Når bagværket sidder fast i papirformen?
Fra : Tina.

Dato : 19-04-08 13:39

Har lavet en enorm skudefuld pizzasnegle, der er bagt i papirforme, dem der
er påtrykt teksten "hjemmebagt".

Men men men... Pizzasnegl og papir er gået i ét med hinanden, for jeg glemte
at pensle formene
Der er ikke tid til at lave en ny portion.

Kan man gøre noget, så sneglen slipper formen lidt lettere?

Hjælp....

- Tina

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 19-04-08 17:34

"Tina." <sp¯rg@mig> wrote:

> [...]
> at pensle formene
> Der er ikke tid til at lave en ny portion.
>
> Kan man gøre noget, så sneglen slipper formen lidt lettere?

Har du prøvet at dampe papiret af?

Fra : Tina.

Dato : 20-04-08 19:46

""Niels Jørgen Kruse"" <nospam@ab-katrinedal.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at dampe papiret af?

Tak for tippet. Det hjalp på nogle af sneglene, men ikke alle. En kniv blev
taget i brug til resten, så vi klarede os igennem uden at spise alt for
meget papir

Tina

Fra : Linde

Dato : 20-04-08 22:01

"Tina." <spørg@mig> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> Tak for tippet. Det hjalp på nogle af sneglene, men ikke alle. En kniv
> blev taget i brug til resten, så vi klarede os igennem uden at spise alt

Hej

Jeg kom lige til at tænke på, om man ikke kunne "nuke" dem i mikroovnen i 30
sekunder for fuld effekt? Det plejer at gøre brødet lidt blødt og fugtigt.
Måske ligegyldigt hvis du har spist dine snegle, men alligevel

Mvh
Linde