Problemer med netbutik Coolshop
Fra : Thomas M

Dato : 17-04-08 10:53

Jeg har problemer med netbutikken Coolshop, og poster herunder et indlæg
jeg skrev på et spilforum for noget tid siden, inkl. linket til
diskussionen. Jeg ved, at jeg enten har betalt for de varer jeg har
bestilt, ELLER returneret noget jeg ikke ønskede. Jeg har på et
tidspunkt glemt at få et returnerings nr fra dem, på en vare jeg har
sendt retur, men jeg har svært ved at forstå, at den skulle være
forsvundet i transit mellem Aalborg og Nørresundby.

Hvordan slipper jeg af med dem? De MÅ have haft noget bras i deres
system, siden det her kan ske, og siden en anden butik har haft noget
der ligner de samme problemer (næsten) med dem. For et par dage siden
fik jeg et inkassovarsel fra firmaet Aktiv Kapital, hvor der var vedlagt
et girokort på en over to år gammel regning fra Coolshop, på en vare som
jeg også er 99% sikker på, at jeg har returneret til dem den gang. Men
jeg kan ærlig talt ikke huske det med sikkerhed. Det er to år siden(!)

Jeg har direkte spurgt Coolshop, om det ikke kunne tænkes, at der kunne
være sket en fejl i deres fakturerings system osv, men det svarer de
ikke på. Jeg fik en email fra dem idag, hvor der bl.a stod "hvor svært
det kan være at forstå at jeg skylder dem penge", så jeg går ud fra at
de ikke vil fortælle mig, hvis de har haft vrøvl med deres system.

Overvejer seriøst at gå til politiet med det, for at prøve at få dem til
at hjælpe med at stoppe chikanen fra Coolshop.

http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?t=35895

"I fredags fik jeg hvad Coolshop kalder en Betalingspåmindelse på min
email. De påstod at jeg skyldte dem næsten 2100,- i ubetalte regninger,
på spil som jeg skulle have købt engang i midten af sidste år.

Jeg vidste med sikkerhed at jeg ikke skyldte dem penge, så jeg gik mine
gamle netbank bevægelser igennem, og fandt alle de beløb jeg har
overført til Coolshop. Jeg mailede dem informationerne, og nu vidste det
sig, at i stedetfor at jeg skyldte dem næsten 2100,- at så skyldte jeg
dem ca. 1300,-

Jeg mailede tilbage, at jeg vidste at jeg havde betalt det jeg skyldte,
og vedlagde datoer fra min netbank, fra hvornår beløbene var blevet
overført. Jeg spurgte også hvad det egentligt præcist var de påstod at
jeg skyldte dem penge for, siden de på intet tidspunkt skrev hvilket
spil det drejede sig om, og så fik jeg titlerne på nogle spil som med
100% sikkerhed blev betalt for lang tid siden - hvilket bevægelserne i
min egen netbank også dokumenterer.

Så skriver Coolshop retur, at flere af de beløb jeg har overført, slet
ikke er til dækning for specifikke fakturaer, men indbetalinger på
baggrund af en afdragsordning jeg skulle have aftalt med dem! Jeg har
aldrig lavet en afdragsordning med Coolshop, for hvis jeg havde det, så
ville jeg jo aldrig tidligere have overført penge til dem for de spil
jeg har købt! Transaktionerne i min netbank dokumenterer at jeg har
overført penge til butikken.

Flere emails senere, og de fortæller mig bl.a, at de 500,- jeg
indbetalte for mit Bioshock for mange måneder siden, slet ikke er gået
til betalingen for spillet, men er rykkergebyrer vedr. den påståede
afdragsordning(!!!) jeg har betalt i stedet. Datoen i min netbank
stemmer med betalingen på fakturaen fra Bioshock, og beløbet passer
også, men fordi jeg har skrevet 500,- og ikke 499,95 eller 499,- så kan
Coolshop åbenbart ikke finde indbetalingen.

Men de bliver så ved med at remse et par spil titler op, som jeg ved er
betalt (kan stadig dokumentere at der faktisk er lavet transaktioner i
min netbank) og i den sidste mail fra dem, vedlægger de en faktura på et
spil, og med en helt anden kundes navn på.

Da jeg får fakturaen med en anden kundes navn på, bliver jeg sur, men
jeg skriver tilbage i pæn tone, og kommer så desværre til at skrive, at
selvom der figurerer transaktioner i min netbank på alle de spil jeg har
købt og betalt, så skal jeg da ikke kunne sige om jeg har misset en
indbetaling. Så fanger bordet åbenbart, for nu mener de helt sikkert at
jeg skylder dem for et Heavenly Sword som jeg ved ER betalt for snart et
halvt år siden.

Og så var det at jeg gav op og ikke har besvaret deres sidste mail. Jeg
gider simpelthen ikke det bras mere.

For at gøre historien lidt værre, så snakkede jeg med en af mine venner
som arbejder i en af byens spil butikker, og han kunne fortælle, at de
flere gange har haft nøjagtigt samme problemer med Entertainment Trading
(som er Coolshop) når de har købt varer hos dem. Fakturaer som ikke helt
passer osv. Butikkens bogholderi har tit haft fat i Entertainment
Trading, når regninger osv ikke har stemt overens med hvad butikken har
bestilt.

Som flere nok allerede ved, så skiftede Coolshop fakturerings system for
noget tid siden og gik over til systemet SAP (mener jeg det hedder). Jeg
er noget nær 100% sikker på, at der er sket en masse rod i forbindelse
med flytningen til et andet system, så hvis andre modtager eller
allerede HAR modtaget regninger med underlige og underligt høje beløb
på, så tag lige kontakt til Coolshop."

Thomas

Fra : peja

Dato : 17-04-08 18:58

"Thomas M" <its@secret> skrev i meddelelsen
> [...]

> modtaget regninger med underlige og underligt høje beløb på, så tag lige

Og Og Og ???