Dagens ord: Life
Fra : Michael Lund

Dato : 01-02-08 14:52

Følgende ord er taget:

Ace, Alone, Animal, Army, Beautiful/Smuk, Blue, Country, Cowboy, Crazy,
Dad/Father, Dirty, Dream, Duo, Evil, Fat, Fever Forkortelser, Feeling,
Fun, Funk, Hawaii, Heart, Heavy, Highway, Hollywood, Hot, Hurricane,
Jack, King, Life, Light/Lys, Love, Monday, Mother, Nobody, Ocean, Peace,
Pearl, Queen, Road, Rock, Rock'n'roll, Roses/rose/Roser, Royal, Service,
Skov, Small, Smile, Smoke, Snow,son, stimulanser,Storby, Sun, Sweet,
søn, Tal/Numbers/0123456789, Tomorrow, Unknown, Water, Weekend, Wood,
Woman, Word, Work, World

Jeg takker Dan mange gange for stafetten
Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle tage ordet: Bruttonationalprodukt eller
Life.

Det blev så Life:

Her er David Bowie: Life on Mars
http://www.youtube.com/watch?v=ueUOTImKp0k

Deep Purple: Might just take your life
http://www.youtube.com/watch?v=bLSEQUhn8eU

Dire Straits: Walk of life (komplet med svedbånd og det hele)
http://www.youtube.com/watch?v=HrjBddCTCmk

Værsgo at slå jer løs

Mic.

Fra : Martin Bak

Dato : 01-02-08 15:01

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Følgende ord er taget:
>
> Det blev så Life:
>

> Værsgo at slå jer løs

Tak.

Liv og død hænger jo sammen, så her er en helt særlig udgave af Queens
"Bohemian rhapsody". Den bliver simpelthen "pruttet" i hænderne i hele dens
længde af en usædvanlig begavelse udi denne svære kunst:

http://www.youtube.com/watch?v=IOyEw9bT8yQ

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-08 15:34

On Fri, 1 Feb 2008 15:00:53 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]

Først noget fed rock, Foo Fighters med "All My Life":
http://youtube.com/watch?v=QXlF6waTUKE

Dernæst noget soft, Billy Joels "My life":
http://youtube.com/watch?v=t-3enjfQyuE

Til slut et totaltiordennummer, nemlig Santana og Dave Matthews med
"Love Of My Life":
http://youtube.com/watch?v=BA266naCH_0

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-02-08 15:28

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> wrote in message

> Det blev så Life:

Nananananaaa

Opus - Live is life

http://www.youtube.com/watch?v=A14cNFbYXuo

Ricky - Living La vida loca

http://www.youtube.com/watch?v=FW-6A6ahIS

Og selvfølgelig

Monty Phyton (Life of Brian)

http://www.youtube.com/watch?v=1loyjm4SOa0

De to sidste er bare taget med som et koriosum.

Liv - Fly (dårlig)

http://www.youtube.com/watch?v=ZkddI6fIizc

(i var advaret)

Johny Lever (endnu dårligere)

http://www.youtube.com/watch?v=0OSuT8KRz5k

Bjarne K.

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 01-02-08 15:30

> [...]
>
> Deep Purple: Might just take your life
> http://www.youtube.com/watch?v=bLSEQUhn8eU
>
> Dire Straits: Walk of life (komplet med svedbånd og det hele)

Denne faldt mig ind med de samme:
http://www.youtube.com/watch?v=YWPiF5goN_A
Gasolin This is my life

Mikkel

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 01-02-08 15:32

> [...]
>
> Deep Purple: Might just take your life
> http://www.youtube.com/watch?v=bLSEQUhn8eU
>
> Dire Straits: Walk of life (komplet med svedbånd og det hele)

Og Abba My love My life
http://www.youtube.com/watch?v=xjRR3VdBS4E
Mikkel

Fra : Mathias

Dato : 01-02-08 07:50

On 1 Feb., 14:51, "Michael Lund" <mi...@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg takker Dan mange gange for stafetten
> Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle tage ordet: Bruttonationalprodukt eller

Tak for det!

Det var med stor glæde at jeg så at der var denne video på youtube
Nick Cave & The Bad Seeds - Wonderful Life
http://youtube.com/watch?v=05Hy-_sMsuI

Lidt mindre dyster er REM - Imitation of life
http://youtube.com/watch?v=CEhT2QlRBMo

Fra : Michael Lund

Dato : 02-02-08 11:52

"Mathias" <m.immanuel@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Tak for det!

