Dagens ord: Birthday
Fra : Mathias

Dato : 03-02-08 07:12

Ace, Alone, Animal, Army, Beautiful/Smuk, Blue, Country, Cowboy,
Crazy,
Dad/Father, Dirty, Dream, Duo, Evil, Fat, Fever Forkortelser, Feeling,
Fun, Funk, Hawaii, Heart, Heavy, Highway, Hollywood, Hot, Hurricane,
Jack, King, Life, Light/Lys, Love, Monday, Mother, Nobody, Ocean,
Peace,
Pearl, Queen, Road, Rock, Rock'n'roll, Roses/rose/Roser, Royal,
Service,
Skov, Small, Smile, Smoke, Snow,son, stimulanser,Storby, Sun, Sweet,
søn, Tal/Numbers/0123456789, Tomorrow, Unknown, Water, Weekend, Wood,
Woman, Word, Work, World

Pouk Erik har været så venlig at gøre mig opmærksom at jeg har fået
stafetten. Jeg læste før på usenet via cybercity, men pga flytning har
jeg måtte skifte over til google groups, så der er lige lidt at vænne
sig til.

Nu har jeg lært hvordan man siger choklaaaade kaaaage

http://youtube.com/watch?v=RlEvIRN071M&feature=related

Så dagens ord er birthday

Nu var det Nick Cave der sikrede mig stafetten
Så her er The Birthday Party
http://youtube.com/watch?v=KvlS4BwTUQw

Der er jo super bowl i nat så jeg får udpeget en vinder i løbet af
imorgen.

Fra : Michael Lund

Dato : 03-02-08 15:21

"Mathias" <m.immanuel@gmail.com> skrev i en meddelelse

Der er jo super bowl i nat så jeg får udpeget en vinder i løbet af
imorgen.

Og det bliver Giants!

Man skal vel holde lidt med dem der er underdogs

Mic.

Fra : Michael Lund

Dato : 04-02-08 04:12

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> imorgen.
>
> Og det bliver Giants!
>
> Man skal vel holde lidt med dem der er underdogs

Hva' sagde jeg - Giants vandt!!

Mic.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-02-08 15:21

Mathias skrev:

> Så dagens ord er birthday

Et godt fødselsdagsnummer "Birthday" fra "Det Hvide
Dobbeltalbum" med The Beatles. Man kan endda
danse til det:
http://www.youtube.com/watch?v=m_Nz9B1XFio

Her er et lille et til:
http://www.youtube.com/watch?v=glNjsOHiBYs

--
Herluf :·)

Fra : Michael Lund

Dato : 03-02-08 15:37

Her er Birthday Massacre med Happy Birthday
http://www.youtube.com/watch?v=VMyVBdSghRY

Og vi fortsætter den lidt alternative fødselsdagsfest med The Birthday Party
som spiller Nick the Stripper
http://www.youtube.com/watch?v=0RwjuQ-ivOo

Til sidst Altered Images med Happy Birthday
http://www.youtube.com/watch?v=HgqD826HGuI

Mic.

Fra : Martin Bak

Dato : 03-02-08 15:44

[...]

------------
(Kan din nye newsfætter fikses så der kommer citeringsmærker når man svarer
dig?)

Så må vi da have Stevie Wonder på banen:

http://www.youtube.com/watch?v=gwkSY3kP82c

Og så lidt af en hade-sang:
http://www.youtube.com/watch?v=D9MH2BFcKI8

En af kommentarerne til klippet:
saralu56 (2 weeks ago)
im not kidding, but that just happened to my, my johny is gone with
judy!!!!!!!in my birthday party, infront of my face, the only thing i can do
is listen this song and cry.......he didnt even said good bye!!!

Jeg har såmænd selv traumer over den sang, da jeg som 16-17 årig "ødelagde"
en fest hos landsbyens grimmeste (og rigeste) pige, der af uransalige
årsager havde forelsket sig hovedkulds i mig, hvilket jeg ikke syntes var en
helt god ide. Jeg behøver vel ikke at sige at jeg ikke var voldsomt populær
blandt byens øvrige unge i de følgende dage, eftersom hendes forældre valgte
at lukke festen da hun grædende fik et sammenbrud og satte dette nummer på
repeat!

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-02-08 19:52

Martin Bak skrev:

> (Kan din nye newsfætter fikses så der kommer citeringsmærker når
> man svarer dig?)

