Fede bilfilm
Fra : EL-Trikker

Dato : 19-04-08 17:56

Hejsa..

er der nogle der kan anbefale nogle gode action / bilfilm..

såsom

60sec
fast and fourius
taxi

osv ?

//Brian

Fra : Mads

Dato : 19-04-08 18:06

Et par klasikere :

Black Moon Rising

Convoy

Fra : Holst

Dato : 19-04-08 18:15

EL-Trikker wrote:

> er der nogle der kan anbefale nogle gode action / bilfilm..

Death Race 2000 - i hvert fald sjov.

Fra : Dopedog

Dato : 20-04-08 15:00

> Death Race 2000 - i hvert fald sjov.

Den så jeg lige igår, og sjældent har jeg kedet mig så meget.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-04-08 15:09

Dopedog wrote:

> Den så jeg lige igår, og sjældent har jeg kedet mig så meget.

Hvad ?
Det er da højdepunktet i Sly's karriere

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 23-04-08 12:24

On Sun, 20 Apr 2008 16:08:43 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Hvad ?
>Det er da højdepunktet i Sly's karriere

Jeg troede, at, det var da han spillede Terminator!

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Holst

Dato : 20-04-08 15:40

Dopedog wrote:

> Den så jeg lige igår, og sjældent har jeg kedet mig så meget.

Okay, måske knap så sjov. Husker den ikke rigtig. Noget med et bilræs,
hvor de skulle køre gamle mennesker ned eller noget.

Fra : Kim2000

Dato : 19-04-08 18:07

"EL-Trikker" <eltrikker@REMOVEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa..
>
> er der nogle der kan anbefale nogle gode action / bilfilm..

> [...]

Så synes jeg også du skal tage den gamle Gone in 60 seconds med, når du nu
er igang x)

Fra : EL-Trikker

Dato : 19-04-08 20:42

> Så synes jeg også du skal tage den gamle Gone in 60 seconds med, når du nu
> er igang x)

Det var den øverste på min liste ;)

Fra : Kim2000

Dato : 19-04-08 20:49

> Det var den øverste på min liste ;)

Okay, jeg troede du tænkte på den nye, der hedder noget ligende.

Fra : Mads

Dato : 19-04-08 23:49

On Sat, 19 Apr 2008 21:48:52 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"EL-Trikker" <eltrikker@REMOVEgmail.com> skrev i en meddelelse

>Okay, jeg troede du tænkte på den nye, der hedder noget ligende.

Gone in 60 seconds er fra 2000 og med Nicolas Cage

Ikke at forveksle med filmen Black Moon Rising fra 86
som på dansk hedder "Væk på 10 sekunder" og
som er med Tommy Lee Jones og Linda Hamilton

Fra : Michael Westi

Dato : 20-04-08 05:15

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Gone in 60 seconds er fra 2000 og med Nicolas Cage
>
> Ikke at forveksle med filmen Black Moon Rising fra 86
> som på dansk hedder "Væk på 10 sekunder" og
> som er med Tommy Lee Jones og Linda Hamilton

Lad os lige få de 60 sekunder på plads.
60 seconds er en "remake" fra 2000 med Nicolas Cage baseret på Filmen "Gone
in sixty seconds" fra 1974 med H.B Halicki, som udførte alle bilstunts selv.
En senere film også med Halicki er "The Junkman" fra 1982. I 1983 lavede han
"Deadline auto theft" som faktisk er forlægget for 2000 remake versionen. I
1989 begyndte Halicki at lave en opfølger til "60 seconds" Desværre blev han
dræbt under optagelserne af et stunt og filmen blev aldrig til noget.
Af andre kan også "Vanishing point"(på dansk, Speed) fra 1971 anbefales. Den
blev senere lavet i en remake også med Viggo Mortensen. Fra 1997. Den skal
du bare absolut glemme alt om.
Så er der sq da også klassikeren "Bullitt" og "The french connection" for
den sags skyld

/Michael

Fra : Hagar

Dato : 19-04-08 22:10

> [...]
> Hejsa..
>
> er der nogle der kan anbefale nogle gode action / bilfilm..

Prøv at kig her
http://www.imcdb.org/?PHPSESSID=90388954bc97e320e67849b5528ab9aa der kan du
søge på diverse mærker.

Hagar

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 19-04-08 23:44

> [...]
<eltrikker@REMOVEgmail.com> wrote:

>Hejsa..
>
>er der nogle der kan anbefale nogle gode action / bilfilm..

"The Driver": http://www.imdb.com/title/tt0077474/
Det er ikke bare fede PlayStation(tm)-spil. Spillene hedder kun
"Driver", men temaet med en hovedperson der kører flugtbil er det
samme.

