI

Eller Tæskeholdet med "den sidste fredagssang":
http://www.youtube.com/watch?v=gViCgwwmE_Y

Eller Elvis Costello med "radio radio" i en herlig optagelse fra 1978:
http://www.youtube.com/watch?v=sROeT7bpzxs

/Maia

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-02-08 01:26

Ivan V. Klattrup skrev:

> Dagens ord : Radio

Øv. Jeg kan simpelthen ikke finde en eneste ordentlig
Youtube fra Frank Zappas "Kill Ugly Radio" (Absolutely
Free).

Her er en ultra-ultra-kort smagsprøve på "Plastic People":
http://www.last.fm/music/Frank+Zappa/_/Plastic+People

--
Herluf :·)

Fra : kautaq

Dato : 07-02-08 02:06

Ivan V. Klattrup skrev:

> Dagens ord : Radio

Jeg har vist spillet Joy Division et par gange, men ikke
Transmission. Som sagt er de biografaktuelle med
filmen 'Control'.

Kontrol er ikke hvad Ian Curtis er i på denne video.
For mange problemer og for meget syre.
Prøv at kigge ham ind i øjnene efter 2:30 min.
Skræmmende.

Joy Division - Transmission
http://www.youtube.com/watch?v=VTCM1FMDL60

Transmission

Radio live - transmission
Listen to the silence, let it ring on
Eyes dark, relentless, frightened of the sun
We would have a fine time living in the night
Left a blind destruction,
waiting for our sight - sight

We would go on as though nothing
was wrong
Hide from these days we remain all alone
Staying in the same place
to stand out the tide
Touching from a distance,
further all the time
Dance, dance, dance, dance,
dance to the radio

I would go on as though nothing
was wrong
And hide from these days
when the music goes on
Staying in the same place,
we're sparing no time
Gift who could value no-one
inside
And we could dance, dance, dance, dance,
dance to the radio

/mike