Man kan vist ikke indstille så meget i Google Groups. Til gengæld kan
man få Outlook Express til at opføre sig ordentligt:

http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-02-08 11:43

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote:

> Man kan vist ikke indstille så meget i Google Groups. Til gengæld kan
> man få Outlook Express til at opføre sig ordentligt:
>
> http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Man kan også vælge det rigtige værktøj fra værktøjskassen i stedet for
at slå søm i med boremaskinen.

Dér må findes et rigtigt newsreader program til PC med overskuelig
trådning?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Mathias

Dato : 04-02-08 11:39

Martin Bak skrev:
> "Mathias" <m.immanuel@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og så lidt af en hade-sang:
> http://www.youtube.com/watch?v=D9MH2BFcKI8

For den og historien får du stafetten.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 03-02-08 15:45

"Mathias" <m.immanuel@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>Så her er The Birthday Party
>http://youtube.com/watch?v=KvlS4BwTUQw
>
>Der er jo super bowl i nat så jeg får udpeget en vinder i løbet af

Stevie Wonder - Happy Birthday:
http://www.youtube.com/watch?v=gwkSY3kP82c
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 03-02-08 16:43

[...]

Uriah Heep: Magician´s Birthday:
http://www.youtube.com/watch?v=qq7mPR8hh8k

Mikkel

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 03-02-08 16:56

On Sun, 3 Feb 2008 06:11:47 -0800 (PST), Mathias
<m.immanuel@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>http://youtube.com/watch?v=RlEvIRN071M&feature=related
>

>Så dagens ord er birthday
>
>Nu var det Nick Cave der sikrede mig stafetten

Så skal denne kælne dame med
Marilyn Monroe - "Happy Birthday Mr. President"
http://www.youtube.com/watch?v=k4SLSlSmW74

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-08 17:22

<m.immanuel@gmail.com> wrote:

>Så dagens ord er birthday

Så skal vi da have Tommy Seebach med "Hip Hurra Det' Min Fødselsdag":
http://youtube.com/watch?v=adJ2n6jX0OE

Er en baby ikke sådan en der lige er født?
Jeg ved ikke om det er sådan en Bay City Rollers synger om i "Bye Bye
Baby", men det er et godt gammelt nummer
http://youtube.com/watch?v=aKdQblKweT8

Så sender jeg den helt i bund på kitch-skalaen, men dog med den lille
forbedring at jeg ikke kunne finde nummeret med Richard Ragnvald, så
her er den MEGET forbedrede udgave af "Kære Lille Mormor" med "JC
Sunshine Band":
http://youtube.com/watch?v=jOTHD1MvAF0

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : .J.S...

Dato : 03-02-08 17:41

"Mathias" <m.immanuel@gmail.com> wrote in message
>Så dagens ord er birthday

Ikke en glad fødselsdags sang, man når man rammer en rund så kan den være
nok så relevant..

yesterday when I was young
http://www.youtube.com/watch?v=yV7MELY44DQ

Happy Birthday Blues Piano
http://www.youtube.com/watch?v=Rsb84gPCnjU

mvh/JS

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-02-08 18:15

Mathias skrev:

> Så dagens ord er birthday

Cliff Richard - Congratulations:
http://www.youtube.com/watch?v=I4Yl_3mFv7s

Happy Birthday to you: (småbid).
http://www.mp3fiesta.com/happy_birthday_to_you_song947787/

--
Herluf :·)

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 03-02-08 18:43

Her er et livligt bidrag, som jeg aldrig har kunnet finde ud af om jeg synes
om eller ikke:
Cibo Matto - Birthday Cake
http://www.youtube.com/watch?v=1MFpy-yw9G0

The Simpsons holder jo også fødselsdage - her med Michael Jackson: Happy
Birthday, Lisa
http://www.youtube.com/watch?v=F9S3O4DkFAE

I den tungere ende af spektret gør disse unge canadiere sig jo fint
The Birthday Massacre: Video Kid
http://www.youtube.com/watch?v=b1rFEH0p5Pk

Og selvom det ikke er musik så skulle vi selvfølgelig have hørt Hannah
Bjarnhof's monolog: Føs'da'en, men den kan jeg ikke finde på nettet

I stedet ka' vi jo ta' Bennys Fødselsdag med De Nattergale:
http://www.youtube.com/watch?v=x2U4TnVRo9g

Steen Lindkvist

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 03-02-08 18:49

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Her er et livligt bidrag, som jeg aldrig har kunnet finde ud af om jeg
> synes om eller ikke:
> Cibo Matto - Birthday Cake
> http://www.youtube.com/watch?v=1MFpy-yw9G0

Jeg glemte lige: Hvis ikke I kender Cibo Matto så prøv at lægge mærke til
bassisten. Han hedder Sean Ono Lennon - og havde engang en berømt far....