Det var med stor glæde at jeg så at der var denne video på youtube
Nick Cave & The Bad Seeds - Wonderful Life

Som nævnt længere nede giver jeg dig stafetten for denne fremragende udgave
Nick Cave.

God weekend

Mic.

Fra : Sv-e

Dato : 01-02-08 16:04

Thunder Low life in high places

http://www.youtube.com/watch?v=qMvBnd4nHs8

/Sv-e

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-02-08 16:18

Michael Lund skrev:

> Det blev så Life:

Her er et par navne på LP'er:

Gary Burton - Real Life Hits (ECM, 1985)
(ingen video fundet)

Pat Metheny - Still Life Talking (1987)
http://www.youtube.com/watch?v=s78nEIkFCAQ

Wes Montgomery - A Day In The Life (1967)
http://www.youtube.com/watch?v=PHhTNAtBCKM

--
Herluf :·)

Fra : .J.S...

Dato : 01-02-08 18:59

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message
> Michael Lund skrev:
> Wes Montgomery - A Day In The Life (1967)
> http://www.youtube.com/watch?v=PHhTNAtBCKM

meget lækkert, omend jeg dog nok synes de strygere et stykke inde kunne
undværes

mvh/JS

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-02-08 19:38

..J.S... skrev:

> meget lækkert, omend jeg dog nok synes de strygere
> et stykke inde kunne undværes

Jeg har cd'en. Og der er strygere, træblæsere og harpe,
m.m. på alle ti numre. Men man kan sagtens finde andre
Wes Montgomery-plader uden alt det ekstra "tingeltangel".
(Der er forresten Herbie Hancock der spiller piano).

Jeg har nu lært at leve med den som den er.

--
Herluf :·)

Fra : Max

Dato : 01-02-08 21:14

Hej Herluf

Så hellere den her :)

The Beatles -- A Day in the Life
http://www.youtube.com/watch?v=gZez_k4vAzU

Vi skal nok snart have en omgang med gode
og dårlige cover versioner.

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-02-08 16:27

Michael Lund skrev:

>Det blev så Life:

Talk Talk - It's My Life
http://www.youtube.com/watch?v=vvAVJTQeFiQ

Dr Alban - It's My Life
http://www.youtube.com/watch?v=JHfh3pOTT4Q

Bon Jovi - It's My Life
http://www.youtube.com/watch?v=g50vzZzAja0

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-02-08 16:45

Michael Lund skrev:

> Det blev så Life:

Fra filmen "Wonderful Life" (1964) med
CLIFF RICHARD & THE SHADOWS - What I've Gotta Do:
http://www.youtube.com/watch?v=FBZCS0ADPFI&feature=related

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-08 16:46

Michael Lund wrote:

> Det blev så Life:

Ronan Keating / Life Is A Rollercoaster:

http://www.youtube.com/watch?v=xXhcHHOfRaw

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-02-08 18:01

Michael Lund wrote:
> [...]
> Woman, Word, Work, World
>

> Jeg takker Dan mange gange for stafetten
> Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle tage ordet: Bruttonationalprodukt

REM med "Swan Swan H" fra albummet "Lifes Rich Pageant":
http://www.youtube.com/watch?v=3_QG6tr9mjo

Dido med "Life For Rent":
http://www.youtube.com/watch?v=D80B0HCyQpQ

Geniale Counting Crowes med "Hanging Around" fra albummet This Dessert
Life":
http://www.youtube.com/watch?v=7EgieHXqrjU
(ikke verdens bedste lyd på denne video)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-02-08 00:05

Per Beer Hansen wrote:

> [...]

Og så lige en til, her på falderebbet, hvor der er udpeget en vinder.
Et af mine yndlings Beatles numre "In My Life":
http://www.youtube.com/watch?v=Ym0x3vTw6yc

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 01-02-08 19:06

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> enriched usenet with:

> Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle tage ordet: Bruttonationalprodukt
> eller Life.
>
> Det blev så Life:

Jeg vil tro, at "bruttonationalprodukt" kun optræder i tekster til
protestsange fra 70'erne, så det var godt du valgte "life"

Skid Row - 18 And Life
http://www.youtube.com/watch?v=0Xd8ykpZkwA

Nina Gordon har lavet et anderledes cover af 18 And Life. Det kan høres på
denne side:
http://www.ninagordon.com/media
(Helt i bunden af siden)

Nu vi har fat i Nina Gordon
Nina Gordon - Tonight and the Rest of my Life
http://www.youtube.com/watch?v=BiNf6uDhMac

Og til sidst
Ace Of Base - Life Is A Flower
http://www.youtube.com/watch?v=xSik6Dovog8

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : .J.S...