"Speed": http://www.imdb.com/title/tt0111257/
(Den med bussen)

"Duel": http://www.imdb.com/title/tt0067023/
(Den med lastbilen)

"The Chase": http://www.imdb.com/title/tt0109402/
(Charlie Sheen og Kristy Swanson)

Af de fire er "Speed" nok den der er nemmest at finde på dvd-hylderne
i Fona/Bilka/Blockbuster og hvad de hedder alle sammen.

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : John Hinge

Dato : 20-04-08 09:23

On 19 apr 2008 EL-Trikker was heard to say:

> Hejsa..
>
> er der nogle der kan anbefale nogle gode action / bilfilm..

Jeg synes Blues Brothers bør tælle med.

Og så ka vi bevæge ud af humor tangenten med :
Cannonball Run
Smokey and The Bandit, måske osse 2'eren men så det det.
Eat my Dust fra 1976.. Om ikke andet så for at se Hvad hr.
Howard futtede rundt og lavede som skuespiller (ud over serien
Happy Days, med Fonzie.. ooo) før han fik den ide at det var
sjovere at stå bag kameraet ..

Men altså de ovenfor specificerede film er alle bilfilm i en
eller anden forstand

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Hagar

Dato : 20-04-08 09:32

> [...]
> Hejsa..
>
> er der nogle der kan anbefale nogle gode action / bilfilm..

Vanishing point må også med på listen
http://www.imdb.com/title/tt0067927/

Hagar

Fra : Max

Dato : 20-04-08 15:49

Hej Hagar

> Vanishing point må også med på listen

Jeg så den tilbage i starten af halvfjerdserne og huskede
den og den med lastbilen (Dennis Weaver som almindelig bilist)
som spænnende film. Genså så 20 minutter af Speed her
forleden dag, og hvor blev jeg skuffet, virkelig en omgang
tynd øl at brygge en film på :)

--
Mvh Max

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-04-08 13:37

Hagar wrote:
> Vanishing point må også med på listen
> http://www.imdb.com/title/tt0067927/

Den kan ihvertfald anbefales.. den er virkelig god (synes jeg).

// Hans

Fra : Mr D

Dato : 20-04-08 11:14

> [...]
> Hejsa..
>
> er der nogle der kan anbefale nogle gode action / bilfilm..

Brum?

http://www.brum.tv/

simon

Fra : Kim2000

Dato : 20-04-08 15:15

"Mr D" <sigri@fjerndetteemail.dk> skrev i en meddelelse

> "EL-Trikker" <eltrikker@REMOVEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Brum?
>
> http://www.brum.tv/

Så skal vi også huske Cars

Fra : Max

Dato : 20-04-08 15:45

Hej Kim

> Så skal vi også huske Cars

Hvad med Bjergkøbing Grandprix, Il Tempo gigante :)

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-04-08 13:58

EL-Trikker skrev:
> Hejsa..
>
> er der nogle der kan anbefale nogle gode action / bilfilm..

Hm, der er slet ingen, der har nævnt den bedste af dem alle:
http://us.imdb.com/title/tt0073000

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Red slettede filer med PC Inspector.

Fra : EL-Trikker

Dato : 20-04-08 17:18

Bjergkøbing Grandprix.. den er selvfølgelig i samlingen ;)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-04-08 14:34

EL-Trikker wrote:
> Hejsa..
>
> er der nogle der kan anbefale nogle gode action / bilfilm..

Foruden dem der allerede er nævnt, kan jeg da komme med lidt flere:

"The Gumball Rally":
http://us.imdb.com/title/tt0074597/
Fed film fra '76, med nogle fede biler (AC Cobra, Ferrari Daytona Spyder
osv) og den har lidt samme handling som "Ud At Køre Med De Skøre", altså
bilrace på tværs af USA.

"Mad Max" 1979 (etteren):
http://us.imdb.com/title/tt0079501/
Godt med rå V8'er lyd og lidt MC "race".

"Le Mans" 1971 med Steve Mqueen:
http://us.imdb.com/title/tt0067334/
Ikke så meget at sige, andet end se den, hvis du er til biler.

"Grand Prix" 1966:
http://us.imdb.com/title/tt0060472/
"Rigtigt" Formel 1 race fra dangang, tilsat lidt pladder romantik fra
Hollywood

"Ronin" 1998:
http://us.imdb.com/title/tt0122690/
Samme instruktør som "Grand Prix" og godt med fede biljagter og så Robert De
Niro

"Manta Manta" 1991:
http://us.imdb.com/title/tt0102397/
Tysk ungdoms film, som handler om... tadaa - Opel Manta

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-04-08 18:59

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
>
> "Manta Manta" 1991:
> http://us.imdb.com/title/tt0102397/
> Tysk ungdoms film, som handler om... tadaa - Opel Manta

Hey, jeg glemte da også lige denne her:
"Traffic" 1971:
http://www.imdb.com/title/tt0069400/
Med Jacques Tati, den er ret grineren

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-04-08 16:02

"EL-Trikker" skrev blandt andet:

> er der nogle der kan anbefale nogle gode action / bilfilm..