Steen Lindkvist

Fra : Max

Dato : 03-02-08 19:11

Hej Steen

> Jeg glemte lige: Hvis ikke I kender Cibo Matto så prøv at lægge mærke
> til bassisten. Han hedder Sean Ono Lennon - og havde engang en berømt
> far....

Jeg vil nu vove den påstand at faderen stadigvæk er berømt :)

--
Mvh Max

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 03-02-08 21:17

> Jeg vil nu vove den påstand at faderen stadigvæk er berømt :)
>
> --
> Mvh Max

Hej Max

Jeg vil så vove den måske letsindige påstand, at han ikke længere har nogen
far - berømt eller ej....

Steen Lindkvist

Fra : Max

Dato : 03-02-08 21:30

Hej Steen

> Jeg vil så vove den måske letsindige påstand, at han ikke længere har
> nogen far - berømt eller ej....

Der tager du fejl, min far er nu stadigvæk min far selv om
han har lagt på kirkegården i en del år.

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 03-02-08 18:46

Mathias <m.immanuel@gmail.com> skrev news:fcd66d48-6179-49d7-93e8-
0c2d944604a0@c4g2000hsg.googlegroups.com:

> Så dagens ord er birthday

Alle de oplage er jo allerede taget. Jeg prøver med Bjørk
http://www.youtube.com/watch?v=4mnIzNY0DP4

og så kunne jeg ikke stå for denne. Ms. Monroe!
http://www.youtube.com/watch?v=ha3Pyt4wsGA

Og fødselsdagen er jo den dag man kom til verden. Så lidt Gas skal vi have
http://www.youtube.com/watch?v=3W-s4pCPs5k

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Max

Dato : 03-02-08 19:15

Hej Mathias

> Så dagens ord er birthday

Den drejer sig om mange af dem :)

The Beatles - When I am 64
http://youtube.com/watch?v=AQtCldVsjOg

--
Mvh Max

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-02-08 19:54

Mathias skrev:

> [...]
> stafetten. Jeg læste før på usenet via cybercity, men pga flytning
> har jeg måtte skifte over til google groups, så der er lige lidt at

Hvis det kan hjælpe, så findes der en gratis dansk newsserver:

http://dotsrc.org/usenet/

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-08 20:23

Mathias wrote:
> Så dagens ord er birthday

Så er jeg nødt til at komme på banen med Daniel with the Jocks/Happy
birthday:

http://www.zshare.net/audio/7163299fcf6977/

Jeg tror ikke der var _et_ diskotek med respekt for sig selv, der i 80'erne
ikke spillede den hvis nogen havde fødselsdag. Den er fra ´81, og jeg er ret
sikker på det var et dansk band. Den er indspillet i PUK Studio.

Lyden er måske ikke så god - det er en overspilning fra en gammel
singleplade.

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Max

Dato : 03-02-08 20:52

Hej Michael

> Jeg tror ikke der var _et_ diskotek med respekt for sig selv, der i
> 80'erne ikke spillede den hvis nogen havde fødselsdag. Den er fra
> ´81, og jeg er ret sikker på det var et dansk band. Den er indspillet

Godt jeg var færdig med diskotekerne inden firserne :)

Kathy Young with the Innocents - Happy Birthday Blues
http://www.youtube.com/watch?v=IIQn4Eh8u8c

--
Mvh Max

Fra : .J.S...

Dato : 03-02-08 21:10

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Michael

> Godt jeg var færdig med diskotekerne inden firserne :)
>
> Kathy Young with the Innocents - Happy Birthday Blues
> http://www.youtube.com/watch?v=IIQn4Eh8u8c

Damn, det er afskyeligt

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-02-08 13:56

Mathias wrote:

> Så dagens ord er birthday

Janis Joplin med "Happy Birthday John"
Kan ikke finde den på youtube

Neil Sedaka med "Happy Birthday Sweet Sixteen":
http://youtube.com/watch?v=XWOFNau6BqM

B.B. King med "To Bad On Your Birthday"
Den kan jeg heller ikke finde.

--