Dato : 01-02-08 19:14

> [...]
>

> Jeg takker Dan mange gange for stafetten
> Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle tage ordet: Bruttonationalprodukt eller

Tilbake Til Livet(1996)-Morten Harket
http://www.youtube.com/watch?v=uR7zVg_7FEA

Fra dengang man var ung, helt præcis 1 år

Anita Lindblom - Sånt är livet
http://www.youtube.com/watch?v=A9eAKcE0Mnc
Lill Babs - leva livet
http://www.youtube.com/watch?v=TLfs6Ji9mVI

mvh/JS

Fra : .J.S...

Dato : 01-02-08 19:36

mere liv

LA NOSTRA VITA - 2005 - EROS RAMAZZOTTI
http://www.youtube.com/watch?v=5Gv0zCN2kUo

Edith Piaf - La Vie En Rose
http://www.youtube.com/watch?v=i-Oi8WnVELo

Louis Armstrong
http://www.youtube.com/watch?v=TbHAvBfmvFM

mvh/JS

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 01-02-08 19:47

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

Meat Loaf: Life Is A Lemon (And I Want My Money Back)
http://www.youtube.com/watch?v=6Gav9y64MGE&feature=related

VH Pernille, der ynder både pop og Meat Loaf

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 01-02-08 20:56

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse

> "Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Meat Loaf: Life Is A Lemon (And I Want My Money Back)
> http://www.youtube.com/watch?v=6Gav9y64MGE&feature=related
>
> VH Pernille, der ynder både pop og Meat Loaf

Og selvfølgelig:
Ryan Paris - Dolce Vita (1983)
http://www.youtube.com/watch?v=DX2DNMGo9Os

VH Pernille, der er vild med '80er musik

Fra : P.Petersen

Dato : 02-02-08 02:11

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=6Gav9y64MGE&feature=related
>
> VH Pernille, der ynder både pop og Meat Loaf

Hvad er forskellen.
Undskyld , men kunne ikke styre mig. Lol.
Kh
Pelle

Fra : Max

Dato : 01-02-08 20:58

Hej Michael

> Det blev så Life:

Så blev det lidt gammelt

Jethro Tull - Life's A Long Song
http://www.youtube.com/watch?v=rioYOoFqyAo

og så lidt gråd (mænd må gerne græde)

Stevie Ray Vaughan - Life Without You
http://www.youtube.com/watch?v=gAv5ZuuSxSI

og lidt gammelt nyt

The Eagles - Life in The Fast Lane
http://www.youtube.com/watch?v=LFlZwOotmkQ

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 01-02-08 21:03

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev

> Det blev så Life:

En fantastisk sang fra Runrig. Life is hard
Dette er det eneste klip på rørert jeg kunne finde. Melodien i starten af
klippet er ikke Runrig.
http://www.youtube.com/watch?v=l5LtSc9TCa0

Vi skal også havet noget REM. Loosing my religion.
http://www.youtube.com/watch?v=M7vs21ZKrKM

Og så Robbie Nevil - C'est la vie
http://www.youtube.com/watch?v=jqFCbX9AHs4

Og endeligt et genialt nummer fra Black. Wonderful life
http://www.youtube.com/watch?v=iyfu_mU-dmo

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : lhs

Dato : 01-02-08 22:27

den ultimative Life sang er da... uden tvivl..

http://www.youtube.com/watch?v=Q3SvjSu4R-8

Lars HS

Fra : .J.S...

Dato : 01-02-08 22:42

"lhs" <shane@(fjern)egt2net.dk> wrote in message
> den ultimative Life sang er da... uden tvivl..
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Q3SvjSu4R-8

Frustrerende, de militant/fascistiske associationer, sikkert helt tilsigtet,
gør at man synes man bør hade skidtet

Fra : lhs

Dato : 01-02-08 22:52

ja, du er på vej.... de er ikke bare sådan til at gennemskue, men de er helt
sikkert politiske med dådyr og hele molevitten, men hvad side... og så er de
bestemt ikke politiske korrekte.. min absolutte life sang...