David Cronenbergs grumme, men fascinerende "Crash" (1996). Den er der
kød på ...

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- som altid kun udtaler sig på egne vegne

Fra : EL-Trikker

Dato : 20-04-08 17:21

Kan iøvrigt også anbefael Knight Rider 2008 den er også helt fin.. er kun
lidt misundelig... vi gerne have den mustang...

Fra : John Hinge

Dato : 21-04-08 07:21

On 20 apr 2008 EL-Trikker was heard to say:

> Kan iøvrigt også anbefael Knight Rider 2008 den er også helt fin..
> er kun lidt misundelig... vi gerne have den mustang...

*stikker fingrene i ørerne*
LALALALAAAALAAAALAAAAJegkanikkehøredeeetLALALAAAALAAA

Der er kun *en* KITT, og Trans Am er dens navn..
Det faktum at Hasselhofferen selv vimser rundt i den nye maltraktering
af Knightrider legitimerer det ikke, særligt ikke at man vælger at lave
om på bilen.
Det er om muligt endnu mere traumatisk end at ændre Bumblebee fra en
Folkevogn til en Camaro (som ok, så godtnok får lokket en rigtig rigtig
rar en nærmere men altså...)

Men altså, KITT var og burde være en finfin Trans Am, komplet med
dårlige filmtricks og urealistiske hændelser... Ikke komme her og hærge
mine ungdomsminder, fy skam sig.. :)

Fra : EL-Trikker

Dato : 21-04-08 20:15

> [...]
>
> Men altså, KITT var og burde være en finfin Trans Am, komplet med
> dårlige filmtricks og urealistiske hændelser... Ikke komme her og hærge

Jeg vil godt give dig ret.. de gamle Knight Rider film var da de bedste
selvom det var temmelig urealistisk.. men det ændre nu ikke det faktum at
jeg gerne ville have en Shelby GT500KR

//EL-Trikker

Fra : John Hinge

Dato : 23-04-08 12:16

On 21 apr 2008 EL-Trikker was heard to say:

> Jeg vil godt give dig ret.. de gamle Knight Rider film var da de
> bedste selvom det var temmelig urealistisk.. men det ændre nu ikke
> det faktum at jeg gerne ville have en Shelby GT500KR

Ohhh, jamen forstå mig ret, den bil de har valgt er skam en slemt
lækker øse, ingen tvivl om det. Men en KITT, *det* er det ikke..

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-04-08 17:44

EL-Trikker wrote:

> osv ?

Husker jeg forkert eller er der ikke nogle ok biljagter i Hitchcock's
Menneskejagt (North by Northwest)?

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-04-08 18:40

Thomas Jespersen wrote:

> Husker jeg forkert eller er der ikke nogle ok biljagter i Hitchcock's
> Menneskejagt (North by Northwest)?

Ikke nogen decideret biljagt, men en ret hasarderet tur ned ad en bjergvej,
efter at banditterne har hældt en flaske whisky på Cary Grant og sat ham bag
rettet.

Generelt sytnes jeg, biljagter er kedelige, men der er en ret spektakulær en
i Blues Brothers og en hyggelig, fransk én i Ourys "Fjolset". Ellers siges
jo "Bullit" at rumme alle biljagters moder.

Per V

--
"Bag enhver stor mand står en undrende svigermor."

Hubert Humphrey

Fra : Per

Dato : 21-04-08 10:49

"Ronin" - Ikke en direkte bilfilm, men den har masser af fede biljagter.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-04-08 13:38

EL-Trikker wrote:
> er der nogle der kan anbefale nogle gode action / bilfilm..
> [...]

Bullitt
http://www.imdb.com/title/tt0062765/

// Hans

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-04-08 17:56
Fra : Ralph Køster

Dato : 24-04-08 11:30

Hvad med filmen "christine".

Den er faktisk også helt ok.

http://us.imdb.com/media/rm1268817664/tt0085333

Fra : Broegger

Dato : 25-04-08 13:01

"EL-Trikker" <eltrikker@REMOVEgmail.com> skrev news:480a241a$0$2102
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hejsa..
>
> er der nogle der kan anbefale nogle gode action / bilfilm..

De gamle Herbie film! En boble på Irish Coffee!

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Eg Egemarke

Dato : 28-04-08 19:33

OG så har D´herrer da HELT glemt "the Italian Job" altså den
originale..... Magen til byræs med Mini´er er aldrig set. Fed film

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Fra : Michael Westi

Dato : 28-04-08 23:59

Åh ja.

Michael Caine "(You´re only supossed to blow the door off)". hehehe

/Michael