Fra : Anne

Dato : 02-02-08 00:31

> Frustrerende, de militant/fascistiske associationer, sikkert helt tilsigtet,
> gør at man synes man bør hade skidtet

Laibach: En del af kunstner avantgarde sammenslutningen Neue
Slowenische Kunst. Så måske der er nogle kunstneriske overvejelser
omkring tekst, musik og det visuelle udtryk, der ligger dybere end som
så.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-02-08 23:30

Michael Lund <miclu@mail.dk> wrote:

> Det blev så Life:>

Landeplagen

Indeep - Last Night A DJ Saved My Life - 1982

http://www.youtube.com/watch?v=wDQLgYoCKlE

Et suværent nummer - dog bedst i 12" versionen

Crusaders - Street Life - 1979

http://www.youtube.com/watch?v=C_ZvDI7XGFU

New Romantic når det er godt

Japan - Quiet Life - 1981

http://www.youtube.com/watch?v=S473qn9swWE

Superfedt nummer fra slut 80'erne

Joyce Sims - Come into my life - 1987

Mit yndlings raggaeband med Sly Dunbar og Robbie Shakespeare

Black Uhuru - What Is Life - 1983

http://www.youtube.com/watch?v=pwHXyAycHlw

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 02-02-08 01:02

On Fri, 1 Feb 2008 14:51:35 +0100, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

> [...]
>

>Jeg takker Dan mange gange for stafetten
>Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle tage ordet: Bruttonationalprodukt eller

Her skal Carole King's "Lay Down My Life" med.
Af nogen er den måske bedst kent for at være theme song i "Gilmore
Girls"
http://www.youtube.com/watch?v=wdgRJRnlilw

En anden Carole king sang er "You Light Up My Life" her med Barbra
Streisand
http://www.youtube.com/watch?v=jX_OOC1-7fc

Jeg slutter med Mike Oldfield flotte "Talk About Your Life", prydet af
Maggie Reilly's stemme
http://www.youtube.com/watch?v=pPvbVvmkX_w

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 02-02-08 02:15

Denne må ikke mangle

Barclay James Harvest - Life is for living 1980
http://www.youtube.com/watch?v=aJKD2D9pajM

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : P.Petersen

Dato : 02-02-08 02:18

> [...]
>
> Deep Purple: Might just take your life
> http://www.youtube.com/watch?v=bLSEQUhn8eU
>
> Dire Straits: Walk of life (komplet med svedbånd og det hele)

Må lige ha' Street Life med Roxy Music med.
Bare MIN ungdoms soundtrack: http://www.youtube.com/watch?v=B88wUsemH_4

Kh
Pelle

Fra : Michael Lund

Dato : 02-02-08 11:51

Tak for deltagelsen og de mange gode indlæg og forslag.

Jeg skraldgrinede af Martin Bak's video med ham der spiller på hånd. Han er
fantastisk - er stødt på ham før i andre forbindelser.

Blev pirret af lhs og videoen med Laibach og den lå langt fremme i feltet,
men jeg har valgt Mathias for Nick Cave og den suveræne udgave af Wonderful
life.

God weekend

Mic.

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 02-02-08 19:20

Selvom stafetten er videre ska' I da lige nyde lidt _rigtig_ "female
blues-singin' ":

Aretha Franklin: Night Life
http://www.youtube.com/watch?v=KTXpXO6jQHg

De store damer i blomstrede kjoler kan jo også synge jazz:

Ella Fitzgerald: Give Me The Simple Life
http://www.youtube.com/watch?v=uu_8l7-xcFY

og mere blues - fra 1973 - Canned Heat med neger: Worried Life Blues
http://www.youtube.com/watch?v=4zB3G3NIhlw

Steen Lindkvist

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-08 23:57

Michael Lund wrote:

> Det blev så Life:

HOV - ingen har nævnt Alicia Bridges - I love the nightlife:
http://www.youtube.com/watch?v=I70WN8DzSmQ

Klassiker fra 70'erne

Fra : PL

Dato : 02-02-08 23:59

"Michael Lund" skrev
> [...]
>
> Deep Purple: Might just take your life
> http://www.youtube.com/watch?v=bLSEQUhn8eU
>
> Dire Straits: Walk of life (komplet med svedbånd og det hele)

Takker:)
Rollins Band med
Another Life
http://www.youtube.com/watch?v=FQEX6szQSLU